Silvestrovské hody našich operátorů

Operátoři na Silvestra odbavili 53 milionů hovorů, na oblibě získávají i MMS. Výpadky nebyly hlášeny.
Silvestrovské hody našich operátorů

Štědrý den a Silvestr patří již tradičně k dnům, kdy zákazníci vytěžují sítě svých operátorů nejvíce. Jak to vypadalo než jste si rozbalili dárky jsme již psali v tomto článku, Vodafone se tehdy ohlásil se zpožděním. Silvestr byl co se týče výsledných čísel trochu skromnější, alespoň co se psaní zpráv týče. Během bujarého veselí lidé prostě častěji volali než ťukali do klávesnice. Dobrou zprávou je, že tentokráte si uživatelé diskutující na našem fóru prakticky nestěžovali na žádný výpadek či problém.

U O2 se volalo i psalo více než loni

A začněme právě oblíbenými SMSkami, těch zákazníci odeslali během Silvestra roku 2007 a v prvních hodin roku 2008 více než 13,5 milionu. Objem se tak oproti loňskému roku nelišil. V čase nejsilnějšího provozu, který byl zaznamenán v první hodině nového roku, odbavila SMS centra společnosti přes 1,4 milionu textových zpráv. V průběhu nejzatíženější minuty (23:57) bylo zpracováno 32 274 SMS zpráv. MMS bylo odesláno přesně 91 221, což je o 25 % více než v loňském roce. Špička byla zaznamenána mezi 22 a 23 hodinou, kdy bylo odesláno 8 770 MMS zpráv. V nejzatíženější minutu (22:36) bylo zpracováno 165 MMS zpráv.

Hovorů v mobilní síti bylo na přelomu roku zaznamenáno přes 19,6 milionů. Objem hlasového provozu během Silvestrovského dne a první hodiny Nového roku se oproti loňského roku zvýšil o 15 %. Nárůst byl zaznamenán i v průběhu nejzatíženější hodiny, tedy v první hodině po půlnoci, kdy bylo spojeno bezmála 2,6 milionu hovorů. V pevné síti bylo poslední den roku 2007 uskutečněno bezmála 2 700 000 telefonních hovorů. Špička byla zaznamenána mezi 22 a 23 hodinou, kdy v průběhu jedné hodiny proběhlo 355 631 volání.

Volalo se i do zahraničí, celkem 1,8 milionu hovorů. Nejvíce mezi 23 hodinou a půlnocí, kdy se uskutečnilo téměř 150 000 hovorů do zahraničí během jedné hodiny. Letos se překvapivě zvýšil počet volání do Rakouska, které se s celkovým počtem 269 324 hovorů stalo nejčastěji volanou zahraniční destinací. Dále se hodně volalo k našim východním a západním sousedům, do Anglie, USA, Itálie a do Maďarska.

T-Mobile: největší nárůst zaznamenaly MMSky

I letošní Silvestr dokázal, že přát si do nového roku prostřednictvím mobilního telefonu je pro většinu Čechů běžnou součástí novoročních oslav. Zákazníci T-Mobilu dávají stejně jako v loňském roce přednost osobnímu telefonátu před méně osobní SMS. Nefrekventovanější hodinou zůstává čas krátce před a po půlnoci. Lidé si nejvíce SMSkovali v čase 23:45 až 00:45 a nejčastěji si volali těsně po slavnostním přípitku mezi 0:15 až 0:45. Zatímco počet zaslaných SMS oproti loňskému roku mírně poklesl, počet hovorů a zejména počet MMS vzrostl. Na Silvestra zákazníci T-Mobilu uskutečnili téměř 22,6 milionu hovorů, což představuje nárůst o 5,7 % oproti loňskému roku.

Oproti loňskému roku ovšem došlo k mírnému poklesu počtu zaslaných SMS zpráv, a to o 5,6 %. Celkově zákazníci ze svých mobilů odeslali více než 12,9 milionu textovek. Nejvíce SMSek začali zákazníci odesílat již před půlnocí - nejrušnější hodinou byl čas od 23:45 do 0:45, kdy bylo odesláno téměř 1,9 milionu textových zpráv. Naopak největší nárůst oproti loňskému roku zaznamenaly MMS zprávy jejich počet vzrostl o téměř 24 %. Zatímco v roce 2006 prošlo MMS centrem více než 124 tisíc multimediálních zpráv (odeslaných z mobilů, externích aplikací, internetu), letos počet MMS přesáhl 155 tisíc. Nejrušnější hodinou byl čas mezi 23:45 a 0:45, kdy bylo odesláno více než 14 tisíc MMSsek.

Zákazníci Vodafonu si spíše volali

Zatímco o Vánocích jasně vyhrály SMS, v závěru roku 2007 a prvních okamžicích nového roku, si lidé zážitky a přání raději zavolali. Hovory vyhrávají nejen v absolutních číslech, ale i v meziročním nárůstu. Letos také výrazně vzrostl zájem o MMS, lidé jich poslali o 15 % více než loni, zatímco počet odeslaných SMS se zvýšil o 2 %. Nejvíce lidí najednou posílalo SMS i MMS těsně před půlnocí. První minuty roku 2008 naopak nejvíce lidí telefonovalo. Proti loňsku poslední den v roce výrazně vzrostl počet cizinců v Česku, kteří měli aktivovaný roaming. Bylo jich o 19 % více.

Denní cifra odeslaných SMS činila poslední den minulého roku 8,7 milionu, což představuje nárůst o 2 %. Ve špičce, tři minuty před úderem půlnoci odeslali zákazníci Vodafonu 20 473 SMS, o 4 % méně než loni. Dařilo se hlavně MMSkám, těch bylo během dne odesláno 42,5 tisíce. To je o celých 15 % více než loni, nejvíce pak v posledních deseti minutách roku 2007 kdy bylo odbaveno 832 zpráv. Počet žádostí o sestavení hovoru přesáhl 11,6 milionu, což je 17% nárůst. V první hodině roku 2008 byl zaznamenán nejsilnější provoz – téměř 1 672 tisíc hovorů.

Vodafone jako jediný zveřejnil ještě čísla tzv. in-roamerů, tedy telefonistů volajících do sítě Vodafone ze zahraničí. Těch u nás bylo na Silvestra 65 093 (meziroční nárůst 19 %). V největším zastoupení u nás byli Němci (35 %), pak Italové (14,5 %), Rusové (8 %), Poláci (7 %), Holanďané (5 %).

Na závěr nesmí chybět kompletní tabulka všech sledovaných veličin a jejich součtů:

Operátorvolání v mobilní sítiodeslané SMSodeslané MMS
O219 600 00013 500 00091 000
T-Mobile22 600 00012 900 000155 000
Vodafone11 600 0008 700 00042 500
celkem53 800 00035 100 000288 600

Témata článku: Operátoři, Vodafone, O2, T-Mobile, Operátor, Aktivovaný roaming

Určitě si přečtěte

O2 v říjnu: iPhone 8, Xperia XZ1 Compact a tajné tisícové slevy [ceník]

O2 v říjnu: iPhone 8, Xperia XZ1 Compact a tajné tisícové slevy [ceník]

** Nový iPhone 8 srazil ceny starších modelů zhruba o 4 000 Kč ** Další podzimní novinkou je nejmenší superphone Sony Xperia XZ1 Compact ** Nepřehlédněte slevy s programem Extra výhod, třeba na Nokie 3 a 5

16.  10.  2017 | Pospíšil Aleš | 1

Vodafone rozsekal internet. Dílky jsou neomezené, první dva stojí po 99 Kč

Vodafone rozsekal internet. Dílky jsou neomezené, první dva stojí po 99 Kč

** Vodafone hlásá revoluci, ale jednoduché to mít nebude ** Pass jsou příplatkové balíčky pro sociální sítě, chatovací aplikace, hudbu a video ** Uživatelé budou zmatení, který provoz se kam počítá

5.  10.  2017 | Kůžel Filip, Posejpal Jan | 81