Skutečný dojezd elektromobilů. Žádný nedal 500 km, nejhorší ani 100 km a nevyhrála Tesla

Automobilky nás ohromují stovkami kilometrů, které jejich elektromobily ujedou na jedno nabití. Britští What Car? vypracovali metodiku, která měří dojezd za přesně stanovených podmínek, které lépe odpovídají reálnému provozu.

Metodika ve zkratce: Auto prvně kompletně vybít, pak naplno nabít. Pak se dokola jezdí po 31 km dlouhé trase v uzavřeném areálu. Tam pochopitelně chybí reálný provoz, takže skutečný dojezd bude ještě o něco nižší, ale zato jsou výsledky mezi jednotlivými vozy srovnatelné.

Výkon baterií ovlivňuje teplota, takže se k testům vyjíždí pouze za teplot mezi 10 a 15°C, auta tráví noc v garáži klimatizované na 18°C. Při testu je klimatizace nastavená na 21°C, světla svítí a v autě vždy sedí i spolujezdec. Telemetrie hlídá řidiče a snaží se udržet ve stejných mezích prudkost akcelerace a agresivitu jízdy jako celek. Celý test se opakuje dvakrát s různými řidiči.

Výsledky jednotlivých vozů najdete v galerii, na konci je i srovnávací tabulka s přepočtem z mil na kilometry a z liber na koruny (absolutní hodnoty berte s rezervou, ceny energií se mezi Británií a Českem liší, ale pro vzájemné srovnání poslouží dobře). Obecně se však dá říct, že automobilkami udávané dojezdy jsou opravdu jen teoretické a žádné z aut se nedostalo nad magickou hranici 500 km.

 

Diskuze (410) Další článek: Dvě užitečné aplikace pro Galaxy S10: tapety a průstřel jako náhrada LED diody

Témata článku: Technologie, Baterie, Pro řidiče, Elektromobil, Žebříčky, Tesla, SOB Top, Volkswagen, Dojezd, Nissan, Česká republika, Hyundai, Jaguar, Velká Británie


Určitě si přečtěte

RECENZE: Apple Watch Series 4 — o parník před konkurencí

RECENZE: Apple Watch Series 4 — o parník před konkurencí

** Apple Watch se po letech dočkaly vylepšeného designu ** Hlavní změnou je větší displej s tenčími rámečky ** Zlepšila se však i výbava a použité senzory

Martin Miksa | 187

Jak správně dobíjet baterie současných mobilů? Pozor na zastaralé návyky

Jak správně dobíjet baterie současných mobilů? Pozor na zastaralé návyky

Baterie v mobilních zařízeních se vyvíjejí, i když možná ne tak rychle jako některé jiné komponenty. Přesto už s dnešními články není žádoucí pracovat jako kdysi s NiCd bateriemi.

Jan Láska | 125

RECENZE: Asus Zenfone Max Pro (M2) — obří baterie je hlavní zbraní i zkázou

RECENZE: Asus Zenfone Max Pro (M2) — obří baterie je hlavní zbraní i zkázou

** Baterie s kapacitou 5 000 mAh v těle s tloušťkou 8,5 mm nadchne ** Plnohodnotný Dual SIM, dostatek výkonu a čistý Android potěší ** Zdařilý obraz špiní trestuhodná absence USB-C a rychlého dobíjení

Jakub Vrbacký | 16

RECENZE: Samsung Galaxy S10+ je zdařilý návrat na trůn. Na průstřel si zvyknete

RECENZE: Samsung Galaxy S10+ je zdařilý návrat na trůn. Na průstřel si zvyknete

** Otestovali jsme nejnovější vlajkový model od Samsungu ** Galaxy S10+ nabízí ve všech oblastech to nejlepší, čím Samsung disponuje ** Displej je prvotřídní, polovinu uváděných negativ by vyřešila firmwarová aktualizace

Martin Chroust | 111

Xiaomi Amazfit 2 Stratos: Šlape na paty nejlepším sportovním hodinkám, cenou je rozdrtí

Xiaomi Amazfit 2 Stratos: Šlape na paty nejlepším sportovním hodinkám, cenou je rozdrtí

Nástupce původního modelu Amazfit podražil a vrhá se tak do nelehkého boje s konkurencí, která za příplatek několika stovek, nabízí o hodně víc funkcí.

Ondrej Papánek | 20