Sky Force: sestřel co můžeš (recenze hry pro Symbian)

Myšlenka hry Sky Force je velmi prostá. Stanete se v ní pilotem malé stíhačky a vašim úkolem bude probít se přes území plné nepřátel. Čeká vás spousta střelby, ale také záchrana nevinných lidských životů.

Nepřátelé přichází ze všech stran

Hru jako je Sky Force už jste určitě někdy hráli nebo alespoň zahlédli na počítači. Letíte si se svou stíhačkou a snažíte se zlikvidovat (téměř) vše, co se vám připlete do cesty. Nepřátelé se ovšem nedají sprovodit ze světa jen tak a vaši palbu opětují co jim síly stačí. Buďte si jistí, že vyhnout se všem střelám není vůbec jednoduché. Na své cestě se potkáte s letkami malých, prakticky neškodných stíhaček, s většími letadly, několika typy mořských plavidel, pozemními děly, raketovými základnami i obrovskými leteckými koráby. Ty na vás čekají na konci každého levelu a dá vám pořádnou práci než je sprovodíte ze světa.

Již úvodní obrazovka slibuje parádní akci

Úroveň nepřátel je hodně ovlivněná stupněm obtížnosti, který si zvolíte. Při tom nejjednodušším po vás jen občas vystřelí a sami toho moc nevydrží. Přituhovat začne při zvolení střední obtížnosti, ale to pravé peklo na vás čeká teprve při volbě Hard. Rozhodně doporučuji nejprve trénovat na lehčích úrovních, jinak si moc nezahrajete. Kromě stupně obtížnosti vám hra dává na výběr jak kvalitní budou štíty na vaší stíhačce. Od těch nejdokonalejších až po ty nejslabší. Prostou kombinací si tedy můžete navolit pekelně těžkou obtížnost nebo naopak procházku růžovým sadem.

V každé z celkových sedmi úrovní musíte zlikvidovat i určité procento nepřátel. Pokud se vám to nepovede, nezbývá než začít level pěkně od začátku.

Seber co můžeš

Samotné bezduché střílení by člověka rychle omrzelo a tak autoři přicházejí s možností vaši stíhačku různými způsoby vylepšovat. Základem je udržování štítů na nejvyšší možné míře, pak se vám nemůže stát, že by vás nepřátelský koráb odrovnal jedinou střelou. Další možností je vylepšování vašeho střeleckého arzenálu. Postupem doby získáváte nejen lepší zbraně, ale také z nich budete střílet rychleji.

Ke štítům a zbraním se dostanete jednoduchou cestou. Stačí likvidovat co nejvíce nepřátel a občas z některého z nich vypadnou právě štíty nebo vylepšené zbraně. Abyste je mohli použít, musíte si je ještě ale chytit. Jakmile kolem nich jednou proletíte a nedotknete se jich, jsou ztraceny navždy. Proto pamatujte, jen vylepšený útok vám umožní přežít další a další kola.

Další věc, kterou můžete sbírat jsou hvězdičky, které získáváte po mrtvých nepřátelích. Nic za ně nedostanete, znamenají pro vás jen bodový výsledek, který se vám na konci započte. Body můžete zachránit i za lidičky, kteří pobíhají na ostrůvcích a pevninách pod vámi. Dávejte si ale pozor, můžete je bez problémů i omylem zabít.

Pod útokem žluté letky a dělostřelectva • tanky nesmí chybět

Začínáme stále znova

Ve hře máte k dispozici celkově tři životy. O každý můžete přijít v okamžiku, kdy vám nepřátelé zlikvidují štíty a vy si je nestihnete obnovit. V okamžiku zničení ze stíhačky "vypadnou" všechny zbraně a pokud si je nestihnete pochytat s novou stíhačkou přijdete o palebnou sílu a brzo i o ostatní životy.

Jakmile ztratíte poslední třetí život hra končí a vy musíte začít pěkně od prvního levelu. To bych hře vytkl asi jako její největší mínus, protože začínat pokaždé od začátku vás časem asi dost omrzí. Druhou drobnou chybou je, že mezi jednotlivými levely nemůžete svůj vzdušný křižník jakkoli opravovat ani vylepšovat. Myslím, že by se tak mnohem líp zúročily nasbírané body, které tak slouží jen k zápisu mezi nejlepší hráče.

Deštěm i vánicí

To čím mě hra Sky Force zaujala poprvé byla krásná grafika. Tak perfektně zpracovaná hra se na displejích telefonů přeci jenom ještě tak často nevidí. Kombinuje v sobě 2D a 3D engine a má skvělé efekty. Uvedu příklad. Nepřátelské letadlo můžete vyřadit z provozu takže po vás přestane střílet, můžete ho ale také zcela sestřelit, což je provázeno efektními výbuchy a když ještě ke všemu letíte právě nad mořem, vidíte nepřátelský letoun havarovaný pod hladinou. Připravte se, že poletíte v krásném slunečném počasí, ale může vás potkat i déšť nebo nefalšovaná sněhová vánice. Grafika je prostě a jednoduše nádherná. Zvuk a zvukové efekty zůstávají jen malý krůček pozadu.

Grafika je velice dobře propracovaná • prší, prší...

Zapomenete na vše

Sky Force je bezpochyby jedna z nejlepších her, které si můžete na mobilních telefonech se Symbianem zahrát. Navazuje na tradici podobných stříleček, které jsme si kdysi mohli zahrát na počítači. Vynikající grafika a zvuky jen podtrhují perfektní hratelnost. Sky Force je prostě skvělá hra, která vás pobaví a při které se odreagujete.

Plusy a mínusy:

+ hratelnost
+ grafika