Sleva až 80 %!!! Ještě věříte takovým lákadlům? Zkuste Hlídač shopů, triky odhalí na první pohled

Hlídač shopů (www.hlidacshopu.cz) je neziskový projekt, jehož cílem je chránit české spotřebitele před triky marketingových oddělení českých elektronických obchodů. Už více než dva roky na těch největších monitoruje vývoj cen produktů, včetně uváděné slevy a „původní ceny“ (to je ta přeškrtnutá, ze které obchodníci vypočítávají slevu). Hlídač tak transparentně upozorní na jasné klamání spotřebitele i reálné slevy, které zaslouží pozornost.

Podobnou službu poskytuje Heureka.cz, ale ta ve svých grafech zobrazuje průměrnou cenu ze všech sledovaných obchodů. Hlídač eshopů jich hlídá méně, zato se můžete podívat na vývoj cen jednoho zboží na jednom konkrétním obchodu. Už se tedy nenecháte napálit vábničkami typu „sleva až 80 %“.

Výhodou služby je také to, že nemusíte nikam chodit – stačí nainstalovat doplněk do internetového prohlížeče (Chrome, Firefox, Safari, Brave, Edge Beta, v přípravě je Opera a řešení pro smartphony) a informace se zobrazí přímo při procházení podporovaných obchodů – aktuálně jich je 12: Alza.cz, CZC.cz, Datart, Tesco, Kasa.cz, Košík.cz, Lékárna.cz, Mall.cz, Mironet.cz, Mountfield, Rohlík.cz a T.S.Bohemia.cz. Pokud nechcete nic instalovat, stačí vložit adresu produktu a ověřit vývoj ceny přímo na titulní straně www.hlidacshopu.cz.

Velkým soustem pro Hlídače je slevový svátek Black Friday. „Velká trojka (Alza.cz, Mall.cz a CZC.cz) si dává daleko větší pozor a prakticky nekouzlí se slevami během Black Friday. Na druhou stranu nově monitorované eshopy předvádějí ještě větší magii se slevami než jsme doposud viděli,“ píše se v úvodu podrobného černopátečního reportu.

Projekt získává pozitivní odezvu nejen od uživatelů, ale také od e-shopů. V pondělí oznámili Hlídač shopů a Alza.cz spolupráci. Obchod bude Hlídači na denní bázi poskytovat data o cenách a získá zpětnou vazbu. V případě, že se najde produkt, u něhož škrtnutá cena a výše komunikované slevy vykazuje rysy umělého navýšení, dochází okamžitě k nápravě.

„Nejdéle sledujeme trojici největších e-shopů a dělá mi radost, že všechny tři v podstatě upustily během akcí Black Friday od předchozích praktik. Známé triky s měněním přeškrtnuté ceny jsme však vysledovali u těch, které monitorujeme letos poprvé, navíc v mnohem vyšší míře,“ doplňuje Jakub Balada, spoluzakladatel firmy Apify, která stojí za Hlídačem slev.

Diskuze (13) Další článek: Realme Buds Air jsou mnohem levnější odpovědí na Apple AirPods, stojí třetinu

Témata článku: Slevy, Datart, Black Friday, Firefox, Chrome, Služba, Mall, Obchod, Eshop, Sleva, Hlídač, Lákadlo, Heureka, Shop, Tesco, Trik, Safari, Vývoj cen, Rohlík


Určitě si přečtěte