Slovenští operátoři musí vracet propadlý kredit

Diskuze čtenářů k článku

Honza  |  10. 11. 2011 11:53

Operářoti mají povinnost navrácení kreditu ve smyslu zákona. Ovšem zákazník musí o tuto možnost zažádat písemně. Smluvní podmínky operátorů jasně říkají, že propadlý kredit nelze vrátit zpět, ale není možné si nechat zaplatit za služby, které společnost následně neposkytne. Jedná se o trestný čin a u soudu by toto jistě prohráli a tak na písemnou žádost vždy reagují kladně.
Hezký den

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
legnaw  |  12. 03. 2009 19:31

lidicky riesim problem, pouzival som Go kartu pri castych navstevach CZ. zmenil sa ale stav a chodim tam velmi malo cim sa mi karta stala zbytocnou. je na nej ale kredit a neviem ho minut pretoze uz po polroku expirovala v roamingu sa karta neda ovladat.
existuje nejaky sposob ako previest kredit na inu kartu pripadne pausal? alebo existuje sposob ako vratit simku s tym ze sa zrusi a kredit mi vratia ??? kto poradi? prosim seriozne

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ABC  |  11. 03. 2009 00:31

A co prevadeni kreditu na volani do dalsich mesicu u tzv. Nabitych, tedy v podstate kreditnich tarifu u Vodafonu? Kredit se prevadi jen do navazujiciho mesice a do dalsiho uz ne, to neni zlodejina?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Xlendi  |  10. 03. 2009 22:18

O jaké Domluvě to píšete??? To, že mají slováci Dohovor (česky Dohoda) je chyba, správný název je Úmluva! Takovéto školácké chyby by se snad neměly stávat ani na inernetu, zvláště, když si hrajete na seriozní magazín.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan  |  10. 03. 2009 17:03

Domluva o základních lidských právech a svobodách? To je, prosím pěkně, co?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mik  |  10. 03. 2009 18:39

to su tie male pismenka vo vsetkych reklamach telekomunikacnych operatorov

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
snowboarder  |  10. 03. 2009 12:56

Je sice hezké, že se redaktor nechal přesvědčit větou ve Vodafone samoobsluze, která hlásá "Vodafone jako jediný operátor vám vrátí propadlý kredit po opětovném dobití", ale není to tak. Má to i O2 ;) A T-M vlastně nemusí, protože mu Twistkredit platí stejnou dobu jako simkarta.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
networ  |  10. 03. 2009 14:17

Jj, O2 to moc neinzeruje, ale má to taky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
alf  |  10. 03. 2009 11:52

Myslím, že je to dobrá zpráva, zejména pro ty z nás který chodí na Slovensko jednou za čas a sejde se mít kartu s kreditem který nepropadáva ..
Jen bych ještě doplnil že ministerstvo neřeší jakým způsobem má být přepaden kredit vracený, ale propadávaní kreditu vubec, takže podle návrhu by mělo platit platnost kreditu = platnost karty, a pokud kredit propadá s platností karty, zákazník může požadovat vrácení kreditu který tam měl. To bohužel dosud nepochopil žádný operátor, i když za dávných dob to tak měl Tmobile.
Tmobile si ale nyní šplhnul, nepropadáva u nich kredit vůbec, protože před koncem platnosti kreditu dobiji automaticky 1 euro čímž se prodlouží platnost kreditu. Ale to zřejmě nebude dlouho a je to jen dočasné ..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vlad  |  10. 03. 2009 11:08

Již to dlouho nebude trvat a naše krásná zemička se stane ostrůvkem obklopeným civilizací, prosperující ekonomikou a právním řádem.
Lidé z Rumunska, Etiopie, Bangladéše, ... sem budou jezdit dívat jako do skanzenu.
No a my, budeme dál tleskat zlodějům a podvodníky stavět na piedestal.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
D!eSel_78  |  10. 03. 2009 14:33

Uprimne som sa zasmial, len my to nepride take tragicke s CR... Ale to je urcite na dlhsiu debatu ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
steve  |  10. 03. 2009 08:52

teraz uzernicke zmluvne pokuty a ine nevyvazene a neunosne zmluvne podmienky operatorov.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  10. 03. 2009 10:11

česká hamižnost nedovolí cokoliv změnit k lepšímu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
legnaw  |  10. 03. 2009 13:30

myslim ze v cesku by bolo lepsie zacat sekundovou tarifuckaciou

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
:-)  |  10. 03. 2009 08:47

Nevím, jak Vám, ale mě podmínky pro propadání kreditu v ČR nepřijdou nijak "drsné", protože měsíčně je potřeba provolat nebo propsat jen:
34 Kč u O2
20 Kč u Vodafone
17 Kč u T-Mobile
Jistě, lidi řvou, když jim propadá kredit, ale aby si někdo dobil za 200Kč a operátor mu musel DOŽIVOTNĚ držet aktivní SIM v síti, obsluhovat ji atd., to asi taky nebude úplně správné...
Nejspravedlivější pro obě strany je případ, kdy se bude platit "udržovací poplatek" třeba 35Kč/měsíc a pokud využité služby za měsíc 35 Kč přesáhnou, tak se udržovací poplatek z kreditu nestrhne.
Tím se zamezí tomu, aby lidem kredit propadal a na druhou stranu taky tomu, aby operátor musel udržovat aktivní SIM, která mu přináší už jenom ztrátu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
soud  |  10. 03. 2009 08:51

Je krize. To je cas, kdy se zase zakaznik stava zakaznikem a operator se muze podelat, aby ho udrzel.
Pred rokem jsme se museli plazit, aby nam nekdo dal co nam patri, ted si to poradne vychutname a telefon jeste radi zahodime nebo prinejmensim prejdeme jinam.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rastislav  |  10. 03. 2009 09:00

Operátor potrebuje nie len volajúcich, ale aj volaných zákazníkov. S tým mesačným poplatkom by išiel sám proti sebe viac ako keď to nechá zadarmo. Hlavne ak má programy do vlastnej siete. Ak asi tí ľudia budú volať ak ich deti a príbuzný majú pravdepodobne jeho predplatenky?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rosťa  |  10. 03. 2009 09:37

Nevím kde jste vzal, že je u T-M nutné měsíčně provolávat 17,-Kč? Pokud vím, a mám to sám prakticky ověřené, tak jediné co musím je jednou za 12měsíců dobít alespoň 200,-Kč

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fefi  |  10. 03. 2009 10:04

No, a 200/12=16.66666... což je skoro 17. čili, aby si provolal ty 200 stovky za dvanáct měsíců musíš průměrně utatit 17kč za měsíc

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Endy  |  10. 03. 2009 10:17

Reknu to zjednodusene a trosku prephnane. Banky vam uctujou hrisne prachy za to ze u nich mate ulozene penize na uctu a vy je pak muzete utracet za sluzby...ikdyz ty sluzby nevyuzivate, kazdy mesic vam z uctu strhnou penize. Budme radi za to, ze ze si operatori neuctujou mesicne taky neco za to ze muzeme pouzivat tel cisla a volat (vyjma cen hovorneho-u bank ceny za prikazy)...pokud rok kartu nepouzivate a propadne vam kredit tak vas to vyjde stejne (nepredpokladam zebyste meli dobito 10tisic)...zalujete snad banku za to ze mesicne platite za vedeni uctu ikdyz jej zrovna nepouzivate?budme radi ze kredit jen propadne....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rastislav  |  10. 03. 2009 21:37

Moja banka si nič také nepýta a ako pozerám u Vás v Česku tiež.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
DaewooMaster  |  10. 03. 2009 11:13

Proč stále plácáte nesmysly? Jediná Vaše povinnost u TMO je jednou za maximálně 12 měsíců dobít kredit alespoň částkou 200 Kč. Což samozřejmě neznamená, že někam musíte volat nebo něco utrácet:
http://t-mobile.cz/Web/Residential/TarifySluzby/Twist/PlatnostTwist.aspx

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fefi  |  10. 03. 2009 11:37

Ježiš, musíš se chytat za každý slovíčko... Samozřejmě že to neznamená utratit ty peníze, tady šlo ale uplně o něco jiného.. K čemu ti bude dobíjet dvě stovky ročně, když to neutratíš, to není stavební spoření.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
fx  |  10. 03. 2009 16:31

Někteří lidé zkrátka nedokáží pochopit něco, co není výslovně napsáno. Tak když tam nedodáš slovíčko hypoteticky nebo tak něco, mají tě za magora. Bohužel jim to nemá smysl vysvětlovat. Samozřejmě máš s těmi propočty pravdu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fido  |  10. 03. 2009 20:01

Problem je v tom, ze predplaceny kredit neni predplacena sluzba s danou dobou platnosti ale penize. Da se to brat jako zaloha, z ktere se cerpaji platby za sluzby az v okamziku jejich vyuziti.
V bance vam taky nevymazou ucet pokud jste na nem nemel nejakou dobu pohyb.
Co se tyce udrzovaciho poplatku, nejsem uplne proti. Varianta s urcitym mesicnim poplatkem a jeho odpustenim pokud cena za spotrebovane sluzby presahne vysi udrzovaciho poplatku je dobra. Jina otazka je vyse udrzovaciho poplatku. Jeden z operatoru nabizi mesicni pausal za cca 12 Kc mesicne vcetne volnych minut. Zrejme tedy takovy poplatek bohate pokryje rezii s udrzovanim cisla a jeste zbyde dost penez na volne minuty. Druhy operator dokonce udrzuje nekterym zakaznikum mesicni pausal za 0 Kc mesicne a uctuje si pouze spotrebovane sluzby. Pokud zakaznik nekolik let nevola, operator cislo presto udrzuje zdarma. VoIP operatori si za udrzovani cisla uctuji vetsinou poplatek 1 Kc. Jake jsou tedy naklady na udrzovani cisla? Ja osobne je odahaduji na naklady uchovani nekolika desitek bajtu dat na pametovem mediu a nekolik malo milisekund strojoveho casu pri vyhledavani volneho cisla pro prideleni novemu zakaznikovi. Rozsah volnych cisel maji operatori nasobne vetsi nez pocet obyvatel CR, tedy ani tady nevznika zadny problem vyzadujici nejake dalsi naklady. Odhaduji tedy naklady na udrzovani jednoho cisla prave kolem te jedne koruny mesicne. Kredit 1000 Kc by tedy stacil na udrzovani cisla po dobu zhruba 83 let a 4 mesice.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vietor  |  10. 03. 2009 07:22

Kromě toho by Orange s T-Mobilem vlastně okolnostem mohli děkovat. Soudní řízení přichází v době, kdy počet zákazníků s předplacenými kartami každoročně klesá o desítky procent a časy, kdy se propadlý kredit na jejich ziscích podílel nemalými procenty, jsou už stejně dávno pryč.
--to nieje az tak pravda, nakolko min. u T-Mobilu predtym platil kredit cely cas platnosti karty - a teda neprepadaval. Prepadavanie zaviedli tak rok, dva dozadu, ked sa zacal znizovat pocet ludi vlastniacich karty na predplateny kredit. Ja len tak

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Phoenix  |  10. 03. 2009 08:46

To si nejsem úplně jistý. Protože jezdím na SK pravidelně, tak jsem si pořídil předplacenku tehdy ještě u Eurotelu... Propadávání kreditu bylo vždycky, ale u částky nad 500 bývalo rok... Před tím rokem/dvěmi to zkrátili na půl roku...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rastislav  |  10. 03. 2009 08:53

Bolo to od 200Sk / rok a potom ešte mesiac na spamätanie sa keď sa nedalo volať ale kredit neprepadol. Potom bola zrušená celá karta.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
netwoR  |  10. 03. 2009 09:35

Já mám dojem, že u T-mobile (Easy) platil buď kredit nebo karta až 14 měsíců. Propadly mně na ní v pulce ledna 3 eura, ale kašlu na to, přešel jsem na předplacenku s O2 Fér.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rastislav  |  10. 03. 2009 21:30

Platnosť karty v TM a OR Prima je 12 mesiacov, v O2 je 13 mesiacov a OR Click doba platnosti kreditu + 275 dní.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rastislav  |  10. 03. 2009 08:49

TM zmenil podmienky platnosti kreditu 15.7.2007a kto stihol dobiť do 14.7.2007 vrátane tomu kredit platil rok. Keďže o tom informoval (ako mu to kážu jeho VOP) pred zmenou, mala väčšina jeho predplatenkárov možnosť toto využiť. A v tej žalobe nejde o to aby kredit bol vrátený, ale aby neprepadol. A teda to zatiaľ nemá na Slovensku žiaden operátor.
Platnosť kreditu na Slovensku po dobití, v závislosti od výšky dobitia, je :
O2 od 3 mesiacov do 6 mesiacov
OR Clik od 1 deň do 3 mesiacov
OR Prima 3 mesiace
TM od 3 mesiacov do 12 mesiacov

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor