Smartphony Sony na historickém minimu. V létě se prodalo pouhých 600 tisíc Xperií

Sony Corporation zveřejnila výsledky hospodaření za třetí kalendářní čtvrtletí 2019. V letním kvartálu japonská společnost utržila 2 122 miliardy jenů (cca 447,5 miliardy korun), což meziroční pokles zhruba o 3 %. Provozní zisk se ale díky efektivnějšímu hospodaření produktové i polovodičové divize podařilo meziročně navýšit o 16 % na 279 miliard jenů (cca 59 miliard korun).

Klepněte pro větší obrázek

Smartphonový byznys byl už na začátku roku včleněn do sjednocené divize s fotoaparáty a televizory nazvané Elektronika a řešení (EP&S), která je jako celek zisková, Sony ale nadále uvádí i parciální výsledky za sekci mobilní komunikace. Z nich vyplývá, že tržby z prodeje mobilů Xperia klesly meziročně zhruba o třetinu a zisk se podařilo udržet slabě nad nulou (cca 130 milionů korun).

Klepněte pro větší obrázek

Samotné Sony už ve výsledovkách počty prodaných smartphonů několik let neuvádí, vývoj ale dlouhodobě sleduje portál XperiaBlog.net. Podle jeho informací se počty prodaných Xperií propadly na historické minimum, když Sony během července až září letošního roku prodalo pouhých 600 tisíc kusů smartphonů. To znamená, že ani Xperia 1 trhem výrazněji nezahýbala a veškeré naděje se teď soustředí na prodeje nového modelu Xperia 5 (naše recenze zde).

Diskuze (20) Další článek: Samsung zahájil vývoj SW pro Galaxy S11, práce na vlastních CPU jádrech končí

Témata článku: Sony, , , , , , Pro +, Miliarda, Son, Minimum, Mini +, Miliarda jenů, Mini, SMA, XperiaBlog