Sobi kam se podíváš: mohli jsme pro vás udělat hodnotný článek... (průběžně aktualizováno)

Falešní sobi dominují předvánočnímu období. Z oblasti marketingu již pomalu, ale jistě, přecházejí do lidové slovesnosti. Nejjasnějším důkazem je celá řada parodií, které kolují po internetu. Pokusili jsme se je sesbírat a soustředit na jedno místo. Předem upozorňujeme, že jsou mezi nimi i drsnější kousky. Zvládnete tolik paroží naráz?
Sobi kam se podíváš: mohli jsme pro vás udělat hodnotný článek... (průběžně aktualizováno)

Každá parodie má svůj základ, a proto si ze všeho nejdřív zrekapitulujme, co bylo na počátku. Televizní spot, do kterého Vodafone angažoval populárního baviče Petra Čtvrtníčka, láká zákazníky na férovou vánoční nabídku. Právě tady se poprvé setkáváme s parohatými čivavami, alias falešnými soby.

Ve druhém pokračování už šel Vodafone na jistotu: norské vzory na Čtvrtníčkově svetru a umělé paroží na malém psíkovi. Novinkou jsou sáňky a rovnoprávnost pro nové i stávající zákazníky.

Ráj parodií začíná! Na rozjezd si dáme klip, který není sice moc zdařilý, ale alespoň dokazuje, že Vodafone zapůsobil i na školní mládež. Čivavy nahradili spolužáci, nehrají soby, ale bezdomovce.

Jdeme dále a (minimálně technickou) kvalitou výše. Na obrazovce se setkaly dva fenomény: pořad Česko hledá SuperStar a Čtvrtníčkova slova a gesta v podání Leoše Mareše. „Už žádné falešné tóny!

Sobi jsou nejen v šoubyznysu, už se derou i do politiky. V nedělním (3.12.) diskusním pořadu Otázky Václava Moravce se objevila následující fotomontáž premiéra Mirka Topolánka, jako podnět pro další diskusi. Na otázku moderátora, odpověděl místopředseda ODS a pražský primátor Pavel Bém: „Tak já si myslím, že to určitě není k smíchu a pro mne to ani není k pláči. Prostě je to vyjádření politické reality.“ Do vzorovaného svetru se oblékl i obličej Topolánkova politického rivala, předsedy ČSSD Jiřího Paroubka. Parodie přitvrzují a připravte se, bude ještě hůř.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Jak jsme slíbili, tak činíme. Neznámý autor si pohrál s původním plakátem Vodafone, zachoval jeho poznávací prvky, čivavu nahradil jiným živočišným druhem, z nekalých triků konkurence jsou trička a zkratka SMS ztratila poslední písmeno.

Klepněte pro větší obrázek

Pro změnu trochu lehčího humoru pracujícího lidu a jako bonus komix s novými texty k reklamě číslo 1.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pěkný pokus se objevil i v naší Galerii fotomobilů a čestně můžeme říct, že to určitě není žádná čivava. Bude jich více? Pošlete i vy svoje kousky! Zapomněli jsme dnes na něco? Napište nám do diskuse.


Aktualizováno: V diskusi pod článkem se objevil odkaz na další povedenou karikaturu. Zdá se, že bývalý premiér Jiří Paroubek je v tomto směru velice populární.

Klepněte pro větší obrázek


Aktualizováno podruhé: S čím kdo zachází, tím také schází, aneb Vodafone se stal terčem parodie své vlastní reklamy:

Sobí fenomén nemohl opominout ani magazín Reflex se svým populárním Zeleným Raoulem.


Aktualizováno potřetí: Další dvě zdařilé fotomontáže pocházejí ze stránek ateo.cz, jejichž administrátor je rovněž autorem výše uvedených premiérů ve svetru s norským vzorem.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Diskuze (65) Další článek: O2 všem vrátí zálohy na volání a už je dále nebude požadovat

Témata článku: Operátoři, Vodafone, Ostatní, Leoš Mareš, Článek, Parodie, Akt, Otázky Václava Moravce


Určitě si přečtěte