Sony Ericsson P990i: a práce bude zábavou (velký test)

Diskuze čtenářů k článku

Martin  |  12. 12. 2010 21:03

Ahoj všem,
prosím Vás, můžu se zeptat, jak ukončujete obyčejné telefonní hovory, když máte pouze otevřený mobil a nemáte přidělanou odklápěcí klávesnici, neboli používáte pouze velký display a klávesnici querty, která je k dispozici? Ono totiž na té obrazovce není žádné tlačítko k ukončení hovoru a jediné, co jsem našel, tak je kliknutí na ikonku "modrý telefon" na liště a tam se teprve objeví "ukončit hovor", což mi příjde složité a nepraktické... máte nějaký jiný způsob, kromě toho, že ten druhý dotyčný hovor ukončí?
Díky moc všem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
matous  |  24. 02. 2010 20:45

cau lidi mam mensi problem s timhle mobilem doma mam wifinu a chci se prez mobil pripojit jenze wifina je zabespecena wpa2 a mobil umi jenom wpa1 nevite jestli se to da nak udelat aby to slo?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
enzo4  |  16. 05. 2009 12:00

Teda mel jsem hodne telefonu ale P990i mi sedel uplne nejvic,i kdyz ma plno much jako kazdy telefon tak ma stale co nabidnout.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Karel  |  10. 12. 2011 23:18

dobry den,
mel bych dotaz... jak mate firmware, pouzivam jej jen jako zalohovy tel., ale porad to haze kernexec 3, nebo tak neco, melo by to byt malo mista resp. pameti... coz by mel vyresit lepsi firmware a jestli jste byl spokojeny asi jste mel nejaky lepsi firm.
Dekuji za odpoved,
Karel

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Miguel  |  24. 01. 2009 10:08

Pod poruje tento telefon aktivni pohotovostni rezim ? nebo da se tam pripadne pomoci nejake aplikace dostat ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jakub Nagy  |  17. 09. 2007 19:42

Zdravim vsechny, mam takovou prosbicku potreboval bych velikanskou pomoc pac si vubec nevim rady jak mam nastavit pripojeni v telefonu aby mi behala aplikace Jimm muj telefon je SE P990i tak jestli nekdo vite tak prosim pisnete na muj mail predem fakt mooc diky Nagy.J@seznam.cz

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
petr  |  17. 05. 2007 22:57

mel bych dotaz jde do tel stahnot a nainstalovat softwer navigace ??

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ahoj  |  08. 07. 2007 20:07

Jo jde

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mirek  |  29. 10. 2007 11:24

A jak na telefonu běhá, nestěžuje malá ram a takt procesoru práci s ním, neseká se nějak? Děkuji

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Blackburn  |  08. 05. 2007 08:18

Zdravim chtel jsem se zeptat jestli pujde dat do P990i pametova karta (SanDisk Memory Stick PRO DUO Ultra II 60x 2GB MagicGate) zajima me jestli bude s pristrojem kompatibilni a jestli se projevi rychlejsi nez normalni karta??dekuji za odpoved

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jarda  |  03. 07. 2007 22:50

Cau no mela by tam jit. Sam tam mam jen tu obyc Stick Duo ale co se pise tak :
Podporovaná Paměť
* Podpora Memory Stick Duo™
* Podpora Memory Stick PRO Duo™

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SE990i  |  07. 03. 2007 22:56

Nezná někdo jaký to má procesor a na kolika tiká?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dizlman  |  17. 02. 2007 16:46

Chci se zeptat, jestli náhodou někdo nemá čerstvě koupenou P990i? Jde mi o to, jestli byl nějaký posun ve vychytání chyb této hračky nebo jestli je to opravdu takový krám, jak psali lidi koncem min. roku. A jak je to s tou výdrží bat?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
venca  |  04. 03. 2007 14:52

Už je to v pohodě má ho skoro nový , a za tři měsice se dá restart počítat na prstech jedné ruky, jsem s nim spokojen.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Peyrak  |  05. 02. 2007 21:52

Jaka verze aplikace JIMM jde nainstalovat do P990??

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fischman  |  06. 02. 2007 22:37

Nic radsi neiistaluj a redsi to di vratit!!!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fischman  |  06. 02. 2007 22:49

Pasnove jedna otazka umiteto odblokovat po tom vlasem kabelu ? Bez boxu jste v pr... a oficialni podpora je hahahah....... Zkuste update.....bez boxu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mumlal  |  09. 02. 2007 16:30

to jsemse chtel zeptat jdou java aplikace a hry do P990??

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza Hána  |  02. 02. 2007 20:59

No nevim, podle obrazku to spis vypada na QWERTZ....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
josefki  |  24. 01. 2007 12:59

podrobně jsem četl všechny komentáře, vlastním také P 990i a lupnutí , popřípadě sekání či resetování mobilu vyřešil na mém tel. aktuální nový firmware stáhnutý z netu přímo do tel.. nemusíte nic nastavovat, jen na stránkách výrobce dáte aktualizaci, propojíte kabelem a za hoďku je nový firmware. A ještě ke krytyckým komentářům : do dnešního dne neexistuje jiný mobil, který se dá pořídit pod 15.000 (v mém případě 13.500 za nový), má op. systém , Bluetooth verze 2.0, wifi, foťák a rádio. ( PDA a jiné nesmysly nevhodné k telefonování a psaní sms nepočítám)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fischman  |  06. 02. 2007 22:35

Mel jsto nekdy v ruce? Jsem zklaman jak nikdy!!!!!! Roler je tak v pi.... je lepsi i P900.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fischman  |  06. 02. 2007 22:46

Teda nevim mam Cruiser na flashky telefonů. Ale ofic podpora stoji za ho.... . Soft nic neresi kdyz hardware je o nicem. Otazka tve flashe je nesmysl po internetu se CDA!!!!!! neda flashovat kdy jsi naposledy flashoval erika?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fischman  |  06. 02. 2007 22:54

Tobe rikaji Anderson pohadkar?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
petdvorak  |  14. 12. 2006 18:02

zajímalo by mě jestli ty problémy nedělá customizace od O2. Vy co máte problémy nemáte P990i od O2? Slyšel jsem že jsou s customizací problémy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal  |  28. 11. 2006 19:41

Když jsem tento telefon uviděl a zjistil jeho parametry hned jsem ho chtěl mít. Nyní ho mám týden, jsem s ním velmi spokojen, ale také jsem objevil několik věcí, které mi dost vadí. Za prvé mi trochu vrže kryt baterie, za druhé se mi již několikrát stalo, že se mi restartoval a nebo dokonce zamrzl a já jsem musel vyjmout baterii, aby znovu začal reagovat. Také mě nepříjemně překvapila kvalita zvuku. Když jsem ji porovnal s kamarádovo K 750 i, tak jsem zjistil, že je na tom hudebně jeho telefon mnohem lépe. Zvuk z P 990i je dost plechový a i když je nastaven maximálně do basů, tak je to pořád hodně špatné. Nevím, zda to mohu nějak ovlivnit, proto by mě zajímali zkušenosti ostatních uživatelů tohoto telefonu. A taky není pravda, že je v telefonu baterie 1.120 mAA, je tam pouze 950 mAh, výdrž je pouze kolem jednoho dne, protože to opravdu není telefon, který by se používal jen k telefonování.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Okjetik  |  06. 11. 2006 20:44

verze Firmware???? má li někdo problém se sekáním může napsat pls verzi softu??? třeba R7A001 to by měla být poslední..... díky moc... rád bych si jej koupil a chci vědět zda blbne jen starej firm.. a nebo je to fakt o ničem... díky moc....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  07. 11. 2006 16:44

Mám P990 od prvního dne, co se objevila na pultech. Výše zmiňované problémy se zamrznutím neznám, stejně jako lupání reproduktoru při jeho vypínání. Asi jsem měl štěstí na koupený kus. Baterie mně vdrží cca 1 až 2 dny, zaleží na využití (Bluetoth mám trvale zaplé). Telefon využívám poměrně hodně jako MP3 přehrávač ve spojení s Bluetooth sluchátky HBH-DS970. Na sluníčku displej nic moc, ale totéž bylo u P900, kterou jsem měl 3 roky.
Co se týče Firmwaru, od srpna mám již třetí verzi a vše je bez problému. Telefon se čas od času sám restartuje s tím, že restart je nutný z důvodu snížení výkonu. Obdobný problém je ovšem i u PC, kdy po různých otevřených aplikacích a hlavně hrách zůstavají ne kompletně ukončené "zbytky" v RAM a registrech. PC ovšem většinou alespoň jedenkrát denně vypneme (restartujeme), čímž je problém vyřešen. No a totéž se děje i u smartphonů s OS (WM, Symbian ...), takže restart beru jako nutnost. Nakonec totéž mně dělal i P900.
Závěrem nemohu říct, že můj P990 je zmetek nebo turbozmetek. Jsem spokojený, s rozměry a váhou jsem počítal. Je to obdoba bývalého P900.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dj vava  |  08. 11. 2006 17:41

Zrovna jsem si přečet co jsi napsal,ikdyž to nepatřilo mě!Ale jsem moc rad že na něj konečně někdo psal o tom jak je s nim spokojen!A myslim ze až našetřim těch 15tisic že si ho bez váhání pořídim!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  08. 11. 2006 23:27

Co se týče sluchátek, tak ty, co jsou dodané s P990, tak nic moc. Proto jsem šel do Sony Ericsson HBH-DS970 (Bluetooth). Na internetu jsem je sehnal za cca 2600 Kč. Jsem naprosto spokojený. Nemám žádné drátky propojené s mobilem, což je naprosto perfektní. Jediná nevýhoda je, že rádio nefunguje, protože anténu tvoří právě propojovací drátky standartních sluchátek.
Recenze na sluchátka: http://www.mobilmania.cz/Mobilnitelefony/AR.asp?ARI=113093

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dj vava  |  10. 11. 2006 15:36

Dik za odpoved uz jsem myslel ze mi nikdo neodpovi!
Tak uvidime ja urcite zkusim ty standartni a pak se uvidi!
Prinejhorsim bych sel do tech bluetooth!Ale jeste mam cas
p990 budu kupovat nejspis az v lednu!(nejsou finance

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dj vava  |  22. 10. 2006 12:11

Zvazuju koupi P990tky ale stale si nejsem jist kvalitou sluchatek!
Jelikoz jsem doposud nemel moznost tyto sluchatka vyzkouset tak neznam
jejich kvalitu!A z megarecenze jsem se toho moc nedozvedel!
Tak moc prosim ti co meli uz tu cest si je vyzkouset o jejich nazor na ne!Nejlepe kdyby mi ho poslali na mail 112567567@seznam.cz (neni to vtip to je opravdu muj mail) predem moc dekuji

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
RS  |  01. 09. 2006 13:32

Mám ho 3 dny a jsem rozhodnut ho vrátit, prvotní nadšení z některých vychytaných funkcí je pryč, protože tento telefon trpí zcela zásadními nedostatky, které hraničí s jeho použitelností. Tak nejprve při sluníčku je displey téměř nečitelný, výdrž baterie je maximálně 1 a půl prac.dne, takže dobíjet denně nebo dobíječku sebou (a konektor pro dobíječku není kompatibilní se staršími péčky). Zásadní je, ale to, že tel. je absolutně nestabilné aplikace se v průběhu práce samovolně zavíraji nebo se přepnou na plochu, velmi často zamrzá (cca 10x za den je nutno vyndat baterii a provést restart), velmi nepříjemné je toto zejména v okamžiku, kdy chcete přijmout hovor a telefon nereaguje na nic, pouze zvoní a zvoní, dokud nevyndáte baterii. Dovedete si představit jak tohle divadlo s vyndaváním baterie asi působí v restauraci nebo na schůzce. Spouštění některých aplikací se dá počítat na minuty. Navíc toto je zcela nepředvídatelné, takže jednou otevřete emaily ihned, jednou za minutu a jednou skončíte u vyndání baterie. Takto závažné nedoladěnosti nemohou být převáženy některými dobrými nápady a funkcemi, bohužel. Telefon se prostě dá už jen vrátit, protože podpora ze strany výrobce je zatím 0.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dussot  |  01. 09. 2006 21:20

Asi tak podobne je na tom aj M600i.Aj ked sa mi nestalo, ze by zamrzol, ale Opera sa niekedy nespusta,inokedy dlho alebo zamrzne az treba vyndat bateriu.Telefon raz ide dobre, potom je cely spomaleny. Displej je na slnku NEPOUZITELNY!!!Na P900,alebo P910i bol v pohode,ale toto je naozaj velky krok spet.Chyba sporic displeja, zmeskane hovory,SMS nevidiet.Som rad , ze som nekupil 990,asi by ma to mrzelo este viac.Aspon zatial, pokial sa chyby nevychytaju.Ale teraz cakat a kazdy den dufat v novy fimware sa mi nechce.SE ma sklamal,neviem preco vypusta takto nedoladeny fon...Po 1tyzdni pouzivania ho radsej davam prec...A kupim ho za par mesiacov snad bez chyb, z aplikaciami, ktore su teraz neni a za polovicnu cenu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
top66  |  03. 09. 2006 16:39

Dobrý den, skutečně je displej ještě horší než u P910i? Ten mám už 2 roky a uvažuji o inovaci, ale ani jeho displej není na slunci nic moc... pokud je problém způsoben přílišným leskem displeje, co by s ním udělala matná fólie (kterou si na dotykové displeje stejně dávám)? A ještě prosba - netušíte, jaká je kapacita pro hlasové vytáčení (P910i má tuším kolem 40ti jmenovek - podle délky)? Děkuji.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
VonVan  |  21. 09. 2006 21:35

Koupil jsem si SE m600i pred 3-mi týdny a z toho je již 2 tydny na opravě. Věčné sekání a restartování vytáhnutím baterie. Prostě můj stary T610 je bezva a udělal jsem chybu, že jsem ho chtěl vyměnit za nový SE. Pak mě dali v sergvisu vědět, že zavada se jim neprojevila - tak jsem jim to na miste predved a ejhle.. os se fakt zase zasekl. Jak může Sony Ericsson vydat takovej nedodělek???? Peknej kousek ale jen na ozdobu ho nemám .....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom  |  03. 09. 2006 19:32

Ahoj vsem,

tak jsem nevydrzel a stal jsem se mezi prvnimi majitelem tohoto skvostu. Mel jsem Kdysi P900 ktera mi mrzla stejne jako kolegovi nademnou ale mel jsem vyhodu ze jsme v praci klicovi zakaznici jednoho operatora ktery je pak pro velky uspech radeji stahl z prodeje a onen kus nam vymenil za nokii ktera slape 2 roky bez problemu. Ale to je celkem jedno. Proste jsem doufal ze je vse vylazeno a v pohode. Takze po 14 dnech vsech recenzi reknu - s telefonem jsem velmi spokojeny, telefon ani jednou nezatuhl a funguje naprosto v pohode. To ze baterka je velmi ale VELMI slaba je FAKT. Apropos jsem zvykly z nokie ze kdyz je baterka slaba a rano telefon beru do prace a zahlasi vybiti baterie - jedte cele dopoledne muzu zavolat a poslat esemesky. Tady tel hlasi vybiti baterie tesne pred koncem takze pokud rano spechate do prace po ceste do ni zapomente na hovory a esemesky. Jinak menu je vaznhe propracovane a vse mi beha svizne a jak ma. Jake je ale moje prekvapeni kdyz po par dnech se klip telefonu zacal zasekavat a pri jeho odklopeni misto aby se vyklopil od telefonu proste zustane ztuhle viset v puli a to pri vylalenem telefonu fungoval tak jak ma. Ano, ja chapu ze se muze neco pokazit, ale telefon se podruhe vybil a tak jsem ho chtel dat do nabijecky - a ONO EJHLE. Telefon se nenabijel. Ani nevite jak jsem byl vytoceny - odesla nabijecka. No na to ze je telefon tyden pouzivany a to jen lehce je to vazne mazec. Takze poopravuji kolegu - neni to zmetek - je to turbozmetek. Jinak mala klavesnice je moc fajna pekne indigo podsvicena - nemam co vytknout ale display na slunicku je vazne tragicky. A co me s prominutim sere nejvic? Kdyz zacnete tapat perem na display tak se ozyva zvuk - treba pri psani na virt. klavesnici. A po kazdem zvuku se cca 3 vterini z tel ozve lupnuti - no to se vypina reproduktor aby asi prestal sumet a setril baterii. Kdyz ale listujete kalendatem a pridavate poznamky a co chvili v telefonu lupne tak mate po chvili nervy na dranc. Co rict zaverem? Byl jsem nadseny z recenzi a pripraveny ledacos tolerovat - je to jen telefon ale kdyz se neotevira klip a telefon se po tydnu uz neda nabit vzkazuji vyrobci jedno - strcte si ho do panoma, tohle uz nikdy vice nekoupim!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
M  |  18. 09. 2006 10:10

Bohužel,  po 6 dnech uživání tohoto "zázraku" musím potvrdit řadu výše popsaných negativ. První dva dny s ním byla naprosto spokojenost -  s vyjímkou displeje - na slunci je to opravdu tragika - můžete se jen na slepo zkusit trefit do příslušné ikony. Baterie při nepříliš frekventovaném provozu přes víkend vydržela 48 hodin - telefon se obtěžoval upozornit na tento stav až chvíli před vypnutím. Psaní rukou na dotykovém displeji fungovalo OK tak 3 dny - nyní se telefon uráčí reagovat tak na jedno písmeno z deseti - prostě napíšete písmeno tak, jak máte a kam máte - a ono nic! Kolegou popisovaná lupnutí se začala aktivovat až po několika dnech - dnes už jsou tak časná a protivná, že mám chuť mu udělit kinetickou energii proti nejbližší zdi . Nedělá to jen při otevřeném flipu a použití stilusu, ale i při zavřeném flipu při ovládání pomocí kontextových tlačítek. zamrzání se nekoná tak často, jak je popsáno jinde - ale s VS golfem máte téměř 100%ní jistotu, že budete provádět restart vyndáním baterie - takže si moc nezahrajete.
Sony Ericssone, styď se!!! Mobil za 18 litrů a chyby, které nemá ani ten nejlevnější mobilní shit - lupání!
 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pupa  |  25. 09. 2006 11:49

Já blbec jsem četl vaše nářky a nedal na dobré rady a telefon jsem koupil, nic tak šílenýho jsem v životě neviděl, zamrzající soft, když někdo volal tak telefon zamrzl ve stavu zvonění a zvonil a zvonil až do vyjmutí baterie a spousta dalších problémů, které se daly řešit vyjmutím baterie. Tak jsem ten sqělej kousek vyreklamoval a dostal jsem další. Hned druhý den se stejné závady objevily i na tomto kousku - další reklamace - vrácení peněz. Telefom prostě není připraven k prodeji a aktuální verze FW, která byla v telefonu je i verzí nejčerstvější a nic lepšího není. Takže po třídenní anabázi s tímto megašmejdem zbyla jenom karta za 599,- a koženej futrál za 299,-.  

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Chytrák  |  23. 01. 2008 15:17

Kecáš z hladu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
venca  |  04. 03. 2007 14:10

Blbost nevíš o čem mluvíš!!!!!!!!!!!!!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
deRek  |  28. 08. 2006 14:44

Je napravo nad displayem stara znama stavova LED ?
Je to kravina, ale sem na ni z P910i docela zvyklej.
dík deRek

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
James  |  26. 08. 2006 22:43

je tam pravopisná chyba v 2. kapitole pod obrázky, Displej je hluboce zapuštění
chtělo by to opravit ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom  |  21. 08. 2006 13:44

Ahoj vsem,
pred cca 2 roky jsem mel P900 ale z duvodu stalych problemu /telefon tuhl/ jsem ho vratil. Celou dobu jsem cekal na to az SE udela neco co bude lepsi a P910 me nepresvedcila. Naopak P990 se mi velmi libi a jsem rozhodnuty ze bych si ji koupil. Dneskem se zacina prodavat a tak se obracim s prosbou zda nenajdu nekoho kdo si ji prave ted koupil a zda by mi nerekl jak je s novou P90 spokojeny. Na idnes v recenzi tento telefon totalne sepsuli z duvodu zatuhavani tasku a nejakych problemu s SW. Najdu tedy nekoho kdo mi objektivne rekne zda ten telefon stoji za to a jak je s nim spokojeny aby mi pomohl se rozhodnout mezi P990, M600 ci necim jinym. Muj mail je: toroa@volny.cz
 
Moc dekuju

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vladas  |  23. 08. 2006 15:08

Už třetím rokem mám P900 , k naprosté spokojenosti, nepamatuji, kdy by naposledy vytuhl (párkrát se to ale taky stalo..). Taky mi už párkrát běhal po asfaltu a zatím drží. Tak bych se připojil k prosbě o praktické zkušenosti někoho kdo má P990. Dost cestuji a tahat sebou několik věcí se mi nechce, WiFi potřebuji a inovaci už taky - idaální to není ale jako další krok asi nic lepšího není (HTC má taky QVGA ). Škoda toho rozlišení, jinak by to byla asi fakt bomba

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
DeKa  |  15. 08. 2006 15:36

Měl jsem kdysi jakési Sony. Nemělo ani hodiny, ale zato bylo vybaveno lithium-iontovou baterií a JogDialem. Po třech (celkem asi pěti) letech používání odešla baterie. Jinak byl telefon ve velmi dobrém stavu vzhledem ke stáří a jeho o rok staršího brášku používá některý můj příbuzný dodnes.
No a pak jsem dostal dva roky používanou Nokii 6210, která mě trápí již třetím rokem, doslova se mi rozpadá pod rukama.
Svého času mě telefony zajímaly, četl jsem o nich, řadu jsem jich držel v rukou, ale vždy jsem toužil po Sony Ericssonu (kromě jedné Nokia 6600 mánie, která mě opustila, jakmile jsem ji vzal do rukou).
Měl jsem také Palm. Byl to úžasný přístroj, ale zastaralý. Uvažoval jsem o novém, ale neměl jsem peníze, jsem přeci jen chudý český student. Podobný Palmu byl i Psion, který vlastní má matka a na němž je založen Symbian. Tyto systémy bohužel velmi rychle upadají do minulosti a jsou sešlapávány Windows.
Když jsem se ovšem začal hlouběji zajímat o počítače, zjistil jsem, že Microsoft Windows jsou asi nejhorším operačním systémem. Bohužel je téměř všichni používáme, protože nás do toho nutí naše okolí (výrobci software i hardware, různé instituce používající nekompatibilní výměnné formáty, zaměstnavatelé a základoškolské osnovy).
Můj zájem o webdesign mě utvrdil v tom, že to, co se děje ve světě počítačů není dobré.
Domnívám se, že pokud by nastal věk Unixu, open-source a dodržování standardů, vše by se obrátilo k lepšímu, prakticky by neexistoval nelegální software, nebylo by nefunkčních a nekompatibilních webů atd. Přitom podíváme-li se svět GNU/Linuxu, tam to v podstatě funguje (viz komerční/nekomerční distribuce).
Ideální možností je tedy GNU/Linux, neboť nám nabízí možnost volby alespoň co se softwaru týče.
Na který chytrý telefon jej nainstalujete? Teoreticky na ten, který používá MS Windows. Minimálně u PDA tomu tak je.
Jak jsem již zmínil, Palm pomalu kráčí do hrobu, čímž bude trh zcela obsazen Microsoftem. Nebo snad ne? Je zde určitá pravděpodobnost, že ne. Unix totiž nabízí téměř absolutní volnost, čímž se výrazně snižují provozní i pořizovací náklady. Ideální svět počítačů by se tedy mohl stát realitou.
Zdá se ovšem, že jsem zcela odběhl od mobilních telefonů.
Hovoříte o tom, že pro platformu UIQ neexistuje mnoho aplikací. Já jsem v minulých odstavcích v zásadě potvrdil, že situace není zdaleka ideální. Na druhou stranu -- opravdu potřebujete množství různých hračiček v mobilním telefonu? Vždyť telefon slouží k telefonování, dnes již spíše obecně ke komunikaci a tento vyspělý přístroj jí nabízí bohatě, za vše zmíním mimo běžných funkcí telefonu perspektivní technologii wi-fi. Budiž, chytrý telefon je určen lidem především na postaveních, kde se jim hodí funkce k organizaci času, ale ty jsou zde na velmi vysoké úrovni. Další vlastností chytrých telefonů je integrace více zařízení do jednoho. V tomto přístroji máte hudební zařízení, použitelný fotoaparát (opravdu potřebujete tolik megapixelů? a na co pak máte obyčejný fotoaparát?), PDA a takto bychom mohli vyjmenovat několik dalších. Ale domnívám se, že na mobilním telefonu sice potřebujete organizér, připojení na Internet, fotoaparát, kancelářský balík a hudební přehrávač, ale již nepotřebujete hrát hry, dívat se na filmy a podobně, protože k tomu jsou primárně určena jiná, v zadém oboru mnohem lepší zařízení. Nebo se snad v tramvaji díváte na Pána prstenů? Kazíte si tím zážitek, rušíte své okolí (ano, třeba mně to vadí) a navíc upozorňujete některé spoluobčany na to, že jste ideální osoba na okradení.
Opět jsem se několika minulými odstavci dostal blíže k verdiktu nad zmiňovaným přístrojem, obsahuje totiž to, co náročný člověk opravdu potřebuje -- mimo běžných funkcí telefonu i připojení k Internetu, fotoaparát, organizér, hudební přehrávač a další. Šťoural neopomene připomenout, že připojení k Internetu je pomalé, fotoaparát má málo megapixelů a tak dále. Já mu odpovím "Opravdu potřebuješ přes telefon stahovat (nelegální) filmy?", "A ty chceš soupravu 7.1 do telefonu, aby ses s ní mohl chlubit v tramvaji?" nebo podobně.
Velmi důležitým faktorem při výběru libovolného telefonu je kvalita zpracování a přívětivost ovládání, což tento přístroj zvládá na jedničku.
Někomu se možná nelíbí, ale jak rád říkám "Estetično je individuální".
A že je velký, těžký a drahý? Však si uvědomte, co všechno v něm je. A ani není zase tak drahý, když se to tak vezme. (Kolik stojí hudební přehrávač, fotoaparát, organizér, telefon,...?)
Proto všechno si myslím, že Sony Ericsson P990i je schopen plně konkurovat svým soupeřům, ale zároveň se s nimi plně ztotožňuje. Zákazník tedy bude muset zvažovat pouze detaily, podle nichž se rozhodne. Já bych se rozhodl pro SE P990i!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fischman  |  06. 02. 2007 23:02

Jsi Psycho?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
DeKa  |  15. 08. 2006 15:29

Měl jsem kdysi jakési Sony. Nemělo ani hodiny, ale zato bylo vybaveno lithium-iontovou baterií a JogDialem. Po třech (celkem asi pěti) letech používání odešla baterie. Jinak byl telefon ve velmi dobrém stavu vzhledem ke stáří a jeho o rok staršího brášku používá některý můj příbuzný dodnes.
No a pak jsem dostal dva roky používanou Nokii 6210, která mě trápí již třetím rokem, doslova se mi rozpadá pod rukama.
Svého času mě telefony zajímaly, četl jsem o nich, řadu jsem jich držel v rukou, ale vždy jsem toužil po Sony Ericssonu (kromě jedné Nokia 6600 mánie, která mě opustila, jakmile jsem ji vzal do rukou).
Měl jsem také Palm. Byl to úžasný přístroj, ale zastaralý. Uvažoval jsem o novém, ale neměl jsem peníze, jsem přeci jen chudý český student. Podobný Palmu byl i Psion, který vlastní má matka a na němž je založen Symbian. Tyto systémy bohužel velmi rychle upadají do minulosti a jsou sešlapávány Windows.
Když jsem se ovšem začal hlouběji zajímat o počítače, zjistil jsem, že Microsoft Windows jsou asi nejhorším operačním systémem. Bohužel je téměř všichni používáme, protože nás do toho nutí naše okolí (výrobci software i hardware, různé instituce používající nekompatibilní výměnné formáty, zaměstnavatelé a základoškolské osnovy).
Můj zájem o webdesign mě utvrdil v tom, že to, co se děje ve světě počítačů není dobré.
Domnívám se, že pokud by nastal věk Unixu, open-source a dodržování standardů, vše by se obrátilo k lepšímu, prakticky by neexistoval nelegální software, nebylo by nefunkčních a nekompatibilních webů atd. Přitom podíváme-li se svět GNU/Linuxu, tam to v podstatě funguje (viz komerční/nekomerční distribuce).
Ideální možností je tedy GNU/Linux, neboť nám nabízí možnost volby alespoň co se softwaru týče.
Na který chytrý telefon jej nainstalujete? Teoreticky na ten, který používá MS Windows. Minimálně u PDA tomu tak je.
Jak jsem již zmínil, Palm pomalu kráčí do hrobu, čímž bude trh zcela obsazen Microsoftem. Nebo snad ne? Je zde určitá pravděpodobnost, že ne. Unix totiž nabízí téměř absolutní volnost, čímž se výrazně snižují provozní i pořizovací náklady. Ideální svět počítačů by se tedy mohl stát realitou.
Zdá se ovšem, že jsem zcela odběhl od mobilních telefonů.
Hovoříte o tom, že pro platformu UIQ neexistuje mnoho aplikací. Já jsem v minulých odstavcích v zásadě potvrdil, že situace není zdaleka ideální. Na druhou stranu -- opravdu potřebujete množství různých hračiček v mobilním telefonu? Vždyť telefon slouží k telefonování, dnes již spíše obecně ke komunikaci a tento vyspělý přístroj jí nabízí bohatě, za vše zmíním mimo běžných funkcí telefonu perspektivní technologii wi-fi. Budiž, chytrý telefon je určen lidem především na postaveních, kde se jim hodí funkce k organizaci času, ale ty jsou zde na velmi vysoké úrovni. Další vlastností chytrých telefonů je integrace více zařízení do jednoho. V tomto přístroji máte hudební zařízení, použitelný fotoaparát (opravdu potřebujete tolik megapixelů? a na co pak máte obyčejný fotoaparát?), PDA a takto bychom mohli vyjmenovat několik dalších. Ale domnívám se, že na mobilním telefonu sice potřebujete organizér, připojení na Internet, fotoaparát, kancelářský balík a hudební přehrávač, ale již nepotřebujete hrát hry, dívat se na filmy a podobně, protože k tomu jsou primárně určena jiná, v zadém oboru mnohem lepší zařízení. Nebo se snad v tramvaji díváte na Pána prstenů? Kazíte si tím zážitek, rušíte své okolí (ano, třeba mně to vadí) a navíc upozorňujete některé spoluobčany na to, že jste ideální osoba na okradení.
Opět jsem se několika minulými odstavci dostal blíže k verdiktu nad zmiňovaným přístrojem, obsahuje totiž to, co náročný člověk opravdu potřebuje -- mimo běžných funkcí telefonu i připojení k Internetu, fotoaparát, organizér, hudební přehrávač a další. Šťoural neopomene připomenout, že připojení k Internetu je pomalé, fotoaparát má málo megapixelů a tak dále. Já mu odpovím "Opravdu potřebuješ přes telefon stahovat (nelegální) filmy?", "A ty chceš soupravu 7.1 do telefonu, aby ses s ní mohl chlubit v tramvaji?" nebo podobně.
Velmi důležitým faktorem při výběru libovolného telefonu je kvalita zpracování a přívětivost ovládání, což tento přístroj zvládá na jedničku.
Někomu se možná nelíbí, ale jak rád říkám "Estetično je individuální".
A že je velký, těžký a drahý? Však si uvědomte, co všechno v něm je. A ani není zase tak drahý, když se to tak vezme. (Kolik stojí hudební přehrávač, fotoaparát, organizér, telefon,...?)
Proto všechno si myslím, že Sony Ericsson P990i je schopen plně konkurovat svým soupeřům, ale zároveň se s nimi plně ztotožňuje. Zákazník tedy bude muset zvažovat pouze detaily, podle nichž se rozhodne. Já bych se rozhodl pro SE P990i!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
DeKa  |  15. 08. 2006 15:27

Měl jsem kdysi jakési Sony. Nemělo ani hodiny, ale zato bylo vybaveno lithium-iontovou baterií a JogDialem. Po třech (celkem asi pěti) letech používání odešla baterie. Jinak byl telefon ve velmi dobrém stavu vzhledem ke stáří a jeho o rok staršího brášku používá některý můj příbuzný dodnes.
No a pak jsem dostal dva roky používanou Nokii 6210, která mě trápí již třetím rokem, doslova se mi rozpadá pod rukama.
Svého času mě telefony zajímaly, četl jsem o nich, řadu jsem jich držel v rukou, ale vždy jsem toužil po Sony Ericssonu (kromě jedné Nokia 6600 mánie, která mě opustila, jakmile jsem ji vzal do rukou).
Měl jsem také Palm. Byl to úžasný přístroj, ale zastaralý. Uvažoval jsem o novém, ale neměl jsem peníze, jsem přeci jen chudý český student. Podobný Palmu byl i Psion, který vlastní má matka a na němž je založen Symbian. Tyto systémy bohužel velmi rychle upadají do minulosti a jsou sešlapávány Windows.
Když jsem se ovšem začal hlouběji zajímat o počítače, zjistil jsem, že Microsoft Windows jsou asi nejhorším operačním systémem. Bohužel je téměř všichni používáme, protože nás do toho nutí naše okolí (výrobci software i hardware, různé instituce používající nekompatibilní výměnné formáty, zaměstnavatelé a základoškolské osnovy).
Můj zájem o webdesign mě utvrdil v tom, že to, co se děje ve světě počítačů není dobré.
Domnívám se, že pokud by nastal věk Unixu, open-source a dodržování standardů, vše by se obrátilo k lepšímu, prakticky by neexistoval nelegální software, nebylo by nefunkčních a nekompatibilních webů atd. Přitom podíváme-li se svět GNU/Linuxu, tam to v podstatě funguje (viz komerční/nekomerční distribuce).
Ideální možností je tedy GNU/Linux, neboť nám nabízí možnost volby alespoň co se softwaru týče.
Na který chytrý telefon jej nainstalujete? Teoreticky na ten, který používá MS Windows. Minimálně u PDA tomu tak je.
Jak jsem již zmínil, Palm pomalu kráčí do hrobu, čímž bude trh zcela obsazen Microsoftem. Nebo snad ne? Je zde určitá pravděpodobnost, že ne. Unix totiž nabízí téměř absolutní volnost, čímž se výrazně snižují provozní i pořizovací náklady. Ideální svět počítačů by se tedy mohl stát realitou.
Zdá se ovšem, že jsem zcela odběhl od mobilních telefonů.
Hovoříte o tom, že pro platformu UIQ neexistuje mnoho aplikací. Já jsem v minulých odstavcích v zásadě potvrdil, že situace není zdaleka ideální. Na druhou stranu -- opravdu potřebujete množství různých hračiček v mobilním telefonu? Vždyť telefon slouží k telefonování, dnes již spíše obecně ke komunikaci a tento vyspělý přístroj jí nabízí bohatě, za vše zmíním mimo běžných funkcí telefonu perspektivní technologii wi-fi. Budiž, chytrý telefon je určen lidem především na postaveních, kde se jim hodí funkce k organizaci času, ale ty jsou zde na velmi vysoké úrovni. Další vlastností chytrých telefonů je integrace více zařízení do jednoho. V tomto přístroji máte hudební zařízení, použitelný fotoaparát (opravdu potřebujete tolik megapixelů? a na co pak máte obyčejný fotoaparát?), PDA a takto bychom mohli vyjmenovat několik dalších. Ale domnívám se, že na mobilním telefonu sice potřebujete organizér, připojení na Internet, fotoaparát, kancelářský balík a hudební přehrávač, ale již nepotřebujete hrát hry, dívat se na filmy a podobně, protože k tomu jsou primárně určena jiná, v zadém oboru mnohem lepší zařízení. Nebo se snad v tramvaji díváte na Pána prstenů? Kazíte si tím zážitek, rušíte své okolí (ano, třeba mně to vadí) a navíc upozorňujete některé spoluobčany na to, že jste ideální osoba na okradení.
Opět jsem se několika minulými odstavci dostal blíže k verdiktu nad zmiňovaným přístrojem, obsahuje totiž to, co náročný člověk opravdu potřebuje -- mimo běžných funkcí telefonu i připojení k Internetu, fotoaparát, organizér, hudební přehrávač a další. Šťoural neopomene připomenout, že připojení k Internetu je pomalé, fotoaparát má málo megapixelů a tak dále. Já mu odpovím "Opravdu potřebuješ přes telefon stahovat (nelegální) filmy?", "A ty chceš soupravu 7.1 do telefonu, aby ses s ní mohl chlubit v tramvaji?" nebo podobně.
Velmi důležitým faktorem při výběru libovolného telefonu je kvalita zpracování a přívětivost ovládání, což tento přístroj zvládá na jedničku.
Někomu se možná nelíbí, ale jak rád říkám "Estetično je individuální".
A že je velký, těžký a drahý? Však si uvědomte, co všechno v něm je. A ani není zase tak drahý, když se to tak vezme. (Kolik stojí hudební přehrávač, fotoaparát, organizér, telefon,...?)
Proto všechno si myslím, že Sony Ericsson P990i je schopen plně konkurovat svým soupeřům, ale zároveň se s nimi plně ztotožňuje. Zákazník tedy bude muset zvažovat pouze detaily, podle nichž se rozhodne. Já bych se rozhodl pro SE P990i!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan  |  15. 08. 2006 08:13

Zde
http://developer.sonyericsson.com/site/global/newsandevents/latestnews/newsmar06/p_p990_memorystick_apps_gallery.jsp
píšou, že by na paměťové kartě měly být uvedené program pro navigaci apod.? Je tomu skutečně tak?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Polární liška  |  03. 08. 2006 21:58

Abych pravdu řekl, nevím do jaké cílové skupiny telefon míří, ale jsem toho názoru, že opasky u manažerů nejsou, na rozdíl od armády, povětšinou určené k zavěšení vybavení, ale jako módní doplněk s funkcí držení kalhot ve výši pasu a kožená boule na boku je elegantní a vkusná asi jako ty zmiňované tepláky...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lukasisko (novy)  |  02. 08. 2006 07:16

Mohl bych se zeptat, jakou kompletní verzi firmware měl Vámi testovaný vzorek P990i a jaké verze byla Opera? Díky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Břetislav Černík  |  01. 08. 2006 14:30

Byla by někde informace, kolik má paměti RAM celkem a kolik z toho je volné pro aplikace při běžném běhu? Nezajímá mne velikost interní flash paměti v telefonu, ale operační paměť.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Milan K  |  01. 08. 2006 09:09

 Posledni roky jsem měl jen komunikatory Ericsson - zacal jsem P800, pak P900 (kratce) a ted uz mam skoro druhym rokem P910i. P 990 sleduju už hodně dlouho .. ale přiznám se že mám z představeného telefonu rozporuplné pocity. Když pominu absenci VGA displeje, je zjevné že se P990 v mnohém nepodařilo překročit stín předchůdců. Tzn. žádná revoluce, spíše pomalá evoluce.
 Nechci srovnávat M600 (má ho kolega) - ale přece jen je tento telefon o polovinu levnjěší - a za tu cenu toho umí opravdu hodně (včetně dotykového displeje). Osobně počkám na MDA Qtek 9600 (HTC) - a potom se rozhodnu. Nicméně přiznám se, že snad kromě 3G nemá pro mne P990 nic, kvůli čemu bych ho běžel koupit hned po vydání.  

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Viky  |  01. 08. 2006 05:05

Předražená cihla.. M600 je za pusu a má šťávu..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Viky  |  01. 08. 2006 09:05

I am sorry. I am Shit

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  31. 07. 2006 22:36

Ten telefon je super a nemá konkurenci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Sphinx (novy)  |  31. 07. 2006 22:18

recenzi jsem jenom prolit, nazor na telefon nemam, resp. tento telefon proste neni pro me, ale mam pda sony clie (ani nevim radu) a podle videa ma stejnej zpusob "uchyceni" stylusu, kterej se mi zda velmi nestastny a aspon u me se po roce a neco stylus uz nedrzi a proste vypadava, coz zvlast u telefonu, kterej je preci jenom nachylnejsi byt casto v dosti krkolomnych poziciich je spatne, vice se mi libi uchyceni ktere se treba aplikuje u iPaqu (opet nevim u kereho) a tak se proste zacvakne a drzi (stejnej mechanismus jako je napr. u ms karty)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pantani  |  31. 07. 2006 18:59

U M600i "zapomněli" dodělat spořič - neukazuje zmeškané hovory, sms, ba ani hodiny. Jak je to u P990?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vavy  |  26. 06. 2007 21:48

stejne ale uz je na to aplikace...teda aspon na ty hodiny

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
prognostik amatér  |  31. 07. 2006 16:50

Na to, že to vyrábí bolševici v Číně je to předražený až hrůza (P910 byla vyráběná ve Francii) Oproti konkurenci to nenabízí vůbec nic navíc, vyjma neexistence softu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Prognostik profesionál  |  01. 08. 2006 09:07

Ty jsi asi často propadal

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hansel  |  31. 07. 2006 16:37

Na displeji v pohotovostním stavu vidíte horní !!! pruch !!! se stavovými ikonami...
Sice už to v diskuzi bylo, ale tohle je už opravdu pod úrověň i zdejších redaktorů.

Ke komunikátoru:
Nechápu, k čemu je dobrý flip, když má telefon QWERTZ. Přijde mi, že je tam jen kvůli zažitým konvencím. Samotný přístroj je ucházející, ale kromě Wi-fi a foťáku nevidím důvod, proč nekoupit M600i, která je hezčí a levnější. Já bych nechtěl použitý OS, i když má pro mnohé nesporné výhody, absence většího počtu aplikací ho zabíjí. Přemýšlel jsem, zda čekat, ale nakonec jsem sáhnul po Variu, není o tolik větší a má pro mě mnoho výhod vyplývcajících z konstrukce (OS, ať si rozhodne každý sám, já bych WM neměnil). V normálním používání mi nebrání blok s klávesnicí, naopak když potřebuji něco napsat, klávesnice má díky výsuvnému mechanismu o hodně větší plochu. Bojím se, ža by pro mě zde klávesnice nebyla použitelná a není nic otravnějšího než ťukat  style m do softwarové.


Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
koko  |  31. 07. 2006 16:10

Je to pekne, asi muj pristi pristroj, az doslouzi me Treo (obavam se, ze to Palm diky svym superchytrym manazerum asi brzo zabali).
Ale co me zarazi - zjevne to pocestovali a pritom WWW browser nezvlada diakritiku ? Zeby zase nejaky nedodelek ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ttt  |  31. 07. 2006 15:13

Vsetci tu kritizujete p990i ze je velky a pritom aj take Vario je tiez pekna tehla. Zaujimava recenzia i
ked ma prekvapilo ze tento telefon nema vela chyb a umiestnil sa v rebricku az siedmy. Preco?
Taka N80 je prva ale ta jej vydrz baterie by ju mala odsunut na posledne miesto. A to preferujem Nokie. 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pantani  |  31. 07. 2006 18:55

Proč? Protože jsme to tak všichni kdysi chtěli! Tak proto. A nechápu, proč se nad tím furt musí nekdo pozastavovat :((

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
petr  |  31. 07. 2006 14:55

jako byvalej majitel p900, qtek8010 a ted m600 musim konstatovat , ze p990 bych si fakt nekoupil. s postupujicim vekem musim rict, ze pri koupi telefonu jsou pro me dulezite nasledujici veci.
Jako samozrejmost beru to, ze to musi byt smartphone (nebo neco se systemem). Pak je pro me velmi dulezita velikost a vaha. A tady to u me p990 prohrava na cele care. SE by mela byt firma, ktera udava smer v technologickych inovacich,ma na to zkusenosti a asi i prostredky. Bohuzel SE uz neni co byvalo (aspon podle me).Udelat takovouhle (s odpustenim) cihlu s temahle funkcema, neni zadny terno. Qtek neco podobnuho nacpe do velikosti normalni founu. Jasne, tady je zase velkej dotykovej displej, klavesnice,...
Takze abych to zkratil. Pro me by byl idealni pristroj veliikosti M600, mohl by byt tenci a lehci (ale neni to tak nutny). Ale mel by mit navic (oproti stavajici M600) wifi,edge,gps a fotak +kameru na videohovory.
Podle me je M600 kompromis ve velikosti kdyz potrebujete dotykovej dispaly a normalni telefon. Ze nejsou zatim aplikace na uiq3 bych nevidel na zasadni problem, vyvojari to urcite dozenou.
Proste p990 je velky a tezky na to co umi (neumi)...
 
 
 
 
 
 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
M.  |  31. 07. 2006 13:19

Proc uz nedelni clanky nevychazi o pulnoci, jak to byvalo kdysi?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
rs  |  31. 07. 2006 14:56

...protoze o pulnoci redaktori MM nekde strasi...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fido  |  31. 07. 2006 11:58

Co se tyce vydrze, zajimalo by me, jak si ten telefon povede napr. s navigaci. U predchozich modelu vydrzela v takovem pripade baterka necelou hodinu a to mela o neco vetsi kapacitu.
Co se tyce internetu, zejmena wifi, ma ten telefon vlastni smtp engine nebo aspon moznost ulozeni nekolika smtp serveru? Ono totiz neustale nastavovat smtp podle momentalniho pripojeni je ponekud nepohodlne.
Co se tyce prehravace, jak si vede se streamovanymi medii? Je konecne nejaka obdoba real playeru? Umi to streamovane audio a video?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
nabster  |  31. 07. 2006 09:51

musim rict ze to je asi prvni sonyericson kteryho bych si koupil a vychitavka jak si muze odemdavat tu klavesnici

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  31. 07. 2006 09:19

Potřeboval bych vědét, jestli P990i odešle vestavěným klientem email s diakritikou korektně. (V P910i to nefungovalo.)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek  |  31. 07. 2006 07:52

Takze v obchode bude od kdy ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dušan Kvapil  |  30. 07. 2006 23:09

Důkladně jsem si recenzi přečetl, jen mi čtení kazilo šílené množství chyb:
potvrzovacám
Kontextovoé
pruch
eqvalizéruúdálosti
eqalizéru
shormáždili

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
goes  |  31. 07. 2006 06:55

ja jsem si cetl recenzi, nedelal jsem si gramaticke posezeni u ranni kavy

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kuba  |  31. 07. 2006 07:52

jasný, ty taky neumíš česky, tak je ti to jednou, ale pokud jsi na serveru, sice technickým, ale českým, taky by to mělo být správně, ne? Jinak tady budeme všichni za chvilku mluvit, jak vidláci...........uff

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kocour  |  31. 07. 2006 13:07

Začni u sebe. jasné, technickém, českém

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Garry.Peat  |  30. 07. 2006 22:51

Prodam pametovky pro P990i, Memorystick Pro Duo 2GB a 4GB. Cena: 1800 a 2900 :) 608 10 26 29. ppetrk zavinac seznam tecka cz

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
paf  |  30. 07. 2006 22:09

No mam Treo 650 od Palmu (jo, to je ta firma, co jeste stale pouziva priserny predpotopni OS Palm Garnet), a rad si ho necham. Jako pracovni nastroj je IMHO Treo neprekonano - rychle, skvele ovladatelne jednou rukou, vykonne a hezci ), dokonce i na zabavu ho uzije. Po precteni recenze si IMHO myslim, ze P990i je jiste vynikajici - ale ti co nevyzkouseli Treo...
Prosim - neni mi treba vysvetlovat, jak hrozne Treo je, mam svou hlavu )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Almon  |  30. 07. 2006 22:21

No proti gustu ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
koko  |  31. 07. 2006 17:12

Treo je podle me nejlepsi komunikator na trhu. Picmochum, zblblym z Okynek to tezko bude nekdo vysvetlovat, ale my vime sve. Jenze je zde jeden problem - firmu Palm zrejme vedou lide, kteri ji chteji znicit. Jinak si to nedovedu vysvetlit. Takze se muze stat, ze v Evrope jiz zadne dalsi Treo s PalmOS nebude A co mne zbyde, az to me Treo doslouzi ? Mozna bude P990i jedina moznost.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Adam  |  01. 08. 2006 14:21

Podekuj taky EU a jeji smernici o RoHS (jedovate materialy, olovo,...), diky ktere se od cervence treo nesmi prodavat v EU. Resp. muzou se doprodat kusy co uz tu sou.

Taky podekuj evropskym operatorum, co primo rekli ze nechteji Treo s Palmos ale spis s Woknama. Za vsechny jmenujme Vodafone, co ma nejakou smlouvu na prodej noveho Trea v Evrope. V minulosti ho prodaval i Orange a ten se asi stavi podobne. Halt krome par nadsencu sou trea spis domenou firemniho nasazani a tam v Evrope jasne dominuji Wokna.

Palma bych az tak nevynil, ten jde cestou nejmensiho odporu. Navic nikde se zatim nereklo, ze v Evrope budou jen Trea s WM. Akorat Colligan rekl ze se co nejrychleji chysta Treo pro Evropu s 3G a vyhovujici prave RoHS. Operatori ho chteli s WM. Jestli bude i palmos bude na nich.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Sherpa  |  30. 07. 2006 19:21

komunikator, ktory je primarne urceny na pracu robi o triedu lepsie video ako K800i, ktory ma byt na zabavu. Chlapci od SE sa asi zblaznili...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Almon  |  30. 07. 2006 20:42

No a? Moznosti smartphonu jsou prece uplne nekde jinde nez u obycejnych telefonu ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Sherpa  |  30. 07. 2006 22:59

tak preco potom nema 3 megapixely alebo aj viac ako ostatne "obycajne" telefony?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JS.  |  30. 07. 2006 22:09

Já mám video jako pracovní nástroj! JS.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JS.  |  30. 07. 2006 22:10

Já mám video jako pracovní nástroj! Video nejsou jen kovbojky a krváky a filmy vůbec. JS.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zvedavy ctenar  |  30. 07. 2006 15:19

Chtel bych se zeptat proc jste nevenovaly tolik prostoru i M600i? Proc se taky nedockal "megarecenze"? Vzdyt je to telefon uplne nove rady a pro hodne lidi bude asi pristupnejsi nez P990i

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pet  |  30. 07. 2006 22:00

To už jsem taky zmiňoval. A důležitý není jen dostupnost, pro mě třeba není omezující, ale rozhodující jsou rozměry telefon x cihla při prakticky stejné funkčnosti (apoň z toho použitelného). Jsem příznivec SE a 600 je opravdu zajímavá novinka ve srovnání s touhle variací na staré téma.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
john Jigsaw  |  30. 07. 2006 15:05

Recenze dobrá, až jsem se zapotil. Mám P910 a celovečerní filmy sleduju přes smart movie. Jestli má P990i zvuk min. na stejný úrovni jeko ten můj, budiž, wifi supr, foťák moc nemusím ale ty vizitky jsou taky v poho. PDA je na mě moc, a telefon nebo smartfone je zase málo. Nevím jestli se mi vyplatí skočit na tento stroj, redakce snad napoví?...? Baterii věřím, při běžné používání tak 5 dnů, ale vycucám ji i za den. A ten zrdcadlovej displej se taky hodí. Kde má asi moje žena na výletě sebrat zrcátko, když v kabelce zbytečnosti nemá? Ale do tak vobrovskýho stroje by sned šla zabudovat anténa na rádio, aby se nemuseli připojovat uši na špagátech? To mě nejvíc vadí, chci inženýra s rádiem ale bez drátků. 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kuba  |  31. 07. 2006 07:50

tovje žena si bude používat tvůj telefon jako zrcátko? hmmm to je fakt super argument pro koupi telefonu, to máš doma dobrou slípku, radši ji kup zrcátko a něch ji doma...........uff

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
john Jigsaw  |  31. 07. 2006 16:08

Mojí ženu nech napokoji, má lepší postavení jak ty, ostatně já taky. Ale to zrcadlení je super, i ty se občas potřebuješ podívat na sebe před důležitou schůzkou, ne? Nebo jsi přizdisráč z vidlákova?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Almon  |  30. 07. 2006 14:06

Sony Ericsson přišel s P990i s křížkem po funuse. Ideální doba pro začátek prodeje by byla v Q4/2005 a né až teď. Dneska už to taková sláva není, konkurence je už dál. Neschopnost SE implementovat do jednoho telefonu EDGE, UMTS a wi-fi je hrubý nedostatek, stejně jako špatně se zobrazující diakritika ve webovém prohlížeči. Připojovat se z telefonu za 18 tisic na internet s mizernou rychlostí GPRS navíc při zobrazení nějakých klikyháků místo písmenek s diakritikou jsem si užil dost na P900. Jak je vidět, za 3 roky se nic nezměnilo. Výklopný Jog-dial - nepřekonanatelný ovládací prvek je už koukám taky minulostí. Tento telefon si koupí možná tak pár skalních přívrženců SE, ostatní už dávno utekli na jinou platformu operačního systému Symbian nebo na WM.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
milennium (novy)  |  30. 07. 2006 14:49

Bohužel je to pravda... Jsem taky velmi zklamaný,a to jsem skalní přívrženec SE.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mara  |  30. 07. 2006 14:52

Jak může přijít křížkem po funuse? Když ještě neexistuje ani do budoucna není náznak aby byl nějaký mobil co má tak dobrý kompromis mezi dotykovým displejem a práci jednou rukou!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Almon  |  30. 07. 2006 17:14

Tady se nebavíme o kompromisu mezi dotykáčem a ovládání jednou rukou, která byla už u předešlých Pxxx, ale o telefonu jako celku. Dotykáč je sice dobrá věc, ale není to něco, co by hrálo tak velkou roli při výběru mobilu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mara  |  30. 07. 2006 19:25

Mám takový dojem že se tady bavíme o P990 ne. A když P990 tak má operační systém Symbian UIQ3. A když jsme u UIQ3 tak to je kompromis mezi dotykáčem a ovládaní jednou rukou! A jak víme tak předešlí Pxxx měli jen UIQ2 takže to nebylo až tak vychytaní. A když dotykáč není pro někoho prvořadí. Tak ať si koupí normální mobil protože tenhle nevyužije!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Almon  |  30. 07. 2006 20:37

Ale to ja ti vubec neberu. Ty se tu bavis o operacnim systemu UIQ3, to ale ponechme stranou. Me ani tak nejde o OS, kazda platforma ma svoje vyhody a nevyhody, dlouhou dobu jsem UIQ pouzival, stejne tak jako S80 a ted mam S60 3rd a nedokazu jednoznacne rict, ktery je nejlepsi, u kazdyho mi vzdycky neco prirostlo k srdci.
Ja se bavim o hw zalezitostech, i kdyz pravda, www prohlizec je vec softwaru. Proste P990i tu mel byt nejmin o pul roku driv a mel mit i EDGE. Podle slov SE, zivotnost smartphonu je jeden rok a P910i se zacal prodavat nekdy rijen-listopad 04. Jednoduse to inzenyri z SE nevychytali a konkurence je predbehla, nic vic, nic min. To je vsechno co jsem chtel rict.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Almon  |  30. 07. 2006 20:41

A jeste jedna vec. UIQ se nerovna jen dotykovej displej, takze neni pravda "A když dotykáč není pro někoho prvořadí. Tak ať si koupí normální mobil protože tenhle nevyužije!!"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mara  |  30. 07. 2006 21:50

To jsi kapku mimo. Celá platforma UIQ je postavená na dotykovým displeji. Prostě při některých manipulací se bez dotykovým displeji neobejdeš. A jestli mluvíš jen o HW tak proč jsi psal že se bavíš o telefonu jako celku!! Ano mohl mít EDGE ale to je asi tak jediná chyba kterou má. Ale určitě bych nepsal že to inženýři SE nevychytali!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Almon  |  30. 07. 2006 22:18

Ano, inzenyri z SE to nevychytali. Proc jinak by se uvedeni P990i tolik oddalovalo? Protoze SE melo obrovske problemy s funkcnosti wi-fi a fotaku. Nechci se tu dal dohadovat, jen jsem chtel rict, ze P990i mela na trhu uz aspon pul roku byt.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
yonderboy  |  01. 08. 2006 13:25

musím s tebou souhlasit. sám sem na p990 cekal asi ctyri mesíce. nakonec sem koupil n70 a rozhodne nejsem zklamanej. funguje dobre, navigace a podobny vychytavky se mi opravdu hodi a menit ted mobil me ani nenapadne. myslim ze tim vecnym odkladanim ztratili dost zakazniku

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JS  |  30. 07. 2006 22:08

Ale je!!!!! JS.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JS  |  31. 07. 2006 00:08

Ma jednoducha odpoved se zaradila na ponekud mene vhodne misto, proto odpovidam celou vetou: Dotykovy LCD je rozhodujici pri vyberu mobu!! JS.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
karas zhavime  |  15. 08. 2006 14:10

jenoznacne, pokud nechci tu oknovou zdudnost, je tu jen SE

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
anawarr  |  08. 04. 2007 16:03

palm treo

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David  |  05. 03. 2008 15:51

Drž hubu nevíš o čem žvaníš

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
markjag  |  30. 07. 2006 13:16

Mne tato recenzia pripada (na oko) najpodorbnejsia zo vsetkych. Priznam sa, ze som ju necital celu (mozno ani nebudem), ale vyzera dost detailne. Lubila sa mi aj sekcia videa.
Preto sa len chcem spytat (je pravda,ze to tu nesledujem na CZ non stop), ze preco nerobil recenziu Marek Lutonsky?

A k P990i... iste je to super 'mobil' a najde si vela priaznivcov, avsak pre mna je to uz nieco jak MDA (krizenec mobilu s PDA). Keby som uz taky mobil mal kupit, tak asi nieco s WM5 s vysuvatelnou klavesnicou (a bodlo by keby to bolo o nejake milimetre tensie). Iste ale bude prave toto mnoho ludom vyhovovat. Trebars take MS Pro Duo, ci co to pouziva je krasa samo o sebe

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pet  |  30. 07. 2006 13:14

Díky za podrobnou recenzi, určitě to bude pro spoustu lidí užitečný. Je to ale model, který se do obchodů teprve dostane a je to jen nová varianta starších modelů. Proto mě docela překvapuje, že jsem na mobilmanii ještě neviděl normální recenzi M600i, která se všude už několik týdnů prodává a je to přece jen opravdová novinka, u které by se čistý předchůdce hledal často.
 
Jinak k P990i: vypadá použitelně, ale mě nepřesvědčil. Hledám nástupce t39m, ideálně něco malýho se stejnou výdrží a minimálně s editací xls, ale ještě si počkám. Z dnešního hlediska neposkytuje P990i nic převratnýho: velký, těžký, bez GPS, výdrž, v praxi nepoužitelný 3G, chybí použitelnější EDGE, nový nekompatibilní OS. Kdyby tam ještě chybělo i wifi, tak není o čem psát. Mít v podobným zařízení 2 klávesnice (když by mi stačil dotykový displej) považuju za dost divný směr. Budiž, třeba to někdo uvítá.
 
Jinak operátoři pořád volali po nějaký "killer application", a ta nakonec přišla: VoIP. Možná pro ně je ale "killer" až moc. Proto pro mě skutečnou přidanou hodnotu přinese až mobil, který bude mít kvalitního SIP klienta a nejlépe na výběr i Skype (kvůli IM), a to všechno provozovatelné přes wifi a nouzově třeba přes EDGE nebo 3G. K tomu bych se nezlobil na GPS, dobrou výdrž, rozumnou váhu a velikost považuji za nezbytnou podmínku použitelnosti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JS  |  30. 07. 2006 12:50

Vedle cocky 3g fotaku neni sluchatko, ale snad reprak, autore.??Zajima mne, zda se nahravani videa pri zavrenem flipu prerusi pri prijmu hovoru, ci SMS. JS.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
30. 07. 2006 13:10

Jedná se skutečně pouze o sluchátko.. Reproduktor je z druhé strany, vedle normálního fotoaparátu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JS  |  30. 07. 2006 13:21

Ja myslel, ze sluchatko se zasouva do sluchovodu! ?Mam to chapat tak, ze pri hovoru slysim hlas z tohoto sluchatka a po prepnuti na hlasity hovor jde hlas zezadu z reproduktoru? JS.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
30. 07. 2006 13:25

Přesně tak... Sluchátko nemusí být pouze to, co se strká do ucha, ale malý reproduktor o takovém výkonu, který je slyšet jen na pár centimetrů

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JS  |  01. 08. 2006 01:01

Je zajimave, ze na mobil.cz se o tomtez pise jako o "hlavnim reproduktoru"!! Tak kdo je tady za troubu? JS.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JS.  |  02. 08. 2006 15:49

Logickou úvahou každé sluchátko obsahuje reproduktor, tudíž v mobilu je jednoznačně i vepředu reproduktor(ek), byť tichý. Od výrazu reprodukovat zvuk. JS.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
[CZ]Hunter  |  30. 07. 2006 17:47

Odkdy se telefonní sluchátko zasouvá do zvukovodu?

Ty se nedíval na Macha a Šebestovou, viď?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Esquire  |  30. 07. 2006 12:50

Skvělá podrobná recenze. Takové recenze na MobilManii chyběly a moc za ně děkuji.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ladikladik  |  30. 07. 2006 12:42

se toseka hodne tedy snad pak to bude lepsi v prodejnych kouscich,...jen mi to nechce quick time prehrat,tak jinej programek na to musim vzit

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fefe  |  08. 09. 2006 01:05

Ahoj Ladikladik, mam prosbu. Podarilo sa Ti vyhrabat daaky ten player do 990i na prehravanie videi, trebarz aj wmv? Dakujem za ochotu.PS: Ale ste nam to 3:0 natreli..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Karfi  |  30. 07. 2006 11:53

autor asi nikdy nepoužil smartmovie na přehrávaní filmů když mel P910 nebo P900 že? by možná přisel nato že film ve formatu 3GP nebo MP4 s 15FPS je děsná hovina na sledovaní filmů

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
ex-šéfredaktor Živě.cz | 30. 07. 2006 12:24

P990i není zdaleka první smarpthone, na kterém jsem si pustil film. Uvádím, že zmíněné parametry ke kvalitnímu přehrávání filmů na malém displeji (ve srovnání s monitorem) bohatě stačí a přístroj si s nimi poradí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Karfi  |  30. 07. 2006 12:38

ok , a ešte bych se chtel zeptat jakou spotrebu ma sleodvaní filmu na cele obrazovce? jako jestli za 30 minut klesne baterie o 20% , 30% nebo dokonce 40%?
a svítí klavesy při sledovaní filmu nebo se dají vypnout? byl by to zbytečnej žrout energie

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
milennium (novy)  |  30. 07. 2006 11:37

Když už recenze tak si myslím,že by měla být dost podrobná. Například.Má P990i A2DP profil ? M600i ho třeba má. Taky Exchange e-mail se dá používat pomocí aplikace "ExchangeActiveSync" od Datavize. Je volně ke stažení a pak funguje úplně vše. Kompletní synchronizace od e-mailů až po kalendář a kontakty až po bezkonkurenční Push to mail.
A na ICQ a MSN už je pár týdnů ke stažení aplikace od IM+. Funguje taky super. Sice něco stojí,ale jde to.
Taky bych uvítal,když už píšete o RSS čtečce a web prohlížeči,jak jednoduše jste přidali nové kanály do RSS čtečky ??? No vono to totiž jednoduše nejde,že ? Osobně bych si to představoval jako na K800i,ale to by musela mít P990i a M600i jiný web prohlížeč. Takže tak skvělá ta Opera zase není. taky nepochopím to kódování češtiny ve web prohlížeči. Táhne se to už od P800i a za ty léta nebyli schopni páni vývojáři odstranit tento blbej neduh.
Jinak taky ten e-mail u P990i není až tak dokonalý. Na Profimail stále nemá. Postrádám hlavně možnost kopletního stažení e-mailu v html i s obrázky. Taky to otevírání e-mailu je někdy o nervy...Pár sekund furt bliká "zaneprázdněno..." To je fakt směšné. 300MHz procesor,nový OS,grafický čip a stejně je to pomalý...
Prostě,skoro rok se čekalo a výsledek nic moc....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ypo  |  31. 07. 2006 17:50

...souhlasim....nejvíc s posledním řádkem

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
stary_pes  |  30. 07. 2006 10:41

Pekelne podrobna recenzia a este k tomu dobre citatelna. Po precitani mi ale je jasne, ze svoje MDA Vario nevymenim.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Aladin  |  30. 07. 2006 12:14

Taky si myslim, ze toho se zbavis jen tezko

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
retr0  |  30. 07. 2006 17:30

Ani za Vario II ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dr. Prcíř  |  31. 07. 2006 00:35

nic moc přístroj,stačí porovnat s HTC Hermes ( Vario II ) a je každému jasné,že SE je proti tomu šit

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ladha  |  31. 07. 2006 10:36

jenže je otázka kdy se tady "Vario II" konečně objeví a za kolik to vlastně bude

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dr. Prcíř  |  31. 07. 2006 12:48

v Německu už je v prodeji,u nás by to mělo bejt září  cena asi 19 999 Kč

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mrQ  |  31. 07. 2006 14:07

Recenze je opravdu dobrá, jen mám drobnou výtku: Klávesnice neni QWERTY, ale QWERTZ - jak jde vidět na přiložených fotografiích! Takže by to chtělo v článku opravit, vyskytuje se to tam hodněkrát. Doufám však, že půjde telefon koupit i s QWERTY klávesnicí, protože já osobně písmeno "Z" mít vedle "T" opravdu nemusím.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
wyczko  |  23. 09. 2007 20:30

Maji to dobre je to QWERTY!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor