Sony NV-U70WT: pohodová autonavigace

Sony NV-U70WT je hezký jednoúčelový navigační přístroj, který boduje zejména jemným a jasným displejem, ztrácí ale méně použitelnou českou mapou. Malý a elegantní přístroj zaujme také svojí vnitřní 1GB pamětí, schopností přijímat dopravní informace z rádia a přijatelnou cenou.
Sony NV-U70WT: pohodová autonavigace

Rychlé odkazy

 • fotogalerie se všemi obrázky
 •
nerozdělená recenze v textové verzi

Navigace Sony NV-U70 je novinkou závěru letošní zimy. Základní balení se prodává za 14 990 Kč, což je na úrovni srovnatelné konkurence. V oranžové krabici dostanete vlastní přístroj, autonabíječku i nabíječku pro domácí elektrickou síť, takže je možné navigaci přednabít, když budete při jízdě potřebovat cigaretovou zásuvku pro jiné zařízení (např. mobilní telefon). Osobně to považuji za velké plus, nebývá to standardem. V balení je dále USB kabel pro nahrání případných nových map, držák do auta a redukce na jiné typy zásuvek, než jaké používáme v ČR. V balení není žádné cédéčko, protože všechny mapy jsou uloženy v interní paměti, nenašel jsem bohužel ani manuál.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
I navigace může být elegantní

Hezounký

Samotný navigační přístroj má elegantní design a není příliš velký. Je však docela těžký, má 310 g, což mne poněkud překvapilo; ničemu to ale podle mého názoru nevadí (TomTom One, jeden z nejmenších navigačních přístrojů, má hmotnost 260 g). Přístroji dominuje 3,5palcový displej. Velký displej je dobře čitelný i z větší dálky. Samozřejmostí je provedení TFT, rozlišení displeje je veskrze standardní, 320 × 240 bodů – díky vyhlazování písma ale působí displej jemněji. Třeba na již zmíněném přístroji TomTom, který má rozlišení stejné, vypadá vše hruběji – Sony zkrátka grafiku umí.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Displej se povedl • světelné čidlo umožňuje automatické přepnutí displeje do nočního režimu

Dodávaný držák na sklo je poměrně malý – má krátké rameno, takže přístroj je nutné umístit tak, abyste na něj bez problému dosáhli. V takovém případě vám ale může vadit ve výhledu. Já navigátor umístil po levé straně volantu, kde ale může někomu překážet ve výhledu při odbočování vlevo. Držák má dva klouby, takže není problém nastavit optimální sklon i orientaci. Přístroj na držáku jakoby „stojí“, není připevněn zezadu, ale zespodu. Na zadní straně je totiž umístěn reproduktor. Nasazování je jednoduché a není nutné používat žádné větší síly. Bohužel při jízdě držák docela hlasitě vrže. Externí anténu lze použít (připojuje se k držáku), není ale součástí standardní dodávky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Něco z krabice - návod (bohužel ne český), nabíječka, anténa

Bez karty a bez pořádné české mapy

Navigační přístroj nepoužívá žádné paměťové karty, spoléhá se pouze na vestavěnou paměť o velikosti 1 GB, což je při současném stavu navigačních podkladů už docela málo. Např. mapa Francie pro TomTom má nějakých 300 MB a když takových map potřebujete více, už vám paměť přestává stačit. Pokud má navigace paměťovou karta, není problém – stačí ji po příjezdu od jiného státu vyměnit za jinou. U navigace Sony to ale možné není a pro nahrání mapy byste museli vytáhnout z kufru auta notebook a mapu nahrát pomocí dodávaného USB kabelu. Naštěstí stav map střední a východní Evropy je zatím natolik neuspokojivý, že v paměti mnoho místa nezaberou a do paměti se tak vejde celá západní Evropa včetně neúplné mapy Česka, Slovenska, Maďarska a Polska.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Připevnění navigace v autě - rameno je malé, ale přizpůsobivé • ukázka navigace

Mapové poklady pro Sony dodala firma Navteq, která se vyznačuje špičkovým zpracováním západní Evropy, v některých ohledech je dokonce lepší než konkurenční TeleAtlas, nicméně u nás a našich sousedů je to docela bída. V Česku je např. dobře zvládnuta část republiky na západ od Kolína, pokryta jsou také velká města jako Brno, a to velmi detailně včetně křižovatek (ale bez čísel ulic). Nicméně, jakmile vyjedete ven, najdete maximálně silnice první třídy a dálnice. Chybí menší města, vesnice, silnice, velká města jsou zmapována jen ve velmi základním provedení – např. ve Zlíně je pouze hlavní silnice vedoucí městem. Vážně není o co stát. V případě koupě NV-U70 je to velmi jednoduchá volba: chcete jezdit po Česku? Poohlédněte se jinde (např. TomTom Go). Potřebujete navigaci pro západní Evropu? Pak budete spokojeni.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Konektory a úchyt ve spodní části • miniUSB konektor je na boku přístroje • ovládací tlačítka jsou na horní straně


V druhé kapitole se zaměříme na uživatelské prostředí navigace, její ovládání a možnosti nastavení.

Témata článku: Sony, Ostatní, Auto, Son, Ostrá zatáčka, České menu, KFC, Rychlé občerstvení, El síť, Aral