Sony Xperia T: kdo chce být James Bond? [recenze]

I bez spojení s filmem vyniká Sony v mnoha ohledech, stejně jako nejslavnější britský agent. S Xperií T může být James Bond kdokoli.

Walkman se vrací

Kvalita zvuku Xperie T při poslechu hudby přes hlasitý reproduktor mě trochu zklamala. Zvuk se zdá být místy jakoby zahuhňaný, při maximální hlasitosti můžete u některých písniček slyšet ve výškách chrčení, nejedná se naštěstí o jev častý. Jako u většiny telefonů, pokud toužíte po lepším zážitku z poslechu hudby, si raději připojte sluchátka. S vlastními sluchátky Koss Porta Pro jsem byl s reprodukcí zvuku více než spokojen, maximální hlasitost je dostatečná (zřejmě díky technologii xLoud) a výšky nebo basy si můžete vyladit pomocí vestavěného ekvalizéru. Aplikace pro přehrávání hudby získala zpátky logo Walkman, ale změny jsou spíše kosmetické a týkají se hlavně grafického pojetí aplikace.

Nabídka hudebního přehrávače Walkman, přehrávaná skladba s obrázkem alba

Při poslechu hudby v hudebním přehrávači si budete muset odvyknout používat šipku zpět. Ta vás totiž nevrátí ze zrovna přehrávané písničky do seznamu skladeb, nýbrž do hlavního menu. K návratu do playlistu slouží záložka v horní části přehrávače nazvaná Moje hudba. Přehrávač nabídne třídění dle alba či interpreta, nezapomnělo se ani na uživatelsky modifikovatelný ekvalizér. V případě, že náhodou u některé ze skladeb chybí obrázek alba či informace o samotné písničce, můžete si je stáhnout prostřednictvím přehrávače či vybrat přímo z galerie telefonu. Ať už nabídnete přehrávači kterýkoli z typických formátů, přehraje ho.

Aplikace FM rádia s naladěnou stanicí

V případě, že si raději poslechnete rádio, čeká na vás graficky jednoduše zpracovaná aplikace včetně RDS. Pro poslech rádia musíte jako obvykle připojit sluchátka nebo soupravu handsfree, která následně poslouží jako anténa. Aplikace spojená s hudbou a přístupná přímo z rádia je TrackID. Jedná se o rozpoznávač hudby, kterému ale identifikace skladby trvá příliš dlouho, většinou písnička dříve skončí, než se dočkáte nějakého rozumného výsledku. Proto je lepším řešením stáhnout si bezplatnou verzi Shazam nebo Soundhound na Google Play.

Nadbytek megapixelů

Někteří budoucí majitelé při rozhodování, zda mobil koupit či nekoupit, přihlédnou i ke kvalitě fotoaparátu. Xperia T nabídne 13Mpx fotočip, schopný pořídit fotografie v maximálním rozlišení 4 128 × 3 096 bodů. Samozřejmostí je možnost přisvítit si LED bleskem. Dobrá zpráva pro uživatele, kteří se bojí, že neudrží pevnou ruku během stisku mechanické spouště, existuje zlepšovák. Říká se mu focení dotykem a Xperia T ho v sobě má zabudovaný. Touto funkcí navíc můžete zaostřit přesně tam, kam chcete. Aplikace fotoaparátu nabídne různá nastavení a efekty, poskytne režim detekce úsměvu či přiřazení zeměpisných souřadnic k fotce (funkce známá jako geotagging).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Fotoaparát s funkcí autofokusu, výběr metody snímání v nabídce fotoaparátu, galerie telefonu je od Androidu 4.0 v telefonech Xperia přejmenovaná na Album a Moje filmy

Fotoaparát Xperie T možná trochu zaostal za očekáváním. Ne že by byl špatný, patří k tomu lepšímu u současných fotomobilů, ale přesto víme, že Sony umí fotky lépe, například již jednou zmiňovaná Xperia P. Na krabičce Xperie T ale tentokrát chybí logo Exmor R a Sony možná na technologii fotočipu trochu šetřilo. Největším problémem foťáku je nejspíš paradoxně jeho vysoké rozlišení. 13 milionů bodů je na malou plochu čipu zkrátka mnoho, a tak se při pohledu na snímky zvětšené 1 : 1 nevyhnete pohledu na zašuměná místa a rozostřené detaily. Občas se postprocesor nevyhne ani přehnané komprimaci. Naopak nemáme co vytknout podání barev a také automatické ostření funguje bez problémů.

Ukázkové fotografie v maximálním rozlišení:

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Exteriér za relativně slunečného počasí
Interiér při umělém osvětlení bez blesku
Interiér v naprosté tmě s bleskem Více na: http://www.mobilmania.cz/clanky/sony-xperia-t-jak-foti-a-nahrava-mobil-jamese-bonda/sc-3-a-1321960/default.aspx#utm_medium=selfpromo&utm_source=mobilmania&utm_campaign=copylink

Kromě pořizování fotografií umí telefon natáčet i Full HD video. Při natáčení pohyblivé scény pak pomůže kontinuální autofokus i stabilizace videa. Video by přesto mohlo být plynulejší a méně roztřesené. Přední kamera pak umí natáčet v HD kvalitě. Co se týče přehrávání videa, všechny telefonem natočené snímky jsou samozřejmostí. Pokud si do telefonu nahrajete vlastní videa (například s příponou .avi), může se stát, že některá nepůjdou bezchybně přehrát. U vyšších rozlišení se zpravidla objevil pouze obraz bez zvuku, videa okolo 350p jela bez problémů, ale titulky se nám nepodařilo spustit u žádného. Vše může vyřešit některý z alternativní videopřehrávačů v Google Play.

Ukázkové video (pro maximální rozlišení přepněte v přehrávači na 1 080p):

Vyberte si prohlížeč

V Xperii T se dočkáte stále ještě standardního androidové webkitového prohlížeče, který umožňuje vyhledávání na stránce, brouzdání v několika oknech zároveň a mimo jiné vám umožní vybrat si preferovaný vyhledávač. Poté do URL řádku zadáte požadovaný dotaz a výsledek se objeví rovnou například na Googlu. Pro uživatele se zálibou v tvorbě záložek máme dobrou zprávu, prohlížeč je podporuje. Při brouzdání po internetu zjistíte, že browser podporuje všechny běžné typy animací a objektů, flashové podpory se sice oficiální cestou nedočkáte, ale instalačních .apk souborů se po internetu válí stohy.

Internetový prohlížeč se dvěma simultánně otevřenými okny, webktiový prohlížeč s desktopovou verzí Mobilmanie, Google Chrome s otevřenou Mobilmanií

Jako doplněk (a zároveň příprava na přechod na Jelly Bean) je v telefonu předinstalovaný i Google Chrome. Ten se stane výchozím prohlížečem v Androidu 4.1. K internetu se můžete připojit prostřednictvím mobilních dat (maximem je HSDPA 42,2 Mb/s) či sítě Wi-Fi. V telefonu samozřejmě nechybí GPS s asistovaným startem, k ní sada navigačních a lokačních aplikací Googlu a vzhledem ke kompletní výbavě Xperie T nechybí ani NFC.

Každý může být James Bond

Xperia T je bez debat doposud nejlepším telefonem, který Sony vyrobilo. Komplexní výbava, ještě stále akceptovatelná velikost, kvalitní provedení těla, elegantní a nenápadný design a především výkonné komponenty zajištující plynulý běh zařízení, rozhodně dobře reprezentují značku, a tak se za telefon nemusí stydět ani samotný James Bond. K telefonu máme prakticky jedinou výhradu, a to že nenabídl opravdu špičkový fotoaparát, ale jen lepší průměr. Hůře hrající hlasitý reproduktor už je spíše detail.

Na mobilním trhu může v současné době Xperii T konkurovat hned několik telefonů. Předně je to dvojice v kapitole výkonu zmiňovaných konkurentů HTC One X a LG Optimus 4X HD. Oba modely mají čtyřjádrové procesory a je dobře vidět, že nová 28nm technologie použitá u čipsetu Xperie T dokáže téměř stáhnout rozdíl dvou jader. Dále za konkurenci můžeme považovat HTC One S v provedení s procesorem Krait. Xperia T má ale přece jen něco navrch. Ať už je to duch propagačně spojený s Jamesem Bondem, nebo jen jakási skrytá vyrovnanost, či nedbalá elegance, z telefonu budete mít i přes relativně vyšší cenovku 13 tisíc korun pocit dobře investovaných peněz.

Témata článku: Sony, , , , , HTC One, HTC One (E8), HTC One (M8), HTC One S, HTC One X, HTC One X+, LG Optimus, LG Optimus 4X HD, Sony Xperia ion, Sony Xperia P, Sony Xperia T, Dialogové okno, Zmiňovaná Xperia, Skyfall, E-mailový účet, Vhodné umístění, Tematická tapeta, James Bond, Instalační apk, Tvar těla,