SOS: reklamy O2 a T-Mobile jsou klamavé (oživeno - vyjádření O2)

Sdružení obrany spotřebitelů dnes vydalo tiskovou zprávu upozorňující na zavádějící reklamy operátorů O2 a T-Mobile, kteří lákají na volání zdarma a přitom v rámci reklamní kampaně nezmiňují, že lze akční nabídku využít až po provolání volných minut nebo kreditu.

Předkládáme úplné znění tiskové zprávy:

Sdružení obrany spotřebitelů (SOS) upozorňuje na triky telekomunikačních společností v reklamě. Například společnost Telefónica O2 stále láká spotřebitele reklamou na službu "Víkendové volání zdarma". To, že službu je možné čerpat až po využití volných minut nebo tarifního kreditu už v reklamě uvést opomene. Obdobně je nastavena i nabídka Nekončících volání od T-Mobile. Informaci o tom, že není zdarma vše, co se tak tváří, ovšem můžete nalézt v kompletních smluvních podmínkách na internetu.

„Obracejí se na nás spotřebitelé, kteří se cítí být reklamou O2 oklamáni či dokonce poškozeni. Telefonují o víkendech a až následně z vyúčtování zjistí, že nevolali zdarma, ale protelefonovali nemalé peníze. Ačkoliv je v reklamě určitá míra přehánění a nadsázky přípustná, jsme přesvědčeni o tom, že odkaz na internetové stránky v reklamě nezbavuje společnost odpovědnosti za poskytnutí korektní informace“, uvádí Ivana Picková, tisková mluvčí SOS.

„Abychom předešli dalším stížnostem spotřebitelů, namísto společností Telefónica O2 a T-Mobile upozorňujeme, že služby ‘Víkendová volání zdarma‘ i ‚Nekončící volání a SMSkování‘ je možné využít až poté, co zákazník vyčerpá nejdříve své volné minuty nebo kredit,“ uvádí specialista SOS na telekomunikace Tomáš Liškutín a dodává: „Je zajímavé, že ačkoliv nabídky obou společností jsou obdobné, více stížností zaznamenáváme na O2.“

SOS také informuje, že k tomu, aby šlo o klamavou reklamu, společnost nemusí uvést vysloveně nepravdivé informace. Stačí, když je opomenuta podmínka, která může podstatným způsobem ovlivnit rozhodnutí spotřebitele. Proto se SOS obrátilo s podnětem na dozorové orgány a Radu pro reklamu, aby posoudili, zda se v tomto případě nejedná o zakázanou klamavou reklamu nebo reklamu neetickou.

SOS již mnohokrát upozornilo na jednání některých firem, které v reklamě nepostupovaly v souladu se zákonem. Za protiprávní považuje také praxi uvádění cen v reklamě na produkty určené spotřebitelům, které nejsou úplné, a za které nelze výrobek či službu zakoupit.

 

Oživeno

Od tiskového mluvčího O2, Martina Žabky, jsme dostali následující vyjádření:

V žádném případě se nejedná o klamavou reklamu, kde by byly uváděny nepravdivé informace. Zákazník má vždy možnost být řádně seznámen s celou nabídkou, s podmínkami služby jsou zákazníci vždy seznámeni při aktivaci služby a všechny reklamní kampaně O2 jsou vždy v souladu se zákonem. Přesto děkujeme SOS za podnět, kterým se budeme zabývat proto, aby zákazníci společnosti Telefónica O2 Czech Republic, a.s. byli co nejvíce spokojeni se našimi službami.


Diskuze (79) Další článek: Samsung Ultra 5.9: nejtenčí na světě

Témata článku: , Mobil, Sos, MOBI, T Mobil, Určitá míra, T - Mobil