Problem asistentů je lokalizace, jak už je výše několikrát zmíněno. Je jedno, jak jsou vyspělé, když neumí česky, potažmo i v angličtině nejsou schopni reagovat na české věci, jako jsou například jména. Na co mi to je, když umím anglicky, a telefonu řeknu třeba "Where is nearest Česká pošta"? a asistent je v řiti... Nebo "Call Maruřka Stejskalová".. a asistent vyhodí že neví koho má volat.... Je to nepoužitelné. Já si max sem tam nastavím budík.
JE to jen moje dedukce, ale vnímám to na příč vícero segmenty. Výrobci by měli využívat nezávislé zdroje dat. Myšleno to je tak, že se vždy najde někdo, kdo může přispět svou troškou do mlýna, a to třeba i zadarmo. Například nechápu, proc HRY na konzole nenesou většinou českou (titulkovou) lokalizaci. Výrobci argumentují malým trhem a nerentabilností. Jenže v téhle zemi žije hromada lidí, kteří to přeloží a dokonce zadarmo, stejně tak, jako se překládají seriály. Na compech je počeštění běžná věc, na konzolích by stačilo umožnit vkládat titulky třetích stran. A je to vyřešené.
No a něco takového by se dalo aplikovat i na ty asistenty. Data a různé další věci můžou řesit studenti vysokých IT škol v rámci prací, jako když v Boleslavi středoškoláci staví svoje auto. Mohli by to mít jako diplomky, doktorské práce, co já vím... A určitě se najde více nezávislých vývojářů a nadšenců, kteří by přispěli do mlýna. Ony korporace by měly jen nějaký "malý" tým, který by kontroloval a používal již získaná data.
Pokud pro ně nejsme lukrativní, mají to nechat na dané zemi. Hezkou ukázkou je Škodovka. Nová Octavia má asistenta, který rozumí dokonale česky. A proč to umí? Protože jsme si to udělali sami!!! Věřím, že kdyby to bylo jen na Wolksvagenu, tak pro Němce jsme taky malej trh, na kterej se můžou vykašlat. Naštěstí už má ale Škoda v rámci koncernu velice silnou pozici. Dokud budeme čekat, až se na náš zaměří sami Američani, tak se nedočkáme nikdy.