Spam textovkami: krádež mobilu se nevyplácí

Diskuze čtenářů k článku

Patrick  |  17. 07. 2001 19:24

Myslím, že ideální by bylo lokalizovat ukradenej mobil a pachatele zabásnout. Technicky by to snad taky nemuselo být nemožné, co myslíte?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jolly Rogger  |  17. 07. 2001 19:24

Bohuzel nase Policie nema ani na benzin do aut, vysilacky atd. Natoz na system spojeny s operatory k lokalizaci odcizenych mobilu. Poskozeneho je mi lito u nas rychle a bezprutahove potrestani pachatelu asi nikdy nebude fungovat, ale to je vec sirsi politicke debaty. Mejte se. J.R.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vlado  |  19. 08. 2002 00:43

Policie samozrejme bezne pouziva ve spolupraci s operatorem moznost lokalizace mobilniho telefonu. Pouze vsak v pripadech zavaznejsi trestne cinnosti, ne tedy v pripade kradezi mobilnich telefonu, kterych je tisice a pri kterych jednotlivych techto cinech vznika relativne mala skoda.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Xman  |  17. 07. 2001 19:24

Nase policie nema pocitace!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pepa  |  17. 07. 2001 19:24

Hmm, vcera mi nekdo ukrad telefon. Vzhledem k tomu, ze se jednalo o twist sadu, tak mi Paegas nemohl pomoct (aspon to tvrdili) , jedine co pro me mohli udelat bylo, ze si muj telefon a simku napsali do kradenych. Ptal sem se na jaka telefonni cisla se z toho telefonu vola ... to mi samozrejme rict nechteli, jediny co mi rekli byl zbyvajici kredit a kdy z toho telefonu bylo volano ( to samozrejme v hledani zlodeje HODNE pomuze) Nejvetsi drzost toho zlodeje byla, ze si vesele volal z meho telefonu - z me simky. (Volal sem samozrejme na ten telefon a normalne vyzvanel.) Byl sem nastvanej a napsal si skript, ktery tomu cloveku v intervalu 2 sekund posilal z internetu 1 sms zpravu. Samozrejme ho to neodradilo, jak mi rekli na Paegasu z telefonu bylo volano vcera v 9:00, v 9:35, 11:48, 15:36, 18:25 ... No proste to nepomohlo, ten typek vyvolal celej kredit (podle informaci Paegasu je tam dnes 2,60 Kc) a simku ted asi zahodil, protoze se oziva furt hlasovka. No nic, proste sem nasranej, kdybyste nekdo nekdy nasel simku s telefonnim cislem 0605851706, tak se ozvete, mam tam spoustu kontaktu, ktery budu davat jen horkotezko dohromady. :((

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomket  |  17. 07. 2001 19:24

Mozna se pletu, ale rekl bych ze u Oskarty po jejim zaregistrovani je to docela resitelne. Na webu je kompletni vypis hovoru, takze dotycneho nechat parkrat zavolat (predpokladam, ze by volal svym kamosum, kdyz by takhle dostal kredit) a krom toho, ze ta cisla by slo spamovat, zjistit jejich majitele (hlavne u pevnych linek), pripadne po vyhruzce predat policii. V pripade, ze by neslo o ztratu, ale kradez, by byl treba vymahatelny i kredit.

Akorat ten seznam cisel na simce, to by byl asi trochu problem, takze spamovani bych hned nezvolil, ale neco by se vymyslet dalo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mocoft  |  17. 07. 2001 19:24

Muzete mi rici jediny duvod proc by meli operatori podporovat Blaclist? Jen by jim to snizovalo zisky. Dokud to nebude dano zakonem, tak mame vsichni smulu. A nasi poslanci by stejne takovy zakon nezvladli. Mozna napotreti...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
IMEI  |  17. 07. 2001 19:24

Tady ho mas - zisky operatoru nejsou z prodeje mobilu, ale z jejich pouzivani... Kdo logicky o blacklisty a nemoznost prepsani IMEI nema zajem, je Cesky Mobil, ktery rozdava SIM karty zadarmo...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mirek  |  17. 07. 2001 19:24

A co tohle řešení proti výměně SIM karty? IMEI mobilu je v databázi ukradených, operátor tuto službu podporuje. Jakmile zjistí operátor v databázi provoz ukradeného mobilu (dle IMEI) zašle SMSku na číslo právě vložené SIMky. Je to technicky proveditelné? Myslím, že ano. Já vím, že namítnete,že se dá IMEI změnit, ale už je to komplikace, něco to stojí a tím se snižuje zisk zloděje. No a za chvíli už přijdou telefony s nepřepsatelným IMEI. Tak co? Já myslím, že když se chce, tak to jde.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Evžen  |  17. 07. 2001 19:24

To je zbytečně složité. Pokud již někdo bude registrovat IMEI do Blacklistu tak jej zablokují celý a napořád. Proč zjišťovat čísli SIMky?!? Doufám, že se Blacklisty rozjedou ve velkém a po celém světě. (Podmínkou úspěchu je nepřepisovatelnost IMEI). Pak bude pokoj s krádežemi a dokonce se budou vracet i opravdu "zapomenuté" a ztracené mobily. Většina dá nějaké to nálezné (pokud ví, že mobil určitě ztratil svou vinou).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
czbird  |  17. 07. 2001 19:24

A to jako chcete naznacit, ze v NL resp. GB nemaji normalni GSM telefony se SIM kartami, ale podobne plecky jako v US?? (jenom kredit, no SIM) Tak to se mi nejak nezda...

...stejne jako fakt, ze pokud tam SIM maji, tak to jsou tak blbi, ze kdyz uz ten mobil ukradnou, tak je nenapadne SIM vyhodit a maji pokoj?? Ne ze bych se nejakych zlodeju chtel zastavat, ale tihle budou asi setsakra tupi

Anebo je to cele jinak?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
x  |  17. 07. 2001 19:24

nejak mi uniklo ... oni nemaj simkarty??? chapal bych sim-lock ale i to lze (pokud spravne tusim) odstranit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Broža  |  17. 07. 2001 19:24

Samozřejmě že normální člověk odhodí SIM a dá si d mobilu svoji. Také se nám příliš nezdálo, ale zahraniční zdroj nebyl příliš sdílný; je možné, že mají mobily zamknuté na SIM...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  07. 11. 2001 20:15

Ehm.. Normální člověk?

Zasranej zloděj takhle jedná!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Franta  |  09. 11. 2001 12:38

Normální člověk nekrade a nalezený mobil vrátí

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel Bednár  |  17. 07. 2001 19:24

To bych chtěl vidět někoho u nás, kdo by mobil vrátil. (tedy než by si vyměnil kartu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor