Spekulace: Vodafone připravuje volání zdarma!

Vodafone chystá něco velkého, pokusili jsme se odhalit co. Máme výpověď, screenshoty a dali jsme dohromady detaily.
Spekulace: Vodafone připravuje volání zdarma!

Představení služby „Student SMS Grátis“ bylo velkým krokem českého Vodafonu. Za shlédnutí reklamy operátor studentům nabízí posílání SMS zdarma. Ještě před představením této konkrétní služby jsme si zaspekulovali, kam až může zajít nahrazování plateb od uživatele platbami od sponzora/inzerenta. Pomyslným vrcholem je zřejmě nabídnout volání zdarma. Už s představením pilotní eSeMeSkové služby bylo jasné, že tím reklama v mobilu pro Vodafone nekončí a připravuje se pokračování. Vše mělo záležet na úspěchu Student SMS Grátis, ohlasech a zkušenostech všech tří zúčastněných stran (operátor, uživatel, inzerent).

Dnes, po dvou měsících od startu, jsme dostali do ruky indicii, která naznačuje, že se vše ubírá tím správným směrem. Náš čtenář Jan Holzer nám napsal toto:

„…nedávno mi přišla anketa z firmy provádějící průzkumy - tentokrát ohledně nové služby operátora, jméno neuvedeno. Měl jsem posuzovat dvě varianty:
1) volat číslo s předvolbou 0800 , poslechnout si 15 sekund reklamy a pak za to volat minutu zdarma na libovolné číslo v ČR
2) zadat číslo s předvolbou xxxx, zase reklama a minuta hovoru“

Jan neměl jasno o tom, kam dotazník míří, přesto mu otázky přišly zajímavé a napsal nám. Já si myslím, že vím, kam dotazník míří. Samozřejmě se mohu mýlit, ale do mozaiky to zapadá. Vodafone sonduje, zda pro nás má připravit volání zdarma!

Víme více

Výše uvedené informace byly následně potvrzeny z dalšího zdroje, ze kterého se dají vydedukovat podrobnější detaily o uvažovaných variantách.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Vybrané otázky z dotyčného dotazníku
  • Zákazník zavolá na jednotnou bezplatnou zelenou linku. Vyslechne si stručné informace o zadavateli reklamy a následně na klávesnici vyťuká požadované číslo s kterým se chce spojit. Po tomto kroku bude zákazníkovi přehrána reklama inzerenta v délce 15 sekund. Pokud ho reklama zaujme, bude mít možnost nechat si poslat informační SMS či se rovnou spojit s inzerentem. Nakonec bude spojen se zadaným telefonním číslem a od této chvíle bude mít k dispozici 60 sekund na bezplatný hovor (po 45 sekundách bude upozorněn na blížící se konec hovoru).
  • Druhý model je jednodušší a pohodlnější. Volající před číslem, na které chce volat zdarma, pouze zadá speciální předčíslí. Před samotným spojením s volaným účastníkem mu bude přehrána 15 sekundová reklama. Jednoduchým zmáčknutím určité klávesy odpoví na otázku související s reklamou, poté má možnost nechat si zaslat textovou zprávu s informací inzerenta či se na něj rovnou spojit. Na konci procedury bude spojen s požadovaným číslem a i v tomto případě má na hovor jednu minutu.

Vodafone (pokud opravdu jde o Vodafone) tedy přemýšlí o minutě volání zdarma, o ničem větším. Na druhou stranu je to vcelku pochopitelné. I takto bude služba jedinečná, atraktivní a pro mnoho případů reálně využitelná, minuta pro stručné sdělení zprávy určitě stačí. Druhý model by byl přijatelnější, protože číslo lze uložit do telefonního seznamu včetně speciální předvolby. Masové šíření služby bude brzdit zvýšená složitost postupu, zdlouhavost a především pak omezení délky.

Témata článku: Operátoři, Vodafone, Zdarma, Pomyslný vrchol, Voda, Volání

Určitě si přečtěte

Nokia 8 v prosincovém ceníku Vodafonu. „Pětka“ zlevnila pod 5 tisíc

Nokia 8 v prosincovém ceníku Vodafonu. „Pětka“ zlevnila pod 5 tisíc

** Ve zvýhodněné kategorii „pro věrné“ je tento měsíc 13 modelů ** Prosincovou novinkou je nejvybavenější Nokia s „čistým“ Androidem ** Pokud upíšete duši na dvě léta, dostanete slevu 2 000 Kč

4.  12.  2017 | Pospíšil Aleš | 3

Vánoce u operátorů. Kde se dá ušetřit a co nám dají zadarmo

Vánoce u operátorů. Kde se dá ušetřit a co nám dají zadarmo

** T-Mobile dá dva mobily za cenu jednoho (při podpisu smlouvy) ** O2 zlevní mobily (při podpisu smlouvy) ** Vodafone umožní streamovat video zdarma (v té správné aplikaci)

26.  11.  2017 | Kůžel Filip, Láska Jan | 14

Proč operátoři poškozují mobilní internet? Jejich tematické balíčky matou uživatele

Proč operátoři poškozují mobilní internet? Jejich tematické balíčky matou uživatele

** Operátoři slibují něco nového a fantastického ** Problém je, že to zřejmě odporuje pravidlům ** ...a hlavně to nedává velký smysl pro uživatele

25.  11.  2017 | Kůžel Filip, Láska Jan | 34

StreamOn a Video Pass: T-Mobile a Vodafone mají průšvih a měli by jej rychle napravit

StreamOn a Video Pass: T-Mobile a Vodafone mají průšvih a měli by jej rychle napravit

** T-Mobile s Vodafonem představili balíčky pro neomezené video ** Ale pozor, reklamy třeba na YouTube, ukrajují ze základního limitu ** Nevědomky tak můžete prosurfovat cenná data a dokupovat další

17.  11.  2017 | Pospíšil Aleš | 39