Spolek spotřebitelů radí vládě, jak zlevnit data: Zakažte operátorům dvouleté úvazky

Názory k článku

avatar
22. 02. 2019 18:35

Existuje pouze jedna jediná funkční varianta - bez chaosu, obcházení, spekulací, kartelů či korupce. Tou je paradoxně 4.mobilní operátor, nejlépe STÁTNÍ.Kdyby stát přišel s vlastním podnikem, který by se jmenoval například "CzechTel" a nastavil by ceny na průměru EU (nebo případně lépe - dle vlastních odborných posudků a kalkulací), tak by jednak oživil zdejší MRTVÉ konkurenční prostředí, přiblížili bychom se úrovni EU a v neposlední řadě by mohl přilákat spoustu zákazníků (podle navrhovaného názvu i vlastence). Jakmile by tento projekt splnil svůj úkol, měl by dostatečnou základnu zákazníků a ceny by byly na normální úrovni, tak by se po 5 letech buď pokračovalo dál, nebo by se to prodalo zahraničnímu zájemci (Orange, AT&T, Virgin, atd.). Jinou funkční variantu nevidím a takto podobně zde mimochodem začínali všichni operátoři, od Telekomu / Eurotelu, přes Paegas až po Oskar. Napřed to byly české firmy, které znaly české prostředí a až poté je převzaly zahraniční firmy. Závěr bohužel nedopadl dobře a dnes zde máme tichou kartelovou dohodu, totálně zprasené ceny a nelehkou situaci, které se snaží čelit vláda.
Je naivní si myslet, že přijde někdo ze zahraničí (kdo pomalu ani neví kde leží Praha) a že to tady začne dávat do pořádku. Podívejte se, jak dopadl Vodafone - který ani pořádně nevěděl co vůbec kupuje. V Británii velmi silný operátor, u nás spíše páté kolo u vozu s nejmenším počtem zákazníků, diskutabilním stavem pokrytí a dřívějšími zoufalými kroky ve formě automatických dokupů balíčků (netřeba více rozmazávat) či zoufalým kvičením kvůli sdílení sítí.
PS: Hlásím se za ředitele..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Lukas1107  |  22. 02. 2019 19:10

Tento spolek je One man show Svatopluka BartíkaJinak dopis poslala i asociace virtualnich operatoru ¨https://www.acvo.cz/clanky/vyjadreni-asociace... ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
alien.cz  |  22. 02. 2019 19:28

Spolek spotřebitelů ví o podnikání zhruba tolik, jako mravenec o elektromagnetickém záření.Tento nápad by naopak tarify zdražil a především by vyloučil výhodné smluvní nabídky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (14)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
single  |  22. 02. 2019 19:51

Uznávám, že o problematice vím kulové.
Ale vím, že v jiných zemích jsou i nižší ceny i dvouleté úvazky.
Jestli to tedy nebude něčím jiným...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
22. 02. 2019 20:14

Více méně se s tím dá souhlasit, ale je třeba se nad tím zamyslet trochu víc do široka.
Úvazky smysl mají, zabraňují například tomu, aby zákazník přecházel co měsíc jinam a čerpal benefity pro nové zákazníky několikrát do roka. Na druhou stranu ten úvazek dává smysl maximálně na rok, dva roky jsou opravdu hodně.
Pak tu ale máme například dotovaný telefony, kde už dává i ten dvouletej úvazek smysl.Když už by se mělo řešit něco se závazky, tak časově odlišit tarifní a hardwarový závazky (třeba 12/24), případně zabránit operátorům, aby si za tarif bez závazku účtovali peníze navíc. Pak by byli operátoři mnohem víc motivovaní v tom lidem ty závazky protlačit a to by mohlo přinést poměrně dost ovoce. Například pro dvojnásobek dat bych smlouvu na rok klidně podepsal, dneska k podpisu motivuje jen finanční stránka věci (příplatek za tarif bez závazku).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (14)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
11150  |  22. 02. 2019 20:41

Víte, ono by úplně stačilo, pokud by ČESKÝ STÁT prostřednictvím své i k tomu zřízené organizace ČTÚ konečně začal DŮSLEDNĚ postupovat dle Doporučení Evropské Komise 2014/710/EU https://eur-lex.europa.eu/legal-content/CS/TXT/... a na základě analýzy Relevantního Trhu MOBILNÍCH SLUŽEB přistoupil k velkoobchodní regulaci. A pokud ta nebude účinnou, tak přímo k regulaci maloobchodního trhu dle článku 18.
Jenže to by nejprve musel takový Relevantní Trh existovat nejen de facto, ale i De Iure. ČTÚ po letech "dvořákovské" žáby na prameni v r. 2017 na své poměry celkem odvážně začal https://www.ctu.cz/sites/default/files/obsah... ... a ve finálním shrnutí závěrů v bodu 6 (str. 76) zcela jasně shledal, že Relevantní Trh Mobilních Služeb jak reálně + legálně existuje, tak vyžaduje regulaci, protože je z hlediska hospodářské soutěže nefunkční jak na velko, tak maloobchodním trhu. A že má dojít k jeho zařazení do seznamu Relevantních Trhů, což provede svým opatřením obecné povahy.
Nu a pak, jak je u nás obvykle "dobrým zvykem" vše "pěkně" v klidu USNULO i přes veškeré bití se v prsa pana premiéra BABIŠE & spol........
A tak jedem "pěkně" dále na úplatné (a)socanské vlně, tedy my obyčejní zákazníci řádně oškubáni notně přichcíple hluboko pod ní.........
Co k tomu DODAT ?! NO NEJSOU TO VŠECHNO K U R E V S K Ý S V I N Ě ???!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (29)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
kleinak  |  22. 02. 2019 21:02

Jestli si myslíte, že nás zachrání nějaký 4 operátor, tak to jste upadly hooodně na hlavu.
Jsme v ČR.
Takže, to co jinde funguje u nás nebude a není to jen v telekomunikaci.
Stát, ten je NEJVĚTŠÍ vydřiduch, ten to všechno nastavuje a je na ostatních, jak se v tom vyznají.
Pokud z toho má stát peníze a NÉ málo, proč by něco krotil, stačí jen sa pouze mlžit, slibovat a to se jim daří již 30let.
ČTU selhalo již na začátku, již několik let nám tvrdí, že je vše v pořádku a ministryně nám dala najevo, že si za to můžeme samy.
Co ještě chcete. Dejte si to dohromady a nemá cenu se dál bavit.
Pokud STÁT se bude chovat, jak se chová a nebude myslet na lidi, proč taky, tak to bude pořád stejné.
Proč je práce zdaněna 15, někde 21% a z výplaty nám odchází 43% do státní kasy?????? Za králů to byl Desátek a hotovo.
Dnes dostanete výplatu o 43% menší, jdete do obchodu a zaplatíte za zboží dalších 21% a náhle vám z výplaty čistého zbývá 36%.
Toť realita.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
sigurd  |  23. 02. 2019 01:01

Drahá data rozvojových zemí dotují levná data vyspělých ekonomik, jak prosté

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Jirka1or  |  23. 02. 2019 09:16

Spolek spotřebitelů radí vládě, jak zlevnit data: Zakažte operátorům dvouleté úvazky .
--------------------------------------------------------------------------------------------Zakázat jakékoli úvazky operátorovi na dobu určitou, by bylo adekvátní pro obě strany . Z lidského hlediska nikdo nemá právo, někoho si zavazovat k telefonním poplatkům . Telefonní poplatky nejsou Hypotéka ani Půjčka, ani nic nikomu nedlužím předem!Operátory by to motivovalo, chovat se k Zákazníkovi férověji !
A Zákazník by zase nemusel, nechat se Vydírat operátorem !Jakmile by měl Zákazník Pochybnosti o férovosti operátora s Cenou Služeb,
Je Jeho Právem Ukončit Služby Stávajícího Poskytovatele !Stejně jak to dělají Virtuální Operátoři !NENÍ ŽÁDNÝ DŮVOD, OBOHACOVÁVÁNÍ SE OPERÁTORŮ, NA ÚČET ZÁKAZNÍKŮ !Zákazníky si Operátor Musí Zasloužit svým Přístupem a Ne Vyráběním Problémů !

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Tealc666  |  23. 02. 2019 15:23

Práva k frekvencím bych zásadně neprodával ale pronajímal a to by sekaly joo latinu aby je stát nechal u koryta. A kdo by porušoval podmínky nájmu tak by musel frekvence uvolnit pro jiné. Stát by tak měl pravidelné příjmy z nájmu třeba 15% zisku daneho operátora každé dva roky. To by operátory jako každou firmu donutilo razantněji investovat a zlepšovat služby (odečty nákladů - tak aby nemusely platit vysoký nájem ze zisků).
a bylo by vyřešeno vše.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
jozka2000  |  23. 02. 2019 21:19

Podle mne by stacilo pridat povinnost, ze jakoukoliv velkoobchodni smlouvu operator podepise, tak ty stejne podminky musi nabidnout i virtualnimu operatorovi.
Je to logicke - pokud operator tvrdi, ze VIP nabidka pro ministerstvo neni uplatek (kdo nabidne velkoobchodni cenu o 50% vyhodneji nez maloobchod), nybrz stale vyhodna velkoobchodni cena, tak mu nic nebrani, aby takto vyhodne mel zisk i za stejnych podminek s virtualem. (vlastne by to melo byt jeste vyhodnejsi, protoze virtual ma vlastni zakaznickou linku pro klienty).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (18)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
24. 02. 2019 08:00

Zaznelo zde ze "Z lidského hlediska nikdo nemá právo, někoho si zavazovat k telefonním poplatkům ."...On nikdo nikohio nenutí se upsat. Muzes byt zakaznikem, ale nemusis.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
24. 02. 2019 11:34

Proč se v čechách neustále snažíme vymyslet kolo? To si fakt někdo myslí, že zrušením úvazků klesne cena? Vždyť maj operátoři v ceníku ceny bez úvazků vyšší než ty s úvazkem. Jediná cesta je regulace velkoobchodu, zastropování ceny pro prodej virtuálům. Ve chvíli kdy bude virtuál konkurenceschopný, tak se dá něco dělat. Pak už je na každém zda si zvolí jako zákazník levného virtuála bez nějakých nadstandardních služeb či toho dražšího síťového. Takhle to alespoň chápu já, že to funguje ve světě. Jak si jinak lze vysvětlit ty levné nabídky virtuálů? Prostě jim ty data musí někdo přeprodat levně což u nás neexistuje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (11)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Mobil_Mobil  |  24. 02. 2019 19:21

Státe prosím zlevní nám data...
Pane premiére dejte nám více peněz...
Vládo sniž cenu paliva....
Atd...To jako fakt? A vy sami nic?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (9)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor