Asi vás to překvapí, ale například Google to zrovna zajímá data z nákupů jsou pro něj snad nejpřímější zdroj informací pro jeho hlavní obor podnikání. Z těch pak vytváří váš marketingový profil a na základě něho pak cílí reklamu. Pokud vás reklama zaujme, tzn. například se přes ní dostanete na stránky inzerenta (zjednodušuji, je zde toho víc jak google zjistí že vás zaujala), dostává Google peníze. To je jen ovšem jedna část příběhu, spousta lidí naopak přivítá cílenou reklamu. Pokud k tomu přičtete ale to, že Google optimalizuje i výsledky vyhledávání podle těchto dat, tak právě díky tomuto vytváříte kolem sebe informační bublinu, skrz kterou je na internetu pro vás prakticky nemožné se dostat. A to opravdu nechcete. Protože díky těmto bublinám se v důsledku stáváte zmanipulovaným (a zmanipulovatelným) člověkem. Pokud google vyhodnotí, že jste např. anarchista, bude vám podsouvat výsledky s anarchistickou tématikou. Bezva, řeknete si. Ovšem tyto výsledky jsou jednostraně zaměřené a tak vy dostáváte jen část pravdy, aniž byste si toho byl vědom a na základě ní pak jednáte. A kdyby vám to nestačilo, tak si představte, že dejme tomu někdo se rozhodne vám místo anarchistických zpráv podsouvat anarchistické zprávy cílené proti Apple :D To uvádím v nadsázce samozřejmě, jen abyste si dokázal představit, jaký to může mít potenciál Čím míň dat reklamce o sobě dáte, tím líp pro vás.Zde odkaz na TED kde se hovořilo o informacnich bublinách: http://embed.ted.com/talks/lang/cs/eli_pariser... ...