Streamovaná hudba letos vydělala už 11 miliard dolarů. Třetinu trhu ovládá Spotify

Streamovaná hudba letos vydělala už 11 miliard dolarů. Třetinu trhu ovládá Spotify

Trh se streamovanou hudbou prostřednictvím služeb, jako je Spotify, Apple Music nebo Amazon Music, pokračuje v růstu. Podle analytiků z Counterpoint Research utržily provozovatelé těchto služeb za první pololetí letošního roku 11 miliard dolarů, což je meziroční nárůst o 18 %. Roste také počet uživatelů těchto služeb, meziročně jich přibylo 21 % a ještě rychleji, o 32 %, narostl počet platících zákazníků, kteří jsou pro provozovatele nejdůležitější.

Klepněte pro větší obrázek
Podíly streamovacích služeb na trhu s online hudbou v prvním pololetí 2019 podle počtu platících zákazníků (Zdroj: Counterpoint Research)

Podle prognózy Counterpointu si mají online streamovací platformy za celý rok 2019 rozdělit tržby v celkové výši 24 miliard dolarů. Strukturu tržeb tvoří zejména příjmy z předplatného (80 %) doplněné příjmy z reklam, partnerských spoluprací a od operátorů, kteří některé hudební služby přidávají jako součást svých nabídek.

Trhu se streamovanou hudbou vládne Spotify, a to jak z pohledu tržeb (31 %), tak i počtu platících zákazníků (35 %). Druhá Apple Music si přijde na 25 % z tržeb má pětinu všech platících uživatelů. Rostoucí trend zaznamenává YouTube music od Googlu a také čínský Tencent Music, jehož zákaznická báze ale zatím sestává z 90 % z neplatících posluchačů.

Diskuze (2) Další článek: Huawei 17. října představí smartphone s displejem přes celou přední stranu

Témata článku: Hospodaření a finance, Hudba v mobilu, Statistika, Spotify, Apple Music, YouTube, Analýza, Counterpoint, Služba, YouTube Music, Counterpoint Research, Hudba, Tržby, Amazon Music, Streamovaná hudba, Miliarda dolarů, Platící zákazník


Určitě si přečtěte