Synchronizace, vizitky a řešení potíží u telefonů Nokia

Diskuze čtenářů k článku

Honza  |  29. 06. 2006 12:34

Je možno synchronizovat vybraný adresař s libovolným obsahem dejme tomu s daty *.xls, *. doc atd.?
Případně umí to nejaky konkrétní synchronizační software ať už od Nokie nebo alternativní? Děkuji za radu Honza  

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
miposk  |  05. 02. 2006 13:15

Svoj postup riešenia tejto chyby som zhrnul do príspevku na adrese http://www.mipo.ssag.sk/zapisnik/mobility/2006-02-05-synchronizacia-meno-a-priezvisko-u-telefonov-nokia .html

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Wulfik  |  26. 10. 2004 21:52

Prostě Nokia neumí napsat dobře synchronizační software. K telefonu Siemens S55 je dodáván synchronizační software, u kterého jsem schopen definovat co je jméno, příjmení v Outlooku a co v telefonu a vzájemně je tak přehazovat. Jednoduché a 100 %. Chce to jen trošku při tvorbě softwaru přemýšlet. Tím pádem by byla zaručena i synchronizace s více telefony Nokia. Jen by se nastavilo, že příjmení v Outlooku odpovídá např. jménu v telefonu. atd.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
P.V.  |  27. 10. 2004 12:37

Pro zajímavost - mapování polí s širokými možnostmi různých uživatelských definic tabulek vazeb skvěle zvládal např. synchronizační modul v programu PC Suite for Nokia 9110/9110i (výrobce Intellisync).
Ale - upřímně řečeno, žádný synchronizační software, který jsem kdy viděl, nebyl úplně dokonalý - naprogramovoat dobrou synchronizaci je téměř nadliský výkon. Tady jsou totiž dvě různé strany (databáze) - telefon a PIM (Outlook, Notes...), které se spolu občas obtížně domlouvají. Kdyby vše bylo fixní a nevyvíjelo se (např. struktury databází) a neměnilo (např. validation polí v různých verzích Outlooku), kdyby bylo vše jednoznačně definováno (i ve standardech), tak by to bylo mnohem jednodušší. Potíže se synchronizací byly vždy velmi frekventovaným tématem diskusí, ať už šlo o kalendář (uživatelé P800/900 o tom vědí svoje) nebo o kontakty.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BkV  |  26. 10. 2004 13:24

Zde http://www.mobilmania.cz/Bleskovky/AR.asp?ARI=104949&CAI=2097 je makro, které to v Outlooku přehodí. Sice je to jen jednosměrné - z Outlooku do mobilu, ale funguje. Stejně je to ale pakárna a programátory Nokie a zejména jejich nadřízené bych věšel za místa pro muže nejcitlivější do průvanu a ještě je rozhoupal.  Šmejdi, kterým je úplně jedno, jak se na to tváří uživatelé. Už jen chybí, aby nedostatek uváděli jako přednost - "naše telefony to mají správně, Outlook to má špatně" V podstatě ani nic jiného neříkají "nové verze programů to již umí, aneb sežeňte si jiný Outlook"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Áka  |  26. 10. 2004 09:51

podařilo se mi to vyřešit tím, že komplet celé jméno mám zapsané v Outlooku v položce Příjmení v pořadí Příjmení Jméno ( u cca 900 kontaktů to fakt bylo něco...). U nově zadaných kontatů do N6230 je třeba v Outlooku následně (po synchro) přehodit jméno a příjmení ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pilgrim  |  26. 10. 2004 11:04

to ja taky, akorat ze diky exportu do xls a zpet se da zkonvertit libovolny pocet kontaktu behem jedine minuty
jinak k clanku: pripada mi, ze misto celeho clanku by docela stacila veta: "...tehdy, pokud se posílá vizitka mezi dvěma telefony s odlišnou filozofií chápání položky Jméno..." 
coz ale zase vlastne uz kazdy davno vi, takze se nakonec nemuselo psat vubec nic

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MoB  |  26. 10. 2004 11:17

Taky mám pocit, že napsat 4dílný článek o jednoduchém faktu, že programátoři Nokie asi neumí programovat, je plýtvání časem i místem. Ale co, jsou i horší věci na světě....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Beran  |  26. 10. 2004 12:28

No, takhle to toď řeším také, ale je to pěkná pakárna. Pořád si musím pamatovat, u kterých kontaktů to musím ještě přehodit. Nehledě na tu drobnost, že se opět "jména a příjmení" rozdělí při editaci číslna na telefonu (N6230). Tohle Nokia fakt nevychytala.
A pro milovníky Ericssonů - ty mají zase jiné problémy. Synchronizace 200 položek trvá asi 5 minut, na Nokii půl minuty. A už jste zkopušeli na jednom počítači synchronizovat třeba tři Ericssony? Tak to se vám asi nepodaří. U Nokie žádný problém.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
finlandia  |  26. 10. 2004 09:49

s tím nic neuděláš. 6230 má mnohem víc much a závažnějších - má špatný hardware a může Ti shořet a při dlouhém hovoru Tě bude pálit.
Měl jsem např K700i a tam se jména řadí podle toho, jak si zvolíš sám. Můžeš začít jménem nebo příjmením nebo co tě napadne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal  |  26. 10. 2004 10:42

Jo, much je tam neskutečně, např. ani po několika dnech se mi nepodařilo rozchodit uspokojivě přes 6230 připojení na internet přes Bluetooth. Na počátku je vše OK, i nějaká data se načtou, pokud je stránka malá např. Google tak se i zobrazí, ale po několika desítkách kB vše vytuhne a pak spadne. Mám poslední ver. firmware, stáhnul jsem nejnovější ovladače..... nic nepomohlo (přes kabel to chodí OK). A v Bluetooth to taky nebude, protože s Nokii 6310i a Siemensem SX1 se přes stejnej BT USB připojuji v pohodě. Prostě 6230 je děs běs.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Filip Novák  |  26. 10. 2004 11:20

Problém s bluetooth, který popisujete, je HW problém určité série 6230 a nevyřeší ho ani FW či nové ovladače. Dle rozhovoru s někým od nokie, který jsem nedávno četl, již jsou servisy informovány jak problém řešit.
 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Engineer  |  07. 11. 2004 23:11

Michale, to je teda fakt, GPRS modem mi v 6230 blbne jak přes Bluetooth, tak přes infra, navíc se na displeji vlevo od G v rámečku vynoří symbol otevřeného zámku a pak vše zkolabuje. Firmware mám 4.28 RH12

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
krivacek  |  26. 10. 2004 09:32

Uvažuji o koupi 6230 a tohle mě taky trochu děsí. Zřejmě bude nutné v Outlooku všechny jména přeházet.
Ale autor píše,že u novějích telefonů a PCsync by se to stávat nemělo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BkV  |  26. 10. 2004 11:17

Ano, píše to autor, psal to i ten potentát od Nokie, ale nikdy nikdo neřekl konkrétní verzi, vždy je to jen v kategorii - "nové verze programů by to již MĚLY dělat správně". Což znamená, že všechno staré zahodit a začít shánět nové, nijak neupřesněné verze. Tohle je jedna z věcí, které mě na Nokiích neskonale štvou. Jinak dobré telefony, které v některých oblastech strčí konkurenci hravě do kapsy, a takové hloupé chyby!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
P.V., P.V.  |  26. 10. 2004 21:13

Ony to nové verze ale již mají opraveno! Pracují ale jen pod W2000 a XP a jen s novějšími verzemi telefonů. Pokud tedy máte novější typ a W2000/XP, stáhněte si verzi PC Suite 6.x (aktuální je 6.4) a tam už je ta "chyba" s tím chybějícím středníkem odstraněna.
Zkusím to ještě podrobněji rozvést:
PC Sync 1.2 a 2.0 ve verzích PC Suite 4.x a 5.x (pro Series 40) ukládá při synchronizaci do PC jméno a příjmení spojeně do pole Příjmení. Tím dochází při oboustranné synchronizaci často k opakovanému přehazování jména a příjmení - tak jak je popsáno v článku.
Telefony se Symbianem (tedy Series 60, 80 ...) však používaly donedávna odlišnou verzi PC Suite, která obsahovala jinou, mnohem propracovanější verzi PC Sync. Navíc mají telefony s OS Symbian (mimo jiné) oddělené ukládání složek jména v telefonu, takže s těmito potížemi se zde nesetkáte.
Od příchodu telefonu N7610 (což je Series 60) se už obě větve PC Suite sjednotily pod označením PC Suite 6.x (nejnovější verze je 6.4). Bohužel už však nepodporuje Win98, SE a ME. Nepodporuje (s výjimkou modulu Záloha a obnova, tedy Content Copier) ani starší telefony, jako Nokia 6210, 6250, 6310, 6310i, 6510, 7110, 8310 či 8910. U těchto starších modelů jste odkázáni na v článku popisovaný PC Suite 4.x/5.x (můžete ale samozřejmě použít i jiný synchronizační program, mimoto telefon N7110 program PC Suite nikdy nepodporoval, u něj se používal pro synchronizaci program Fone Sync). Pro novější typy Series 40 a Series 60 už můžete použít verzi 6.x.
A prio úplnost:
Telefony Series 60 Nokia 7650, 3650, 3660 a 6600 používají každý svou vlastní verzi PC Suite. Totéž platí pro komunikátory Nokia 9110/i a Nokia 9210/i.
Petr Veselý

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David  |  07. 07. 2005 18:33

Teď jsem si nainstaloval nejnovější PC Suite 6.6, ale pořád mi to při synchronizaci z Outlooku přehazuje příjmení a jméno. Přehodit si to ale v Outlooku naopak se mi jako vhodné řešení nelíbí. Zaprvé pak musím vždy při přidávání nového kontaktu myslet na to, že to musím dát naopak a zadruhé se mi to může špatně projevit třeba v jiných zařízeních a aplikacích.
Má někdo nějaké lepší řešení?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
P.V.  |  13. 07. 2005 17:48

PC Suite 6.x už to nepřehazuje v tom smyslu, jak to popisuji v článku. Jen Vám to řadí do telefonu v pořadí Jméno Příjmení (což je z pohledu firmware telefonu správně) - a vy to chcete naopak, jenže u N6230 není volba pořadí zobrazování složek jména a tím pádem ani skládání složek jména při synchronizaci z Outlooku do telefonu. Prostě platí, že dané pořadí složek jména v rubrice pro jméno ve vizitce u telefonů řady Series 40 je "Jméno Příjmení" a ne naopak...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Beran  |  26. 10. 2004 08:23

U N6230 mám problém také. Pokud sesynchronizuji data z Outlooku, kde jsou kontakty správně uloženy jako jméno a příjmení, Nokia potom kontakty setřídí do svého seznamu ve tvaru "jméno příjmení" (takže mám u sebe všechny Radky, Josefy, Vladimíry a tak dále). Neví někdo co s tím?
 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal  |  26. 10. 2004 09:04

Mám taky Nokii 6230 a jsem z toho rozladěnej. (u 6230 mě točí více věcí ) Asi před týdnem byl na Mobilserveru on-line rozhovor s šéfem českého zastoupení firmy Nokia Victorem Saeijsem. Specielně jsem se ho na tuto stupidní vlastnost se jmenama a přijmením ptal a odpovedel: "Dnešní PC Suite ukládá kontakty z Outlooku do telefonu ve formátu křestní jméno a za ním příjmení." Tak že oni o tom vědí, asi jsou s tím spokojení a na na přání zákazníků z vysoka pečou. Někdy uváděná rada přepsat si v Outlooku vše obráceně mi nic neřeší, pak bych to měl špatně zase v PDA.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
P.V.  |  26. 10. 2004 20:30


Já vím, ale to je trochu jiný problém, než přehazování jména a příjmení.
Volba řazení 'Příjmení Jméno' nebo 'Jméno Příjmení' je podporována tam, kde se jméno a příjmení ukládají do oddělených polí. Telefony Nokia Series 40 ale (bohužel) nepoužívají oddělená databázová pole pro jméno a příjmení. U nich se používá jen jeden způsob zobrazování/řazení, a to je Jméno Příjmení. Telefony Nokia se Symbianem (Series 60, 80, 90 ...) jsou na tom lépe - mají oddělené ukládání složek jména.
Petr Veselý

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Viki  |  28. 10. 2004 08:57

Měl jsem stejný problém a již je vyřešen. Stačí v Outlooku přehodit všechna křestní jména do položky příjmení a naopak. Potom dát Zařadit jako a vybrat si zobrazení např. Novák Jirka. V mobilu bude vše seřazeno podle příjmení, v Outlooku taky a v mém PDA je také vše OK. Není to žádný velký problém, řekl bych.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor