T-Mobile odmítá nařčení z nelegálního prodeje údajů

Operátor předal některé údaje svých zákazníků Komerční bance. Porušení zákona odmítá. Aktualizováno
T-Mobile odmítá nařčení z nelegálního prodeje údajů

Minulý týden představil mobilní operátor T-Mobile ve spolupráci s Komerční bankou nový typ kreditních karet – tzv. T-Mobile Bonus kartu. Ta má sloužit pro tarifní zákazníky operátora a přinést jim body do Bonus programu a další benefity (více zde). Televize Prima ve své včerejší reportáži uvedla, že T-Mobile poskytl bance údaje o svých zákaznících bez vědomí klientů.

Klepněte pro větší obrázek

Do celého případu se proto vložil Úřad na ochranu osobních údajů. Podle něj se mělo jednat o osobní údaje až osmi set tisíc zákazníků T-Mobilu, kteří nemají s Komerční bankou nic společného. Banka jim teď na adresy získané z databáze operátora rozesílá kreditní karty a pokud si kartu dotyčný neaktivuje, banka mu po pár dnech volá na jeho soukromé telefonní číslo.

Komerční banka údajně dostala od operátora kromě poštovní adresy a telefonního čísla také údaje o věku zákazníka a jeho spotřebitelském chování, tzn. o výši jeho měsíčních útrat. Tisková mluvčí T-Mobilu Martina Kemrová pro Primu uvedla, že telefonní čísla pro Komerční banku byla poskytnuta anonymně a bankovní ústav tedy předem neví, komu na dané číslo volá. Operátor se odvolává na smlouvu, v níž klient souhlasí s poskytnutím osobních údajů třetí straně. Podle mínění televize ale spousta zákazníků ale malou klauzuli v textu snadno přehlédne. O tom, zda nedošlo takovým jednáním obou institucí k poškození klientů, nyní rozhodne Úřad na ochranu osobních údajů.

Podle názoru MobilManie na jednu stranu nelze omlouvat fakt, že zákazník se dostatečně neseznámil s údaji ve smlouvě, byť tištěnými malým písmem, a po podepsání a naplnění její podstaty se domáhá práv na ochranu osobních údajů. Na druhé straně se výroky operátora podle odvysílané reportáže rozcházejí s tvrzením banky. Ta tvrdí, že zná o klientech věk, adresu i spotřebitelské chování, operátor říká, že bankovnímu ústavu poskytl pouze telefonní čísla. O případném dalším vývoji kauzy budeme informovat.


Dnes jsme obdrželi reakci ze strany T-Mobilu. Ten porušování zákona na ochranu osobních údajů odmítá, reportáž Primy označuje za lživou a zvažuje podání trestního oznámení na televizi za poškozování dobrého jména. Následuje tisková zpráva v plném znění:

Reportáž TV Prima odvysílaná 29. května 2008 během pořadu Zprávy TV Prima obsahovala lživé údaje, které KB i T-Mobile považují za útok na dobrá jména obou společností. T-Mobile nikdy neprodal databázi svých klientů Komerční bance a obě společnosti postupovaly eticky a v naprostém souladu s platnou legislativou v oblasti ochrany osobních údajů.

T-Mobile začal nabízet v rámci svého věrnostního programu T-Mobile Bonus kreditní kartu jako společný produkt s KB. T-Mobile poskytl partnerovi tohoto projektu pouze takové údaje, které jsou nezbytné pro uskutečnění nabídky, ale z nichž konkrétní osoba není určená nebo určitelná. Nešlo tedy o osobní údaje. Kompletní údaje – jméno, adresa, rodné číslo, telefon – poskytuje zákazník bance sám až v okamžiku, kdy se rozhodne k aktivaci karty tím, že vyplní a odevzdá aktivační kupon ke kartě.

Oslovení zákazníci jsou pouze ti, kteří neodmítli použití svých údajů pro marketingové účely. Kreditní karta je společným produktem T-Mobile a KB je součástí věrnostního programu T-Mobile Bonus, a zákazník s jejím využitím sbírá body do zmíněného programu. Jedná se tedy o produkt T-Mobile; oslovování zákazníků je tedy plně v souladu se zákonem i obchodními podmínkami T-Mobile.

Obě společnosti trvají na tom, že jejich spolupráce byla připravována v souladu s platnou legislativou. KB i TMCZ jsou připraveny poskytnout veškerou potřebnou součinnost Úřadu na ochranu osobních údajů.

T-Mobile si uvědomuje, jak důležitá je důvěra zákazníků a jak klíčovým faktorem je v této oblasti ochrana zákaznických dat. Chceme všechny zákazníky ujistit, že vždy postupujeme eticky a v souladu s platnými zákony.

Informace, které uvedla ve svém včerejším vysílání TV Prima jsou lživé a poškozují dobré jméno obou společností. T-Mobile se bude domáhat ochrany svého dobrého jména všemi dostupnými právními prostředky, bude požadovat náhradu vzniklé škody a nevylučuje ani podání trestního oznámení.

Témata článku: Operátoři, T-Mobile

59 komentářů

Nejnovější komentáře

  • d 30. 6. 2008 20:03:15
    no zajimalo by me, komu jako KB preda ty udaje? pokud to bude FS KB, tedy...
  • Marcela 6. 6. 2008 11:16:30
    osobně mi ani tak nevadí, že společnosti posílají nabídky svého zboží čí...
  • Rave 4. 6. 2008 7:04:18
    Hm pokud si zpominam tak T/Mobile uz mel jednou problem ze soutezi Melouny...
Určitě si přečtěte

Sigfox v praxi: Jak internet věcí pomáhá k lepšímu vínu

Sigfox v praxi: Jak internet věcí pomáhá k lepšímu vínu

** Internet věcí už není prázdná fráze ** Čekali byste chytrou elektroniku ve vinohradu na jihu Moravy? ** Čerstvé informace každých 30 minut umožní šetrně pracovat s chemií

17.  8.  2017 | časopis Computer, Michlovský Jakub

V srpnovém ceníku T-Mobilu najdeme Xperii L1 a Samsungy J3 a J5 (2017)

V srpnovém ceníku T-Mobilu najdeme Xperii L1 a Samsungy J3 a J5 (2017)

** V druhé půlce letních prázdnin bodují telefony střední třídy ** Pokud fandíte výhodným nákupům, zaostřete na Huawei ** Za dvouletý úpis vám operátor sleví až 4 000 Kč z ceny

3.  8.  2017 | Pospíšil Aleš | 1

TOP 10: Nejprodávanější smartphony v Česku za červen 2017

TOP 10: Nejprodávanější smartphony v Česku za červen 2017

** V červnu jsme nejvíc kupovali modely s cenovkou do 7 tisíc ** Ze značek převládá Samsung a Huawei ** Nejoblíbenějším smartphonem od Applu je iPhone SE

21.  7.  2017 | Láska Jan | 8

Aukce skončila. Pásmo 3,7 GHz si rozdělí dva stávající a dva noví operátoři

Aukce skončila. Pásmo 3,7 GHz si rozdělí dva stávající a dva noví operátoři

** Frekvence pro „městské“ LTE vydražili O2, Vodafone a dva nováčci ** Jmenovitě Poda a Nordic Telecom, který má největší kus spektra ** Cena za frekvence se nelíbila T-Mobilu, a tak se z aukce stáhl

11.  7.  2017 | Pospíšil Aleš | 73

Srovnali jsme tarify a odhalili tři zlatá pravidla našich operátorů. Která to jsou?

Srovnali jsme tarify a odhalili tři zlatá pravidla našich operátorů. Která to jsou?

** Tři zlatá operátorská pravidla: komplikovaně, draze, připlať ** Operátoři letos změnili nabídku tarifů, ušetřit vás ale nenechají ** Ceny už sice nemají úplně stejné, ale rozdíly jsou minimální

10.  7.  2017 | Pospíšil Aleš | 56


komerční sdělení

Komerční sdělení