T-Mobile pustí do mobilů svých zákazníků reklamu

Operátor dává inzerentům všanc pět milionů svých oveček a bude jim rozesílat reklamu. Slušně na tom vydělá, ale zákazníci nedostanou nic.

Je sice pátek, pracovní týden končí, ale zákazníci T-Mobile by se měli držet na pozoru. Jejich operátor má totiž v plánu si trochu přilepšit, a tak promění displeje mobilních telefonů svých zákazníků v další reklamní plochy. Takže pokud se nebudete bránit, vaše poslední oáza soukromí může vzít za své.

Klepněte pro větší obrázek
Služby zdarma výměnou za reklamu zákazníci přijímají pozitivně, ale v tomto případě vydělá jen operátor

Prostě a jednoduše, obyčejná reklama na kterou jsme zvyklí z televize či tisku není dostatečně cílená v důsledku toho je často neúčinná. Takový mobilní operátor toho ale na své zákazníky (alespoň na paušální) hodně ví, takže může marketérům nabídnout oslovení jen konkrétních cílových skupin a celou reklamní kampaň značně zefektivnit.

Za 2,50 až sedm korun

A co to znamená v praxi? T-Mobile bude nabízet mobilní reklamu třetím stranám. Zadavatelé mohou volit z hned několika typů reklamních formátů: SMS a MMS kampaně, přílože k fakturám a reklamu přímo v telefonu na SIM Toolkit. Za „zásah“ jednoho kontaktu si operátor naúčtuje částku v rozmezí od 2,50 do 7 Kč podle podrobnosti zacílení (viz. tabulka cen níže). Rovněž nepřehlédněte doslovné stanovisko operátora:

„V době, kdy veřejnost začíná být rezistentní vůči klasickým typům reklamy, přichází T-Mobile s novými a zároveň vysoce efektivními reklamními formáty,“ komentuje Michal Němec, ředitel portálových služeb T-Mobile a doplňuje: „Mobilní reklama se odlišuje přesným zacílením a umožňuje okamžitou reakci osloveného zákazníka. Zároveň je dobře měřitelná. Mobil je velmi osobní médium a většina lidí si sdělení, které obdrží do mobilu, přečte, případně pošle dál, o čemž svědčí výsledky našeho pilotu, který proběhl v první polovině tohoto roku.“


Klepněte pro větší obrázek

Čtěte také blog: T-Mobile prodal své zákazníky za příjem z reklamy


A tím se dostáváme k pilotnímu provozu, který byl jak vidno velmi úspěšný. Aby také ne, oslovení zákazníci totiž za vystavení se reklamě dostali služby zdarma. Šlo prostě o osvědčený model založený na principu něco za něco… Do pilotu pozval T-Mobile „vzorky“ dvou cílových skupin (mladí a městské ženy). Šlo o SMS/MMS kampaň probíhající od 16. března do 12. června 2009, přičemž se svými kampaněmi se zúčastnilo 22 inzerentů z řady oblastí (rychloobrátkové spotřební zboží, kosmetický, módní a automobilový průmysl, finanční instituce a vydavatelství).

Jak se zbavit reklamy ve třech snadných krocích

Tisková mluvčí T-Mobile Martina Kemrová nám na náš dotaz odpověděla, že není jejich cílem zahltit zákazníky nevyžádanými zprávami, zákazníci prý nedostanou více než dvě reklamní SMS/MMS měsíčně. Reklamu ale můžete také aktivně odmítnout, stačí postupovat následovně:

  1. Klepněte pro větší obrázek
    Přihlaste se do webové správy služeb Můj T-Mobile a klikněte na nabídku Aktivované služby. Na kartě Smlouva uvidíte odkaz Nesouhlas s přímým marketingem, klikněte na něj
  2. Klepněte pro větší obrázek
    Implicitně je nesouhlas vypnut, proto v podnabídce klikněte na tlačítko Aktivovat
  3. Klepněte pro větší obrázek
    Ještě jednou potvrďte a nevyžádané reklamě dejte sbohem

Jde o to, že průměrná response rate 2,72 % pilotu vysoce převyšovala stejný ukazatel u banerových kampaní na českém internetu (průměr se pohybuje na 0,1 - 0,2 %). Z tohoto pohledu byla úspěšnější i nejslabší kampaň celého pilotu s výsledkem 0,29 %. Největší pozornost si získala kampaň s response rate 11,78 %. V závěrečné zprávě rovněž T-Mobile uvádí, že lidé doručené zprávy ponechávali ve svém telefonu, přeposílali je a dokonce je prý vnímali jako přidanou hodnotu ze strany operátora.

My chceme reklamu, ta samotná je pro nás odměnou

Ačkoli se vám to může zdát na hlavu postavené, tak T-Mobile se dušuje, že lidé po zkušenosti s reklamou už nechtějí jinak. Testované skupiny prý vyjádřily vysokou pravděpodobnost využívání mobilní reklamy i v budoucnu. Zcela (na 100 %) je o tom přesvědčeno 58 % městských žen a 38 % mladých. Více než 4/5 účastníků pilotu by využívání této služby doporučily také svým přátelům a známým.

Růžový operátor nabízí inzerentům dvě úrovně zacílení reklamních kampaní - základní a rozšířené. Základním jsou pohlaví a věk, rozšířené pak obsahuje mj. také filtry geografické, typ telefonu či využívání mobilních služeb. U podnikatelských subjektů je základním hlediskem geografický údaj, u rozšířených pak např. údaj o oboru, v němž firma podniká (tzv. OKEČ). Kolik si za reklamu T-Mobile inkasuje ukazuje slibovaná tabulka:

Typ reklamy základní zacílení/1 zásah rozšířené zacílení/1 zásah
SMS kampaň 3,00 Kč 4,00 Kč
MMS kampaň 5,00 Kč 7,00 Kč
Přílož k faktuře 2,50 Kč 3,00 Kč
SIM Toolkit 3,00 Kč 4,00 Kč
V ceně je zahrnuto vyhodnocení kampaně.

Témata článku: Operátoři, T-Mobile

65 komentářů

Nejnovější komentáře

  • Petr 31. 10. 2009 10:04:18
    Ja mam aktivni sluzbu pratele v siti hit a za tech 300 kč mesicne 5cisel...
  • Tadeáš Havlík 8. 10. 2009 18:46:10
    Nojo :-/ jako Vodafone a Studenský eSeMeSky B-]
  • BB 7. 10. 2009 2:56:07
    Jsem čet pokud vím za měsíc
Určitě si přečtěte

Sigfox v praxi: Jak internet věcí pomáhá k lepšímu vínu

Sigfox v praxi: Jak internet věcí pomáhá k lepšímu vínu

** Internet věcí už není prázdná fráze ** Čekali byste chytrou elektroniku ve vinohradu na jihu Moravy? ** Čerstvé informace každých 30 minut umožní šetrně pracovat s chemií

17.  8.  2017 | časopis Computer, Michlovský Jakub

V srpnovém ceníku T-Mobilu najdeme Xperii L1 a Samsungy J3 a J5 (2017)

V srpnovém ceníku T-Mobilu najdeme Xperii L1 a Samsungy J3 a J5 (2017)

** V druhé půlce letních prázdnin bodují telefony střední třídy ** Pokud fandíte výhodným nákupům, zaostřete na Huawei ** Za dvouletý úpis vám operátor sleví až 4 000 Kč z ceny

3.  8.  2017 | Pospíšil Aleš | 1

TOP 10: Nejprodávanější smartphony v Česku za červen 2017

TOP 10: Nejprodávanější smartphony v Česku za červen 2017

** V červnu jsme nejvíc kupovali modely s cenovkou do 7 tisíc ** Ze značek převládá Samsung a Huawei ** Nejoblíbenějším smartphonem od Applu je iPhone SE

21.  7.  2017 | Láska Jan | 8

Aukce skončila. Pásmo 3,7 GHz si rozdělí dva stávající a dva noví operátoři

Aukce skončila. Pásmo 3,7 GHz si rozdělí dva stávající a dva noví operátoři

** Frekvence pro „městské“ LTE vydražili O2, Vodafone a dva nováčci ** Jmenovitě Poda a Nordic Telecom, který má největší kus spektra ** Cena za frekvence se nelíbila T-Mobilu, a tak se z aukce stáhl

11.  7.  2017 | Pospíšil Aleš | 73

Srovnali jsme tarify a odhalili tři zlatá pravidla našich operátorů. Která to jsou?

Srovnali jsme tarify a odhalili tři zlatá pravidla našich operátorů. Která to jsou?

** Tři zlatá operátorská pravidla: komplikovaně, draze, připlať ** Operátoři letos změnili nabídku tarifů, ušetřit vás ale nenechají ** Ceny už sice nemají úplně stejné, ale rozdíly jsou minimální

10.  7.  2017 | Pospíšil Aleš | 56


komerční sdělení

Komerční sdělení