T-Mobile Recepce v praxi

O službě T-Mobile recepce jsme toho na MobilManii napsali již mnoho. Nyní jsme se ale zaměřili na praktický test této služby. Chcete tedy vědět, jak může vypadat taková virtuální recepční v mobilu?
T-Mobile Recepce v praxi

Jak si aktivovat T-Mobile Recepci

K tomu, abyste mohli začít využívat výhod virtuální recepční musíte mít u T-Mobilu tarifní program a aktivovanou službu MobileBox, za kterou musíte platit pravidelný měsíční poplatek ve výši 90 Kč spolu s  jednorázovým aktivačním poplatkem ve stejné výši. Aktivace a používání T-Mobile Recepce je pak zdarma.

Samotnou aktivaci Recepce pak musíte provést buď na webu www.t-zones.cz v sekci Email a nebo přímo ve svém MobileBoxu na čísle 3322 (volání na toto číslo je zdarma).

Jak nastavit Recepci

Jakmile máte Recepci aktivní, tak je nutné si definovat její funkce. Nastavit můžete jednak úvodní zprávu, kam namluvíte tradiční hlášku; "Pokud chcete to, tak stiskněte jedničku, pokud ono, tak dvojku, atd.,“ a jednak to, co se stane po stisku kláves 1 až 9, což si opět můžete zvolit na www.t-zones.cz, v sekci Email pod položkou T-Mobile Recepce, a nebo v hlasovém menu na čísle 3322.

A z čeho, že si vlastně můžete vybrat? Pro každé z devíti čísel můžete nastavit buď přehrání hlasové zprávy, po jejímž konci se vrátí volající zpět k úvodní zprávě, zanechání vzkazu a nebo přesměrování hovoru, v tomto případě ale zaplatíte za každý přesměrovaný hovor stejnou částku, kterou byste platili při volání ze svého mobilu na vámi stanovené číslo. Volání z  T-Mobile Recepce na vámi zvolené číslo se pak hlásí jako příchozí hovor z  čísla +420603123322.

Klepněte pro větší obrázek

A jak namluvit hlavní menu a případně i další položky? K  tomu můžete použít buď přímo hlasové rozhraní na čísle 3322 a nebo si všechny vzkazy můžete namluvit na počítači, každý zvlášť je uložit do souboru WAV (stačí i v  nižší než CD kvalitě) a v  nastavení Recepce na www.t-zones.cz je pak jen vložíte pomocí příslušného formuláře.

Když už máte Recepci plně nastavenu, tak nezbývá než vybrat, v kterých případech má být volající do ní přesměrován. To si zvolíte přímo v menu svého telefonu u volby Přesměrování, kam napíšete telefonní číslo: +42096300yxxxxxx (pro čísla s  předčíslím +42060yxxxxxx) a nebo +42096303yxxxxxxx (pro čísla s  předčíslím +42073xxxxxxx). Přesměrování hovoru do T-Mobile Recepce je přitom zcela zdarma (pokud se nacházíte v ČR).

K  čemu je Recepce?

Možná si teď říkáte, k  čemu by mohla taková Recepce být. My jsme ji osobně testovali ve funkci automatického konverzačního systému, kde se služba typu: „pro informace o tom stiskněte jedničku, pro informace o něčem jiném dvojku a pro spojení s  námi trojku,“ více než osvědčí. T-Mobile Recepce by se nicméně mohla hodit i těm, kteří používají GSM brány, u kterých, ať již z  jakýchkoliv důvodů, nemají aktivováno CLIR. Člověk, který na takovouto GSM bránu volá by určitě uvítal nějakou informaci o tom, že se jedná o GSM bránu, a že pro spojení se zástupci firmy má stisknout jedničku a nebo dvojku pro zanechání vzkazu apod.

Klepněte pro větší obrázek

Využití je ale určitě mnoho, problém je jen v  tom, že Recepce asi není něco, co by využívala nebo chtěla využívat většina uživatelů mobilních telefonů. Jedná se prostě o úzce specializovanou službu, která však může mnohým přijít vhod.

Naše zkušenosti

Nejzajímavější částí u T-Mobile Recepce je bezpochyby její nastavení. O to zajímavější je pak samotné nahrávání vzkazů a zejména pak úvodní nabídky, která bývá zpravidla nejdelší. My jsme pro nahrání všech hlasových vzkazů zvolili přímo MobileBox na čísle 3322. To se ale u delších textů jeví jako nepříliš šťastná volba, a tak pokud máte k  dispozici počítač s  připojením k  Internetu a zvukovou kartou, pak si celé menu Recepce namluvte raději na počítači, kde se přeci jen dá zvukový soubor trochu editovat.

Co se samotného používání T-Mobile Recepce týče, tak to je naprosto bezproblémové. Jediná výtka by snad mohla patřit hlasovému rozhraní, kde se na čísle 3322 nejprve hlásí hlasová schránka (se vzkazy, které vám zanechali lidé v  Recepci), z  které se teprve až stisknutím dalšího tlačítka dostanete přímo do menu týkajícího se Recepce. Webové rozhraní je v  tomto případě asi mnohem lepší.

Témata článku: Operátoři, T-Mobile, Mobil

Určitě si přečtěte


komerční sdělení

Komerční sdělení