Možná u nás není takové procento lidí, kteří mají útratu v této hladině.
Ta 3% o kterých mluvíš je u nás 600Kč, což mi přijde jako průměrná útrata drtivé většiny lidí.
Je třeba se taky kouknout, že Britové mají nejlevnější tarif za 800 (1,17%) u nás je to 170Kč (0,9%) Takže klienti s nižší útratou (nevolači) jsou na tom u nás lépe. Nejdražší nabízený tarif taky vypovídá o tom kolik jsou lidé běžně schopni provolat absolutně. Britové 3090 (4,54%) u nás pak 2380Kč (11,9%).
Suma sumárum mi přijde, že limit 5% z platu u nás 1000 v británii něco přes 3000 je tak cena, kterou jsou lidé běžně ochotni obětovat za telefonování a SMS. U nás spíš níže. Mno a ten úlet s českým tarifem za 2380 budou nejspíš exoti, co volají ze soukromého telefonu stylem takřka firemním. Ti by se měli zamyslet, jestli nevyužít firemních tarifů šitých víc na míru. Nepřijde mi totiž rozumné provolat 10% platu. Ledaže by, ten plat těchto lidí byl 2* vyšší než píšeš. ;)
Asi to bude v té absolutní hladině. Prostě britové jsou schopni a ochotni provolat dost peněz. Proto zbyde operátorovi na dárečky. Elektronika a mobily jsou totiž po celém světě cenově podobné, takže si to může z peněz navíc částečně vykompenzovat.
Jenže faktorů, které to dál ovlivňují je mnoho.