T-Mobile „zaměstnal“ virtuální asistentku. Týna poradí na infolince s vyúčtováním

Po robotovi T-Dee Pepper na kamenných prodejnách zapojuje T-Mobile umělou inteligenci také na zákaznickou infolinku. Od září zde lidským operátorům vypomáhá virtuální asistentka Týna, která se zákazníky řeší zatím primárně vyúčtování služeb. Její výhodou je, že je dostupná nepřetržitě, je stále dobře naladěná a může obsloužit všechny zákazníky bez čekání.

Týna není pouhý hlasový automat, kterému dáte povel pomocí stisku nějaké klávesy. Jde o řešení umělé inteligence, která rozumí češtině, v čase se učí a interaktivně reaguje. Sama se i ptá, umí vysvětlit jednotlivé účtované položky, poskytne informaci o splatnosti vyúčtování nebo třeba ověří, zda je vyúčtování uhrazeno. Na přání zašle detailní informace o vyúčtování nebo dokáže deaktivovat produkty v portfoliu služeb, které zákazník nechce dál využívat.

Týna je zatím nasazena v pilotním provozu a firma předpokládá plné využití všech navržených dovedností v horizontu jednoho roku. Postupně se bude učit řešit širší spektrum požadavků, aby mohla obsloužit více zákazníků s různými dotazy. T-Mobile uvádí, že jeho virtuální posila brzy zvládne poradit třeba s nastavením internetu nebo hardwaru. V případě komplikovanějších dotazů nebo na přání zákazníka zůstane vždy možnost přepojení na živého operátora.

Diskuze (11) Další článek: Sony Xperia 5 zlevní před Vánocemi o dva tisíce korun

Témata článku: , , , , , , , T-Dee Pepper, Asisten, Inteligence, Zákazníci, MOBI, T - Mobil, T Mobil, Pór, Internet, Přepojení, Asistentka