T-Mobile nemůže nazvat rok 2011 rokem růžového (ani magentového) rozkvětu. Snažil se sice investovat do modernizace a zrychlování 3G sítě, zákazníci se ale od operátora spíše odvraceli. Za celý rok jich postupně odešlo 94 tisíc, nejvíce patrný byl úbytek předplacenkářů.
K 31. prosinci 2011 T-Mobile registroval necelých 5,4 milionu zákazníků využívajících mobilní služby. Počet tarifních klientů dosáhl téměř 2,9 milionu, což představuje 53 % zákaznické základny. Předplacenou kartu Twist využívalo ke konci minulého roku 2,5 milionu zákazníků. Každý zákazník měsíčně provolal v průměru 126 minut, oproti loňskému roku o 2,4 % více. Nárůst spotřeby se projevil především v oblasti mobilního internetu: objem přenesených dat vzrostl meziročně téměř o 34 %.
V tisících, vždy ke konci roku | 2011 | 2010 | Změna* |
Počet zákazníků – mobilní služby | 5 381 | 5 475 | -1,70 % |
Tarifní zákazníci | 2 872 | 2 778 | 3,40 % |
Twist zákazníci | 2 509 | 2 696 | -6,90 % |
Noví zákazníci – mobilní služby | -86 | 19 | N/A |
Tarifní zákazníci | 101 | 126 | -19,80 % |
Twist zákazníci | -188 | -108 | 74,10 % |
Průměrný měsíční churn – mobilní služby | 1,30 % | 1,30 % | -0,0 p. b. |
Tarifní zákazníci | 0,50 % | 0,50 % | 0,0 p. b. |
Celkové tržby se meziročně snížily více než o osm procent na necelých 26,8 miliardy Kč, ukazatel EBITDA dosáhl na přibližně 12,5 miliardy Kč. Měsíční průměrná útrata za mobilní služby na zákazníka (ARPU) klesla na 380 Kč. V roce 2012 se chce T-Mobile zaměřit hlavně na spokojenost stávajících zákazníků a na zjednodušení produktového portfolia, s čímž souvisí i zeštíhlení vnitrofiremních procesů.