T-Mobile ztratil téměř 100 tisíc zákazníků, klesly i tržby

T-Mobile nemůže nazvat rok 2011 rokem růžového (ani magentového) rozkvětu. Snažil se sice investovat do modernizace a zrychlování 3G sítě, zákazníci se ale od operátora spíše odvraceli. Za celý rok jich postupně odešlo 94 tisíc, nejvíce patrný byl úbytek předplacenkářů.

K 31. prosinci 2011 T-Mobile registroval necelých 5,4 milionu zákazníků využívajících mobilní služby. Počet tarifních klientů dosáhl téměř  2,9 milionu, což představuje 53 % zákaznické základny. Předplacenou kartu Twist využívalo ke konci minulého roku 2,5 milionu zákazníků. Každý zákazník měsíčně provolal v průměru 126 minut, oproti loňskému roku o 2,4 % více. Nárůst spotřeby se projevil především v oblasti mobilního internetu: objem přenesených dat vzrostl meziročně téměř o 34 %.

V tisících, vždy ke konci roku20112010Změna*
Počet zákazníků – mobilní služby5 3815 475-1,70 %
Tarifní zákazníci2 8722 7783,40 %
Twist zákazníci2 5092 696-6,90 %
Noví zákazníci – mobilní služby-8619N/A
Tarifní zákazníci101126-19,80 %
Twist zákazníci-188-10874,10 %
Průměrný měsíční churn – mobilní služby1,30 %1,30 %-0,0 p. b.
Tarifní zákazníci0,50 %0,50 %0,0 p. b.

Celkové tržby se meziročně snížily více než o osm procent na necelých 26,8 miliardy Kč, ukazatel EBITDA dosáhl na přibližně 12,5 miliardy Kč. Měsíční průměrná útrata za mobilní služby na zákazníka (ARPU) klesla na 380 Kč. V roce 2012 se chce T-Mobile zaměřit hlavně na spokojenost stávajících zákazníků a na zjednodušení produktového portfolia, s čímž souvisí i zeštíhlení vnitrofiremních procesů.

Diskuze (63) Další článek: MWC 2012: Android mánie, aneb my vám ty odznaky přivezeme!

Témata článku: , , Průměrná útrata, T Mobil, Tržby, Tisíc, Měsíční průměr, Zrychlování, Tis, T - Mobil, MOBI, Mobil, Zákaz, Zak