Trh tabletů zažil díky netradičním okolnostem příznivé čtvrtletí. Během dubna až června 2020 se meziročně prodalo skoro o 19 % tabletů více. Podle analýzy IDC výrobci distribuovali téměř 39 milionů tabletů. Během pandemie lidé tablety pořizovali zejména do domácího použití k zábavě, práci i vzdálené výuce dětí.
Výrobce
|
2Q20 Distribuce (mil. ks)
|
2Q20 Tržní podíl
|
2Q19 Distribuce (mil. ks)
|
2Q19 Tržní podíl
|
Meziroční změna
|
1. Apple
|
12.4
|
32.2%
|
12.3
|
37.6%
|
1.3%
|
2. Samsung
|
7.0
|
18.1%
|
4.9
|
15.1%
|
42.5%
|
3. Huawei
|
4.8
|
12.4%
|
3.3
|
10.3%
|
43.5%
|
4. Amazon
|
3.6
|
9.3%
|
2.4
|
7.3%
|
52.0%
|
5. Lenovo
|
2.8
|
7.3%
|
1.9
|
5.7%
|
51.0%
|
Ostatní
|
8.0
|
20.7%
|
7.8
|
24.0%
|
2.0%
|
Celkem
|
38.6
|
100.0%
|
32.6
|
100.0%
|
18.6%
|
Zdroj: IDC Worldwide Quarterly PCD Tracker, 30. července 2020
|
Jedničkou trhu s 12 miliony kusů zůstal Apple, který ale paradoxně spíše stagnoval – vzhledem k obecně vyšší ceně iPadů zůstala poptávka bez výraznějších výkyvů. Další výrobci z první pětky ovšem zvedli objem distribuce meziročně zhruba o polovinu. Druhý skončil Samsung, se 7 miliony dodaných tabletů má od Applu stále uctivý odstup.
Třetí pozici obhajuje Huawei, jehož nejnovější MatePady už se potýkají se stejným handicapem jako některé smartphony – neobsahují služby Googlu. Nabídka nižších a starších modelů je ale stále dostatečná, což vedlo k meziročnímu růstu jak na domovském, tak i zahraničním trhu.
Čtvrtý Amazon za koronavirové situace pohotově přispěchal s levným osmipalcovým tabletem Fire HD a prodeje se meziročně rázem zvýšily více než o polovinu. V první pětce se pravidelně objevuje i silný tabletový hráč Lenovo, který ve své komplexní nabídce uspěl zejména s levnějšími modely.