Trh tabletů zaznamenává už mnoho čtvrtletí za sebou kontinuální pád v objemu distribuce. Výjimkou nebyl ani druhý kalendářní kvartál 2019. Podle výzkumné společnosti IDC se celosvětově dodalo do prodeje něco málo přes 32 milionů kusů tabletů, což znamená pětiprocentní meziroční pokles.
Výrobce
|
2Q19 Distribuce (mil. ks)
|
2Q19 Tržní podíl
|
2Q18 Distribuce (mil. ks)
|
2Q18 Tržní podíl
|
Meziroční změna
|
1. Apple
|
12.3
|
38.1%
|
11.6
|
34.1%
|
6.1%
|
2. Samsung
|
4.9
|
15.2%
|
5.0
|
14.9%
|
-3.1%
|
3. Huawei
|
3.3
|
10.3%
|
3.5
|
10.5%
|
-6.5%
|
4. Amazon
|
2.4
|
7.4%
|
1.6
|
4.8%
|
46.3%
|
5. Lenovo
|
1.9
|
5.8%
|
2.0
|
5.9%
|
-6.9%
|
Ostatní
|
7.5
|
23.3%
|
10.1
|
29.9%
|
-25.9%
|
Celkem
|
32.2
|
100.0%
|
33.9
|
100.0%
|
-5.0%
|
Zdroj: IDC Worldwide Quarterly PCD Tracker, 1. srpna, 2019
|
Jedničkou zůstává Apple, kterému se i přes pokles trhu podařilo mírně narůst na 12,3 milionu distribuovaných iPadů. K navýšení prodejů pomohlo zejména uvedení nového iPadu Air (2019) s odnímatelnou klávesnicí, který se dostal do prodeje rovnou na začátku sledovaného čtvrtletí.
Druhé místo si zuby nehty udržel Samsung, jejž podržely hlavně levné Galaxy Taby řad A a E. Pro Huawei byl druhý kvartál z dobře známých politických důvodů poměrně turbulentní a podepsalo se to i na prodejích tabletů, které meziročně mírně poklesly. Ještě v minulém čtvrtletí přitom Huawei mírně rostl.
Sezonní výskyt Amazonu v žebříčku největších prodejců tabletů je už tradicí. Tentokrát se na nárazovém zvýšení prodejů podílela slevová akce Amazonu nazvaná Prime Day a představení inovovaných modelů levných tabletů řady Fire. Do první pětky se ještě tradičně dostalo Lenovo – také u tohoto čínského výrobce prodeje spíše stagnovaly.
Jak vybrat tablet: