Tahle baterie udrží dvojnásobek energie. Revoluci čekejte v únoru 2017

  • Solid Energy Systems slibuje dvojnásobnou energetickou hustotu
  • K výrobě poslouží stávající linky, cena by neměla být závratná
  • Technologie je hotová, první drone přijde letos, první mobil v únoru

Kolikrát už jsme slyšeli o zázračné technologii, která přinese revoluční baterii? Li-Metal akumulátor od Solid Energy Systems není zázračný, ale dvojnásobná hustota energie zní také docela dobře. A hlavně to není jen příslib do vzdálené budoucnosti s tím, že „je ještě potřeba doladit detaily“.

Technologie je hotová, začátkem roku 2017 se má objevit v prvních produkčních smartphonech a chytrých hodinkách (tzn. představené budou patrně v lednu na veletrhu CES, nebo v únoru na MWC), v roce 2018 mají na řadu přijít elektromobily. 

Klíč je v ultratenké anodě. Vědci ji minimalizovali do ultratenké lithiové fólie. Katoda sice zachovává svoji původní velikost, ale celek se oproti dnes běžným Li-Ion bateriím smrsknul na polovinu.

Klepněte pro větší obrázek
Srovnání nové Li-Metal vs. stávající Li-Ion baterie? Poloviční objem při stejném množství uložené energie. Stejné nebo lepší bezpečnostní parametry. Má vydržet přibližně stejný počet dobíjecích cyklů.

Druhým stěžejním faktorem, který by měl vést k úspěchu, je převedení technologie do masové výroby. Solid Energy Systems tvrdí, že jejich baterie bude možné vyrábět ve stávajících továrnách na Li-Ion baterie. Nutné budou jen minimální úpravy výrobních linek a výrobní proces by neměl narušit ani žádný nový materiál, pro který by se teprve hledaly zdroje.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Solid Energy Systems slibuje mix inovací, dostupných materiálů a stávajících výrobních linek.

Velkým otazníkem je cena nové baterie. Pochopitelně bude vyšší. Vzhledem ke snadné škálovatelnosti výrobního procesu a snaze o rychlé rozšíření by nemělo jít o řádový rozdíl, ale „pouhý“ násobek. S časem pak bude cena postupně klesat.

Proč věřit právě Solid Energy Systems?

Že firmu založili absolventi prestižní univerzity MIT? To vypadá hezky ve webové prezentaci, ale nemusí to znamenat vůbec nic. Firma vznikla v roce 2012 a pracovala na technologii, která zpočátku vykazovala zásadní problémy – baterie měla slibné parametry, ale nebyla schopná pracovat za pokojové teploty. Vývoj v polovině roku 2015 vyústil v prezentaci funkční baterie, která při poloviční velikosti plně nahradila původní akumulátor v Apple iPhonu.

Klepněte pro větší obrázek
První funkční baterie byla hotová už před rokem. Překonala kapacitu originální baterie v Apple iPhonu, objemem však byla poloviční.

Do tiskové zprávy se tehdy dalo napsat kde co a my jsme tomu mohli či nemuseli věřit. Jedno je ale jisté – investoři, které zpráva upoutala, projekt prověřili do nejmenších podrobností. A Solid Energy Systems uspěla, protože v lednu 2016 získala investici ve výši 12 miliónů dolarů. Peníze poskytli všichni investoři z prvního kola financování, přidaly se společnosti SAIC, Applied Ventures a LLC a majoritním investorem je nejmenovaná „přední americká automobilová společnost“.

Spíše pro zajímavost: spekuluje se, že jde o Apple. To patrně není firma, kterou byste označili za automobilovou, ale také není žádné tajemství, že Apple na vývoji automobilu skutečně pracuje a je tedy možné, že se za toto mlhavé označení schovává.

Dnes tedy přichází další a velmi konkrétní příslib. Dočkáme se začátkem roku 2017 telefonů s dvojnásobnou výdrží baterie? Nezbývá, než doufat, že i toto se podaří naplnit. Už letos v listopadu má přijít první potvrzení dosavadních prohlášení – světovou premiéru má prodělat drone s baterií od Solid Energy Systems.

Via News.MIT.edu

Témata článku: iPhone, Technologie, Spekulace, Zajímavosti, Baterie, Materiál, Zásadní problém, Energie, Stejný počet, Velký otazník

Určitě si přečtěte

RedBull DR.One: Podívejte se na zběsilý průlet ze závodu dronů. Nechybí plameny, voda, ani diváci v síti

RedBull DR.One: Podívejte se na zběsilý průlet ze závodu dronů. Nechybí plameny, voda, ani diváci v síti

** Akcelerace závodního dronu je zdrcující: 0 - 150 km/h pod sekundu. ** Na trati číhá sprcha, oheň i větrné dělo. ** Pilot řídí prostřednictvím brýlí, které berou obraz z palubní kamery.

Dnes | Kůžel Filip

Apple iPhone 8: každoroční upgrade ve stejném těle [recenze]

Apple iPhone 8: každoroční upgrade ve stejném těle [recenze]

** Tělo je prakticky stejné, až na skleněná záda ** Procesor je bestie, Apple předběhl konkurenci na řádný kus ** S designem si výrobce moc hlavu nelámal

Včera | Michlovský Jakub | 25

Skládací mobil od ZTE nás neuchvátil. Naštěstí přijdou lepší

Skládací mobil od ZTE nás neuchvátil. Naštěstí přijdou lepší

** Skládací telefony jsou budoucnost, ne přítomnost. ** Co a kdy ukáže Samsung, Lenovo, nebo dokonce Apple? ** Chceme vůbec skládací mobil? Ten od ZTE nás o tom nepřesvědčil.

Včera | Kůžel Filip, Láska Jan | 3

Drone Aevena je vaše domácí ostraha. Létá bytem a posílá vám video do aplikace

Drone Aevena je vaše domácí ostraha. Létá bytem a posílá vám video do aplikace

** Nemáte psa? Domácnost vám dokáže ohlídat i nový dron ** Využívá k tomu mj. trojici 4K kamer nebo hloubkovou 3D kameru ** K dostání však bude až příští rok a nebude zrovna za hubičku

21.  10.  2017 | Měchura Milan | 1

Konektivita na cestách. Chceme spolehlivé LTE, ne Wi-Fi ostrůvky

Konektivita na cestách. Chceme spolehlivé LTE, ne Wi-Fi ostrůvky

** Operátoři připravují LTE pro metro včetně tunelů. ** Najednou nás dopravní podnik překvapí Wi-Fi sítí v 6 stanicích. ** Najdou se výjimky, ale jinak je to s konektivitou na cestách bída.

21.  10.  2017 | Kůžel Filip, Láska Jan | 7

Leatherman Tread: Tak trochu jiná nositelnost

Leatherman Tread: Tak trochu jiná nositelnost

** Ocelový náramek skrývá 29 nástrojů, které máte stále při sobě. ** Tread je masivní, těžký a drahý, ale stejně se vám bude líbit. ** Leatherman má také Tread Tempo s hodinkami, chystá se do ČR.

20.  10.  2017 | Kůžel Filip | 16