Tak se dělá byznys. Foodography, talíře na focení jídla

K čemu jsou talíře se stojánkem na smartphone? V Tel Avivu jsme se potkal s lidmi, kteří převrátili vysmívaný internetový fenomén ve svůj prospěch.

Když jsem o projektu Foodography (Foodography.co.il) slyšel poprvé, myslel jsem si, že jde o uměleckou recesi. Myslel jsem, že tihle Izraelci chtějí svým dílem zesměšnit všechny ty, kdo fotí jídlo a pak jím obšťastňují své přátele na sociálních sítích.

Ale ono je to celé úplně naopak – oni to myslí vážně a naopak chtějí jeden z fenoménů dnešní doby využít ve svůj prospěch. Za projektem Foodography stojí Carmel Winery, největší a nejstarší vinařství v Izraeli. Pomalu mu skomíral byznys, a tak začali přemýšlet, až vymysleli talíře, které focení jídla pozvednou na vyšší úroveň.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
The 360°

Talíře jsou dva a oba mají stojánky na mobil. The Limbo je keramika nezvyklého tvaru – vše za účelem ničím nerušeného pozadí. U druhého talíře jménem The 360° už si na pozadí musíte dát pozor, zato si můžete pečlivě naaranžovaný pokrm otočit do libovolného úhlu. Skvěle poslouží také v pohybu při natáčení efektních videosekvencí – viz video na konci článku.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
The Limbo

Efektní nápad, ale jak prospěje starému vinařství, ptáte se? Celá akce neskončila u dvou kusů keramiky, lidé z firmy na nich postavili celou kampaň. S Carmel Winery jsou spojené exkluzivní restaurace, proběhly workshopy se specialistou na focení jídla, přidali se špičkoví izraelští šéfkuchaři. Projekt se opakovaně dostával do médií, lidé si talíře chtěli vyzkoušet sami, platili za jídlo, platili za víno, povědomí o značce začalo znovu růst a výnosové křivky se od sestupu začaly obracet vzhůru…

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Talíř pochopitelně není zárukou lepšího obrázku, mnohem více záleží na světle a fotografickém kumštu, ale i takhle to pak může vypadat. Pro Carmel Winery to talíři neskončilo a efekt se dostavil!

Témata článku: Mobilní fotografie, Kuriozita, Byznys, Keramika, Vinař, Celá akce, Focení

Určitě si přečtěte