Teď už neuniknete. YouTube zkouší nový reklamní formát, zabere celý displej

Varování: Úvod článku obsahuje ironii.

Také máte pocit, že jsou dvě reklamy na začátku videa a další v jeho průběhu málo? YouTube testuje nový formát, kdy se pod právě přehrávanou reklamou začnou ukazovat náhledy produktů či služeb, které inzerent nabízí. Reklama tak zabere celou obrazovku. Informace pochází přímo z Google blogu.

Firma vysvětluje, že cílem nových reklam je „pomoci firmám vytvořit si silnější pozici v e-commerce“. Nový formát totiž trochu vypadá jako eshop - zatímco ve videu bude hrát reklama, pod ním se ukazují náhledy produktů, které si lidé mohou koupit. Zaplní se tím prostor, kde jsou v současné době informace o videu a jeho popis.

Aby toho nebylo málo, u ukazovaných produktů bude velké modré tlačítko „začít nakupovat“. Vše samo zmizí, jakmile začne hrát video, na které jste se původně chtěli podívat. Náhled produktů lze vypnout i při sledování reklamy.

Výsledky prvního testování jsou z pohledu Googlu slibné. Startup Mos, který nový formát vyzkoušel, zaznamenal 30% zvýšení nákupů oproti konvenční inzerci na YouTube. Pro uživatele to znamená ještě naléhavější reklamu, která zabere ještě více místa. Patrně i to je jedním z cílů, větší tlak na to, aby si lidé zaplatili YouTube Premium, které je bez reklam.

Diskuze (18) Další článek: AMOLED a obří baterie k tomu. Samsung uvádí do Česka smartphone Galaxy A31

Témata článku: Mobilní aplikace, Google, YouTube, Reklama, Náhled, Reklamní formát, Produkt, Displej, Nový formát, Google blog, Formát


Určitě si přečtěte