Telefónica O2 vydělala za tři měsíce dvě miliardy

Telefónica k nám vtrhla v loňském roce a slíbila, že po aklimatizaci to pořádně rozjede. Už to začalo? Leccos napoví výsledky za první čtvrtletí.
Telefónica O2 vydělala za tři měsíce dvě miliardy

Společnost Telefónica O2 Czech Republic prezentovala své výsledky za první kvartál letošního roku. Jsou v nich zahrnuté rovněž výsledky slovenské odnože, která vznikla letos v únoru. Na růstu výnosů české Telefóniky O2 v prvním kvartálu letošního roku se zásadně podílel mobilní segment a její náklady vzrostly právě vlivem aktivit společnosti na Slovensku.

Celkové výnosy operátora vzrostly meziročně o 2,8% na 15,2 mld. Kč, z čehož většinu obstaral mobilní segment, zatímco výnosy segmentu pevných linek naopak oproti loňsku mírně poklesly, což odpovídá současnému trendu. Náklady se zvýšily výrazněji, meziročně o 5,8 % na 8,2 mld. Kč, což je důsledkem rozšíření firmy na Slovensko. Po zahrnutí odpisů, amortizace a daně vychází čistý zisk 2,3 mld. Kč, což je o 12,5% více něž v loňském prvním kvartálu.

Mobily táhnou trh

Mobilní segment přinesl společnosti výnosy ve výši 7,6 mld. Kč, meziroční růst 4,8%. Hlavní podíl na nich měly hlasové služby, které obstaraly 5,6 mld., za paušální poplatky zákazníci zaplatili 1,7 mld. a za SMS a MMS 1,1 mld. Za datové služby operátor utržil 447 mil., což představuje velký růst - 17,9%.

Celkový počet zákazníků Telefónicy O2 vzrostl od března 2006 o 3,1% na 4 839 tisíc, z nichž 1 996 tisíc je tarifních - téměř o 20% více než loni. Tento růst je důsledek zavedení tzv. „kreditních tarifů“. I zákazníků, kteří užívají datové služby operátora výrazně přibylo - o 18,4%. Celkově je to 174 tisíc, z nichž 75 tisíc používá klasická mobilní data a 99 tisíc CDMA.

Výnosy segmentu pevných linek v prvním čtvrtletí 2007 se téměř nezměnily a činí 7,5 mld. Kč. Bližší pohled ale prozrazuje, že hlavní podíl na tom má vysokorychlostní internet, který vydělal o 51,5% více než loni. Naopak výnosy z vytáčeného internetu se snížily o 60,5% a výnosy z hlasových služeb zaznamenaly pokles o 9,6%. Uživatelů pevných linek je 2 288 tisíc, tedy o 18,8% méně než loni. Pevné linky tak nadále ztrácí význam a zákazníci je nahrazují mobily.

Náklady operátora dosáhly výše 8,2 mld., z čehož 3,8 mld. padlo na zboží a ostatní dodávky. 2,6 mld. dal operátor do propojení a roamingu a 1,8 mld. vynaložil na ostatní náklady spojené například se snižováním počtu zaměstnanců. Těch je nyní u Telefónicy O2 Czech Republic 9 501, o 6,7% méně než loni.

Za rok bude ještě víc

Telefónica O2 chce v nejbližší budoucnosti zamezit dalšímu odchodu zákazníků pevných linek, a to především rozvojem vysokorychlostního internetu a poskytováním balíčků, které výhodně spojí dohromady mobilní služby a služby pevných linek. Operátor počítá s pokračujícím přechodem zákazníků z předplacených na tarifní služby a s dalším růstem počtu uživatelů datových služeb. Odhaduje, že za celý rok 2007 výnosy vzrostou o 1 až 3% oproti roku 2006, a spokojí se s celkovým ziskem na úrovní toho loňského vzhledem ke zvýšení nákladů kvůli expanzi na Slovensko.

Podrobné výsledky mobilního sektoru Telefónicy O2 Czech Republic:

Citováno z tiskové zprávy

V mobilním segmentu se úsilí společnosti nadále soustředilo na nabídku datových, internetových a dalších služeb s přidanou hodnotou včetně obsahu. Zároveň se společnost zaměřila na zvýšení atraktivity tradičních hlasových služeb s cílem zvýšit hlasový provoz a pokračovala v podpoře aktivní migrace zákazníků předplacených služeb na tarifní služby s cílem zvýšit potenciál ARPU (průměrný výnos na jednoho zákazníka za měsíc) u těchto zákazníků a snížit celkovou míru odchodu zákazníků.

Celkové výnosy z podnikání mobilního segmentu v prvním čtvrtletí 2007 vzrostly meziročně o 4,8 % na 7,6 mld. Kč.

Výnosy z hlasových služeb (stálé poplatky, hovorné a propojovací poplatky) vzrostly dohromady meziročně o 5,8 % na 5,6 mld. Kč.

Celkový počet mobilních zákazníků vzrostl meziročně o 3,1% na 4 839 tisíc ke konci března 2007. Celkový počet tarifních zákazníků k 31. březnu 2007 dosáhl 1 966 tisíc, meziročně o 323 tisíc více. To představuje nárůst o 19,7 %, který je výsledkem strategie aktivní migrace zákazníků z předplacených služeb na tarifní. Celkový čistý přírůstek tarifních zákazníků v prvním čtvrtletí 2007 dosáhl výše 91 tisíc. Podíl tarifních zákazníků na celkovém počtu dosáhl na konci prvního čtvrtletí 2007 úrovně 40,6 % ve srovnání s 35 % v předchozím roce.

Počet zákazníků předplacených služeb se snížil meziročně o 179 tisíc (o 116 tisíc v prvním čtvrtletí 2007) na 2 873 tisíc na konci března 2007, což představuje meziroční pokles o 5,9 %. Podle metodologie, která definuje zákazníka předplacených služeb jako zákazníka, který generoval výnosy za poslední tři měsíce, dosáhl počet zákazníků předplacených služeb k 31. březnu 2007 výše 2 614 tisíc, meziročně o 5,7 % méně.

Celková průměrná měsíční míra odchodu zákazníků dosáhla v prvním čtvrtletí 2007 výše 2 %, což je o 1,8 % více než v prvním čtvrtletí 2006.

Výnosy z měsíčních poplatků vzrostly meziročně o 8,7 % na 1,7 mld. Kč díky 19,7 % meziročnímu nárůstu počtu tarifních zákazníků.

Výnosy z hovorného stouply meziročně o 6,1 % na 2,8 mld. Kč, zatímco celkový provoz měřený počtem minut vzrostl v prvním čtvrtletí 2007 meziročně o 20,2 %. Průměrný počet minut na zákazníka za měsíc (MOU) se zvýšil na 109 minut v prvním čtvrtletí 2007, v porovnání s 96 minutami v prvním čtvrtletí 2006 (meziročně o 13,5 % více). To bylo způsobeno především nárůstem počtu tarifních zákazníků generujících větší provoz a úspěchu aktivit, stimulujících provoz v naší mobilní síti.

Výnosy z propojení dosáhly v prvním čtvrtletí 2007 výše 1,2 mld. Kč, meziročně o 1,3 % více, zejména díky 11,7% nárůstu objemu příchozího provozu, který byl výsledkem vyššího provozu z ostatních mobilních sítí.

V prvním čtvrtletí roku 2007 dosáhla hodnota ukazatele ARPU [4] výše 496 Kč, meziročně o 1,2 % více. Průměrný výnos na tarifního zákazníka za první čtvrtletí roku 2007 dosáhl výše 902 Kč, meziročně o 9,4 % méně. Hlavním důvodem poklesu ARPU u tarifních zákazníků bylo jeho oslabení díky migraci předplacených zákazníků na tarifní služby. ARPU u zákazníků předplacených služeb vzrostl meziročně o 2,7 % na 232 Kč v prvním čtvrtletí roku 2007.

Celkové výnosy ze služeb s přidanou hodnotou (včetně SMS, MMS a obsahu) vzrostly meziročně o 1,4 % na 1,1 mld. Kč jako důsledek rostoucího objemu SMS a MMS zpráv. Zákazníci společnosti Telefónica O2 poslali a přijali v prvním čtvrtletí 2007 celkem 750 milionů SMS, což představuje meziroční nárůst o 8,7 %.

Výnosy z internetu a datových služeb zaznamenaly nárůst o 17,9 % a dosáhly výše 447 mil. Kč. Celkový počet zákazníků služby GPRS a CDMA vzrostl v prvním čtvrtletí 2007 na 174 tisíc, meziročně došlo k nárůstu o 18,4 %. Celkový počet zákazníků služby CDMA dosáhl 99 tisíc (meziročně o 34,3 % více) a celkový počet GPRS zákazníků 75 tisíc (meziročně o 10,3 % více). Průměrný měsíční výnos z datových služeb na zákazníka dosáhl v prvním čtvrtletí 2007 výše 107 Kč ve srovnání s 106 Kč v předchozím roce. Průměrný měsíční výnos z datových služeb bez SMS na zákazníka představoval 41 % z celkového měsíčního průměrného výnosu na zákazníka z datových služeb v prvním čtvrtletí 2007, ve srovnání s 39 % v prvním čtvrtletí 2006 a byl způsoben především nárůstem počtu zákazníků služeb CDMA a GPRS a nárůstem počtu poslaných MMS.

Výnosy z prodeje zařízení (včetně poplatků za aktivaci) se snížily o 7,3 % a v prvním čtvrtletí 2007 dosáhly 353 mil. Kč z důvodu nižšího počtu prodaných telefonů a nižších aktivačních poplatků pro nové zákazníky.

Ostatní výnosy z podnikání (služby IT a ostatní výnosy) poklesly meziročně o 21,6 % na 58 mil. Kč.

Témata článku: Operátoři, O2

33 komentářů

Nejnovější komentáře

  • fa! 4. 5. 2007 16:40:55
    tak tak vsude je neco a nema smysl dokazovat nejake svoje pravdy, vetsina...
  • Keni 3. 5. 2007 18:54:16
    Zapomnel jsi na 4 skupinu: Zoufalce, co potrebuji mobilni rychle...
  • x 3. 5. 2007 17:09:11
    "což jsou zákazníci kteří nemají jinou možnost protože Serecom má stále...
Určitě si přečtěte

Srpnový ceník O2: pět novinek a štědré slevy na iPhony a modely Huawei

Srpnový ceník O2: pět novinek a štědré slevy na iPhony a modely Huawei

** iPhone 7 32 GB nyní pořídíte těsně pod 20 tisíc korun ** Novinky náleží do střední třídy, Huawei Y6 2017 vyjde na 3 995 Kč ** Na konci léta nabízí O2 slevu až tři tisíce no nový mobil, za úpis

5.  8.  2017 | Pospíšil Aleš | 3

O2 bude O2 nejméně do roku 2022, Španělům za to zaplatí 900 milionů korun

O2 bude O2 nejméně do roku 2022, Španělům za to zaplatí 900 milionů korun

** Než tzv. rebranding, raději poplatek za právo užívat známku O2 ** Původně měl operátor právo používat jméno O2 do ledna 2019 ** 39 % telefonů v síti O2 umí LTE, kolik prodatují operátor neuvedl

28.  7.  2017 | Pospíšil Aleš, Láska Jan | 15

Mobil s osmikilovou baterií i dálnopis s azbukou. Věž na Olšanech ukrývá okouzlující technické poklady

Mobil s osmikilovou baterií i dálnopis s azbukou. Věž na Olšanech ukrývá okouzlující technické poklady

** V telekomunikační ústředně na Žižkově dnes sídlí CETIN ** Moderní techniku doplňuje muzeum strojů z dob socialismu ** Zajímavá je i budova samotná, a to nejen normalizační architekturou

25.  7.  2017 | E15.cz , Stingl Tomáš | 5

Slovenské O2 má novou „volací“ kartu. Hovor stojí 2,60 Kč a volat lze i na česká čísla

Slovenské O2 má novou „volací“ kartu. Hovor stojí 2,60 Kč a volat lze i na česká čísla

** Volat se SIM kartou českých operátorů se prostě nevyplatí ** Udělejte si výlet na Slovensko a pořiďte si za 2 eura O2 Voľnosť ** S kartou zaplatíte 0,1 eura (2,60 Kč) ne za minutu, ale za celý hovor

25.  7.  2017 | Pospíšil Aleš | 63


komerční sdělení

Komerční sdělení