Telefonování za volantem je nebezpečnější než řízení pod vlivem alkoholu!

Diskuze čtenářů k článku

Mobilman- Simir  |  27. 03. 2002 23:44

S těmi pásy máš pravdu, ale mobil může zabít i jinýho člověka, třeba to budeš zítra Ty!!! Příklad: Jedes na svem kole, je hezky, myslis na vikend, jak zajedes za kamoskou, jak si spolu uzijete a najednou se ze zatacky vyriti Bmw 735iL a jeho ridic drzici v ruce mobil a prave si zapisujici cislo Te prehledne a BAAAAAC! A baci te sila z Mnichova, protoze predpokladam ze jsi rebel nenosici ani helmu, jsi na miste mrtvy a ridic ujizdi, protoze Bmwaky srazku s ciklistou vydrzi! Trochu se zamysli a nez budes delat rozvraty, vzpomen na sve blizke a zeptej se sam sebe: Kdyby je nekdo zabil ze telefonoval a nevenoval rizeni pozornost, stale by se Ti to libilo? No, ruku na Tve hrde srdce..... Ja myslim ze asi ne zejo?!  Takze to nech konovi a snaz se prezit! P.S. Nejezdi bez helmy, jak Te pristihnu u nas, bude to drahy to mi ver!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mobilman- Simir  |  27. 03. 2002 23:34

Velmi mnoho lidí riskuje kvůli chvilce "online" život! Je stále spousta případů, kdy člověk volá z auta, pak se to přeruší a za chvíli je domnělé tělo vyřezáváno z vraku auta! Bohužel už jen tělo... Už nějaký pátek jsem přítomný u dopravních nehod každý den a za tu chvilku, co tenhle job mám, jsem viděl tolik nehod kvůli mobilu, že se mi zvedá žaludek! Můj úsek dálnice a jeden větší tah jsou toho plné! Myslím si, že je to zbytečná smrt, navíc při tom většinou viz.okreska zahyne i nevinná strana viz. smrt z protisměru, režie- dvouproudá silnice, bylo by dobrý úplně zakázat telefonování na veřejných komunikacích v ČR a když ne na všech, tak alespoň dálnice a hlavní tahy by měly tento zákaz mít! kdo chce volat, ať si zastaví, místa je dost vždycky, může být na poruchy, je i na telefonování!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jozka  |  25. 03. 2002 12:53

Vyzkousel jsem oboji. Nelze srovnat

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
M.B.  |  25. 03. 2002 11:06

Ohledne telefonovani tezko jak presne problem resit; pokud mam volnou ulici, ci resim slozitou dopr. situaci, mobil nepouzivam; kdyz jsem v zacpe, ci jedu zvolna, pouzivam ...; ridici by hol meli pouzivat i mozek a zdravy nahled na celou vec...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Neznám  |  25. 03. 2002 09:41

Aneb dalsi z predpisu typu povinne pasy apod. kretenskosti... zde navic podano v naprosto tendencni, zretelne jednim smerem zamerene extremisticke forme!

A uplny zakaz telefonovani? No jasne, zakazte auta uplne (vzdyt prece vyfukovave exhalace nam skodi - co naplat, ze tez prinosu automobilismu je naprosta vetsina), elektriku (vzdyt na proud muze bacit, ne?) a vratime se na stromu a budeme v pohode a bude nam hej, ne? Je prece odpovednosti kazdeho jedince, aby se choval pozorne, zodpovedne atp. ke druhym a pudem sebezachovy, aby se choval pozorne a zodpovedne atp. k sobe samemu. Pokud bude ostatni ohrozovat, pak at prijde prisny a spravedlivy trest. Nikoliv vsak, aby nejdrive prisel absolutni trest a clovek se pak citil jako uplny hovado, ce so samo nedokaze spravne rozhodnout ani jednat!!!

Stejny nebo i vyssi vliv nez telefonovani ma IMHO na "kvalitu" rizeni vyhulovani za jizdy, kecani se spolujezdci, poslouchani radia/prehravace, unava, vliv leku, psychicky stav, jidlo a piti atd. To ale nikdo nezakazuje, protoze distributorum cigaret a jidla to asi nevadilo, jako distributorum mobilniho prislusenstvi, ze ty nesmysly jako hads-free nejdou na odbyt, tak se s tim muselo neco udelat. V horsim pripade je to dalsi okoukana blbost od Zapadu, abysme se jako chudy pribuzny blyskli (nebo se spis nacpali do dalsiho zadku).

Ono je desne skvely, kdyz nejakemu magorovi zabzuci mobil a dotycny zacne zbesile a cholericky klickovat smerem ke krajnici, ohrozovat chodce, hrube narusovat plynulost silnicniho provozu, jen aby nejaky hlupak v poslanecky snemovne nabo na policii mel klid :(

Pred casem stejni pani halasne obhajovali to, aby chodec mohl defacto libovolne vstupovat do "teritoria aut", coz vedlo akorat k tomu, ze mezi ridici zavladla pri takovych "utocich" chodcu panika, casto koncici srazkou, v lepsim pripade kvilenim pneumatik. U chodcu zase ke ztrate do te doby prirozene ostrazitosti a rozvaze. Takze normalni clovek se nedivi, ze je dnes na prechodech 2x vic mrtvejch nez predtim, ale hold v Americe apod. to maj taky, tak mi bysme se necejtili dost velci, kdybysme to nemeli taky... Kazde bytosti, ktera pouziva mozek, musi byt prece jasne, ze pro chodce ci cyklistu je daleko jednodussi zastavit a znovu se dat do pohybu (uz jste videli, ze by do sebe chodci pred prechodem vrazeli nebo si pri zastavovani vymknuli kotnik?) nez pro automobil, kde takova situace je vzdy rizikova, pokud se nejedna zrovna o polni cestu. A tam, kde je to treba, proste postavit semafory a ne setrit na nepravem miste a "zaplatovat" to hloupymi predpisy. A usetrit se da vzdycky, myslim si, ze kdyz nasi "vyvoleni" nebudou brazdit silnice v audinach, ale klidne i v superbech, ze se jim zadky neoprudi, coz je evidentne jejich jedina starost a diky cemuz ale ztraci (nebo uz ztratili) kontakt s realitou.

Jinak pro rejpaly, jezdim prevazne jen na kole nebo chodim pesky, vyjimecne se svezu autem. Ovsem i jako kolare/chodce me to stve stejne. Neobycejne trapne a hloupe se cejtim treba v situaci, kdyz se mi na svetelne krizovatce (a semafory fungovaly) cestou do prace stalo, ze stojim, nebot mi panacek/kolo na semaforu pred prechodem sviti cervene a auta odbocujici vlevo maji zelenou a obcas se mi snazi nejake auto davat prednost! V panicke hruze z nesmyslneho predpisu, nemuzu jet ani ja, ani ostatni auta jedouci rovne ci zahybajici, protoze jeden dobrak ceka, az ja prejdu... fakt kulna, aneb at zije Kocourkov...

K pasum jen kratce - je to to same, jako by mi nejakt predpis/zakon narizoval, ze nesmim nosit tricko, ale jenom kosili.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Sat1  |  25. 03. 2002 11:47

"Kazde bytosti, ktera pouziva mozek, musi byt prece jasne, ze pro chodce ci cyklistu je daleko jednodussi zastavit a znovu se dat do pohybu ..."

To je fakt, to samy je i u vlakovych prejezdu. Proste vlak je vetsi, tezsi, ma mnohonasobne vetsi brzdnou drahu a taky je jeho zastaveni a rozjezd drazsi nez u auta, tak ma proste prednost a nikomu to nepripada divny. Ze by auto melo mit ze stejnych duvodu prednost nekteri, nevim proc, nechapou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Good  |  25. 03. 2002 07:40

Proti výsledkům pokusů nelze nic namítat, ale proti jejich interpretaci ano. Nelze srovnávat nebezpečnost řidiče při telefonování a pod mírným vlivem alkoholu jen podle reakční doby. Při telefonování je samozřejmě nižší rakční doba hlavní negativní důsledek, ale při vlivu alkoholu nikoliv. Je třeba započítat chování řidiče. Při telefonování se chovají relativně predikovatelně skoro všichni. Ovšem vliv alkoholu je na každého člověka jiný (a to někdy velmi výrazně). V tom důsledku často nekontrolovaně zvyšuje svou rychlost a chová se rizikově a někdy si to ani neuvědomuje. Naproti tomu soudný telefonista se znaží svůj (dočasný) handicap minimalizovat, např. snížením rychlosti, použitím volnějšího jízdního pruhu nebo zastavením.
To neznamená, že s telefonováním v autě souhlasím, ale ostře odmítám srovnání uvedená v článku. Je to klasický statistický trik.

P.S.: Ze statistiky plyne, že více než 90% všech nehod způsobí střízliví řidiči. Mělo by se s tím něco dělat?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mowla  |  25. 03. 2002 09:24

Ad. P.S.: Doporucuji, aby vsichni za volantem podnapili povinne telefonovali za jizdy a bez HF a naopak vsichni za jizdy telefonijici pritom povinne popijeli aspon 12° pivo.
Nasledkem toho se vsichni takto "postizeni" nabouraji, prijdou o ridicaky, zdravi, auta a nekdy i o zivot - kazdopadne prestanou jezdit. O to vice prostoru bude na silnicich pro nas, piraty a "rychliky".
Odpadnou preplnene vypadovky a dalnice, ubude ridicu, kteri netusi, ze i na vice nez dvouproude komunikaci (v jednom smeru) se nejpomaleji jezdi v tom pruhu vpravo (a ne ve druhem zleva), na dalnicich se prestanou vyskytovat ridici zatvrzele jedouci 130 v levem pruhu (prestoze pravy je prazdny a za nimi je levem slusna kolona)....
To bude parada!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Alise  |  25. 03. 2002 09:56

Mimochodem, k ježdění ve více pruzích ve městě říká zákon tohle:

"V obci na pozemní komunikaci o dvou nebo více jízdních pruzích vyznačených na vozovce v jednom směru jízdy smí řidič motorového vozidla užívat k jízdě kteréhokoliv jízdního pruhu; přitom se nepovažuje za předjíždění, jedou-li vozidla v jednom z jízdních pruhů rychleji než vozidla v jiném jízdním pruhu. Pokud by vozidla jedoucí současně ve všech jízdních pruzích bránila v jízdě rychleji jedoucímu vozidlu, musí řidič jedoucí v levém krajním jízdním pruhu tento pruh co nejdříve uvolnit; to neplatí, užívá-li řidič levého krajního jízdního pruhu k odbočování, otáčení nebo při souběžné jízdě podle odstavce 3."

Z toho naprosto jasně plyne, že pomalá jízda v levým pruhu je v souladu se zákonem - pokud nezdržuju vozidla za mnou, které mě nemůžou předjet zprava. Na dálnici to samozřejmě neplatí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mowla  |  25. 03. 2002 10:20

Sorry - myslel jsem, ze se docela jasne zminuju o vypadovkach a dalnicich - ty jsou obvykle bez moznosti odboceni vlevo  (aspon ja zatim nevidel, ze na dalnici ci vypadovce by odbocovani vlevo nebylo reseno mimourovnove).

Dale - nevim ve kterem odstavci, ale ve vyhlasce to je urcite - plati, ze jezdit se ma v pravem pruhu vpravo, pruhy leve se uzivaji k predjizdeni (odbocovani protentokrat zase vynecham) a soubezna jizda funguje uz pouze tehdy, kdy hustota provozu vylucuje plynulou jizdu (nemam vyhlasku u sebe, ale budes-li mit zajem, napis mi na maila a ja ti to najdu...). Teprve pri takovemto provozu nezalezi na tom, ve kterem pruhu jedou vozidla rychleji.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lukas  |  25. 03. 2002 12:22

Mily Mowlo,

neni to sice k tematu, ale doufam, ze i tentokrat mluvis jen o viceproudych komunikacich mimo mesto. Protoze az k ceduli "konec obce" samozrejme plati, ze clovek muze jet v jakemkoliv pruhu, klidne i v levem a at na nej treba troubi to stado blbcu, co si mysli, ze kdyz pojede na 70 stovkou, tak si tu cestu nejak vyrazne zkrati...Mail ti klidne poslu, ale jestli mi chces tvrdit, ze tohle v obci neplati, tak bych rad videl, kterej debil ti dal ridicak.

 

Ad pasy + kosile nebo tricko: ja bych se tak smal, az se treba ne vlastni vinou vybourate a diky nezapnutym pasum si otestujete tvrdost palubni desky, pripadne svych zeber, stehennich kosti, atd. )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mowla  |  25. 03. 2002 13:15

Tak ja to zkusim jeste jednou vydefinovat:
- termin vypadovka jsem neupresnil, ale jedna se mi o viceproude komunikace mimo obec - pokud jsem termin pouzil nevhodne, jde o moji blbost a omlouvam se
- ridicak mi opravdu dal debil - u "dopravky" pred 18-ti lety se snad ani nikdo jiny nevyskytoval (a podle obcasnych setkani soudim, ze dnes to neni o mnoho lepsi)
- v obci klidne jed v libovolnem pruhu, ale pokud by vozidla jedouci soucasne ve vsech jizdnich pruzich branila v jizde rychleji jedoucimu vozidlu, musi ridic jedouci v levem krajnim jizdnim pruhu tento pruh co nejdrive uvolnit; to neplati, uziva-li ridic leveho krajniho pruhu k odbocovani, otaceni nebo pri soubezne jizde... (§12, odst. 2)
- soubezna jizda Je-li ... takova hustota provozu, ze se vytvori souvisle proudy vozidel, ... mohou jet vozidla soubezne; pritom se nepovazuje za predjizdeni, jedou-li vozidla v jednom z jizdnich pruhu rychleji, nez ... v jinem jizdnim pruhu (§12, odst. 3)
- moznost odpovedi na maila jsem uvedl proto, abychom touto, ponekud puvodni diskusi vzdalenou debatou, neotravovali, ale snad uz je to jasne
- pasy jsem v souvislosti s kosilemi a tricky neuvadel - ale jsou situace, kdy bezne tribodove pasy mohou spise uskodit nez pomoci (jde o vyjimky, obecne opravnenost pouziti pasu samozrejme uznavam)

Staci to takto???        

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pepa  |  26. 03. 2002 12:27

Hello mowlo,

zbytecne se namahas, lidi v kolobouku to stejne nepochopi i kdyz teoreticky to maji zmaknuty

Pepa.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hans  |  25. 03. 2002 12:02

no vidite, a vzhledem k tomu, ze predchozi prispevek hovoril o dalnicich, byla Vase reakce uplne zbytecna

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Alise  |  25. 03. 2002 12:23

Kdyby to z něj bylo jasné, tak nic nepíšu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
fiza  |  24. 03. 2002 23:56

Vše, co jsem si tu přečetl, sedí. Člověk se má fakt věnovat řízení a když potřebuje si dát cigáro, stačí na chvíli zastavit, dát si cígo a protáhnout údy. Totéž platí o telefonování, pokud volající nepochopí, že má zavolat za chvíli, jde o můj život a prdím na něj. Můj kámoš při jízdě autoem (pokud řídí) vypíná mobil a je po ptákách. Ale co je horší - co s tím, když dotyčná krasavice začne kouřit péro? To je totiž lepší v autě, kam není vidět, než při zastavení na parkovišti či odstavném pruhu. Co s tím? To se málokdo soustředí na jízdu, kdyby to probíhalo v každém druhém autě, k čemu jsou nám zákony o chlastu a telefonování?

Pac, Fiza

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomex  |  24. 03. 2002 23:32

Kolik bouracek bylo kvuli:

Alkoholu, hadce se spolujezdcem, ladení radia, meneni kazety ci cd, zapalovani cigarety, upadle cigarety na kulky, telefonovani s a bez HF, rychle jizdy atd

A kde bude telefonovan??????????? asi nekde v zadu ze??

Ja za voletem kourim, telefonuju vetsinou s HF dulezite hovory jedine u ucha!! A klidne se pri hovoru odmlcim a pak se útam co jste rikal, byla tu schrumaz aut... a kdo tvrdi, ze bez HF je to nebezpecnejsi nez s HF je VUL a mel by myt auto bez radia a sedacek pro dalsi cestujici popripade ridicak nemit vubec, protoze je patrne nebezpecnejsi ridic nez TELEFONUJICI RIDIC kterymu to necini problemy ani v hustym provozu, vse je idividualni!!!!!!!!

P.S. Nekoukat na carky a vubec celej pravopis 26hodin sem nespal a tohle me dostalo tak sem nemoch neic nenapsat DU SPAT

Tomex

 

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  25. 03. 2002 00:04

K vašemu příspěvku bych měl pár připomínek:

1. Studie, o které píše článek, byla připravena právě proto, aby se kvantifikoval vliv používání mobilních telefonů za volantem. Zjistilo se, že řízení v mírné opilosti je bezpečnější než používání mobilního telefonu. Podle statistik Ministerstva vnitra se loni v České republice stalo 9 191 nehod, jejíchž účastníci byli pod vlivem alkoholu. Z toho 101 lidí přišlo o život, 4 734 bylo zraněno. A telefonování za volantem je ještě nebezpečnější než alkohol (samozřejmě alkohol v malé míře). Tato čísla nestačí? Pro další navštivte tuto stránku - http://www.mvcr.cz/doprava/nehody/2001/rok2001.html

2. Zřejmě jsem podle vás vůl, protože jsem přesvědčen, že telefonování s mobilem v ruce je nebezpečnější než když používáte handsfree. Připadá mi to totiž naprosto zřejmé. Tyto dva způsoby telefonování se liší tím, že u prvního vám chybí jedna ruka - a ta se při řízení setsakramentsky hodí!

3. Dle vašeho názoru nevadí méně nebezpečný řidič, když existují někteří více nebezpeční. S tím nesouhlasím. Každý řidič by se měl na jízdu pokaždé co nejvíc soustředit a neříkat si, že když existují horší řidiči, nevadí, když já na to budu trochu kašlat. Telefonování, jídlo a pití, kouření, diskuse nad závažnými tématy, hádky apod. samozřejmě snižují pozornost řidiče a měl by se jich vyvarovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MarBen  |  25. 03. 2002 07:15

2. ... asi jsem tedy také vůl

3. ... jo, není to špatná filozofie ... támhleten přejel už tři důchodce, takže tenhle můj první nevadí

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomex  |  25. 03. 2002 12:04

Ne tyhle cisla nestaci!!

Proc ste nenapsal cisla nehod a srmtelnych nehod zavinenych pod vlivem telefonovani???

Z toho co ste napsal jasne vypliva jak je nebezpecny alkohol ale nebezpecnost telefonovani bez HF ste nicim nepotvrdil, jen ste vyjadril svuj nazor!!! Ale zadny fakta!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  25. 03. 2002 12:21

Statistika nehod, které zavinilo telefonování, neexistuje, protože na rozdíl od alkoholu to nelze po nehodě objektivně zjistit a řidič to nepřizná.

Nebezpečnost telefonování při řízení s vlivy alkoholu ale přece srovnává studie, o které pojednává článek nad touto diskusí - četl jste ho vůbec? Měření britské Transport Research Laboratory dokazují, že telefonování je z pohledu reakční doby a pozornosti horší než obsah alkohol nad 0,8 promile. A když víme, jaké jsou důsledky alkoholu, lze snadno domyslet, že telefonování v autě není bezpečné.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomex  |  25. 03. 2002 12:38

Ja ale mily pane netvrdim, ze je telefonovani bezpecny, ja tu celou dobu tvrdim, ze je totalne fuk, jestli volate z ruky nebo z HF !!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  25. 03. 2002 12:48

Tak si prosím ještě jednou přečtěte celou diskusi:

1. V tomto bodě reaguji na část vašeho příspěvku, kde pochybujete o nehodách zaviněnými mobilními telefony. Předkládám vám čísla, které v souvislosti se studií můžou znamenat, že nehod s mobilem nemusí být zrovna málo. A toho se týkají i mé další reakce, protože z vašich příspěvků vyplývá, že reagujete na tento bod.

2. V tomto bodě předkládám fakt: když máte mobil v ruce a u ucha, nemůžete ruku použít při řízení. Myslím, že nikdo nebude pochybovat, že řízení jednou rukou je méně bezpečné než když používáte obě končetiny.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
brucewillis  |  25. 03. 2002 17:07

Nejlepší na průzkumech je to, že jimi dokážete přesně to, co chcete. Někde jsem už před lety viděl přesně opačný průzkum, který tvrdil, že procentuální zastoupení nehod zaviněných telefonováním je až daleko za nehodami způsobených manipulací s rádiem, kouřemím či hovorem se spolujezdcem. Před lety samozřejmě nebyl fenomén mobilních telefonů tak rozšířený - nicméně na ilustraci to zřejmě stačí. Pokud byste potřebovali průzkum, který dokáže například pozitivní vliv kouření na lidské zdraví, není problém...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomex  |  26. 03. 2002 13:18

Moje rec!!!!! Takze je to jen a jen na schpnostech a soudnosti ridice, nikoliv na tom zda mame ci nemame HF

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dave  |  27. 03. 2002 10:09

Pro Tomex:   Ted uz jsi zabejcenej jen z principu.   Vzdyt kazdy ridic, i mistr sveta, je  urcite schopnejsi a soudnejsi, kdyz netelefonuje popr. kdyz telefonuje s HF.

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Laďa  |  24. 03. 2002 22:50

Jsem řidičem z povolání a jezdím v silném městském provozu. Velice často mám to „potěšení” jet za řidičem či řidičkou s mobilem na uchu či mezi ramenem a uchem. Dotyčný(á) si možná myslí, že jede bezpečně. Myslet si může, co chce, ale skutečnost je taková, že už podle způsobu jízdy je poznat, že něco není v pořádku a hned se dívám, jestli řidič nejede s kloboukem na hlavě (ne s kloboukem, ale s mobilem u ucha).

Já sám jsem také občas byl nucen reagovat na příchozí hovor. Poté, co jsem zjistil, jak je potřeba se na hovor soustředit, jsem si pořídil hands free. Na rozdíl od zkušeností pisatele výše, moje  i přes svou láci funguje perfektně (Ericsson A2628s + HF C.P.A), ale i tak musím uznat, že odvádí pozornost od řízení více než poslech radia či hovor s spolujezdcem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pepa  |  24. 03. 2002 21:59

Nejprve bych chtěl ubezpečit, že jsem zásadně alespoň pro používání HF!!

Otázkou však je přesná metodika onoho průzkumu, tedy mám na mysli nejen tu oficiální. Stačí totiž třeba v obdobných případech určitý "hec" mezi účastníky nebo dokonce ohodnocení nejúspěšnějšího řešitele otázek podávaných po telefonu a kýžený výsledek (totální nepozornost na silnici) je na světě. Jak jednoduché, že?

Téměř vždy totiž platí má-li se prokázat nějaká závislost, prokáže se!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lukas  |  24. 03. 2002 20:10

To takhle muze clovek 1000x telefonovat bez problemu, do telefonu prskat,kricet a treba i prdet kdyz na to prijde a pak prijde 1001. telefonat, vbehne vam do cesty kralik nebo zbrklej duchodce co chce stihnout tramvaj a jste v pr.... Holt kde jsou ty zlaty casy, kdyz mobilni telefony nebyly...(ja mam 3). Bud to je tak, ze je clovek otrokem telefonu a nebo je to tak, jak by to melo byt, ze telefon je "otrokem" cloveka a pak by ho dotycny mel byt schopen obcas vypnout. Jezdim autem denne a dost a nikdy bych si HF nekoupil,to uz si radsi drzim svy jisty a kdyz nekdo vola, tak zastavim. I kdybych mluvil 5 minut, tak prijedu o 5 minut pozdeji a za nejaky problemy mi to nestoji. Muzete byt sebelepsi soferi a stejne vam tam behem telefonovani vjede nejakej klobouk nebo vajickar (taky je nemam rad) a  muzete se jit klouzat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JPK  |  24. 03. 2002 19:56

Hodně telefonuji. Hodně textovkuji. Hodně řítím (měsíčně po Praze cca 4500 km).

Informace zveřejněné v článku o ničem nevypovídají. Mám pocit, že si opravdu pojišťovna řeší nějaké svoje interní zájmy. Jezdil jsem dlouho bez HF a telefonoval. Velmi brzo jsem si zvykl a i s manuální převodovkou mi ježdění v nejhustším provozu po Praze nedělalo žádné problémy. Myslím, že telefon (přístroj) vůbec nezaměstnával mojí pozornost. Asi před půl rokem jsem si nechal namontovat HF. Dál v některých případech telefonuji "z ruky".

1.) Nejvíce pozornosti při telefonování věnuji obsahu hovoru. Jestli mám telefon v ruce nebo ne je jedno, řídím stejně (jako "spící panna").

2.) Zvuk z HF je tak nekvalitní, že při mnoha hovorech (třeba když jedu rychle) mám tendenci při hovoru křičet, aby mě druhý volající slyšel, protože mám subjektivní pocit, že druhou stranu neslyším. Při důležitých pracovních hovorech si beru telefon do ruky, protože křičet se prostě nehodí.

3.) Největším problémem na silnici nejsou telefonující, ale tzv. kloboukoví nebo teky víkendoví řidiči, kteří za celý život nenajezdí víc, než já za rok. Nedokáží odhadnout dopravní situaci, jsou často dezorientovaní, prostě musí při řízení myslet na řízení a neřídí intuicí,, mimomyšlenkově jako profiřidiči. Takový řidič je na silnici 1000x nebezpečnější, než kterýkoliv telefonující.

 

P.S. Zabýval se už někdo otázkou, co se děje s řidičem, když při řízení kouří? Není držení cigarety vlasně skoro to samé, jako držení telefonu?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pepa  |  24. 03. 2002 21:48

...a takhle upadlej horkej popel do klína... to je pak ródeo i u profíka

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  24. 03. 2002 15:02

Jsem rád, že konečně někdo dokázal, že telefonovat s handsfree nebo bez ní je v podstatě jedno. A není pravde, že rozhovor se spolujezdcem, případně hádka s manželkou nebo krocení zlobivších dětí není tak nebezpečné jako telefonování. Manželku nelze vypnout. Podle mne se stejně nepřestane telefonovat, protože až na vyjímky to nikdo nekontroluje. Já například nezakazuji to, co nemohu důsledně kontrolovat,  abych potom nevypadal jako blb. V autě telefonuji vyjímečně, ale telefonuji. Věřím, že bezpečně. S pozdravem Jirka.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  24. 03. 2002 15:21

U manželky nebo dětí můžete vypnout - přestat je vnímat a soustředit se na jízdu. To při telefonování není možné.

A k bezpečnému telefonování při jízdě: ze studie vidíte, že kdybyste měl v krvi 0,8 promile alkoholu, bude to mnohem bezpečnější. Ale před jízdou byste se nenapil, že?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jerry  |  24. 03. 2002 16:37

Naprosto souhlasím. Zrovna včera si to jedna mobilní telefonistka šněrovala po Nuselském mostě z pruhu do pruhu a měl jsem velké problémy ji předjet. Možná měla i požito nějaké to promile.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  24. 03. 2002 16:46

Chtěl jsem tím jen říct jen svůj názor, že nařizování používání handsfree vyhláškou, mám alespoň já za hloupost. A tato studie to dokazuje i když i o ní mám určité pochybnosti. Ve vyhlášce je , že řidič se má plně věnovat řízení vozidla. Tzn. že by neměl za jízdy jíst, kouřit, ladit rádio,a dělat jiné věci, které s řízením auta nesouvisí, tedy ani telefonovat. Jirka

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Good  |  25. 03. 2002 07:19

Zkoušel jste někdy vézt autem přítelkyni, její matku a její tetu ? To skutečně nejde vypnout. Pořád lejou do člověka ty svá moudra a nedají pokoj, dokud se nedočkají odpovědi. To telefon mohu hravě zavěsit, ale tohle ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
-mar-  |  24. 03. 2002 17:36

S HF nebo bez?
Jedno to fakt není, doporučuji vyzkoušet. S telefonem u ucha je to opravdu často výkon hodný eskamotéra, obzvláště v městském provozu můžete vidět občas telefonující auto jedoucí jako ožralej had - ono držet telefon, volant, řadit, dávat blinkr je prostě trochu moc. A ať mi nikdo netvrdí, že třímání telefonu u ucha nezaměstnává pozornost. Prostě britská pojišťovna si svým výzkumem řeší nějaké své zájmy. Nevím, jak ostatní, ale pokud není provoz kdovíjak hustý, opravdu řízení nevytěžuje celou moji pozornost ani mozkovou kapacitu, řídím víceméně podvědomě a na rozhovor mi fakt prostor zbývá a nečiní mi ani problémy říct, že zavolám později - ale většinou se přestanu soustředit nejdřív na rozhovor a ten vázne, druhý stejně ví, že jsem v autě... Celý je to umělý problém, handsfree pomůže, kromě řízení provozujeme tak jako tak spoustu jiných činností, třeba přemýšlíme..., to je taky nebezpečný. Jako budou na silnici špatní i dobří a opilí i střízlví řidči, tak někteří budou zvládat i telefonování a někteří ani to řízení.
-mar-

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Harry  |  24. 03. 2002 17:57

Když není hustý provoz, tak opravdu řízení nepotřebuješ věnovat všechny své "zdroje" a klidně zvládneš telefonovat. Ale když ti někdo ve stavu snížené pozornosti vběhne pod auto, tak už bude pozdě.

Řízení by se měla věnovat vždy plná pozornost, bez ohledu na to, jestli je silný nebo slabý provoz, léto nebo zima.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
joyner  |  24. 03. 2002 13:48

zakažte telefon-povolte alkohol

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
brucewillis  |  25. 03. 2002 16:54

Povolil bych i trávu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
RedBaron  |  24. 03. 2002 08:56

Jo, asi místo chlastání začnu telefonovat, ale myslím, že to bude asi dražší

Jenom dotaz, Marku. Budou ještě někdy starší mobility v PDF souborech nebo už jste se na to nadobro vybodli? Poslední číslo, které lze přečíst v PDF, je zářijové. Díky za odpověď.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  24. 03. 2002 10:06

Mobility v PDF máme a nevím, proč nejsou na webu. Zjistím to.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
RedBaron  |  24. 03. 2002 10:14

V den, kdy bude v prodeji květnové číslo, nevidím důvod, aby dubnové už nemohlo být přístupné v PDF. Praxe je ale jiná.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  24. 03. 2002 10:30

PDF budou na webu i nadále s dvouměsíčním zpožděním. Kdo chce PDF archivovat, tomu toto zpoždění nevadí - kdo však PDF stahuje jen kvůli článkům, toho musím odkázat na stánky, kde si Mobility může koupit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honxa  |  24. 03. 2002 00:33

Podle společnosti Direct Line by zřejmě řidiči nesměli za jízdy mluvit ani se spolujezdci. (Neb: "Je tedy zřejmé, že řidiče nezaměstnává ani tak udržování telefonu u ucha, jako spíš soustředění na téma rozhovoru.") Ale jak to zakázat, případně kontrolovat dodržování? A kromě toho, ta trocha alkoholu by se v Česku taky mohla dovolit...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Karel  |  24. 03. 2002 09:54

Ja bych s tebou uplne nesouhlasil, rozhovor se spolujezdcem je trosku o necem jinem. Vetsinou neresis tak dulezite veci jako po telefonu, spolujezdec neni netrpelivi pri cekani na odpoved v hustcim provozu, takze se muzes vice soustredit v tezsich situacich. Asi to ta pojistovna mela zkusit taky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  24. 03. 2002 10:06

Rozhovor se spolujezdcem je přece něco jiného než mluvení do telefonu. Můžete se odmlčet a protože spolujezdec sleduje dopravní situaci, nepřijde mu to divné. Soudný řidič v kritických situacích rozhovor se spolujezdcem samozřejmě přeruší, což při telefonování moc nejde. Telefonování je náročnější na pozornost.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rebuild  |  24. 03. 2002 17:56

No, když mě někdo volá do auta, tak i s hands-free přibrzdím zajedu ke krajnici, případně někdy i zastavím. Do telefónu OZNÁMÍM VOLAJÍCÍMU, ŽE ŘÍDÍM, ABY MĚL STRPENÍ. Od toho mám pusu, není se přeci za co stydět. Jenže budu muset nejen zastavil, ale i  vypnout motor, a to je podle mého názoru úplná hloupost.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mik  |  24. 03. 2002 12:32

Přál bych Ti, aby se Ti někdo najednou podíval do kufru.. ať už kvůli telefonu, tak kvůli alkoholu.  Viděli bychom, jaký bys psal příslěvek potom... 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
evžen Kuneš  |  24. 03. 2002 20:32

To by bylo nejlepší povolit v týhle zasraný zemi chlast za volantem, tak jezděj všichni nalitý jak broky. To je opravdu geniální nápad

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jack D.  |  25. 03. 2002 08:22

Vy děláte, jako by tu spousta lidí nejezdila "nalitých"!?  Dokud se bude naše Policie dát tak lehce "minikorumpovat" jako doposud, tak lidí pod vlivem bude za volantem stále dost. A co se týče povolení určitého promile alkoholu, tak zákon je postaven tak, aby se právě onen strážník mohl nechat uplácet.  Nic proti pánům dopravním policistům, ale co si budeme povídat , kdo má řidičák a autem jezdí, ví o čem mluvím.  

Co se týče telefonování za volantem, tak vesměs souhlasím, ale brát lidem HF, je celkem nesmysl a hlavně to nemá zrovna moc šancí uspět.

Jinak do toho průzkumu měli zařadit ještě kombinaci : opilý a telefonující řidič dohromady, z toho by vzešlo asi taky pár zajímavých zjištění.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MiK  |  25. 03. 2002 07:45

S tím alkoholem s Vámi nesouhlasím, je jen dobře, že je úplně zakázaný.

Ale jinak ten výzkum je fakt bezva - zakážu tchýni a manželkou vstup do auta, konverzace s nimi je totiž náročnější než telefonování se šéfem

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  24. 03. 2002 00:31

A co teprve psaní SMS

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Šofér  |  01. 10. 2010 09:26

Přál bych tomu zákonodárci, který chce povolit telefonování za volantem, aby to do něj navařil telefonující řidič a bylo by spravedlnosti učiněno za dost. Zažil jsem plno řidičů, kteří ignorovali okolí a po chvíli jsem si všiml, že drží mobil u hlavy. Ovšem největší perla byla telefonistka, která to na dálnici(!) šněrovala jak Hrušínský ve Vesničce střediskové. Takže, pokud chce vláda snížit stavy obyvatelstva, tak ať to telefonování za jízdy povolí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor