Telefony Huawei bez Googlu. Dobrodružství, do kterého se jednoduše nechcete pustit

Názory k článku

runner42  |  01. 05. 2020 00:52

Přečetl jsem to v rychlosti, ale jestli to správně chápu, tak ten hlavní problém je, že místo Google Play budete mít ikonku jiného marketu a Youtube nebudete mít v aplikací, ale na webu.No fakt tragédie....To jsem si myslel, že to bude větší problém, to musí být v Číňani celkem vysmátý.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (8)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
skylines  |  01. 05. 2020 01:24

Ona ta absence Google nebude nic hrozného. Gmail by měl jít přes prohlížeč a absence google play je spíš výhodou díky neustálým a otravným aktualizacím aplikací. Navíc naposledy co jsem zkoušel stáhnout .apk přímo z google play tak to šlo bez problémů takže není nutné používat nějaké jiné stránky a je to tak primitivní že to zvládne každý, dokonce i ten kdo nemá android. Jako youtube stejně používám Vanced protože se dnes bez adblocku na internetu nedá prakticky existovat a ten by tam měl jít takže za mě jsou tohle prkotiny.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (7)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Saker  |  01. 05. 2020 06:09

Ja teda neviem ci som jediny, ale vyuzivam ebanking v mobile, aplikaciu na platenie parkovneho, na dopravu, na elektronicku kominikaciu s uradmi a el. podpis...tieto povedzme lokalne appky tam urcite niesu standardne su pre android/ ios a android sa mysli google play.Daky youtube ma tiez netrapi, tak sa prihlasis cez web. Ale co vsetky tie lokalne aplikacie?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
DaMoKa  |  01. 05. 2020 08:16

Poradi nekdo fundovany ? Plati toto omezeni i pro tablety Huawei?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
lipoforall  |  01. 05. 2020 08:21

A co ze to ma ten huhnavej tak revolucniho ze nekomu vubec stoji za to premejslet nad takovejma komplikacema? Cenove odpovida konkurenci tak proc nad tim vubec premejslet?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Achernar9  |  01. 05. 2020 08:23

Zdravím přítomné.
Jelikož mám P30pro, nemám zatím v úmyslu pořizovat nic jinýho.
Ale teoreticky... Mě se zdá, že bych se bez té fůry Google aplikací obešel. Hry nehraju, to je první co v mobilu ruším a např. mapy jsem si stáhl z APP galery a fungují normálně. Jinak mám stejně nejradši Mapy.cz. Takže jediný co by mě chybělo, je Mesenger. Je to blbý ale zas ne tragický. A mobilem neplatím. Co by mě ještě omezovalo ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Buffalo007  |  01. 05. 2020 08:38

Jak tu už někdo psal: Vzhledem k tomu jak nastavili cenu, tak nad tím vůbec nemá cenu uvažovat, teda pokud s mobilem pouze nevoláte a nefotíte.
Pokud by útočili cenou, tak by se možná nějací zákazníci našli, kteří by to pohodlí Google služeb obětovali.
Já osobně bych takový telefon nekoupil. Na Google toho mám navázaného hodně, včetně více účtů na Gmail, záloha Fotek, placení přes GPay, Google disk, kalendář a asi ještě pár dalších věcí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
01. 05. 2020 08:53

Ono se dá fakt bez toho googlu v pohodě obejít. Jen sme tam všichni až moc pohodlně zaháčkovaný . Facebook, gmail, youtube dou přes web. Platit kartou nebo mobilem v tom žádný rozdíl není. Ale hlavně to co Amerika udělala je hodně přes čáru, takže i když bych nikdy nevěřil, že tohle vypustím - tak všechny moje další mobily budou Huawei z principu abych je podpořil.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (9)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
brk77  |  01. 05. 2020 08:55

Huawei Cloud, 5GB zdarma. WTF? Od Google mám za ty roky zdarma 19GB po akcích typu zkontroluj si přístupové údaje a dostaneš nějaký GB navíc.Kdyby dali alespoň 100GB, 200GB, 0.5TB. Vypadá to dobře, skoro nic je to nestojí a měli by alespoň nějakou viditelnou výhodu. Tohle je jen další trapné omezení u už tak značně limitovaných zařízení.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
01. 05. 2020 09:55

Naprosté většině lidí bude úplně u zadku, kde stahují aplikace, spousta lidí používá Googlemail jen pro to, že má účet na Google. Nezastávám se číňanů, od nich si mobil určitě nekoupím, ale tohle Trump posral, akorát donutil Huawei jít do vývoje vlastního ekosystému, který se časem prostě usadí, a nijak Huawei nezruinuje, už jen díky tomu, že v Číně se prodává furt stejně.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Tojevono  |  01. 05. 2020 10:18

Jedině USA a Google. Trump se může usmívat jak mu to jde, když má tu nekonečnou moudrost.Prodejní čísla Huawei jsou katastrofální.
Brzy (o prázdninách) bude mít Xiaomi 2x větší prodeje než Huawei.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
01. 05. 2020 11:06

Keď čítam niektoré tie komentáre... :D Tak som si naposledy pripadal, keď som mal Lumiu 640 a musel som na všetko hľadať alternatívu, často horšej kvality. A keď nebolo tak som to tiež ospravedlňoval tým, že to nepotrebujem alebo že si to môžem pozrieť cez web.
Som zvedavý dokedy to Huaweiu a jeho užívateľom vydrží :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
r4in  |  01. 05. 2020 11:26

Mám zkušenost s Xiaomi Mi4c s globální (čínskou) ROM, která v základu taky neobsahuje služby a aplikace Google. Používat něco takového v českých/evropských podmínkách se moc nedá, ALE řešení bylo velmi jednoduché: prostě si člověk na ofiko obchodu našel neoficiální instalátor Google služeb a po jednom rebootu bylo hotovo. Pak ještě stačilo povolit, aby se Googlí služby spouštěly automaticky a šlapalo to tak z 95 % - tu a tam se objevila nějaká aplikace, která měla problém s kompatibilitou, ale to mohlo být i kvůli HW, ne kvůli sideloadu GAPS.Předpokládám, že i v téhle situaci někdo připraví takový neoficiální instalátor a hodí ho na oficiální market, akorát je třeba dbát zvýšené opatrnosti, jako u každého sideloadu. Ale absence těchto služeb v základu ještě nemusí být rozsudkem smrti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
zumzumzum  |  01. 05. 2020 12:03

Momentálně vlastním Huawei P40 (:
Tak kdyby jste měl někdo nějaké dotazy :D ↓ ↓ ↓

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Luke_F  |  01. 05. 2020 12:17

Můžu znít jako Google ovce, ale pro mě je zkrátka Huawei/Honor mrtvá záležitost. Spoustu z Vás tu píše, jak se bez toho dá obejít, řešit přístupy přes web (YT), klonovat aplikace ze záložního telefonu, stahovat .apk... Ale sakra co je tohle za user friendly používání? V době, kdy Android nastupoval (2007 - 2010) jsem měl Nokii N86 se Symbianem a můžu říct, že poté, co jsem přešel z uzavřeného S40 na S60 (Symbian) jsem se jen trápil. Aplikační obchod prakticky nebyl, nebo v něm byly blbosti, muselo se řešit nějaké falšování certifikátů, aplikace se stahovaly z odkazů v diskusních fórech a podobně. Oproti tomu přišel Android s Marketem, kde samozřejmě taky na začátku nebylo moc aplikací, ale oproti Nokii to byl propastný krok vpřed. A teď v roce 2020 bych se měl vrátit zpět do této éry?? Jako proč? A to se nebavíme jen o aplikacích ale i dalších službách. Přestal jsem používat klasické autonavigační aplikace, protože Google Mapy s vyhledáváním navázaným na procházení webu přes Chrome mi rychleji najdou cíl. Poznámky vytvářím v Keep a během chvíle jsou v telefonu. Základní práci s textem a tabulkami řeším přes Google cloud aplikace (jasně, Excel to plně nenahradí, ale na základy je to fajn a celá řada pokročilých věcí tam funguje taky). A to ani nemluvím o tom, co u nás sice bohužel podporované až tak není, ale už párkrát se mi poštěstilo. Přijde email s potvrzením rezervace restaurace, Google jej rozpozná a přidá tlačítko na zapsání události do Google kalendáře. Odtud je pak jednoduché událost sdílet dál. A to jsem ani nezmínil Google Asistenta. U nás není, ale co ty miliardy uživatelů, kterým funguje a teď by se bez něj měli obejít?? A koupit telefon, který cenou atakuje AAA třídu v čele s Applem a Samsungem?? Dělejte si se svými penězi co chcete, ale můj očividně poslední Hua/Honor bude aktuální Honor 20 Pro. Škoda, protože jsem měl Honor 7, Huawei P10 a teď tohle a docela jsem si tu značku oblíbil. Ale, i přesto, že se považuji za zdatného mobilmaniaka, je pro mě stahování apk a šaškování s Phone Clone neakceptovatelný problém...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
P3p3k  |  01. 05. 2020 12:29

Nevim jestli se to nekde v tech deseti kapitolach neuvadi, ale neco lze obejit a doinstalovat.
https://www.youtube.com/watch...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mistrpropr  |  01. 05. 2020 13:16

Cinanomilum to nevadi. Ty by všechny presvedcovali, jak to super a jak se bez toho obejdou, i kdyby tomu chybel displej... To, ze za takovej kram vyhodej tolik penez, je uz jenom tresnicka na dortu 😁

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
DeeJay-DEFFI  |  01. 05. 2020 13:22

Asi by se bez Google služeb dalo žít, ale proč? Kdyby byla cena poloviční oproti konkurenci, dávalo by to smysl. Takhle ne. Už jen kvůli koupeným aplikacím na Google play. Ať už navigace, nebo sw k dronu a spousta dalších, dohromady za několik tisíc. Navíc nemožnost platit mobilem... Díky, ale fakt ne. To by musely telefony Huawei stát tak maximálně třetinu ceny.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
martixyz  |  01. 05. 2020 13:40

To je hezké, že západ nechce huawei..včera v Hospodářských novinách (ihned.cz)...světoví experti považují za naprosto nereálné, že se výroba přesune z číny.......v číně se vyrábí všechno včetně superznaček..a je to navíc pro ty super značky a všechny značky gigantický trh (v počtu obyvatel 3x větší než Evropská unie a 5x větší než USA)...prostě čína to ovládne

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
01. 05. 2020 14:43

Dejte Číňanovi rok a bude to fungovat lépe jak google... On google také není žádný zázrak... Má dost cenzury při vyhledávání (třeba torrentsites...). Měla jsem snad všechny značky telefonů (přítel je magor co si furt kupuje nové telefony a já dostanu jeho "starý") a nejvíc se mi líbilo Prestigio Multiphone 7557 (ten ač je tenký - 5,5 mm - a sklo s kovem, tak ač mi X krát upadl a byl bez pouzdra celou dobu, tak nepraskl displey, nebyl poškrábaný) a teď mám P30 (s perleťovými zády) a je skvělá a krásná.... Rozhodně až si budu kupovat mobil, tak to bude Huawei (pokud Prestigio - nevydá podobný jako jsem měla). Do té doby Číňan vychytá mouchy... A pokud by tam nebylo placení mobilem - tak si dám kreditku do pouzdra k mobilu... Funguje to stejně jako Google pay... Jestli budu mít fotky na googlu nebo na činčongu je mi celkem jedno...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
mumintroll  |  01. 05. 2020 18:11

90% z tych google aplikacii nepouzivam. A platenie google pay? Naco? Vsak kazda banka ma svoju aplikaciu a cez nfc to ide bezproblemov tu v kanade. Alebo je to v Československu inak?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
radkin  |  01. 05. 2020 21:37

Je zajímavé sledovat jak někteří recenzenti píšou, že vlastně neni problém a jiný, že to nejde používat. Holt peníze nesmrdi. Každopádně dokud např p40 stojí stejně jako S20 při cca stejně výbavě, tak jen blazen sáhne po telefonu bez Google služeb. Nemluvě o tom, že pořád ještě jsme v EU, NATO a prostě západní země, takže prostě duvera v USA musí být větší bez v Čínu. Uvedu alespoň 2 příklady. Lhaní o korone a to, že 90 procent VPN co jsou zdarma, mají monitorováne servery v Cine. Prostě komunistům nelze věřit a žádná propaganda to nezmění.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
seterwohipindus  |  02. 05. 2020 10:06

Tak já kupuju Huawei kvůli jeho naprosté technické dominanci.
Vše jim dokonale funguje a v kvalitě fotoaparátu nemají konkurenci.
A doposud jsem měl největší problém se zbavit povinně předinstalovaných Google aplikací.U každého jsem musel doinstalovat "své" preferované aplikace, stejně jako každý uživatel.Tak není rozdíl, zda má telefon HMS nebo GMS. Vždy potřebuje určité " doladění" dle preferencí uživatele.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
02. 05. 2020 11:45

Kdyby ty komplikace Huawei promítl do ceny, prosím. Ale tvářit se, že se nic neděje a vše je OK mi nepřijde jako dobrý nápad.Huawei není v ničem unikátní, je to jen další z mnoha výrobců a nevidím důvod si nalhávat, že tomu tak není a zbytečně si komplikovat život.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět

Proč kupovat zajíce v pytli ?
Já důvod nevidím.
Ani vzdáleně.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor