Textovkové telefonní budky Telecomu: úspěch nebo propadák?

Z nových budek Telecomu bylo za dva první měsíce provozu odesláno více než čtvrt milionu zpráv. Je to hodně nebo málo? Vyplatí se Telecomu nové budky?
Textovkové telefonní budky Telecomu: úspěch nebo propadák?

V pondělí zveřejnil Telecom následující tiskovou zprávu:

„Více než čtvrt milionu krátkých textových zpráv (SMS) odeslali zákazníci z veřejných telefonních automatů během prvních dvou měsíců provozu této služby.

Službu odesílání SMS zpráv a e-mailů z veřejných telefonních automatů zavedl ČESKÝ TELECOM, a.s., 1. června 2002. Hranice rentability, 5000 odeslaných zpráv za den, byla překročena již o měsíc později. Do konce července pak odešlo více než čtvrt milionu zpráv. Krátké časové období, v němž se nová služba nejenže dostala do povědomí zákazníků, ale zároveň se začala vyplácet, předčilo očekávání společnosti.

Současně s "eSeMeSkováním" z telefonních automatů představil v červnu ČESKÝ TELECOM novou multifunkční kartu TRICK, která do konce roku nahradí dosavadní telefonní karty. Karty TRICK jsou vydávány v hodnotách 150 Kč, 200 Kč a 300 Kč. Pro výměnu nepoužitých starých karet (v původním obalu) za nové je určena omezená série v dříve prodávaných hodnotách. K dnešnímu dni již ČESKÝ TELECOM prodal tři čtvrtě miliónu kusů multifunkčních karet TRICK.“

Doplňujícím dotazem na tiskové oddělení jsme zjistili, že koncem července bylo v provozu celkem 14200 budek, které akceptují nové telefonní karty Trick. Jednoduchým výpočtem lze zjistit, že průměrně byla z jedné budky odeslána jedna textovka za tři dny, přičemž v počátcích byly intervaly samozřejmě delší, nyní se s největší pravděpodobností zkracují (lidé službu využívají více než v počátcích).

Podle tiskové zprávy je právě toto hranice rentability - pět tisíc zpráv denně při počtu budek necelých 15 tisíc musí být poslána alespoň jedna textovka za tři dny. Nevím jak vám, ale mně se to zdá docela málo - na jednu budku to je deset zpráv měsíčně. Při současných cenách to dělá výdělek nějakých 20 korun na jednu budku za textovky. Proto by mne zajímalo, co pro Telecom znamená „hranice rentability“? Zaplacení nákladů na poslání textovky do sítí mobilních operátorů? Zaplacení nových telefonních budek, které musely být kvůli posílání textovek a e-mailů vyměněny? Těžko říct. Možná by udělal Telecom lépe, kdyby zlevnil Internet - viz dnešní článek na Živě.

Témata článku: Operátoři, Ostatní, Telecom, Telefon, Text