Tlačítkové telefony chytily druhý dech. Jejich prodeje rostou v kuse už celý rok

Trh klasických tlačítkových telefonů s nedotykovým displeje už mnozí odepsali jako nezajímavý, ale rostoucí prodeje svědčí o opaku. Podle agentury Counterpoint Research rostly globální prodeje už čtvrté čtvrtletí v kuse, což je v kontrastu s trhem smartphonů, jenž v současné době spíše stagnuje. „Hloupé“ mobily se na celosvětovém prodeji telefonů podílely z 23 %, prodalo se jich 112 milionů.

Klepněte pro větší obrázek

Podle očekávání se nejvyšší objemy prodeje realizovaly mimo Evropu na rozvíjejících se trzích. Těm kraluje Indie, země Blízkého východu a některé další státy v Asii. V Evropě se prodá pouze 6 % objemu trhu tlačítkových telefonů, v Severní Americe dokonce jediné procento. Hlavní výhody „hloupých“ telefonů jsou zejména nízká cena, dlouhá výdrž na baterii a už mnoho let stejný princip ovládání.

Klepněte pro větší obrázek

Mezi značkami první pětky jsou až na Samsung zastoupeni proti trhu smartphonů úplně jiní hráči, někteří pro nás i poměrně exotičtí. Nejúspěšnější za červenec až září byl iTel, což je značka čínského výrobce Tecno Mobile, jenž je zároveň na pátém místě. Druhá je Nokia pod hlavičkou finského výrobce HMD Global, na třetí místo dosáhlo indické Jio. Samsung sice v Evropě tlačítkové telefony už dávno neprodává, prodeje v Asii a afrických zemích mu ale vynesly čtvrté místo.

Diskuze (1) Další článek: Brawl Stars: hra od vývojářů Clash of Clans má opět zaděláno na úspěch

Témata článku: Nokia, Samsung, , , , , , , , Kus, Hlavní výhoda, Prodej, Africká země, Páté místo, Rozvíjející trh, Druhý dech, Pro +, Trh, Třetí místo, Hloupý telefon, Evropa, Tlačítkový telefon, Celosvětový prodej, Globální prodej, Asie