TP-Link HA100: Levná hudba bez kabelů [minirecenze]

TP-Link HA100 pošle hudbu z telefonu/tabletu/počítače přes Bluetooth do čehokoliv od sluchátek po hudební systémy, které dosud bezdrátovou technologií nedisponovaly.

Současnou módou je přehrávání hudby bezdrátově – v nabídce různých reproduktorů a cestovních repráčků se předhání i tradiční výrobci audiotechniky. Pokud máte doma ještě tradiční Hi-Fi sestavu, nemusí vás u ní absence Bluetooth a spárování s mobilním zdrojem hudby mrzet – stačí si dokoupit malý Bluetooth přijímač jako je TP-Link HA 100.

Ten je ve své podstatě naprosto univerzální. Stačí mu jen volná elektrická zásuvka (nemá vlastní zdroj napájení) a volný audio vstup. Ten může být jak ve všudypřítomné podobě pro kabel s 3,5mm jackem, tak i jako kabel s RCA cinch (oba jsou rovněž součástí balení). Nenáročnému uživateli tedy nic v okamžitém použití nebrání. Audiofilové se asi nad tloušťkou a obyčejností kabelů ušklíbnou – otázkou ovšem je, zda bezdrátové streamování hudby za pomoci Bluetooth technologie je vlastně v souladu s jejich vyhrazeným naturelem a požadavky.

Plusy a mínusy

+ Univerzální použití, cena
+ Podpora NFC

- Malá paměť pro spárovaná zařízení

Přehrávání z vybraného zařízení a spárování s ním je jednoduché: na zesilovači (Hi-Fi systému) vyberete vstup, ke kterému je HA100 připojen a v mobilním telefonu, tabletu nebo počítači dáte vyhledat Bluetooth zařízení a posléze povolíte jejich spárování. Ještě jednoduší je to, máte-li chytré zařízení s podporou NFC párování. To potom stačí přiložit zařízení na malou chvíli k přijímači HA100 a symbolu pro NFC tag, povolit spárování a máte hotovo. Stejným způsobem spojení s přijímačem zrušíte – o tom vás informuje malá stavová LED dioda na těle (modrá – spojení navázáno, bílá – připraveno k párování).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Levnější a univerzálnějí řešení, než třeba sofistikovaný Google Chromecast Audio.

V příslušenství receiveru HA100 najdete ještě jeden NFC tag v podobě malé plastové samolepky – tu si můžete nalepit třeba za vchodové dveře domácnosti a ihned po příchodu se tak připojit. Důležité ovšem je, aby NFC samolepka byla v dosahu Bluetooth přijímače (až 20 m v přímé viditelnosti) a přijímač nebyl připojen k jinému zařízení. Automatické připojení bez párování je podporováno, škoda ale, že si přijímač zapamatuje jen dvě naposled připojená zařízení (obvykle si Bluetooth zařízení pamatují alespoň čtyři zařízení). Jako univerzální zařízení pro streamování hudby (a audia všeobecně) ovšem vyhoví HA100 na výbornou.

TP-Link HA100 ve zkratce

• bezdrátový standard: Bluetooth 4.1
  • kompatibilita: všechny A2DP zařízení
  • rozhraní: Micro USB port pro napájení, 3.5mm audio výstup
  • ostatní: podpora NFC párování
  • příslušenství: 2× propojovací audio kabel, NFC tag
  • rozměry: 61 × 19 × 67 mm
  • výrobce: TP-Link, cz.tp-link.com
  • cena: 630 Kč
Diskuze (12) Další článek: LG uvádí dotykové pouzdro pro zatím nepředstavený smartphone LG G5

Témata článku: , , , Streamování hudby, Stejný způsob, Zásuvka, Malý Bluetooth, Mini, Univerzální zařízení, Elektrická zásuvka, Dosah bluetooth, Bluetooth zařízení, Link, Hudba, Bluetooth technologie, Vybrané zařízení, Podpora nfc, Nature, Google Chromecast, Google Chrome, Chytré zařízení, Univerzální použití, RCA, Kabel, Absence bluetooth