Trh je nasycený. Prodeje v Číně jsou nejhorší za 5 let. Všichni padají, roste pouze Xiaomi

Trh je nasycený. Prodeje v Číně jsou nejhorší za 5 let. Všichni padají, roste pouze Xiaomi

Čínský trh se smartphony zažil nejprudší propad za posledních pět let. V prvním čtvrtletí letošního roku klesly prodeje chytrých telefonů meziročně o více než pětinu na 91 milionů kusů. Podle odhadů analytiků jsou Číňané přesyceni nekonečnými marketingovými kampaněmi.

Od roku 2013 Číňané v každém kvartálu koupili nejméně 100 milionů chytrých telefonů. Ačkoli experti pokles očekávali, nikdo nepředpovídal, že bude tak enormní, uvádí server CNN.

Pokles prodejů zasáhl osm z deseti nejvýznamnějších producentů mobilů. Samsung prodal v Číně o polovinu výrobků méně než loni ve stejném období. Gionee a Meizu jsou na tom stejně. Apple si nevedl o mnoho lépe a v počtu prodaných telefonů klesl ze čtvrtého místa na páté. Vivo a Oppo spadli jen o zhruba 10 %.

Nové, ale stále stejné telefony

„Vysoká konkurence nutí firmy napodobovat portfolio produktů a marketingové strategie ostatních společností,“ uvedl analytik společnosti Canalys Mo Ťia. Podle něj se firmy musí soustředit na vývoj rozmanitějších modelů a odlišných funkcí spíše než zásobovat již tak plný trh stále stejnými zařízeními a produkovat jen velké množství reklamních kampaní, píše server The Verge.

Trendu se ale vymyká společnost Xiaomi, které se jako jediné podařilo navýšit prodeje o dvojciferné číslo. Prodala 12 milionů smartphonů, oproti nepříliš úspěšnému předešlému roku o 37 % více.

Diskuze (5) Další článek: Jak to dopadne, když se umělá inteligence poprvé v životě dívá na porno

Témata článku: Oppo, Samsung, Vivo, Xiaomi, Hospodaření a finance, Čína, Chytrý telefon, Letošní rok, Prodej, Stejné zařízení, Ostatní společnost, Telefon, Nový telefon, Čínský trh, Xiaomi, Čtvrtý místo, Velké množství, CNN, První čtvrtletí, The Verge, Marketingová strategie, Číňan, Reklamní kampaň, Poslední rok, Producent


Určitě si přečtěte