Trh smartphonů v Číně poprvé klesl. Svět čeká expanze tamních značek

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 7

Názory k článku

avatar
26. 01. 2018 16:38

Jj, potvrzuju expanzi. Koncem roku jsem na AliExpressu pořídil čistokrevnýho číňáka Umidigi S (4GB/64GB, MT6757 8x2,3GHz, 13+5MPix, "CZ"LTE, 4000mAh QuickCharge USB-C, 5,5 FullHD, čtečka a tlačítka pod displejem, kovový záda). Za $170 docela slušný. K pořizovací ceně je v mým případě nutný připočíst 300Kč za oživení v servisu - tel. měl drobnou závadu - nešel zapnout (údajně nedocvaklej konektor zákl. desky), čímž potvrzuju taktéž i jistou nevyzpytatelnost přístrojů z orientu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
26. 01. 2018 10:08

Indie, poté se dostala v prodejích smartphonů před USA, se již řítí přes Čínu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 01. 2018 08:20

No a právě tady by měl svou úlohu splnit novinář a pomoci se spotřebiteli rozhodnout. Ne, nechci aby za mě někdo přebíral zodpovědnost ale když zde uvedete, že telefon "xy" má výbornou baterii s kapacitou 6000 mAh, 8-mi jádrové cpu MTK a ohromujících 8GB RAM a na českém trhu se bude prodávat za 3,5 tis. Kč, spoustu lidí tomu podlehne. Věřte mi, v mém zaměstnání mi rukama prošly stovky telefonů (jen ty, ofic. dostupné na českém trhu) a i třeba ta vcelku vychvalovaná Nubia je na živo naprosto otřesná. Jak zpracováním, tak vnitřním uspořádáním komponentů, o zabugovaném os nemluvě. Reklamovanost je zkrátka vysoká. A to stejné platí o většině čínských značek (zopo, doogee, myphone, bohužel i dost Lenov a Moto, prestigio, coolpad, cubot, archos,...) Tímto nechci schvalovat cenovou politiku Samsungu a spol ale v nejnižších cenových patrech se zkrátka mobil vůbec nevyplatí kupovat. To že papírově to je nabušené, neznamená, že to tak i bude chodit a že telefon nevydrží fungovat 2 měsíce než musí na swap základové desky, na měsíc na reklamaci...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
26. 01. 2018 01:22

Ono to znamená ještě jednu věc - konsolidaci. V době expanzivního růstu se rojila hromada nových značek, tzv. No name výrobců, kteří žili z toho, že prostý Číňan byl schopný koupit kdejakou plečku, jen aby měl taky dotykáč. V době nasycení ale i Číňani sahají po high-end modelech a vyžadují kvalitu. Tzn. spousta značek zanikne a zůstanou jen Ti nejsilnější a nejinovativnější. Přesně tak, jak se to stalo dřív v Evropě nebo Japonsku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor