Trh tabletů vytrvale klesá. Je jen jediný výrobce, který tomu dokáže vzdorovat

Trh tabletů vytrvale klesá. Je jen jediný výrobce, který tomu dokáže vzdorovat

Trh tabletů klesá už několikátým rokem v kuse, ani třetí kalendářní čtvrtletí 2018 nebylo výjimkou. Podle analýzy společnosti IDC se globálně distribuovalo 36,4 milionu tabletů, což je o necelých 9 procent méně než ve stejném období loni. Z tohoto objemu 87 % tvořily tablety klasické, zbytek tablety s odnímatelnou klávesnicí. Analytici poukazují, že trh s tablety se začíná blížit trhu s PC a notebooky, k němuž mají tablety blíž než ke smartphonům.

Tab.: Top 5 výrobců tabletů podle počtu distribuovaných kusů v 3Q 2018:

Výrobce

3Q18 Distribuce (mil. ks)

3Q18 Tržní podíl

3Q17 Distribuce (mil. ks)

3Q17 Tržní podíl

Meziroční změna

1. Apple

9.7

26.6%

10.3

25.9%

-6.1%

2. Samsung

5.3

14.6%

6.0

15.0%

-11.4%

3. Amazon

4.4

12.0%

4.4

11.0%

-0.4%

4. Huawei

3.2

8.9%

3.0

7.6%

7.1%

5. Lenovo

2.3

6.3%

3.1

7.7%

-24.5%

Ostatní

11.5

31.6%

13.1

32.9%

-12.1%

Celkem

36.4

100.0%

39.9

100.0%

-8.6%

Jasným lídrem s téměř 10 miliony prodaných iPadů zůstává Apple, ale ani on se nevyhnul meziročnímu poklesu prodejů o 6 %. Podobný příběh napsal i druhý Samsung, který sice ke konci sledovaného kvartálu vydal nový špičkový Galaxy Tab S4, ale počty prodaných kusů ztrácel hlavně v nižších kategoriích, kde jej nižší cenou začínají přetlačovat čínští výrobci.

Klepněte pro větší obrázek

Svoji pozici na trhu udržel Amazon, který hlavně díky své marketingové podpoře prodeje na tzv. Prime Day (zvýhodněné akce pro členy programu Amazon Prime) dokázal zhruba zopakovat prodejní čísla z loňského léta. Jediná značka, která dokázala navzdory poklesu trhu růst, byl čínský Huawei, zejména díky dobrým prodejům v Evropě a Latinské Americe. Lenovu na pátém místě poklesly prodeje o čtvrtinu a nepomohly ani započítané tablety značky Fujitsu, se kterou má Lenovo v oblasti tabletů společný podnik.

Jak vybrat tablet:

Diskuze (35) Další článek: Takto bude vypadat nadstavba Samsung Experience na Androidu 9.0 Pie

Témata článku: Apple, Huawei, Lenovo, Samsung, Tablety, Hospodaření a finance, Statistika, IDC, Analýza, Stejné období, Páté místo, Kalendářní čtvrtletí, Evropa, Meziroční pokles, Jasný lídr, Výrobce, Amazon Prime, Sledovaný kvartál, Jediný výrobce, Čínský výrobce, Trh, Nízká kategorie, Trh tabletů, Latinská Amerika, Kus


Určitě si přečtěte

RECENZE: Huawei P20 Lite — odlehčená verze letošní špičky láká vzhledem i cenou

RECENZE: Huawei P20 Lite — odlehčená verze letošní špičky láká vzhledem i cenou

** Osvědčený recept Huawei v trochu modernějším střihu ** Výřez v displeji neruší ani zdaleka, jak by se mohlo zdát ** Odemykání obličejem je návykové a překvapivě dobře funguje

Martin Herodek | 34

Huawei Mate 20 Pro nadělá konkurenci vrásky. Superphone nemá slabé místo

Huawei Mate 20 Pro nadělá konkurenci vrásky. Superphone nemá slabé místo

** Nová vlajková loď Huawei prakticky nezná kompromisy ** Přináší ohromný výkon a nezvykle mnoho inovací ** Nejzajímavější je čtečka v displeji a nový typ paměťovky

Jan Láska | 153