Twist se propadá, tarifů přibývá aneb T-Mobile žije!

Jak si vedl náš druhý operátor v prvním pololetí roku? Tržby i čistý zisk se zvýšil, počet tarifních zákazníků vzrostl o polovinu, GPRS se využívá osminásobně, volá se a esemeskuje čím dál víc.
Twist se propadá, tarifů přibývá aneb T-Mobile žije!

Vzhledem k tomu, že chystáme tradiční rozsáhlou statistickou analýzu, která bude komentovat uplynulý kvartál, resp. půlrok, a srovnávat jednotlivé operátory nejen mezi sebou, ale i v čase, seznámíme se s aktuálními výsledky T-Mobilu pouze stručně. Pokud se našeho tabulkového přehledu nemůžete dočkat, zde je odkaz na poslední verzi z května. Aktuální finanční výsledky operátorů za uplynulé čtvrtletí naleznete v článku Jiřího Hlavenky, který jsme vydali před týdnem.

Nahoru všemi směry

Jak to tak bývá, za první pololetí tohoto roku se oproti stejnému období roku předchozího zvýšily všechny podstatné finanční ukazatele. Nahoru šly tržby (o 15 procent), EBITDA, tzv. provozní zisk před započítáním odpisů odpisy, amortizací, finančních položek a zdanění, (o 17 procent), čistý zisk vzrostl o 23 procent, ukazatel průměrného výnosu na zákazníka (ARPU) se zvýšil o dvě procenta z 470 na 479 Kč. Tato hodnota je ovšem zajímavější spíše u konkurence, k tomu se ale dostaneme v přípravovaném srovnávacím článku.

Klepněte pro větší obrázek

„V letošním roce se již operátoři nemohou spoléhat na strmý růst zákaznické základny. O to větší roli hraje udržet stávajícího zákazníka a neustále jej přesvědčovat o užitku a kvalitě nabízených služeb. Naši letošní strategii lze proto shrnout heslem Více hodnoty. Prezentované pololetní výsledky jsou bezpochyby důkazem, že ji prakticky naplňujeme,“ říká Roland Mahler, generální ředitel společnosti T-Mobile Czech Republic a.s.

Kolik hlav máš, tolikrát jsi operátorem

Ke konci června T-Mobile registroval celkem 3 607 000 zákazníků, zatímco v loňském pololetí to bylo 3 150 000, což znamená nárůst zhruba patnáct procent. Velmi zajímavý je ukazatel nárůstu tarifních zákazníků v poměru k twistovým. Zatímco majitelů tarifních programů je u T-Mobilu 766 tisíc, předplacenou službu Twist vlastní 2 841 tisíc uživatelů. Ale! Oproti minulému pololetí byl u Twistu nárůst "pouze" 8,1 procenta, počet tarifních zákazníků vzrostl o 46,7 procenta. Trend je jasný. U nových zákazníků je to ještě markantnější, u tarifních nárůst 27 procent, Twist zaznamenal ve srovnání s minulým obdobím propad o 98,7 procent (!). Tržní podíl společnosti T-Mobile se v prvním pololetí letošního roku meziročně nezměnil a udržel se na úrovni 40,4 %.

Klepněte pro větší obrázek

Co se týče firemních zákazníků, na tomto poli si T-Mobile dokázal získat klienty jako Unipetrol a. s., Sekyra Group a. s., PTV s. r. o. a Toyota Peugeot Citroen Automobile Czech s. r. o. Smlouva byla prodloužena u Škody Auto a. s., společnosti Siemens s. r. o., Ernst & Young k. s., Lucent Technologies ČR v. o. s., Student Agency s. r. o. či Aral ČR a. s.

Zlatá vejce v podobě datových služeb

Nejdynamičtější křivkou růstu se může pochlubit oblast datových služeb, když objem dat vzrostl meziročně o 834 procent. Už se těším na další čtvrtletí, jestli tato hodnota nějak výrazně klesne v souvislosti s časově omezenou nabídkou datově neomezeného GPRS tarifu, jehož nabídka už bohužel skončila. Technologie rychlých dat GPRS ovšem tvrdí i tak muziku, to jde poznat. Představení nových tarifů tak vzalo za své.

Nárůst oproti prvnímu pololetí loňského roku byl zaznamenán rovněž v počtu protelefonovaných minut (17,6 procent) a odeslaných SMS zpráv (32,5 procent). Za prvních šest měsíců provolali uživatelé v síti T-Mobile 1 708 milionů minut, což je o 18 procent více ve srovnání se stejným obdobím předchozího roku. Nárůst v podobě 33 procent byl evidován v počtu odeslaných SMS zpráv: k 30. červnu tohoto roku odeslali zákazníci T-Mobile 820 milionů textových zpráv oproti loňským 619 milionům.

Klepněte pro větší obrázek

Tolik tedy půlrok u T-Mobilu, jak je vidět, telekomunikacím se u nás daří, jak ale žijí čeští operátoři ve srovnání se sami sebou? Na to se podíváme příště.

Témata článku: Operátoři, T-Mobile, Twist

125 komentářů

Nejnovější komentáře

  • Katka 4. 9. 2003 16:27:10
    http://www.okpoint.cz
  • sázav 21. 8. 2003 12:54:34
    "Sem si fšim že tydle tarify začal ..." normálně (netrvám na spisovně!)...
  • Fido 19. 8. 2003 14:15:09
    Ano prenositelnost cisla ma byt i v mobilnich sitich ale v podstatne...
Určitě si přečtěte

Sigfox v praxi: Jak internet věcí pomáhá k lepšímu vínu

Sigfox v praxi: Jak internet věcí pomáhá k lepšímu vínu

** Internet věcí už není prázdná fráze ** Čekali byste chytrou elektroniku ve vinohradu na jihu Moravy? ** Čerstvé informace každých 30 minut umožní šetrně pracovat s chemií

17.  8.  2017 | časopis Computer, Michlovský Jakub

V srpnovém ceníku T-Mobilu najdeme Xperii L1 a Samsungy J3 a J5 (2017)

V srpnovém ceníku T-Mobilu najdeme Xperii L1 a Samsungy J3 a J5 (2017)

** V druhé půlce letních prázdnin bodují telefony střední třídy ** Pokud fandíte výhodným nákupům, zaostřete na Huawei ** Za dvouletý úpis vám operátor sleví až 4 000 Kč z ceny

3.  8.  2017 | Pospíšil Aleš | 1

TOP 10: Nejprodávanější smartphony v Česku za červen 2017

TOP 10: Nejprodávanější smartphony v Česku za červen 2017

** V červnu jsme nejvíc kupovali modely s cenovkou do 7 tisíc ** Ze značek převládá Samsung a Huawei ** Nejoblíbenějším smartphonem od Applu je iPhone SE

21.  7.  2017 | Láska Jan | 8

Aukce skončila. Pásmo 3,7 GHz si rozdělí dva stávající a dva noví operátoři

Aukce skončila. Pásmo 3,7 GHz si rozdělí dva stávající a dva noví operátoři

** Frekvence pro „městské“ LTE vydražili O2, Vodafone a dva nováčci ** Jmenovitě Poda a Nordic Telecom, který má největší kus spektra ** Cena za frekvence se nelíbila T-Mobilu, a tak se z aukce stáhl

11.  7.  2017 | Pospíšil Aleš | 73

Srovnali jsme tarify a odhalili tři zlatá pravidla našich operátorů. Která to jsou?

Srovnali jsme tarify a odhalili tři zlatá pravidla našich operátorů. Která to jsou?

** Tři zlatá operátorská pravidla: komplikovaně, draze, připlať ** Operátoři letos změnili nabídku tarifů, ušetřit vás ale nenechají ** Ceny už sice nemají úplně stejné, ale rozdíly jsou minimální

10.  7.  2017 | Pospíšil Aleš | 56


komerční sdělení

Komerční sdělení