Týden mobilně 96: rozsoudili jsme Apple a Samsung

Diskuze čtenářů k článku

Beda  |  12. 09. 2011 16:47

Nechcete to srovnani otitulkovat anglicky? By me zajimala reakce lidi ve svete :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
m  |  12. 09. 2011 21:22

Stejně ničeho nedosáhl, samsung tab jde v německu na dračku, apple udělal samsungu reklamu zadarmo a ještě je apple v očích veřejnosti za pitomce!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hans_z_  |  12. 09. 2011 16:05

Prej Dísldorf :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Adam Chalupník  |  12. 09. 2011 15:10

Pánové s tím srovnáním iPadu a Galaxy Tabu to snad nemyslíte vážně! Pokud vím, před iPadem byly jen nevzhledné krabičky s neohrabaným ovládáním, které se skoro neprodávaly. Až Apple přišel s unikátním vzhledným konceptem a revolucí v oblasti tabletů. IPad byl jiný nic než jeho předchůdci a hlavně TRHAL prodejní rekordy což žádný jiný tablet v minulosti nezvládl. Proč by Apple měl pykat za to, že zvládl něco, co ostatní výrobci nezvládli za 30 let vývoje svých tabletů. Apple přišel se svým historicky prvním tabletem a hned trhal prodejní rekordy po celém světe! Naprosto souhlasím s patentem "rámečku s obrazovkou", protože nikdo jiný 30 let nedokázal pochopit, že tablet musí být jednoduchý a ne neohrabaný! Proč by se Apple nemohl soudit se Samsungem, který kopíruje jeho produkty včetně GUI a dokonce i včetně samotného balení produktů? Naprosto souhlasím s rozhodnutím soudu v Německu a doufám, že Apple bude úspěšný i na dalších světových trzích, moc bych si to přál. Pánové proberte se a UZNEJTE úspěch APPLU s iPadem a nechte těch opovržených keců na Apple, který od Vás slýchávám častěji a častěji, není to objektivní!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dzin  |  12. 09. 2011 20:17

Ano, apple byl první úspěšný výrobce tabletu, vlastní také dosti obecný patent a nyní se soudí s konkurencí, která už přeci jen vznikla. To je pravda a nemám problém to uznat. Applu za to patří palec nahoru.
Druhou stranou mince pak je fakt, že původně dobrý nápad a duševní vlastnictví chráněné patentem se může do jeho vypršení či zrušení stát brzdou pokroku. Ostatně, nebylo by to poprvé. Například "vynálezce" parního stroje James Watt taky parní stroj nevynalezl, pouze podstatně zdokonalil a tím byl schopen ho uvést do praxe. Průmyslová revoluce mohla začít, protože našla svůj symbol. Watt si pak nechal patentovat některé důležité součásti a zaslouženě na tom profitoval. Jenže nápadu se chopili i jiní a ti potom netrpělivě čekali až Wattovi patenty vyprší, aby se technologie mohla pohnout dopředu. Nikdo totiž nečekal, že by James mohl káru pokroku tlačit jen on sám a dovolili si také přihodit svou trošku do mlýna.
Analogie s Applem se sama nabízí. Nevím, zda ipad v důsledku přinese nějakou revoluci, ale rozhodně si jednou budeme pamatovat, že jím to začalo. Co bylo předtím bude zajímat jen odborníky. A co přijde potom? No, třeba budeme muset čekat na konec platnosti patentů. A historie se opět zopakuje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
umiyaki.cz  |  11. 09. 2011 11:14

"Takže já mám bílý iPad a Honza má černý od Samsungu. Je jasné, že toto je naprosto jiná barva. Jo a proč sis nevzal černou variantu iPadu? No, protože bych pak musel říci, že je to stejné a Samsung vzhled přední strany okopíroval vč. tvaru."
"Já mám anténu skytou na delší straně, pod úplně stejným bakelitovým krytem jako u iPada. Tvar, tloušťka odpovídá. To znamená, že je to naprosto odlišné řešení."
Chlapci, ne vše zde uvedené bylo ve videu řečeno, bohužel. Každopádně vaše amatérské soudy jsou vhodné max na zaplácnutí jedné z částí jinak pěkného podcastu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
michal  |  11. 09. 2011 11:32

Jsou i navzájem si podobnější přístroje než ipad a galaxy tab. Pravý důvod je ten, že galaxy tab je lepší, proto se apple soudí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
umiyaki.cz  |  11. 09. 2011 11:58

Lepší v čem? V dnešní době je to o aplikacích a jak dobře fungují a mezi sebou spolupracují. To na iOS fuguje velice dobře. S Androidem nemám zkušenost, ale asi to také bude v pořádku. V čem je tedy "lepší" tablet od Samsungu?
Pokud napodobyt kompexní řešení nám Samsung ukázal na Wavu a OS Bada je to tragédie bez podpory vývojářů a s hromadou chyb v systému i po pár aktualizacích.
Pokud by Google zaříznul Android pro třetí strany, je samsung se svými tele-tableto hračkami v pr....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
michal  |  11. 09. 2011 12:18

No já mám právě zkušenost s androidem i ios , vlastním ipad a už jsem to tady ukazoval jak ios funguje, ne vše je totiž v pořádku http://www.youtube.com/watch... omlouvám se za ty slova na konci , to mi ulítlo

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
RH  |  13. 09. 2011 11:44

S tímhletím spamem o blbnoucí aplikaci akorát ze sebe děláš vola

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
michal  |  13. 09. 2011 17:49

Jediný vůl seš tady ty , prostě je to šmejd, tak se s tím smiř. Zhroutilo se ti to jediný, čemu si věřil co? I kdyby to na krásně bylo vinou těch aplikací, tak za to může zase apple, protože on je kontroluje a schvaluje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
R1S0  |  11. 09. 2011 14:49

OMG to maju teraz vsetci okrem applu pouzivat cervene alebo kriklave ramceky,do rohov miesto zaobenia dat ostre spice,a urobit to 20cm hrube,aby ich niekto na zaklade megavseobecneho patentu nezaloval?
a antenu maju dat za oloveny kryt?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Peter  |  11. 09. 2011 01:10

Wi-Drive:
Je to proste flashka navyše. Nejak ma to nezaujalo. To už lacnejšie výjde SD karta alebo USB kľúč cez camera-kit.
Skôr by niekto mohol prísť na trh s externým 2,5" meniteľným diskom s funkciou WiFi AP a aplikáciami pre iOS a Androd na prehrávanie obsahu. Možno nie som prvý, koho to napadlo a možno to už niekto predáva.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JAN  |  10. 09. 2011 22:05

Nejde ani o ten tablet, jako že to sali samsungu vyžrat za galaxy s, UI jejich androidu, některé jiné modely galaxy, za kopii smart cover apod. Sice mam samsung rád, ale za tohle si mužou sami

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kott02  |  10. 09. 2011 18:54

Dneska se mi na androidmanii teda mobilmanii, to je jedno a totéž, velicé líbilo představení NFC tzn od 13:57 už bylo zajémavé pokoukání. Video na konci ani nemluvě . Myslím si že i fanoušci Jablečných produktů dají za pravdu že externí disk ve videu je pěkná konina, jo pokud by tam šli nahrávat aplikace ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Efraim  |  10. 09. 2011 18:14

Já mám ipad2 a jsem spokojenej! Hlavně díky velké nabídce aplikací. To co mi u ipadu chybí (wi-drive je blbost) je usb nebo místo na karty což nemá ani samsung alespoň jsem to nikde na videu ani na fotkách neviděl (pokud samsung kopíruje tak blbě - měl by tam dát něco na víc usb, hdmi apod.). Celá válka applu a samsungu jde mimo nás - víme jen to co nám řeknou, takže vlastně vubec netušíme jak to je doopravdy a o co vlastně jde. Myslím že oba soupeři jsou velcí kluci a nějak to dopadne, co je mi do toho:) ale fakt je, že to video na MM nebylo nejférovější, porovnávat bílou verzi s černým tabem, no koukněte sami http://youtu.be/M1bkovoLXw4... Podobnost tam je. Ale netuším o co ve válce přesně jde. Jde jen o to že samsung má big reklamu a apple taky:D a já si nakonec mohu vybrat svobodně co chci a co nechci:P

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JohnyAsbest  |  10. 09. 2011 18:11

nějak mi uniklo, zda-li hoši mají před sebou originální verzi žaloby, když jsou tak moudří.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
blbec  |  10. 09. 2011 23:37

Nejspis klukum vubec neverim, ale tebe verit budu...
Tak mi aspon vysveltli o co jde v tom sporu, ze jses take tak moudry

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
LucasonX  |  10. 09. 2011 17:40

Podle komentářů se mi zdá, že jsem celé to srovnání pochopil špatně, to nebylo celé myšlené ironicky?
Naopak pánové poukazují na tu podobnost, všechno co vyjmenovali, jeslti je to delší nebo kratší strana a různé materiály je nepodstatné, mají to obě zařízení designově téměř totožné..celé to je ironie, že nejsou vůůůbec podobné..nebo opravdu není a myslíte to vážně, že nechápete proč Apple Samsung žaluje?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
LucasonX  |  10. 09. 2011 17:43

..samozřejmě, že mít patent na obdélník s displayem je vážně přehnané, ale jen o to zde nejde.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Nutrition_man  |  10. 09. 2011 17:50

Ne, nebylo
PS: Prosím redaktory o přepsání "Diskuse" na "FlameWar"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
michal  |  10. 09. 2011 17:54

Mělo by se na to podívat vedení applu, pak by se jim rozsvítilo, jak jsou vlastně směšní.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
LucasonX  |  10. 09. 2011 18:14

Směšní? Viděl si obrázek jak vypadaly tablety před a po iPadu? Vážně to nepovažujete za zvláštní? To se to opravdu nedá designově zpracovat jinak než zakulacenej obdélník s displayem a kolem černej pruh? A zaoblený záda s kouskem jinýho materiálu pro krytí antény? Mobily mi nepřijdou jeden jako druhej, proč by to nešlo u tabletů?
Nebo vem si dnešní HP EliteBooky, vážně si to na první pohled nepovažoval za Macbooka Pro?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
michal  |  10. 09. 2011 18:58

Tohle je minimalistický design, který je naprosto obecný, jako televize, nebo třeba digitální rámeček. Já nestojím o nějaký designové exesy, který zákonitě budou na škodu. Tak že požaduju vzhled jako ipad, ale ne ios, samsung to pochopil a já mu za to děkuju, mél by to pochopit i apple. Mimochodem, zatím jsem nešťastným majitelm ipadu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
LucasonX  |  10. 09. 2011 20:13

Když je tak naprosto obecný, proč ho neměl nikdo dřív? Proč byl první mobil svého druhu iPhone, proč byl první tablet svého druhu iPad? Proč když je to tak jednoduchý a logický design notebooku, proč ho neměl nikdo dřív, zase první Apple?
Duševní vlastnictví je sporný, ale i ty logický a jednoduchý věci musely někoho napadnout a někdo je musel prosadit a risknout vyrobit a nabídnout, někoho kdo za ten nápad zaslouží peníze a to, že Apple přinesl revoluci v tabletech, risknul to, všichni ostatní viděli, že to jde, tak se začali přidávat a ani si nedaj práci bejt osobitý, to mi nepřijde fer.
To můžeš říct se všim, jednoduchý design, logický, nic co vymešlet..ale to platí pomalu u každý elektroniky. Copa televize má samsung stejný jako LG? nebo jako Sony? Ne, tam koukneš a podle design víš, která je čí. A taky je tam vlastně jedinej minimalistickej logickej tvar, ale přesto to každej pojme trochu jinak.
Líbí se ti iPad ale nechceš iOS, tak Android, tak koupim designově kopii iPadu s Androidem a vyřešeno..
A co kdybys chtěl iPhone bez iOS? Tak koupíš čínskou kopii s Androidem? A bude ti to taky připadat v pořádku?
Jak by se ti líbilo kdybys byl designer, navrh krásný stylový minimalistický nábytek, samozřejmě s odpovídající cenou a ona by to za půl roku začala prodávat Ikea za pár stovek jen v jiném materiálu? Nejsem ovečka ani zastánce Applu, spoustu věcí z jeho politiky mi vytáčí, ale v tomhle jsem na jeho straně..zvlášt když vidíš ten souhrn "tablety před a po iPadu" - před různé počítače různých značek a po? Jeden design (design Applu), varianty ve velikosti a poměru displaye..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
michal  |  10. 09. 2011 20:29

No a co jako? To přece neznamená, že to nikdo jiný nebude vyrábět, prostě se to chytlo, tak to tady je a teď jsou ty žaloby trapný. Proč do toho apple dával funkce telefonování, sms , mms , natáčení videa když nic z toho nevymyslel, předhazuje mu to pořád někdo? Ne , je to totiž obecné. Z toho vyplývá , že apple se chová trapně a je hamyžný.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
LucasonX  |  10. 09. 2011 20:57

Ano, může to vyrábět kdo chce, ale at to od Applu odkoupí nebo mu platí aspon symbolickou částku, prostě se podělit o ty náklady na vývoj.
Možná se platí licenční poplatky Bellovi nebo jeho potomkům, nebo už ten patent propadl, možná je to stejné i s sms, kdo ví..
Ale prostě deisign je vlastnictvím designera nebo firmy. Jasně, patent na obélník s diplayem je blbost, zase zase je blbost mít dvě zařízení od konkurenčních firem a dát je vedle sebe a dokud je neotočíš řek bys že sou totožný a kdyby ti na Samsung Tab zezadu připlácli jablíčko možná tě ani nenapadne že to nejsou dvě varianty jednoho produktu jedný firmy.
Auto má kola, to je obecný, má volant, má okna, má motor, ale kdyby tu jezdili Q7 jenom by se menovali Shiuzicu a vepředu neměly kruhy, ale třeba čárky, nebylo by to nic divnýho?
Kdo se toho nedoktnul to nepochopí, komu ten, co seděl vedle, neukradl nápad a nedostal za něj ocenění nebo na tom nevydělal, tomu to přijde jako nesmysl nějaký duševní vlastnictví, ale i nápad, kam spadá i design, má hodnotu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
michal  |  10. 09. 2011 21:07

Ale samsung si to taky musel vyvinout sám, každý kousek dílu má uplně jiný,to prostě není jen kopie, ta se musí shodovat ze sta procent, navíc apple už to má dávno zplacený. Když nebude ani na jednom žádný nápis vždycky bezpečně poznám, co je co, na rozdíl od těch televizí, tam to bez nápisu nepoznám.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
blbec  |  10. 09. 2011 23:35

"Proč byl první mobil svého druhu iPhone, proč byl první tablet svého druhu iPad? "
viz. meho prispevek nahore odbornik z let 2007-...
P.S. Dotykove PDA,komunikatory tu byli snad 7let predtim. Tablety mozna byli jeste drive...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jjfb  |  13. 09. 2011 14:05

Apple Newton - prapředek všeho co tu máme.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  10. 09. 2011 16:48

vy jste ale čuráci!!!!!! Máte teda velkej komplex z Applu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
billy  |  10. 09. 2011 17:13

aneb podle sebe soudím tebe

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Feyl  |  10. 09. 2011 16:11

vyborny dil, jen tak dal :)
co se tyce toho externiho disku, tak to se u androidu da vyresit standardni pametovou kartou, ktera je jednak levnejsi, druhak to nezere baterku (wifi prenos) a nemluvim ani o velikosti a vaze...nj, to je tak, kdyz mate telefon s pevnou pameti a zadna rozsiritelnost..ale nekomu to treba vyhovuje..
a vy vsichni co na neco nadavate a komolite jmena neco jako "tamtung" apod...jste trapny, jste trapny, jste trapny..kdyz nemate argumenty, tak vas nic jinyho nenapadne nez si zvysit ego pohrdanim znackou a komolenim nazvu...vemte si bravicko a nelezte vubec na net..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sx  |  10. 09. 2011 15:44

apple dela jen reklamu pro samsung, jelikoz lidi ted budou vic mu sympatizovat, a projevovat tak nesouhlas s politikou apple.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hellwet  |  10. 09. 2011 14:55

ten exterdny disk je aka sprostost, ze sa to da sparovat len cez wi fi a tam kde nie je wi fi tak to mozem rovno do kosa hodit lepsie by bolo kebyze sa to da sparovat cez bluethoot

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
billy  |  10. 09. 2011 17:11

Vy jste to asi nepochopil, to zařízení se nepřipojuje k wifi ale samo jako vysílač funguje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tony  |  10. 09. 2011 13:56

Kdo ví, proč se říká uživatelům Abdroidu - Androidiot ? Jinak viva Nokia - nejkvalitněji zpracované telefony s nejlepším OS a nedostižným nádherným designem :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  10. 09. 2011 14:04

Trapný pokus o flame...co jiného čekat. Už je to opravdu trapné a ubohé...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marvin  |  10. 09. 2011 14:35

S tim OS bych byl opatrnej, jeste tu nemame Nokie s WP7! To teprve bude bomba.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
7luke.com  |  10. 09. 2011 13:04

Mobilmania už jede na módní vlně bulváru - psát kraviny směrem k návštěvnosti, hlavně cíleno na mladé (androidové) puberťáčky, kteří udělají největší obrat (provoz). Stejně tak jako slavní zpěváci/kapely mají v publiku převážnou skupinu mladých děcek. Je to úsměvné, když na pódiu zpívají něco drsného a pod pódiem ječí uhrovaté patnáctky a mladí "drsní" kšiltovkáři. Na pole s váma (těma děckama, co tady píšou kydy v diskuzích), vás to chytrulínování přejde vy experti. Od té doby, co může mít internet už každá lopata (a vyjadřovat se na něm), jde kvalita netu strmě dolů...... (psáno na iPadu 2)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
7luke.com  |  10. 09. 2011 13:06

To jsem nečetl ty příspěvky na konci nade mnou a teď vidím, že jsou na podobné vlně, jako ten můj

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
michal  |  10. 09. 2011 13:21

No a co tě sem tedy táhne a ještě tě nutí psát do diskuze? Když jsi tak dospělý, tak přece nad tím stačí mávnout rukou a myslet si svoje? Zvýšil sis tím příspěvkem sebevědomí? Všem jsi nám to tu skutečně natřel! Ty brďo!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jméno  |  10. 09. 2011 13:33

To udělat mohl, 7luke.com se počítám jen diví a nedá mu to se neozvat, pro tvou informaci diskuze je od toho aby se do ní psalo a o zbytečných příspěvcích by jsi zrovna ty mohl vyprávět, viď ty zvyšovači sebevědomí ...kam vy na to chodíte.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
TiGy  |  10. 09. 2011 12:39

Líbí se mi, jak tu každý androidofil, který si myslí, že když používá android tak sežral všechnu moudrost světa, nadává a prská a přitom tomu vůbec nerozumí...pánové, no vlastně spíše chlapečci, proberte se z toho kolotoče!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
michal  |  10. 09. 2011 12:43

Nějaké rozumné, dospělé, vyzrálé argumenty? Nebo potrefená husa nejvíce kejhá? Jak to je?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
martin  |  10. 09. 2011 11:59

poslední dobou se stále rozebírá IFA, samsung vs. apple, android atd. a WP7 nic
co třeba něco o tom kdy vyjde mango?? říká se že v září a nic víc...
a půjde mi můj současný WP 7.0.7 upgradeovat na 7.5 ??
koukal jsem že nové modely od HTC (titan) mají již 7.5...
Díky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
VNAvrátil  |  10. 09. 2011 12:34

Ano půjde upgradeovat z 7.0 na 7.5. Jen nebudete mít plnohodnotnou českou lokalizaci, teda oficiální cestou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jméno  |  10. 09. 2011 12:44

Také bych uvítal více informací okolo WP7, neprávem je tento systém bokem zájmů(alespoň zde), ikdyž je mnohem schopnější než ten linuxový plebs co kouká z kdejaké kaklukačky.
Menší počty z východu:
Obšlehnout design o jedné firmy + vzít SW od druhé firmy = Samsung a spol.
-byl bych vyloženě hrdý na to, že vlastním takový produkt a všude bych ho obhajoval, brrrr.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  10. 09. 2011 12:57

A proč se nedokážeš srovnat s tím, že je bokem zájmu? Prodejnost WP7 je tristní, respektive telefonů s WP7...je na tom tak zle, že se čeká na Mango, které by to trochu hnulo, potažmo na Nokii, která by to měla všechno spasit. Viděl jsi ceny WP7? Licenční poplatky Microsoftu jsou nemalé a ve srovnání s Androidem, který mají výrobci "zadarmo" (ne zcela) jsou jejich ceny stále hrozně nízké. Proč? Podívej se na to takhle - hw totožný, WP7 dražší než Android, cena WP7 telefonů nižší. Tak proč je ta cena nižší? Nemůže za to třeba nekonkurenceschopnost WP7 (prozatím)? Jak je možné, že výrobci telefonů mají z androidích vyšší marže, než z wp7 a nezbývá jim nic jiného, než snižovat cenu na hranici výrobních nákladů?
O těch tvých trapných výpočtech nemá ani cenu mluvit! Zbytečně se snažíš vyvolat flame war...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Focusx  |  10. 09. 2011 13:49

Navrátil kecá :)
Windows Phohe půjdou ofiiciálně bezproblémů upgradovat na Mango a budou mít nativně češtinu/sloveštinu. Už teď je oficiální verze programu Zune taky v češtině, přes kterou půjde české WP7 Mango nahrát.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Navrátil  |  11. 09. 2011 22:59

To by mě zajímalo, kde tohle čerpáte:). Všude se píše že komplet čeština přece bude jen na nových telefonech už s Mangem. Nebo se koukněte na video s rozhovorem českého zastoupení Microsoftu s Mobilmanií, sami potvrdili tohle s češtinou.:)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mordechaj  |  10. 09. 2011 11:15

apple je zlo a jobs je upír!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
draco  |  10. 09. 2011 10:57

To je nad rozlišovacie schopnosti jabkožrutov Filipe. Pre nich dotykový displej = iPhone. Jeeee ty máš iPhone? Ne, HTC TyTN.
Likivdáčne súdy všeobecných patentov trvajú roky? V nemecku stačí skočiť večer po pracovnej dobe za sudkyňov, ta vytiahnie biely iphone z kabelky a nechá v kancli vystaviť zákaz prezentácie tabletu, ktorý naživo nevidela.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jjfb  |  13. 09. 2011 14:02

¨Když nevíte, co je předběžné opatření, tak mlčte. To má zabránit škodám a chrání defakto Samsung!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martindk  |  10. 09. 2011 10:39

Podle mě Kuba Čížek mrhá svým talentem komika! Kdyby měl vlastní pořad v televizi tak by porazil i Mr. Beana.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
epes  |  10. 09. 2011 10:25

Takhle má vypadat "týden mobilně" ! Konečně super díl :))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mardo  |  10. 09. 2011 09:42

Pánové díky,,,dneska jsem se fakt pobavil...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honzíček  |  10. 09. 2011 09:53

V Německu se ty tablety dají bez problému koupit, jestli to nějak Samsung neobešel jinou sítí dodávek.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Focusx  |  10. 09. 2011 09:41

Nokia 700 bude trhák, ten telefon je naprostý luxus, je tu jasně vidět kvalitní evropská práce. A nový Symbian Bella aspiruje na nejlepší OS roku 2012 ! Rychlý, pěkná grafika, nejlepší mapy co jsou k dispozici vůbec a zdarma a je bezpečný. Ne jako ten špehovací Android od mafiánského Glogloglogle a těch ubohých plasťáčků se spehovací štěnicí Androidem, co se rozletí na tisíc kousků, když spadnou na zem a kdy nevíš, kdy na tebe mafiáni od Glogloglogle vytáhnou data, co si o tobě ukládají. Policie několika států už zakázala policistům a státním úředníků používat tu štěnici Android kvůli podezření z napojení Glogloglogle na organizovaný zločin a dokonce na teroristy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |  10. 09. 2011 10:36

Hezký výstřik. Nezapomeň si pak utřít monitor.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kaja  |  10. 09. 2011 10:45

, ten je pro tebe i tomu Bin Ládinovi zhora

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
stefankelner  |  11. 09. 2011 00:25

K TEJ "naj"NOKII 700, TU JE MENSI OBJEMOVO http://www.lg.com/sk/mobilne-telefony/mobil... ... S LEPSIM FOTAKOM, LEPSIM ROZLYSENIM DISPLEJA, A PODLA MNA KRAJSI/LEPSI DIZAJN ... CCA 2 ROKY STARSI !

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
aminux  |  11. 09. 2011 20:36

Udělal ses?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mirek  |  10. 09. 2011 09:10

No měl jsem několik dotazů ohledně NFC, které jsem nikde nenašel až dnes. To, že se při přenosu souboru přepne na bluetooth je docela naprd, čekal jsem od této technologie trošku víc. Navíc mají nokie starší a pomalejší verzi bluetooth nebo už verzi 3.0 ? Chtel jsem se zeptat jaká je energetická náročnost NFC ? Když je pořád zaplé jaký je odběr energie ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
stud  |  10. 09. 2011 18:50

S telefony prilozene k sobe zady by jste si ty hry asi moc nezahral.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vestor  |  10. 09. 2011 09:04

Jak u blbejch, podívejte se, co se pod slovem tablet prodávalo před iPadem a co po něm. Řekl bych, že je kapku rozdíl mezi tlustou černou plackou, kompletně plastovou s odporovým displejem, se spustou tlačítek a stylusem, ve které běží mírně upravené Windows XP, moc dlouho to nevydrží a dost to hřeje. A mezi tenkou plackou s kovovými zády, lesklým kapacitním zapuštěným displejem, minimem tlačítek, ikonkovým operačním systémem speciálně odladěným pro ovládání prsty. No a co čert nechtěl, pár týdnů po uvedení iPadu začaly z trhu záhadně mizet tablety prvního typu a naopak se odkudsi vynořily tablety druhého typu. Samozřejmě jde o pouhou shodu náhod, všichni výrobci je už roky předem připravovali, což bylo také vidět z prvních pokusů, kdy do toho narychlo rvali tehdy ještě výhradně telefonní OS s nepřizpůsobenými aplikacemi. No a podobnost designu? Ale jděte, všechna auta mají 4 kola a volant.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
michal  |  10. 09. 2011 09:42

No a co? To se máme posrat? Kdyby někdo jiný nevymyslel technologie ze kterých se to dá složit, nic by nevzniklo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  10. 09. 2011 11:28

Tomu se nedá říct jinak, než přirozený vývoj technologií...v roce 2006 rozhodně nebyla miniaturizace na takové úrovni, aby z toho udělaly něco jako je teď. Není žádným tajemstvím, že Apple vykupuje kapacity výrobních linek - kde pak mají ostatní výrobci tyto technologie brát a implementovat je. To samé OS, Google narozdíl od Apple pochopil, že telefonní OS do tabletu nepatří. Já chci hned po odemčení vědět, co mám dnes v plánu, jaké je dnes předpověď, přečíst si poznámky atd...nechci kvůli tomu hledat tu ikonku, kliknout na ní a teprve potom se dozvědět, že mám v plánu zajít si na bowling. Na tablet patří widgety, ať se to Applu líbí nebo ne. Jejich matice ikon je značně neergonomická, až nepoužitelná. Proč musím kvůli vypnutí/změně wifi zalézat do nastavení? Proč mi nenabídne widget, který by toto ovládal? Je toho více.
Proč se iPad prodává? Hlavně proto, že opravdu zatím chybí pořádná konkurence a není moc z čeho vybírat. Když se konkurence objeví (Samsung), tak se Apple zařídí. Zařídí se tak, aby se stále prodával výhradně iPad (pozor neobviňuji ho z budování monopolu!). Kdo by to přesně takto neudělal - vyšachovat konkurenci je nejlepší řešení! Na druhou stranu je to neskutečná masáž amerického národa, kterému je iPad prezentován jako ultimátní zařízení, po kterém už žádné jiné není/nebude. A to že US občané jsou zmanipulovatelní hodně lehce. Nesmím zapomenout ani na periferie, kteří jiní výrobci nabízí právě pro iPad/iPod. Je to obrovský byznys a jenom a právě to samotné zařízení je jenom kapička v obrovském moři peněz. O tom se nám tady v Evropě ani nezdá a Samsung udělal jednu výtečnou věc a to, že začal taky implementovat "univerzální" konektor, aby výrobci mohli vyrábět tyto technologie i pro jeho výrobky. Tady dělá obrovskou chybu Google, že jako standard pro Android zařízení je nastavené microUSB konektor (bohužel mu to posvětila i EU, která to chce mít jako standard) - ten sám o sobě by nevadil, ale to že výrobci mají volnou ruku v tom, kam ten konektor umístit je chyba.
Google se Samsungem se chová podle toho, co kdysi pravil Nietzsche: "Nejlepší zbraň proti nepříteli, je další nepřítel". V tomto případě Apple vs. HTC/Motorola. Uvidíme, co z toho bude.
PS: opravdu jsem byl velice pobaven, když jsem v USA na pláži viděl, jak mladý kluk poslouchá hudbu z iPadu a nese ho v ruce jako mobil. Rozhořčen jsem byl až když jsem viděl, že si americký turista fotí Eiffelovu věž iPadem. To na mě šly mrákoty.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MD  |  10. 09. 2011 08:13

Kvůli nesmyslným žalobám Apple si od této firmy nikdy nic nekoupím, to je totiž jediný a správný postoj který mohu udělat. Pokud někdo nedokáže posoudit důsledky rozhodnutí soudu ve prospěch Apple, tak je mi ho předem líto. Apple brzdí rozvoj a toto podporovat nehodlám.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
michal  |  10. 09. 2011 08:41

Už jsem se díval na pár českých eshopů a je zajímavý, že všude je pořadí nejprodávanějších tabletů takovéhle, 1.samsung galaxy tab black, 2.samsung galaxy, 3 acer, 4.ipad

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kaja  |  10. 09. 2011 09:07

A to už od pondělí, v 1.den prodeje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JeCh  |  10. 09. 2011 15:57

Myslím si, že ten mediální cirkus, který kolem toho soudního rozhodnutí vzniknul (mluvili o tom na Nově i v ČT) prodejům Samsungu napomohl. A je to přesně to, co si Apple zaslouží.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hunter  |  10. 09. 2011 21:08

Ano, máte pravdu, určitě každý hned běžel do obchodu koupit si předražený tablet s nejistou možností dalšího prodeje = malou podporou výrobce, protože to je to nejlepší, co mohl udělat.
Bohužel jsou však lidé vcelku rozumní, proto se Tab prodává mizerně (ten starý, ten nový spíš vůbec ne).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kaja  |  10. 09. 2011 22:01

Tohle je fakt dobrý...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Atrumeos  |  10. 09. 2011 12:51

Právě v tom je problém. Oni totiž obžalovaný(í) výrobce(i) nijak zvlášť k rozvoji nepřispívají.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MD  |  10. 09. 2011 20:59

Samsung? ... Amoled LCD je jedno z vylepšení které je poznat na první pohled.
Jinak jsem pro zdravou konkurenci a výměnu či předávání technologií.
Proto je mi podstatně bližší postoj MS /poplatky z Anroidů/ než Apple a jeho žaloby spojené s omezováním prodeje uživatelům.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
DS  |  12. 09. 2011 22:34

To je pochopitelně vaše volba. Mne osobně tato mánie míjí zcela a Apple je pro mne Mac, nikoli tyto cetky. Dovolil bych si vám však připomenout, že nebýt iPadu, žádný Galaxy Tab byste v rukou nikdy neměl, takže tolik k brzdě rozvoje. Je lerační, jak jsou Korejci, Číňané a další podobní napříč obory stejní. Svého času běhala erudovaná šikmoočka po autosalonech a fotila každý záhyb karoserie nového konceptu automobilu a i díky tomu v ulicích jezdí třeba Kia Ceed. Dnes jsou šikmoočka třeba v elektronice přímo u zdroje, kde si to hloupí evropané a američané v honbě za snižováním nákladů nechávají montovat. Dobře jim tak, ale nepochopím oslavu přístupu zůčastněných šikmookých dodavatelských firem našincem. To není vývoj vážení, nechápete význam tohoto slova a vzhledem k názorům zde a skladbě příspěvků je jasné, že Mobilmania je v diskusích ráj teenagerů. Argumentace zbytečná, planá. Kolem mobilů to tak ale vždy bylo a bude.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
h@nsel  |  13. 09. 2011 02:18

Jen upozornim,ze zrovna Kia Cee'd neni dobry priklad , protoze je to design od Petera Schreyera,ktery presel do Kia z koncernu VW (kde designoval Audi TT,New Beetle a dalsi)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Anonym  |  10. 09. 2011 07:15

Vždyť tam říkali, že je to uplně jiný tablet, protoře ten jeho má kolem displeje černý rám a ipad má bílý, přece o tohle v tom soudním sporu vůbec nejde. A také tam vůbec nejde o operační systém, ve kterém také říkali, že je to naprosto jiné (což je), ale o to tam nejde

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  10. 09. 2011 03:13

Může se zeptat pánů redaktorů - ten dstíček, jak je p iOS zařízení připojitelný, dá se k iPhone 2G ?
a když tam chci třeba video přehrávat - s titulkama, AVI atd, dá se to řešit ? dá se v tom volit jestli chci ten soubor přehrát v proprietálnim přehrávači, nebo VLC či těch dalších přehrávačích pro iPad / iPhone
(které umí divx, titulky ve složce, titulky v kontejneru, ogg, flac, wma atd atd) ? dá se to tak ?
díky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
šéfredaktor Živě.cz | 10. 09. 2011 09:07

Najděte si kingston wi-drive na webu. Predpokladam, ze ano, je tam v podstate jen Wi-Fi a jednoducha aplikace

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vlastin  |  10. 09. 2011 02:29

mrzi me ze i filip nasel spolecny nazor z honzou!tablety ma apple levnejsi to neresim poznamku malo muziki za...a kdyby nakreslili karikatury apple samsung acer tabletu!!!ja sem mel apple galaxy a tak a obektivne ne subj.muzu rict ze cim se samsung odlisuje od htc je podobnost k apple!ne filipe tva objektivnost konci mrzi me to!apple a tel .jsou premrstene ty ceny ale funkce pred rokem...ale tablety do ted!!mobilmania je super kdyz nepropirate znacky apple samsung.jo a meli jste treba telefony rozebrane nebo sledujete tu politiku zpracovani kvality odolnosti???filipe probud se

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kaja  |  10. 09. 2011 03:07

Vlastine sakriš, já mám podezření, žes to psal po vlivem. Pokud je MM komerční magazín o mobilních technologiích, nevyučuj je, o čem mají psát a mluvit. Neinformované trubky by se asi neuplatnily. Pochopitelně to brali s humorem, možná se to tobě nelíbilo - máš na to právo, ale neshazuj je celkově. Oni musí kecat o tom, co zaujme co nejvíc lidí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JeCh  |  10. 09. 2011 15:53

Ty si pochopil o čem psal? Mohl bys mi to nějak přeložit do češtiny, prosím?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kaja  |  10. 09. 2011 18:39

No právěže jako nikoli. Zkoušel jsem to číst snad 10x, ale ve 3/4 jsem byl vždycky v pytli.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dresin  |  10. 09. 2011 08:48

Sakra Vlastine jakou verzi mišmaštoru používáš?Funguje báječně,rozuměl jsem tak 20%

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kaja  |  10. 09. 2011 09:20

A to jsi minimálně 10% přidal.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
šéfredaktor Živě.cz | 10. 09. 2011 09:06

obávám se, že vám nerozumím

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jeď, tygře!  |  10. 09. 2011 15:40

Vy jste hustej. Šlo by, že byste sem do tohoto diskuzního fóra přispíval česky?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Droid  |  13. 09. 2011 21:11

Už nefetuj.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pecino  |  10. 09. 2011 02:01

1. Samsungu odporúčam dať na obal niečo v tomto zmysle : http://imageshack.us/photo/my-images/683/samsu... ... , predsa len si to môžu kupujúci pomýliť z iPadom.
2. Neverným že si ľudia kúpia také drahé zariadenie bez toho, aby si našli referencie na nete, alebo medzi známymi.
3.Cele je to nezmysel, každému vyhovuje niečo iné. Si predstavte že na svete sú iba Blondínky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pecino  |  10. 09. 2011 02:23

A inak mate smolu, ten obrázok som si práve patentoval.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dexter  |  10. 09. 2011 13:28

To je v poriadku, na tom obrázku aj tak nie je GTab 10.1

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kot3l  |  10. 09. 2011 01:16

Apple a jejich patenty.. z toho už je hláška. A německá soudkyně tomu dala korunu. Já bych to vyřešil jednodušeji... Apple je žaluje protože mají potenciál hodně si namastit kapsu. Kdyby to byl iPad s androidem např. a nikdo to nechtěl, tak se na ně ani nepodívají. Jde jim tedy o to aby mu Samsung nekradl zákazníky na základě podobnosti zařízení. Tak bych Applu nařídil, ať si někam na display na viditelné místo narvou velký nápis APPLE, nebo ať si dají naproti tlačítku jablko, prostě něco čím to vizuálně na první pohled odliší, aby se "náhodou někdo nespletl a to blbý jabko si nekoupil".
Kuba tradičně nezklamal :D, sem rozhodně pro pokračování zábavy na živě/mobilmánii :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
wings2  |  10. 09. 2011 01:11

Jen poznámka!Nejde o žádné definitivní potvrzení zákazu.Pouze byla potvrzena platnost předběžného opatření a nyní nastane soudní proces ve kterém se bude dokazovat to či ono a na jeho závěru po všech odvolacích procedůrách bude definitivní a s právní mocí nabité stanovisko!!Je potřeba se nejdříve seznámit s fakty a pak o nich mluvit!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
blbec  |  10. 09. 2011 01:25

Podle me to chteli nemecky soudci zajistit zadni vratky. Protoze se jednalo o predbezne opatreni, tedy nechteli riskovat dalsi zaloby od Apple apod. Pusti samozrejme spor do soudni procesu.
Jen to bude zajimave az ten soudni proces skonci. Bude to rozhodne velmi zajimave at uz vysledek bude jakekoliv.
Rozhodne Apple hodne riskuje vic nez Samsung, protoze pokud prohraje tento soud, tak to bude hodne drahe. Pokuty a odskodne atd. bude hodne tucne...
Pro Samsung je to jednak velka reklama a radi se nyni po boku Apple jako konkurence. Navic pro ne to nebude problem, stejne ty modely obmenuje do pul roka. Jen proste Vanocni vydelek bude o trochu mensi nez se predpokladalo....
Navic do Apple uz pustil i HTC s patenty od Motoroly(tedy nyni uz Google). Pokud vim, tak to byla Motorola kdo prvni odvazil pouzivat multitouch v USA na svoji smartphone.
Gulas je to hezky a ja se bavim, jak Apple to roztocil Sranda musi byt

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kaja  |  10. 09. 2011 01:07

Systém obecných patentů v elektronice je stejně nesmyslný. Teď mě napadne si nechat patentovat "skla do oken, ve kterých je zobrazován virtuálně zkrášlený obraz skutečnosti", někdo mi fikne patent. Počkám, až to ti "rejžožrouti a ledničkáři by Kulich" (bez jakékoli urážky) dovedou za přijatelný groš vyrobit, a pak jim to zakážu prodávat. Super systém.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Majkl  |  10. 09. 2011 01:02

Zajímalo by mě kolik jablíček dal apple tomu soudci v nizození

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kaja  |  10. 09. 2011 03:22

Že by v Holandsku neměli kapry?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JeCh  |  10. 09. 2011 15:50

Tam mají slanečky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dresin  |  11. 09. 2011 11:34

A víš že na jednoho obyvatele Amsterodamu připadá 101 a čtvrt slanečku denně?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JeCh  |  11. 09. 2011 14:05

My jsme doma 4 a moje manželka navíc slanečky nejí, takže to je 135 slanečků na osobu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Parley  |  10. 09. 2011 00:57

Teda pánové sorry, ale tak zaujaté srovnání tabletů a tak neprofesionální komentáře mi k Vám nejde. Nevím, komu se chcete zalíbit, ale přeji Vám, aby i vám někdo parazitoval na vašich nápadech, projektech apod.
Pokud je to myšleno jako bulvár, tak se omlouvám, běžte psát do Blesku a nehrajte si na odborníky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kaja  |  10. 09. 2011 01:17

A co takhle "s úsměvem"? Vždyť si z toho dělají legraci, néé?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomas Jedno  |  10. 09. 2011 01:18

Přesně tak to bylo smíchu když z iPad představily a otázek na co to je kdo to bude kupovat atd... a bum ono se to prodává tak to obšlehneme a s minimálními naklady na výzkum na tom budeme vydělávat. Já se Applu nedivím že se brání a tihle 2 blbečci od té doby kdy byly ne té Andoid výstavě jsou absolutně neobjektivní.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
F12  |  10. 09. 2011 01:28

Take mi srovnani prislo trapne a neobjektivni. Schvalne se vyhybali cemu meli. At vemou stejne barvy (cernej predek, seda zada) a s rozbalovanim porovnani. Pak by byl tab v zadnici.
Primo zakaz prodeje odsuzuju. Ale kopirovani je znacne. Jeste jak to po predstaveni ipad2 predelali
Ze to jde jinak ukazuje tranformer.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kaja  |  10. 09. 2011 01:35

Se tady mydlíš, jako kdyby Apple objevil svět. Co podle tebe jako bylo X typů PDA 2000_5? Malý tablety - jestli chceš, ještě jeden mám doma. Palm. Zas to proboha tak nežerte.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
blbec  |  10. 09. 2011 01:37

To je, kdyz clovek o to zacina zajimat az od roku 2007 Pak kecaji jenom blbosti...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
F12  |  10. 09. 2011 02:09

Vsak ja mel od r. 2000 tablet a matlal na nej stylusem ;) ale ty dnesni bych s tim nesrovnaval. Souhlas ale ze se to moc zere. Nechal jsem se unest :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kaja  |  10. 09. 2011 02:38

Tohle beru. Já měl taky PDA Palm - 2002, prošel jsem všechny platformy kromě RIM a WP7, teď mám i tablet. Opravdu mě nebaví poslouchat kecy o revoluci jménem Apple.... Něco tam vložil, jiní před ním a po něm taky. Tomu se tíká technologický vývoj. Že se Apple nepoučil ve své minulosti, nechám stranou....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Droid  |  10. 09. 2011 05:23

Hlavne zdravi! to si pamatujte. vsechno ostatni je nepodstatne

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rascal  |  10. 09. 2011 09:24

Takže si počkáme až se udělá nekolik variant patentovanejch vzhledů a pak už vývoj nikam nepujde protože každej se bude moct držet jenom toho svýho vzhledu. Apropo tent patent je tak pitomě obecnej že se spíš podivuju že to někdo patentoval.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
blbec  |  10. 09. 2011 01:36

Rozumis tomu, ze tablet tu byli i predtim.
To, ze to bezelo na OS pro smartphone je novinka. Proc by ostatni take nemohli nainstalovat do jejich vlastni tablet svoji OS, ktere chteji?
Videl jsi HP Slate? Uvedem drive nez iPAD? Nemyslim, ze Apple to od nich okopirovali. Ale proste vypadaji velmi podobne. Lze najit vicero prikladu....
Co je obsehnute? Vyvoj Android sahalo dele nez iOS, to ostatne muzes take najit vsude na internet. Co reknes na notifikacni listu nyni v iOS5? Jak to obhajis? Nebo reknes, ze to Apple uz meli od zacatku, jenom to neimplemetovali do predchozi verze?...Nejses trochu smesny?...
Kluci zkusili hledat podobnost mezi Tab a iPad jako laik. A vysledek si videl. Proc rikas, ze jsou neobjektivni. To jako, ze jsou neobjektivni, ze to kulate tlacitko tam neni, nebo ze u jedno je slot pro SIM a u druhe je slot pro microSIM...?
Ach...tady je to same odbornici na smartphone,PDA,komunikatory pro roce 2007-2008....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kaja3  |  10. 09. 2011 01:50

No víš, ono se v podstatě později dozvíme, že notifikační lištu a widgety? v IOs 5 prakticky vymyslel Apple, ale čekal, zda to má využití. A Android (i když já moc dobře vím, že lišta už byla ve WM) to pouze zkopíroval, jako prakticky i celý OS, stejně jako Symbian, WM, PalmOS, Win a DOS.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomas Jedno  |  10. 09. 2011 10:31

Tak ty si sedni na židličku vedle nich můžeš jim skvěle sekundovat. Pokud existují patenty tak ať Samsung platí.Kdybys měl firmu a vymyslel něco do čeho si investoval mrtě peněz a co ti vynáší balík a ta firma od které bereš součástky by si počkala jak se ti bude dařit a potom bez jakýchkoliv nákladu na výzkum ti výrobek okopírovala a vydělávala na tvůj úkor taky by si je obhajoval? Asi ne co? A nemůžeš popřít že Samsung začal v telefonech růst až potom co začal vyrábět kopie iPhonu.a pokud je chce vyrábět a porušovat patenty tak ať platí.To samé platí o Apple Pokud porušuje patenty tak ať cáluje peněz na to má dost ale dělat ze sebe voly a říkat to je jiný výrobek jenom proto že se mi to líbí moc objektivní není.A lištu v iOS5 obhajovat nemíním nijak pokud tam bude a Google ji má patentovanou tak ať Apple platí za patent pokud ne tak ať jim to Samsung zakáže prodávat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kaja  |  10. 09. 2011 11:05

Diskuze není o tom, že Apple nemá patent. Je o tom, jak si může někdo patentovat pouze možnou variantu něčeho, co už v té době jiní vyrábí a prodávají. Chápu pojem průmyslový vzor. Nechápu co má kromě obecných tvarů společné IPad2 a SGT.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
blbec  |  10. 09. 2011 12:56

Souhlasim s tebou. Jinak pro me je nejzajimavejsi na Apple a iOS je zpusob distribuce aplikace, hudby a aktualizace. To je pro me hodne inovativni.
Pokud by Apple nechal tenhle zpusob patentovat, tak bych se za ne i bojoval. Bohuzel, ale tento zpusob distribuce aia bylo jiz pred iOS, proto Apple asi neuspel pri patentovani. Nevim....
Pokud sledujeme dobre video, tak kluci rikali, ze patenty, ktere Samsung narokuje v pripadu Tab v Nemecku je tak stare a obecne, ze to nema nic spolecneho s dnesni parametry patenty. V nektere statech uz propadli jejich platnost...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
blbec  |  10. 09. 2011 13:08

oprava: "... ktere Apple narokuje na Samsungu v pripadu Tab..."

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Potkan007  |  10. 09. 2011 11:14

Pokud tuhle úvahu použiji na jiný výrobek, tak všichni kopírují Motorolu, protože všechny telefony konkurence měly (a mají- alespoň virtuálně) klávesnici a obrazovku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
blbec  |  10. 09. 2011 13:03

V dobe kdy Motorola vydavalo Startac(V-ckove konstrukce) se ani nepomysleli na patenty na takove konstrukce. Proste to tak nechodilo. Vyrobili a je to.(Motorola byla pak hodne nestastne ze sve rozhodnuti, ze V-cko nenechalo patentovat...)
Proste kazdy jeli svoji cestu. Stejne to bylo i se Slider-konstrukce u mobilu.(nevim kdo to vymyslel jako prvni) Nikomu to neprislo divne, ze potom ostatni po vzoru to prevzalo.
Kazde kauze a zaloby od Apple se zda, ze ty patenty jsou trochu pitome a detinske. Kdyby to byli poradne technologie, tak jim budu fandit az do skonani smrti. Ale tohle...?
To, ale nemeni na faktu, ze Apple ma pravo se branit...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lahvon  |  10. 09. 2011 16:22

O jakých nákladech na výzkum a vývoj je řeč?
Které náklady s tím Apple měl, zatímco Samsung nikoli?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  10. 09. 2011 18:48

Přesně tak...Apple pouze všechny součástky od dodavatelů vezme a poskládá je dohromady. Jestli si něco dělaj, tak design, ale hw je externí. Nebo si někdo myslí, že i retina displej je výmysl applu? To je samozřejmě technologie LG a Apple se s tím jenom chvástal jako s vlastním!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
10. 09. 2011 12:18

amen

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Droid  |  13. 09. 2011 21:11

Typický id.i.ot bez smyslu pro humor. Být takových na světě většina, tak ten svět dávno vymře ty blázne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16ti  |  10. 09. 2011 00:32

ámen, vykouřit navzájem dýmku míru !

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kaja  |  10. 09. 2011 02:20

Stejně si myslím, že hru kterou teď rozjel Apple, neustojí. Před 10 lety jsme tady na MM sem-tam čítali - Ericsson se dohodl s Nokií na využívání pat.NoXYZ.
Kdyby to Apple rozjel jen proti (zase ten Marvin) Ťamanům, tak bych vítěze netipoval. Ale teď, kdy mají za prdelí Google, tak bych byl opatrný.
Microsoft s Nokií totiž nebude na straně Apple. Zákazníky pro WP budou totiž chytat nejen od Symbianu a RIM, ale taky hlavně z IOs.
Pokud Apple bojuje proti Samsungu, ještě to jsou rovnocení partneři. Jak znám svět byznysu, když je potřeba, spojí se i konkurenti.
Aby je ta válka nemrzela. Samsung je schopen je technologicky umlátit tak do 3 let.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ip Man  |  10. 09. 2011 10:12

Umlátit do 3 let ?! Ale on už je technologicky mlátí teď ! A z toho má právě Apple strach proto na ně pořád podávaj ty jejich nesmyslný žaloby !

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JeCh  |  10. 09. 2011 15:47

Apple a M$ jsou spojenci. Nepodali na sebe jedinou žalobu a spolu se snaží zničit (nebo alespoň poškodit) Android. Je jim jasný, že nejsou schopni proti němu postavit konkurence schopný řešení, tak to zkoušejí jak se dá.
Apple má v podstatě konstantní skupinu zákazníků. Má fanatický obdivovatele a zbytek světa si ho naopak nekoupí nikdy buďto už z principu nebo proto, že konkurence nabízí srovnatelný produkt za třetinovou cenu. M$ je jasný, že zákazníky Applu získat nemůže a také že Apple mu nesebral zákazníky WM a WP, ty mu bere Android.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Steven  |  10. 09. 2011 18:02

Apple a Microsoft maju navzajom licencovane patenty, dokonca mali dohodu, ze vsetky patenty oboch spolocnosti vytvorene za 5 rokov mozu navzajom pouzivat bez nejakych postihov.
Google im na to kasle, Google je prilis cool na licencovanie patentov.
Ale tam kde cely svet vidi kradnuci Google vidia fandroidi sprisahanie proti ich milovanemu Androidu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JeCh  |  10. 09. 2011 18:57

Ty víš o nějakém patentovém sporu, kde byl Google usvědčený z nekalého jednání? Mimochodem patent se nedá ukradnout, stejně jako hudba nebo film. Ukrást se dá peněženka, kočár nebo (ač tomu někteří nevěřili) třeba důl.
Jinak z toho, co si napsal vyplývá, že si Apple a M$ udělaly takový malý (nebo spíš hodně velký) patentový kartel. To je dost pochybný jednání a u nepodplacených soudů by něco podobnýho jenom těžko prošlo bez náležitý odezvy....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Steven  |  10. 09. 2011 19:58

Vies nieco o spore Google vs Oracle? Aj sudca povedal, ze dobry pravnik to bez problemov vyhra v prospech Oracle a staci mu iba Magna carta a tie 2 usvedcujuce maily. A uprimne, ak by si cital tie maily tak to urcite vies, tam je to cierne na bielom "ukradneme to nech to stoji co to stoji".
Navyse za Microsoft patenty ktore porusuje Google so svojim Androidom uz musi HTC platit, rovnako aj Motorola a myslim ze aj Samsung. Takze sice to neslo az na sud, ale tymto spolocnostiam bolo jasne, ze Android tie patenty porusuje a tak radsej zaplatili.
Potom je tu Apple ale u neho tie spory zatial iba prebiehaju, takze tam sa vyvodzovat neda. Ale 2 priklady bohato stacia, nemyslis?
Mimochodom nemusis sa hrat so slovickami, vies velmi dobre ako to myslim. Ak porusis cudzie patenty tak im odpopieras zisk ktory by im plynul z licencie. Takze defacto oni stracaju peniaze, zatial co Google peniaze usetri. To znie ako obycajna kradez.
A aky kartel preboha? Nokia licencuje patenty kazdemu vyrobcovi mobilov, je to kartel (to by bol bohovsky kartel, kedze v nom je prakticky kazdy vyrobca)? Intelu patria mnohe patenty napriklad v oblasti procesorov ktore licencuje dalsim entitam casto aj vymenou za ich patenty, je to kartel? Motorola stala pri vzniku mobilov a svoje patenty ohladom telefonov vseobecne licencuje dalsim. Je to kartel? V akom svete zijes preboha? Ak sa s niekym dohodnem, ze budeme navzajom pouzivat patenty ktore ziskame tak to nie je kartel! Ako vravim, fandroidi vidia vo vsetkom sprisahanie...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JeCh  |  10. 09. 2011 22:24

Jenže Google žádný mobily nevyrábí. Pokud někdo mobil vyrábí a má strach se pustit do soudnich sporů (což při úrovni práva v USA se jim není co divit), tak holt radši platí výplaný. To je ale spíš smutná skutečnost než něco, nad čím by měl člověk jásat.
Ty patenty, co získal Oracle koupí Sunu, byly vytvořené na obranu proti IBM v rámci soutěže "Kdo patentuje větší kravinu". Bohužel americkej systém umožňuje patentovat kraviny a soud považuje takový patent (i když evidentně zhovadilý) za platný, dokud jej jiný soud neprohlásí za neplatný.
Kartel je, pokud se dvě a více firem domluví na společném postupu tak, aby pokřivily trh a zvýšily tím svoje zisky. Vzájemně přestanou fungovat jako konkurence a přesně to Apple s M$ dělají.
Jo a mimochodem nebyl to zrovna Apple, který několik let odmítal platit poplatky Nokii za opravdové technologické patenty a až letos na jaře to vyrovnali mimosoudně za 0,5 mld USD?
P.S. Můj postoj k SW patentům je stejný jako postoj ČR (a většina světa) - neuznávám je. Považuju je za zlo, prostředek ke zmonopolizování trhu a hovadinu. To, co Ti v USA přijde jako svatokrádež, za kterou by se mělo nejlépe věšet, je u nás naprosto legální a legitimní věc. Stejně jako třeba sex se šestnáctiletou holkou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kaja  |  10. 09. 2011 19:35

Myslím, že se ve vztazích MS & Apple "dnes" pleteš. Něco jiného byla polovina 80. a celé 90. Máš pravdu v tom, že jejich boj o majoritní podíl OS v PC skončil možná "tichou dohodou", šeptanda tvrdila, že "hlavně že rýže" skončila v U.S. Vedení je jiné. Akcionáři chtěj jachty. V OS pro smarty momentálně vede Android, IOs je na tom relativně dobře, jen MS se plácá. Oni budou chtít prorazit, ať už s WP nebo Win8 a dál. Zbývá rozhodnutí, zda si víc poštvat Google nebo Apple. Bez Google služeb bude jakýkoli OS poloviční, navíc jde o platformu áka IOs, čili jednoduchou, uzavřenou. Takže tip-Symbian+RIM+IOs+Android jsou našimi novými zákazníky. V tomhle pořadí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Nigfire  |  10. 09. 2011 00:27

Nokia to opět zabila absencí AF, Kuba ale veškeré mé rozčarování uhasil

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JeCh  |  10. 09. 2011 19:01

A neni důležitější jako to fotí než jestli má nebo nemá AF? Co když i bez AF fotí líp než jiný mobily?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
m  |  10. 09. 2011 19:34

No to je protimluv, to prostě neumí zaostřit, jak vyfotíš třeba text? Souhlasím, že i s autofocusem některý fotí hrozně, ale těm lepším to nemůže konkurovat ani náhodou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JeCh  |  10. 09. 2011 22:05

Pokud Tě to opravdu zajímá, tak si přečt, jak ty fix-focus foťáky na Nokiích fungujoui: http://www.diit.cz/clanek/edof-od-nokie-fotk... ...
Já netvrdim, že budou fotit dobře, ale ani bych to dopředu neodsuzoval, dokud neuvidim fotky. Ve finále mě foťák na mobilu absolutně nezajímá, na focení mam opravdovej foťák. Jenom nemam rád zkratkovitý závěry bez hlubší znalosti problematiky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
michal  |  10. 09. 2011 22:59

Mně taky foťák nezajímá , i když mám v mobilu ten z nejlepších , udělal jsem za tři měsíce jednu fotku. Ale ostření je základ, ten fixfocus je prostě foťák, bez ostření, jen se to tak hezky jmenuje, já takovej foťák teda nikdy neměl, ale viděl jsem , když to testovali, že makro bylo nepoužitelný.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JeCh  |  11. 09. 2011 12:33

Samozřejmě, makro takový foťák neumí. Fotí od 0,5m. Ale je opravdu tak důležitý mít na mobilu makro? Dobrou makro fotku s mobilem stejně nikdy neuděláš a na focení momentek, krajiny nebo kamarádů v hospodě to stačí. Z půl metru podle mě půjde obstojně vyfotit i třeba jízdní řád nebo jiný A4 dokument. Ale to chce vyzkoušet, každopádně bych nedělal předčasný závěry, dokud se to neotestuje.
Mimochodem pamatuju doby, kdy měla fix-focus objektiv i většina kompaktů střední třídy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
michal  |  11. 09. 2011 12:45

Jasný, pokud sem tam něco člověk vyfotí a prohlíží to jenom na displeji, tak to ani nepozná, ale spíš mi nejde do hlavy, proč takovou chybu nokia dělá, ty její telefony nemají vůbec čím zaujmout a ještě to ořežou o takovéhle věci, takhle se bude pořád jenom propadat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JeCh  |  11. 09. 2011 14:08

Možná právě to je záměr současného ředitele Nokie. Alespoň ze všech jeho kroků to tak vypadá.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
11. 09. 2011 12:47

na foceni momentek atd to bohate staci. Fotim s E7 prakticky furt neco a dycky jsou to v pohode pouzitelne fotky(na FB a podobne nesmysly). Je prada ze makro s tim fakt fotit nejde a ani z vetsi dalky proste ten drobny text nevyfotis

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Harak  |  10. 09. 2011 00:25

-Něco mi říká že to video o nových Nokiích už jsem viděl
-Kuba na konci neměl chybu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cyber  |  10. 09. 2011 00:23

Takže si představujou, že kvůli Angry birds se budou prodávat NFC zařízení? :) heh...
ale jinak se díl povedl :) no a Kuba na konci to zabil :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
VB  |  10. 09. 2011 00:05

Co to je s těma trikama?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
VB  |  10. 09. 2011 00:09

To srovnání je boží!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kaja  |  10. 09. 2011 00:29

S nadhledem o rozdílnosti tabletů a zbytečnosti žalob Applu. Ač bývalý iUser, už ne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lopuchy22  |  10. 09. 2011 15:25

iodPap si kupujú len slaboduchí američania v európe by si iodPap kúpil len troll

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
H  |  11. 09. 2011 16:45

...tak proc ho jeste nemas?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor