Konkurence je silná a zákazníků už nepřibývá. Konkurenční boj se přiostřuje. Oskar nabízí nové služby. Eurotel prosazuje svá data. A Paegas blokuje volání na zelené linky. Zato v Japonsku už se volá v síti třetí generace.
Nestihli jste si přečíst MobilManii minulý týden? Nabízíme vám souhrn nejdůležitějších událostí a článků, o které byste v žádném případě neměli přijít.
Chcete si zřídit zelenou informační linku pro své zákazníky? Chcete, aby se vám mohli dovolat ve dne v noci a nemuseli za to platit? Skvělý nápad. Ale ještě před tím než budete mít natištěny reklamní letáky a připravenou informační kampaň, zjistěte si zda, se to líbí také vaší konkurenci. Mohlo by se totiž stát, že vám bude vaši zelenou linku závidět a bude mít díky ní takový strach o ztrátu svých zákazníků, že vám její provoz bude jednoduše bojkotovat. I tohle je taktika boje meze operátory.
Paegas zahájil bojkot. Zablokoval, lépe řečeno nepovolil, svým zákazníkům volání na nové zelené linky Oskara. Ještě zajímavější na tom je, že stejný problém se společností RadioMobil řeší již od dubna Eurotel. Tento týden by ale volání na nová čísla Oskara z Paegasu mělo fungovat.
Ale ať se Paegas snažil sebevíc a i když v boji použil pár ne zrovna korektních hmatů, nic z toho nemůže zastavit Oskara v jeho vítězném tažení Českou kotlinou. Oskar má od minulého týdne půl miliónu aktivních zákazníků. A jak by taky ne, když lákal jubilejního zákazníka s číslem PET SET na 5 hodin volání zdarma po dobu následujících sedmi let. A ještě k tomu přidal Nokii 6210 a pár nezbytných cetek. Chcete vědět, jak si toho nový zákazník užívá? Tak mu crnkněte. Jeho telefonní číslo zná už totiž zřejmě každý a to se zase Oskarovi trochu nepovedlo. Snad se u miliónu poučí.
A co na to Eurotel? Stále se snaží prosazovat svoje data. Nepopírám, že je v nich nejlepší, ale balíček Eurotel DataSet se moc nepovedl. Volné minuty mimo pracovní dobu vám budou asi k ničemu. Siemens S40 taky není zrovna výhra a ten notebook? No, ani samostatně bych si ho nepořídil.
Huráá,
Oskar má SIM ToolkitJe ale úplně jiný než bankovní SIM Toolkit Paegasu - nepůjde s ním totiž obsluhovat bankovní účet! Tak takovéhle emoce provázely ohlášení Oskarovi nové služby. Oskarova mobilní peněženka je v počátcích a jsem sám moc zvědavý, jak se uchytí mezi uživateli. K placení faktur a dobíjení Oskarty je super, ale dál? Účet v bance s ní obsluhovat nelze a platit za zboží v kamenných obchodech je zatím také nereálné. Ale možná to půjde přes Internet. Právě díky nedořešené ochraně a vysokému riziku zneužití se u nás nakupování s za pomoci platební karty na Internet zatím moc nenosí. Ale
Oskarovo řešení vypadá slibně. Stačí mít platební kartu, zadat údaje o ní do mobilu a je hotovo. Už můžete vesele dobíjet, platit faktury a v budoucnu i platit cokoliv jiného. Zatím je vše omezeno na účty u Komerční banky. Zatím, protože řešení je univerzální a aplikace není závislá na bance a tak se v blízké budoucnosti určitě dočkáme všech ostatních bank. Půjde jen o to mít ty správné karty. Platební a SIM od Oskara.
Už se chystáte vyměnit svoji obyčejnou Oskartu za bankovní? Radši si ještě chvíli počkejte, protože už se objevili první informace o tom, že nové SIM karty nejsou úplně v pořádku a neporadí si s funkcí odhadu ceny hovoru AOC, která zajišťuje zobrazení kreditu nebo volných minut.
WAP - operátoři ho vyzdvihují do nebeských výšin a uživatelé ho zatracují. Proč? Protože operátoři na něm vydělávají, kdežto zákazníci prodělávají. Nikdo od WAPu neočekával vymoženosti klasického Internetu, ale současná nabídka je přeci jen ubohá. Plno portálu, ale obsah o ničem. Zatím to vypadá tak, že operátoři investují mnohem větší peníze do reklam na WAP, než do WAPu samotného.
Operátoři se diví, že zákazníci newapují a zákazníci se ptají proč? Vždyť tam pro nás není nic zajímavého a navíc je to ukrutně drahé. Mnozí tak využili WAP doposud pouze jednou a to pouze k tomu, aby zjistili, zda funguje. Ale pokud mi uvěříte, že funguje, pak ho nemusíte použít ani jednou, protože sice funguje, ale nic moc nepřínáší. Je WAP slepou vývojovou větví?
Půjdeme-li od našich hranic směrem na východ možná se nebudeme stačit divit. Hned na Slovensku zjistíme, že už tu několik let nabízí
tři sekundy volání zdarma oba operátoři. Čert ví, proč tomu tak není i u nás. I když, zkuste za tři sekundy vyřídit hovor.
A když poletíme ještě pár set kilometrů na východ. Předběhneme evropský čas o pár let. V Tokiu si už totiž prvních 3330 testovacích zákazníků užívá volání v síti třetí generace. Zatím to není žádná sláva, telefony mají údajně plno chyb a slabou výdrž baterií. Ale koneckonců Kolumbus také neobjevil Ameriku za jeden den.
Uvidíme, jak dopadne testování v Japonsku. I kdyby špatně, čehož se neobávám, tak mají Japonci stále navrch a za své současné mobily se nemusí vůbec stydět. Spíše by se nad sebou měla zamyslet Evropa. Ostatně můžete posoudit sami, jak obstojí naše nudné evropské buřtíky v porovnání s úplně obyčejným mobilem z Japonska, který se navíc prodává téměř zadarmo.