U dětí vede Nokia a T-Mobile, mladí patří mezi elitu světa

Diskuze čtenářů k článku

bp  |  31. 10. 2005 10:26

Můj dodatek k uvedené statistice: Čtyři děti, čtyři Siemensy, čtyři Eurotely - 2x Tandem pro starší (15 a 13,5), 2x Go pro mladší (12 a 8).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Farley  |  30. 10. 2005 19:48

Ahoj. Abych pravdu řek, tak nevidim v MT u dětí problém. Vlastně ještě jsem dítě. (Aspoň duší určiítě) Je mi 15 a mohu o sobě prohlásit že jsem tak trochu technoidní, den bez GPRS a E-Mailovýho klienta si nedokážu představit. Ale i přes to mám předplacenku. Neutratím za měsíc víc jak 150 kč. Vlastně 150 byl rekord, jinak průměrně 50-100 kč. Tak mi neřikejte že nejde nás děti naučit šetření s kreditem.
---
Já bych viděl problém někde jinde. Hodně velká krádež. Já měl za poslední 3 roku 3 telefony. Proč? No měl jsem T610 pár měsíců, tu mě ukradli. Pak T630, tu jsem si hlídal, ale redši jsem si jí o prázdninách s menším příplatkem (to už nebyl problém si našetřit z kapesného) vyměnil za K700 (potřeboval jsem podporu příloh). Ale jde mi o tu krádež. Jde o to že než je dítěti sveřenej mobilní telefon, mělo by se líp vychovat aby si ho ohlídalo. Třeba na nějaké cennější hračce, která není tak drahá jako telefon.
---
Co se týče průzkumu, tak jediný s čim se shodnu je že děti pužívaj předplacenky (Věta nemám zrovna kredit je u nás ve třídě slyšet furt ). Jinak Mam Eurotel GO (Ale asi jako jedninej ze třídy) a SE (míval jsem kdysi nokii, ale ty mě omrzely, měly na mě moc malý display). Takže skoro opak, ale jinak já věřim že ten výzkum někdy mohl platit, ale rozhodně neni aktualní. Alcatel co já pamatuju byl kdysi docela oblíbenej...
---
A poslední závěr: Bez mobilu je podle mého člověk ochuzan o veliký kus komunikace se světem. A je jedno jestli je to dítě, zedník nebo manager.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Aleš Miklík  |  29. 10. 2005 23:16

Rozumim tomu dobre, ze zdrojem dat je pruzkum, ktery vypracovala AISA ve spolupraci s T-Mobilem? (http://t-press.cz/tiskove_materialy/tema_sezony/05-10-05/) Pokud ano, proc to neni v clanku zmineno?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
fbio  |  29. 10. 2005 13:26

Znám dost dospělých co si nedokážou pohlídat své výdaje za mobil a tohle chcete po dětech??? (Nemyslím tím tu skupinu dětí co jsou mobilní maniaci) Dětem paušál nepatří do rukou a pokud ano tak jen paušál s možností nastavení limitu. Sice nevím jestli to operátoři nabízí i pro jiné než VIP zákazníky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |  29. 10. 2005 17:02

Tak v tom pripade,je absolutni cast zakazniku Oskara V.I.P.!!!!!!U pausalu se da nastavit flexilimit,ktery upozorni na prekroceni urcite castky.No,a pausal je vlastne nastaven tak,ze ma urcity volaci limit,a Oskar posila esemes po 50procentech jeho vycerpani,pak 75,a tusim,ze 95procent.Jiste minimalni castka je 1000Czk,ale je jistota,ze po vycerani vypnou.A vol.limit se da navysovat podle potreb.Pak se da nastavit,pravidelna esemes,ktera upozornuje na celkovou castku,ktera je pro dane obdobi vycerpana.Chce to jen cist a ptat se.Nevim jak to maj jini operatori,ale tohle ma Oskar vychytany.Plus ted kdyz zavedl"chytry prehled".Sice s nama vyj?bal,pri prevadeni minut,ale to je z bohuzel fakt,se kterym muzeme nesouhlasit,muzem o nem debatovat.Ale to je tak jedine,co s tim muzeme delat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
fbio  |  29. 10. 2005 18:56

Nemyslím že tě to upozorní po určité částce myslím že tě to po určité částce usekne to je trochu něco jiného a u oskara není nikdo VIP

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
gekko  |  29. 10. 2005 21:11

Ku?va proc nectes co pisu a na co odpovidam.To,ze jsem napsal.V tom pripade musej byt vsichni V.I.P.To byla reakce,na to,ze op hlida ucet jen V.I.P.Oskar ho hlida vsem!Capisto?!A njdriv upozornuje a pak usekava.A da se zaridit,ze prijde,ZDARMA,esemes kazdy treti den kolik je momentalni stav.Takze pausal se da u ditete uhlidat.Snad jsem to popsal srozumitelne.Mam to jeste nakreslit?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mickaelb  |  29. 10. 2005 18:40

Nevim proc by deti nemohly mit pausal, je mi 16 a uz rok a pul mam Odepis od Oskara, a standartne platim 100-300kc/mesic a sem absolutne spokojeny, vsichni v mem okoli rikaji, ze by se  nedokazali uhlidat, ale to nejak nechapu, je tam prece Chytry prehled, tak co okamzite vim, kolik uz mam provolano! Ono to bude asi urcite taky vychovou...ja si to treba musim platit z nasetrenych penez..takze je mi jasne, ze kdyz provolam treba 1500 tak uz nebudu mit pul roku na nic..tudiz si to hlidam...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
rage  |  29. 10. 2005 19:04

Taky souhlasím... je mi 17 a zhruba půl roku mám Eurotel Pohodu, pro mě absolutně nejvýhodnější tarif. Sám si přiivdělávám, ale přesto mi rodiče dávají 300 měsíčně na telefon...je moje věc, jestli zaplatím jen minimum 175Kč a zbytek utratím za zmrzku, nebo provolám litr a doplatím to ze svýho - faktury si hradím sám. Studentské paušály sou pro mladé určitě nejvýhodnější... měsíčně provolám kolem 60min a napíšu 100sms... to vše za cca 250Kč žádný jiný paušál mi tohle nenabídne... a kdybych si spočítal, kolik bych za stejné využití služeb zaplatil s předplacenkou Eurotelu (fungo) tak je to někde kolem 650.. a to je pro studenta rozdíl

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Slávek1  |  29. 10. 2005 20:29

Všechno je v lidech, mám 2 kluky 20 a 23 let, zatímco mladší má účet do 200,- staršímu nestačí ani 2.000.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cartman  |  29. 10. 2005 23:10

Mno tak me je 17 a bez pausalu bych asi netelefonoval, ja uz telefonövani nevidim jako placenou sluzbu :) Jenze to bude asi tim, ze mam dost malej ucet, driv za mnou obcas prisel tata s vypisem, ze bych to mel snizit ale ted uz nakej ten rok ne, ale je fakt ze ja obcas zavolam, napisu ale jinak jsem prakticky porad u nonstop internetu takze pro komunikaci pouzivam jiny site. Mno ale taky ted mam 5110(predtim 3510) takze co mi zbejva :) asi za tejden budu mit d750i tak uvidime jestli se neco zmeni.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Já Osobně  |  30. 10. 2005 18:22

Na tohle je nejlepší AoC  Oskar ho na požádání aktivuje všem paušálistům, ovšem je třeba počítat s tím, že novější Nokie tuto službu nepodporují

Já Osobně

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fever  |  29. 10. 2005 12:39

No keď vidím mobil u malého decka, tak mi príde zle. Navyše S.A.R. škodí ďeťom do 6. rokov. No čo už, nájdu sa aj blbí rodičia... Ja som mal svoj prvy mobil v 14, čiže tento rok v auguste, keď ma vzali na Gymnázium. Rodičia mi skôr mobil kúpiť ani nechceli, našetriť som si nańho musel sám, rodičia už len doplatili zvyšok. Vybral v tej dobe najlepší (SE K750i) telefón. Bral som ho na paušál, lebo 13 000 SK by som v živote nenašetril a aj z paušálu musím časť platiť sám. No a k tým Nokiám - každý neznalec mobilov si kúpi Nokiu, lebo si myslí, že keď Nokia je všade, tak musí byť aj dobrá. A operátor - TMO je podľa mňa naj, ale ja mám Orange.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 10. 2005 13:45

Precti si prosimte prvne neco o SAR, jak moc je skodlivy, kolik dnesni mobilni telefony vyzaruji atd. a pak teprve o nem neco napis...
A k tomu, ze sis koupil nejlepsi telefon - hmm - tak to uz jses asi velkej kluk
Mimochodem - byl to pruzkum v CR a ne SR, takze se nediv, ze tam nebyl Orange a vas TMO se tezce zarazuje, protoze je podle nasich tabulek castecne T-Mobile a stejne tak i Eurotel.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rada.K  |  30. 10. 2005 11:18

Dle mého nikdo přesně neví, jak moc škodí nebo neškodí SAR. To se ukáže až za několik desítek let nebo třeba až na další generaci. Pokud někdo vyzkoumal, že záření z telefonů škodí, jistě byl velmi dobře uplacen.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 10. 2005 13:28

Presne tak - je sice prokazano, ze SAR skodi, ale v obrovskych davkach - cili u starych mobilnich telefonu to mohl byt mozna problem, pokud se casto telefonovalo, ale u dnesnich mobilnich telefonu, ktere vyzaruji zlomek techto hodnot, je to myslim celkem bez sance. Samozrejme nikdo nevi, co se stane za par desitek let (mozna vi, ale ja teda ne :D), ale osobne si myslim, ze jsou daleko vetsi svinstva, co nas "ozaruji" aniz bychom o tom vedeli, nez je vyzarovani nejakeho pitomeho mobilniho telefonu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Farley  |  30. 10. 2005 18:55

Tak tak, myslim si že víc ti uškodí litr piva (co se týče jater a ledvin), krabička cigaret (co se týče plic) nebo hodina u TV (co se týče očí) než bůh ví kolik hodin telefonování mobilem (co se týče mozkový tkáně). Nevim možná se pletu, ale jak jsem to pochopil, tak musí SAR vyzařovat třeba i druhořadá vysílačka, a nevim do jaký míry mohly bejt ve válce dodržovaný limity. A s tim podlplácenim, na tom nejspíš něco bude...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom  |  02. 11. 2005 16:08

..nezdá se mi, že bych mobilům nerozuměl (ale je pravda, že jsem jich měl zatím asi jen 10 typů) a přesto jsem si byl doslova NUCEN Nokii vybrat - měl jsem limit 12000 na nákup telefonu, když jsem měnil práci. A nic lepšího než N6230i jsem prostě za tyhle prachy nesehnal. Připomínám, že jsem težce a dlouho ulítával na Siemensech, ale řada 65 i 75 mě totálně odradila. SE jsem nebyl schopen používat nez neustálého nadávání, Samsung, LG - to bylo peklo, nepotřebuju image, ale data (nejlíp EDGE nebo aspoň GPRS class 10), velkej telefonní seznam, kalendář a BT a Motorola toho taky moc nenabídla... Škoda, že N6230i nevydrží tolik, co 6310i.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mirek  |  29. 10. 2005 11:34

Mobil už má docela dost velké procento i těch menších dětí (cca 10-12 let). Ti co mobil nemají, tak nejspíš by jej chtěli, ale rodiče nevidí dostatek argumentů pro to, mu jej pořídit. Myslím si, že mobil je užitečná věc i pro takovéto dítěti. Nejenže může odkudkoli zavolat např. rodičům, v případě že se něco stane, a hlavně mobil už dávno není jen na volání. Může s ním fotografovat, natáčet videa, pouštět MP3, hrát graficky povedené hry.. Hlavně to poslední je docela velké lákadlo, a takové dítě je schopné nad mobilními hrami strávit 4 hodiny v kuse jako nic. To se potom musí ten telefon nabíjet 2x za den  Proto tedy říkám, mobil pro takové dítě jednoznačně ano. Doporučený typ je třeba Sony Ericsson K300i, který má vše, co jsem výše jmenoval a je za příjemně nízkou cenu.
Jinak většinou mají děti spíš starší mobilní telefony poděděné buď po rodičích, nebo po starším sourozenci, a tak je možné mezi takovýmito dětmi najít např. Siemens C35i, Siemens A50, Sony CMD-J5 a podobné kousky. Ze starších aparátů převažují Siemensy. Nové dražší přístroje jako třeba Sony Ericsson K700i jsou spíše výjímka. To se mnohem častěji objevuje dnes už zastaralý model SE T610, ale svůj úkol mezi dětma ještě určitě splní.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Chiron  |  29. 10. 2005 12:18

Tak z vlastní zkušenosti vím že děti nemají smysl pro hoddnotu peněz a v tom je ten problém. Mám v rodině 8letou holku které rodiče koupili mobil s kreditem 500Kč. A ani ne za tyden byl kredit v haji a domu nevolala ani jednou, místo toho stáhla melodie atd. a volala kamarádkám. A tohle se opakovalo ještě dvakrát a potom ji ten mobil zabavili protože nedokázala pochopit že nemá zbytečně utrácet. Z toho plyne že by děti měly dostat mobil až budou mít z toho rozum, ale pokud to rodiče utáhnou a snesou to, tak jim to kupte. Jo a mezi majitele Siemensu A50 patřím ješte taky, i když už ne dlouho, už mám objednaný SE K750i

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mirek  |  29. 10. 2005 12:42

Tak záleží na spolehlivosti a vyspělosti toho konkrétního dítěte. Někdo je schopný si kredit šetřit a hospodařit s ním už v 11, a někdo toho není schopný ještě v 16ti... Je třeba odhadnout, jak na tom to dítě je.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Nortonek  |  29. 10. 2005 23:11

Troufnu si říct,že i ve vyšším věku než je 16...mám kamaráda kterému je 23 a tomu kredit vydrží asi tak na 14 dní a potom si tři týdny stěžuje,že nemůže volat a psat SMS,protože má 2Kč.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
technik  |  30. 10. 2005 20:46


Já si o tom myslím jen tolik, že děti by měly dostávat pavidelně nějaké kapesné, ze kterého by si platily výdaje za mobil nebo jiné radovánky. Bez peněz se asi těžko naučí s nimi hospodařit a nepoznají co to je, když dojdou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Chiron  |  29. 10. 2005 11:10

Alcatel že je před SonyEricssonem? To je nějaká blbost ne? Já bych teď s fleku mohl říct tak devedesát jmen, z nich má Alcatel jeden nebo dva a SE tak aspoň dvacet lidí. A že TM vede tomu se ani nedivím, ale Oskarovi dát jen 12%, to je podezřelé. No je vidět že to dělal TM. A s tou Nokií se mi to taky nezdá, kde je Samsung ten má už hodně lidí. No nic je to celé nějaké divné

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
KeNnY  |  31. 10. 2005 15:23

vies skoro vsetci maju nokiu len preto lebo ju zdedili po otcovi a mamke a inu znacku nechcu lebo inu ani v ruke nemali :P a keby bolo aku znacku tak uvidis ze aspon polovica bude mat ciernobiely display a urcite nokia 3310.. A alcatel to same, tiez maju ten prvy so ma zabudovany cif fotak (neviem oznacenie) a vtedy to bol hit, tak ak sa urobi prieskum za 5 mesiacov a pride sonyericsson zo svojimy walkmanmy tak to bude uplne ine hodnotenie :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
olgojchorchoj  |  29. 10. 2005 10:26

dle mych zkusenosti ma drtiva vetsina twist a trosku vic zacina byt odepis o mladacich s eurotelem prakticky nevim

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Icikus  |  29. 10. 2005 09:33

hm, zajímavej článek, ale u nás ve tříděskoro nikdo Eurotela nemá, jenom tak 4 lidi, oskara má asi 12 lidí a zbytek má T-Mobila, takže aspoň u nás má nejvíc lidí T-Mobaila, ale Euortela nejmíň.. a s těma Nokiema je to docela pravda, skoro všici maj nokie, siemensa už skoro nikdo a já sem jedinej se SE...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rada.K  |  29. 10. 2005 09:42

Nokie je u nás celkově nejrozšířenější telefon, takže není vůbec žádné překvapení, že je nejrozšířenější mezi dětmi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
[CZ]Hunter  |  29. 10. 2005 12:14

Ono to zalezi podle skoly ... kdyz sem chodil na gympl, tak tam vetsina lidi taky mela Nokie, o zbytek se delili skoro rovne SE/Siemens/Motorola/Samsung.
Ted chodim na VUT a je videt, ze je tam MNOHEM vic SE, hodne smartphonu (SE Pxxx, MPx200,220 i Symbian Nokie). Obecne bych rekl, cim "technictejsi" skola, tim min Nokie.
Podil operatoru sem zatim nezjistoval.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
:-)  |  29. 10. 2005 09:08

Myslím, že mobily dětem nijak neškodí v komunikaci, jako i ostatním lidem - právě naopak A byt rodic, tak necham diteti klidne i pausal... Ono totiz stejne zalezi na vychove a je lepsi, kdyz dite proste samo utrati primerenou castku, protoze vi, ze ma dovoleny tolik a tolik, nez kdyz je omezovano nejakym technickym prostredkem - v tomto pripade vysi kreditu a z ditete tak v podstate delate nesvepravnyho tvora, kterej kdyz neni drzenej za retezu a zavrenej v kleci, tak likviduje vse kolem sebe (tohle bylo samozrejme receno jen obrazne...)
--

Ovsem zalezi hlavne na rodicich, kdyby byli vsichni rodice takovi, jaka byvala moje mama, tak bych nejradeji svuj destkej mobil splachnul do zachodu, protoze pri zpozdeni minuty ze skoly uz by byl telefon "Kde jsi? S kym? O cem se bavite?..." A k tomu by mi urcite jeste hned vrazila SIMku se sluzbou Locator od TM a kazdych 15 minut by si zjistovala, kde zrovna jsem DDDD Sakra, ani predstavovat si to nechi DDDDD Chudaci budouci deti, ktery by nekdy mely takovyhle rodice a takovou dabelskou techniku ))

Mno jeste, ze uz nejsem dite a jeste ze uz dlouhy roky nebydlim s mamou ) LOL

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kail  |  29. 10. 2005 09:33

No,na jednu stranu máš pravdu s tím že to záleží na rodičích,ale na druhou stranu si musíš uvědomit jaká je dnes mládež (patřím do ní taky,ale snad do té lepší "půlky" ...K nám do třídy chodí spousta hovad,kteří kradou kam se podívaj,všude dělaj bordel a myslej si jak sou při tom drsní,a dokonce kradou peníze i svím vlastním rodičům!!!A řekni,svěřil bys takovímu mago**vy simku s paušálem?Já myslím že když jim nedělá problém ukráct třeba 2 000kč svím rodičům,tak by jim nedělalo problém ani provolat 5 000 a víc kč...A ať se vám to zdá nebo ne,takový lidí zatraceně dost...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Nortonek  |  29. 10. 2005 23:03

Ale to je právě to,o čem mluví ""..."Ono totiz stejne zalezi na vychove..."

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rada.K  |  29. 10. 2005 09:39

Dva příklady z mého okolí - 1) bratr - má povoleno provolat 400 Kč / měs. Jeho rekordní účet je 1 400 Kč, minulý měsíc se krotil, to provolal asi jen 800 Kč. Většina dětí se dlé mého neudrží a provolá / propíše mnohem více než mají dovoleno. Nejlepší pro děti je podle mě Partner karta, má výhody oproti paušálu i předplacence.
2) moje kamarádka - od té doby co má paušál, utratí za telefon podstatně více. Je ji skoro 25...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rada.K  |  29. 10. 2005 09:41

Podstatně více je asi tak dvojnásobek.

3) Děti mé kolegyně. Nakonec jim musela paušál odebrat, protože by se nedoplatila. Neznám případ, kdy by dítě dokázalo a bylo ochotné kontrolovat své výdaje za komunikaci na paušálu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
radekM  |  29. 10. 2005 10:10

Hmm tak to jsem první. Je mi 15 a kontroluju si paušál do 300 kč (eurotel SMS max).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |  29. 10. 2005 10:30

Tak to dcera,kdyz ma pausal,se kontrolovat dokaze.Ulitla vlastne jen jednou.A to kdyz byla se skolou ve Spanelsku a autobus mel lehkou bouracku.A mimo"velmi ochotneho ridice"meli vsichni predplacenku.Takze,kdyz se chteli ucitele spojit se skolou,ze se dorazi s 18ti hodinovym zpozdenim,tak mel kazdej jen udrzovaci kredit.Nastesti skola tuto nedbalost vyresila tim,ze hovory proplatila.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jx0  |  29. 10. 2005 23:05

Jen si rejpnu, radsi ani neodpovidej. :)

O neco vyse jsi psal, ze tve dceri platis pausal pres 2 tisice mesicne. To by dokazal uhlidat snad kazdej aspon trochu zodpovednej clovek.

Krom toho na vyrizeni sms "mame nehodu, ale vsichni v poradku, az budem v cechach, tak se ozvu" nepotrebuju kdovijakej kredit. To mi docela vadi, dneska vola kdekdo kdekomu kvuli kdejakej blbosti. Zacina se vytracet mysleni "jak to zvladnout sam?" respektive "on to sam nejak zvladne".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
gekko  |  30. 10. 2005 00:34

No,ze sis rejpnul to je Tvoje svaty pravo.Nevim,mas dite nebo ne.Ale kdyz Ti prijde esemes,"mame nehodu".Tak to neni ani trosku zabavne.Pokud mas dite par isic km pryc a prijde takova zprava.Hmmm.Nevim,nevim.A kdyz se to dozvi zbytek rodicu,tak chtej to svoje taky slyset.Ale to chce poznat starost o dite.Mozna Ti krivdim a dite mas.Tak to holt beres jinak.Ja ne.Vidim,ze nejsi registrovanej,skoda tohle by chtelo soukromou zpravu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
XXTeens  |  29. 10. 2005 00:22

Bylo by divný, kdyby TM v tomto průzkumu, který je celý ke stažení na jeho stránkách pro novináře, uvedl, že je nejoblíbenější třeba Oskar nebo ET .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rada.K  |  29. 10. 2005 00:59

Aha, on to je výzkum dělaný pro TMO. Jsem si říkal co tam dělá ta hnusná růůůůůžová

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Sovicka  |  29. 10. 2005 03:18

Tak tentokrát s tebou musím souhlasit!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Grovik  |  29. 10. 2005 05:04

s tou nokii to taky nejak smrdi... ale asi jo kdyz se jine telefony nedaji skoro sehnat ... a pritom sou to takovy krusky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
brk  |  29. 10. 2005 08:15

Nevidel by to tak tragicky, i kdyz je pravdepodobne, ze si TM obcas nekde neco prikraslil. Eurotel je jen v tesnem zavesu. Stejne tak, jako se s Eurotelem tahne, ze je "Drahy, ale dobry", tak se z Oskarem tahne, ze je pro "socky". Oboji uz samozrejme tak zcela neplati. Jsou pripady, kdy i ten "drahy" Eurotel nabizi vyrazne levnejsi sluzby, nez Oskar, ale pro teenagery je image dulezity. To ze jsou "socky" k nemu urcite nepatri.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |  29. 10. 2005 08:55

No nevim co je na Oskarovi sockovskyho.Dcera s tim trabl nema.Na plno 500,vikendove hovory,po svem,plus pripojeni Na dlouho.Mozna ma v sestnacti,nadstandart,ale za 2200 mesicne ma totalni komunikacni svobodu.Setkavam se s rodici,u dcery ve tride,kteri mi tvrdej,ze ji platim zbytecne hodne.No,a pak z nich vypadne,ze diteti dobijej trikrat ctyrikrat po petikilu,za mesic.Ale hlavne,ze to maj spocitany.Nez mi vsichni zacnete nadavat."Ano mam dost penez,abych ji to mohl platit,na kapesny si vydelava,a pracuji v zahranici a nepotrebuji mit strach,ze nebude mit kredit a nedovola se mi.Nehlede na to,ze studuje cizi reci a casto jezdi,se skolou po EU.A posilat dite(sorry temer dospelou zenskou)do ciziny,s predplacenkou je nezodpovednost.A k tomu pruzkumu.Ano je to zoufaly,ta rozsirenost Nokii.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
brk  |  29. 10. 2005 09:45

Ale ja netvrdim, ze to je pravda. Nektere sluzby ma vyrazne drazsi, takze to tak uplne pravda asi nebude. Zazniva to ale docela casto v diskusich a jen o Oskarovi. Nevzpominam si, ze by to nekdo tvrdil o ET nebo TM. A jak jsem jiz rekl, neco s razitkem „socka“ k image teenagera moc neladi. Navic jestlize mobily financuji rodice, tak budou preferovat stejneho operatora, jako maji oni, takze by se zde melo zase odrazet rozvrzeni sil na trhu a to se IMHO i tak deje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Josallito  |  29. 10. 2005 13:38

A muzes prosim napsat ktere sluzby? Ono totiz vetsine lidi je naprd kdyz muzou pouzivat sluzby, ktere nikdo nechce. Takze ocekavam, ze tu napises TY levnejsi sluzby, ktere se bezne pouzivaji tzn. volani, sms...
A kdyz uz se tu bavime o teenagerech, tak to vztahni na ony nejpouzivanejsi predpalcenky.
PS: Ja ceniky neznam, tudiz fakt nevim.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Nolty  |  29. 10. 2005 15:41

moc neznám jejich služby, ale zkusme třeba MMS, bezlimitní internet, privátní síť, volání pro firemní klientelu, volání na pevnou, roaming vč. datového... ale to nejsou služby pro běžné uživatele. jsem si vědom, že internet nepoužívá každý a ostatní služby také ne. podle mě je to názor výhradně subjektivní a tvrdit to může jen ten, kdo má možnost přímého a přesného srovnání, dle svého uživatelského profilu - vzít si do ruky vždy aktuální ceník všech operátorů a spočítat na kolik ho to kde vyjde. jenže s tím si nikdo práci nedá a co platilo včera nemusí nutně platit i zítra
vlastně by se dalo zahrnout do nákladů i pořízení nového telefonu a všechny ty akce a balíčky, které jsme kdy mohli využít. prostě jsou to jen předsudky, ale dokáží ovlivňovat hodně

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rafter  |  30. 10. 2005 11:15

Clovek by predpokladal, ze nejvetsi socky budou mit Odepis od Oskara a vono zatim skoro vsichni (alespon z tech co znam) maji GO od Eurotelu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
radim  |  31. 10. 2005 13:12

Přesně tak to je, ti nejchudší vždy volají nejdráž. Nevím proč, ale je to tak.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hrt=  |  29. 10. 2005 14:19

hezke :o) nekdo ma pres 2k za telefon a nekdo musi ze 4k prezit celej mesic :o). Platim za telefon 1200 - [ET studentsky tarif + data nonstop]. Pausal mam od 15 kdy mi ho oskar dovolil uzavrit, vzdy jsem si telefon platil za kapesnyho [na SS 1700, nyni zminene 4k na VS]. Nikdy sem nechapal, ze nekdo prosmskuje pres 1k....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
YAMATO  |  29. 10. 2005 00:11

...pořád se nadává, jak jsme chudí, a pak se ukáže, že jsme čtvrtí v počtu mobilů mezi dětmi, pátí jsme ve výdajích za ně a jedenáctí ve fotomobilech...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rada.K  |  29. 10. 2005 01:00

No tak blahobyt se jistě neposuzuje podle mobilů. Jako se neposuzuje podle spotřeby piva.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Grovik  |  29. 10. 2005 05:03

Proc ne treba ja vydelma tolik ze bych mohl byt imrvere pod parou To je slusnej argument rekl bych .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rada.K  |  29. 10. 2005 09:43

Slušnej argument. Pokud budeš chtít vyvolat závist v nějakém alkoholikovi - cizinci, použij tenhle argument.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bingo  |  29. 10. 2005 12:15

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor