Udělejte si z Nokie dálkový ovladač k televizi

Diskuze čtenářů k článku

Petr  |  24. 03. 2004 07:30

Zdravím!

Zajímalo by mě, na jakou vzdálenost lze zařízení ovládat. Nemám totiž zkušenosti s Nokiemi Series 60 a tudíž nevím, na jakou vzdálenost infraport komunikuje... Děkuji za odpověď.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jdee - vyvojar  |  08. 12. 2003 02:21

V jave tyhle veci prakticky delat nejdou, jen u nekterych telefonu lze
pristupovat z javy na bluetooth, mozna by se dalo dostat i na IrDA, ale
je to znacne nejiste a vyrobci to nepodporuji.
Coz je odpoved na Series40, neni Symbian, neni c++, neni pristup na hardware.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
maxik,  |  28. 05. 2003 14:39

Já jsem teda zrovna ten kamarád M, Matyse. Teda zaměstnanec. Doma mi to moc nešlo. Věž jsem nerozchodil, a tv Mitsubishi max na 0,5m. Ale video šlo prfektně. Celkem je sranda pozorovat lidi v supermarketech jak zíraj na vystavený televize, či co a stojíte za nima a postupně vypínáte jednu za druhou. No celkem prdel. Moc lidi otom ještě nevi. A vubec byla sranda, když jsem totálně zpitej vypínal televizi v hospodě a pingl byl celej out z toho co se s tim dějě. Zkuste to..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
AST  |  26. 05. 2003 16:56

Je to velice zajimavá a praktická věc , jako plno dalších ale co nechápu je to že plno vývojářu cpe a delá tyto prográmky na omezené telefony (series 60 a hlavně ten Eriiiiik :( ) Velice by mne a myslim si že plno dalších velmi potešilo kdyby se tyto super programky dstaly do více rozšířené skupiny telefonů ( hlavně series 40 !!! ) no nic , asi je to ve hvězdách a já timto ohlasim nic nezmužu ale doufam že to někoho napadne !! 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Merlin  |  25. 05. 2003 10:53

Nevíte někdo, kde bych mohl získat tenhle softík fůlovej? Já bych ho chtěl. Jestli ho někdo máte, tak mi napište a já Vám na oplátku pošlu něco jiného full. Mám toho už docela dost. Ale tohle nemůžu nikde najít. Díky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
abcd  |  24. 05. 2003 01:08
shuda  |  22. 05. 2003 17:23

za zadnou cenu se mi nepodarilo rozbehat: N7650 a tv Panasonic TX-25LK1P. ma nekdo podobnou zkusenost???
if(document.layers){document.captureEvents(Event.MOUSEUP);}document.onmouseup=PrxOMUp;

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
AiR  |  22. 05. 2003 15:59

Chtel bych se zeptat na faxovaci soft pro N3650/7650, SonyP800 nebo N9210?

doporucite mi nejaky?

diky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kuta  |  22. 05. 2003 15:55

Nešlo by něco takovýho naprogramovat v mobilní Javě? Jestli  v ní někdo umíte, tak to zkuste.

Nemuselo by to mít ani databázi, jednotlivé povely by si mohl uživatel nasnímat z dálkového ovladače.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
muf211  |  22. 05. 2003 22:35

Java v mobilech funguje jako konzole, asi tak jedina HW funkce ktera je java programkum pristupna je tak maximalne gprs.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kuta  |  23. 05. 2003 17:53

Má to snad znamenat, že Java vůbec neumí pracovat s IR portem? Protože jinak by to jít mělo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jklamo  |  24. 05. 2003 02:43

Existuje Javovovsky programek pro Siemens SL45i, ktery se da taky pouzivat jako dalkove ovladani. Podpora vyrobcu je vsak zatim mala....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kuta  |  24. 05. 2003 16:38

A co je to prosím za prográmek? Náhodou mi jde právě o tento Siemens.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jklamo  |  27. 05. 2003 01:13

Ke stažení třeba na http://sl45i.kvalitne.cz/

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza  |  22. 05. 2003 12:55

Nevíte jestli lze využít jako ovladače klasického PC? Načel jsem spoustu rešení ka Dálkovým ovladačem ovládat počítač, ale potřeboval bych to obráceně a na to jsem nenarazil. Vzdálenost nehraje roli, jde mi jen o využití  videa jako tuneru pro vivo vstup grafické karty

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Good  |  22. 05. 2003 15:10

Lze to a používám to se Sony minivěží k popisu minidisků. Originální systém popisu byl tak příšerný, že jsem si musel udělat něco chytřejšího. Hardwareově to tak strašné není, ale trochu problém je odposlechnout kódy, protože délka bitového intervalu je typicky řádově stovky mikrosekund.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
DELCOP  |  22. 05. 2003 12:40

Je to skvělá věc...Jestli má někdo zájem, pošlu mu schéma. Součástky se dají sehnat kdekoli a vejdete se do cca 60ti Kč. Potom stačí 5 minut s pájkou v ruce a výsledek se zapojí do COM1 nebo 2 a pomocí jednoho prográmku múžete ovládat PC. Prográmek je navíc tak dokonalej, že umí sledovat i pohyby myší a klikání na nejrůznější tlačítka, takže není problém pomocí ovladače ovládat třeba programy, které se nedají ovládat ani pomocí žádných klávesových zkratek...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mac  |  22. 05. 2003 10:56

To je blud, ne ? Spotřební elektronika nekomunikuje standardem IrDA,  ale klasickým IR signálem. Vlnové délky těchto standardů jsou rozdílné. Vzpomínáte na fámy typu "antiradar v telefonech Nokia" apod.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  22. 05. 2003 11:14

Infraport tohoto mobilu je patrné volně programovatelný. To je např. možné i u Palmů. Pro Palm existuje SW, který se z DO sekvenci naučí a pak ji pošle. A funguje to na "jakékoliv" nosné kmitočty i způsoby kódování. Můžete si konfigurovat vlastní tlačítka, přístroje, posílat se povely ve skupinách a v určený čas. Je to však opět nepoužitelné pro malý výkon infra LED v počítači. U mého Treo 90 i bývalého TRGPro to bylo nejvýše 60 cm od přístroje. Používám programovatelné DO Marantz, kdy mohu povely posílat ikdyž je ovladač pod peřinou.

PP

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
oak  |  22. 05. 2003 12:14

Já většinou mívám pod peřinou jenom pravou ruku ....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
keywitch  |  22. 05. 2003 23:33

mam TV Daewoo a notebook Dell, kterej mi ji sam od sebe nahodne zapne na kanal 0 bez naky specialni aplikace. Nedelam si srandu, je to dost opruz, takze musim mit IR okynko notebooku prelepeni aby na ni nemrkal. kdyz jsem jeste nepouzival IR ke komunikaci s mobilem, mel jsem IR na notebooku zakazanej.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  23. 05. 2003 14:28

Některé výrobky spotřební elektroniky mají velice široké spektrum přijímaného záření, problém však je spíše s malým světelným výkonem irdy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
michal  |  22. 05. 2003 10:27

Proc pisete jen o Nokii, kdyz ho delaji i pro P800?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Xsoft  |  22. 05. 2003 10:06

Ano, tohle je opravdu pekny kousel .. ale dejte si pozor na betaverze. Pri jejich testovani se nam mobil kousnil a musel navstivit servit (pry selhani vnitrni logiky .. nebo tak nejak to rikali). Ale s verzi 1.xx zatim probelm nebyl.
Vice info na: http://nokia3650.iwebs.cz a www.pocitac.com

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
DarkWeb  |  22. 05. 2003 09:54

Jak je to s klávesnicí ? Dá se na ní zvyknout, nebo je dokonce lepší, než "normální" ? Uvažuji o Series 60, ale tohle mě opravdu odrazuje...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Lorenc  |  22. 05. 2003 09:39

Kdysi před lety jsem vymyslel a zkonstruoval něco mnohem lepšího :

Stačil na to kazeťák, fotodioda a infra LED. Na tehdejší dobu velice moderní TV Tesla s dálkovým ovládáním(!) Fotodioda vhodně připojená k mikrofonnímu vstupu nasnímala libovolnou ovládací sekvenci z ovladače a infra LED na výstupu předávala nahranou informaci do TV. Fungovalo to sice jen na 2 metry, ale musíte uznat, že to bylo naproto GENIÁLNÍ !!!!!! Zabýval jsem se i zlepšením ve smyslu zesilovač, více infra LED, reflektor...  ..ale pak jsem dostal rozum a sešlo z toho. Ovšem myšlenka na spamování všech domácností s TV na přímý dohled byla tehdy velice lákavá. Plánoval jsem dokonce jakousi databázi vypínacího signálu od všech značek TV a poté rozesílání této vražedné sekvence do okolí např. uprostřed napínavého filmu .

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ppp  |  22. 05. 2003 10:05

Nejsi náhodou hlavní hrdina Akumulátoru I ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Lorenc  |  22. 05. 2003 10:14

Jistě - tuto reakci jsem očekával, ale musím říci, že jsem to celé zrealizoval ještě před natočením toho filmu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xyz  |  22. 05. 2003 08:26

Docela to jde, ale s trochou obtíží, LG musím mít nastaveno na GoldStarAlt a třeba Thomson funguje jen když jste tak 3 cm od televize.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zdenda  |  22. 05. 2003 09:14

me to sice funguje i z 10cm, ale tim koncim

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marian Matys, ComTEL  |  22. 05. 2003 13:17

No, me to na jedne tel. jde taky max. do 0.5 metru (u kamarada), ale doma v pohode z nekolika metru, TV, video, audio, dvd... Dost dobry, uz to mam dlouho a hodi se...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kačer  |  22. 05. 2003 08:17

Na hovno

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kožak  |  22. 05. 2003 07:43

Co tak udělat z dálkového ovladače mobil značky NOKIE

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pedro  |  22. 05. 2003 08:30

Asi nepamatuješ ten dřevní mobilní věk před pár lety, kdy i lůza chtěla mobily míti, a tak alespoň v pouzdrech od mobilů nosila dálkové ovladače..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Alfons  |  22. 05. 2003 08:59

Nejen to, hodně socek nosilo makety mobilů, které se jeden čas dost prodávaly, a nejen v pouzdrech, pořád u ucha... No, hodně parazitů / socek nosí mobily i dnes viditelně proklatě nízko u pasu....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Nikolas  |  23. 05. 2003 09:45

Chlapci, vy jste vážně idioti. Jeslti máte nějaký mindrák, běžte si ho laskavě léčit jinam, ju?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kožak  |  22. 05. 2003 09:45

Já a nepamatovat

První můj mobil byl Philips Fizz - léta páně 1997  pravěk Paegas - to vy mladí už ani neznáte toho operátora.

To i ovladač televize byl menší

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
marcelino  |  19. 11. 2003 13:13

Kozak tys ocas jak cip!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor