ÚOHS: „Účtování hovorů po minutách je v pořádku“

Názory k článku

avatar
15. 05. 2012 13:54

Srovnávají to s jinými státy. Mě ale jako člověka, co žije tady, nezajímají jiné státy. Já si stěžoval, že platím za služby, které nepoužívám, a za tím si přece stojím, i kdyby v Rakousku měli 120+120. Pokud jim to tam nevadí, mě tady ano, a budu si stěžovat dál, to je můj názor.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (10)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Falhar  |  15. 05. 2012 13:58

Tak původní článek o podání stížnosti jsem nečetl ale první věc co mě napadla při čtení tohoto "Co má účtování po minutách dělat s hospodářskou soutěží? To spíš něco jako ochrana spotřebitele."
A jak si tak čtu tu odpověď, tak asi nejsem jediný co si to myslí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
PetrL113  |  15. 05. 2012 14:20

1. nelíbí se mi to a neobhajuji to!
2. je tu jedno velké ALE! To samé se přeci děje u sms a internetu.
Pokud napíši sms "Mam se dobre", tak je to 12 znaků a dalších 148 mi zbývá, přesto tuto smsku pošlu, aniž bych vyplýtval zbylé znaky a je mi také účtována sms jako celek nehledě na znaky (vejdoucí se do 160 znaků), tzn. není mi to účtováno po znacích/kb. Nikde jsem podobný výpočet neviděl, ale také to musí být pěkná částka.
U internetu je to nemlicht to samé s FUP, kdy si zaplatím třeba tisícovku za 2GB a měsíčně vyplýtvám pouze třeba 500MB, tak taky přeci platím 2GB co mám ve smlouvě a ne pouze jednotlivé MB. Možná je to něco jiného, ale přijde mi to celkem obdobné (leč můžeš FUP "beztrestně" překročit). Zase si platím něco, co jsem nevyužil.
3. opakuji, nezastávám se tohoto účtování, pouze upozorňuji, že to není jenom u volání, kde je to vidět nejvíce.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (39)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Arvo  |  15. 05. 2012 15:46

Možná mohla stížnost směřovat na shodné ceny všech tří operátorů. A ještě k tomu násobně vyšší než v zahraničí. Zneužívání dominantního postavení (oligopolu) by má tento úřad (mimo jiné) v popisu práce.Jen další důkaz o naší formální demokracii.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ludek_II  |  15. 05. 2012 16:06

Ihahaaaa...úřední šiml :o) Proč psali takový elaborát ? Stačilo přece napsat: Vážený pane Keplere, vše je vpořádku. A pokud máte problém, táhněte do Rakouska nebo Polska. V úctě ÚHOS.No a pokud to všem těm paragrafům vážně odpovídá, pak nezbývá, než chytit pod krk zákonodárce, aby přestali kšeftovat s igelitkama peněz /jako jistý Mudr./ a konečně začali něco dělat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
arcadio  |  15. 05. 2012 20:28

tak to je jasný, že UHOS nezakročí. je to CZ úřad, kterej vůbec konkurenci neochraňuje. kdyby ochraňoval, nejsou tu jen tři operátoři. stejně jako jiné kartely ... třeba supermarkety ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Myčoken  |  15. 05. 2012 20:50

Zajímavý názor úřadu. Protože většina operátorů u nás doma, ale i v zahraničí okrádá své zákazníky nemravným účtováním hovorů, stává se tento způsob vlastně běžným a nezavrženíhodným ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
A1rh-  |  15. 05. 2012 22:58

Jak už psal Falhar, přijde mi, že stížnost zněla na nesprávnou věc. Nečetl jsem vše detailně přiznám se, ale "...poukazujete na porušení SOUTĚŽNÍCH PRAVIDEL ze strany tuzemských telefonních operátorů ..." je něco úplně jiného, než kdybyste poukázal na např. účtování nedodaných služeb, nebo z podobného důvodu poškozování spotřebitele. Ono to účtování s hospodářskou soutěží dle mého názoru moc nesouvisí.
Je to, jak když se jdete soudit - špatně podaný předmět žaloby Vás nejen může stát podstatně víc na poplatcích, ale i třeba k zamítnutí žaloby, narozdíl od třeba jen jinak podané formulace žaloby.
Takže myslím, že ÚOHS reagoval přesně na Vaše podání a nezabýval se ničím, co jste po něm nechtěl (skutečnost, že jsou zákazníci okrádáni).
Jinak pozor, ať tyto záležitosti neřešíte v pracovní době, přichází do módy vyhazovy z práce za trávení času na internetu soukromými aktivitami (i když si své úkoly plníte).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
honzatrx  |  16. 05. 2012 02:17

Stížnost byla zbytečná, operátor uvádí podmínky a ceny, buď to přijmu nebo ne. Není to pak okrádání, když s tím souhlasím. Je jen uživatelova hloupost, pokud jde k operátorovi, který má horší účtování než 60+1.Proto mám Vdf a jednoho virtuála. U některých tarifů je to kompenzováno vyšším počtem přidělených minut, protože při 60+60 minuty ubývají velmi rychle, zvláště těm, co volají jen krátce stručně.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
rousini  |  16. 05. 2012 09:10

Je to špatné rozhodnutí a také si myslím, jak bylo psáno výše, že to nesouvisí s ÚOHS. Tady se neporušuje soutěž mezi subjekty, ale je šizen zákazník, takže je to námět na ČOI.
Někdo argumentoval paralelou s datovým balíkem nebo SMS - NEMÁ PRAVDU.
Pokud nevyčerpám všechny volné znaky v SMS nebo datový blok je to moje svobodná vůle, stejně jako když si v hospodě objednám 3 chody, které nakonec nezvládnu sníst. Jakékoliv jiné účtování než po sekundách evokuje příměr (taky z hospody) pivo dáváme jen k jídlům.
Doufám, že rozdíl jednání vidíte. Je to lumpárna a plivanec do ksichtu zákazníkům. ALE DOJDE NA NĚ A ANI PES PO NICH NEŠTĚKNE. Bohužel to vědí a žerou hrstma dokud to jde...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor