Užitečný gadget z Číny. Ruční kompresor napumpuje auto a sám se vypne

Přes značkové poklice nedostanu na ventilek hadici typického kompresoru u čerpacích stanic, takže správně nahustit pneumatiky je trochu problém. Když jsem viděl tenhle ruční kompresor (na produktových obrázcích je logo Dunlop, na přístroji nikoliv) připomínající aku-vrtačku, hned mířil do košíku a čekal jsem, jak poslouží. Auto byl primární cíl, ale maloval jsem si, že využití najde i kolem jízdních kol, matrací a nejrůznějších nafukovaček pro vodní hrátky.

Auto na výbornou

V první instanci aku-kompresor obstál, drobný šroubovací ventil na konci je kompatibilní s mými komplikovanými poklicemi. Pak už je to jednoduché: horním tlačítkem stroj zapnete a přepínáte mezi jednotkami (kPa, bar, PSI, kg/cm2), tlačítky plus/minus nastavíte cílový tlak a stisknete kohoutek jako u pistole.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Před a po nasazení aku-kopresoru. První dva obrázky jsou dostatečně výmluvné, přesnost potvrdil i oldshoolový tlakoměr. Ale pojďme to trochu rozvést...

Kompresor překvapivě hlasitě ječí a chvíli si počkáte. Pochopitelně záleží, kolik vzduchu potřebujete do pneumatiky nacpat, ale při menších objemech u jízdního kola jde o půlminutu, u auta třeba i tři minuty. Jakmile se tlak dostane na nastavenou hodnotu, motor se vypne. Skvělé.

Na kolo si sežeňte redukci, na bazénové nafukovačky zapomeňte

V balení dostanete i pár nástavců pro míč a nafukovačky (viz fotogalerie). Na jízdním kole mám galuskový ventilek, který v krabici chybí, takže jsem začal pátrat po příslušné redukci. Řešení bylo jednoduché – za 7 Kč posloužil místní cykloobchod. Postup při huštění kola je stejný.

Dalším pokusem byl nafukovací člun (model alá Miloš Zeman). Redukce ve ventilu konstruovaném pro foukání ústy drží skvěle, ale tam pozitiva končí. Kompresor je stavěný spíše na vysoké tlaky, než na relativně velké objemy. Takové nafukování trvá nesmyslně dlouho, tady už je opravdu lepší foukat ústy, případně použít k tomuto účelu určený kompresor.

Ani na profi využití to nebude

Auto jsem s pomocí tohoto aku-kompresoru obcházel už třikrát. Jednou po defektu, dvakrát po přezouvání pneumatik, kdy tlaky po opuštění pneuservisu dělaly divoké věci. Vždy posloužil k plné spokojenosti.

Půjčil jsem aku-kompresor kamarádovi do autoservisu, jestli by dával smysl i jemu. Reakce byla jednoduchá – na profesionální použití je to příliš pomalé. Nicméně na občasné domácí použití se hodí skvěle.

A konečně – celkový dojem nezkazí ani cena. „Cordless Handheld Mini Electric Car Air Pump“ stojí 39 dolarů, tedy 900 Kč.

 

Ruční aku-kompresor Dunlop ve zkratce:

  • automatické vypnutí při dosažení cílového tlaku
  • pasuje na auto, s redukcí na míč a „bazénové“ nafukovačky
  • jednotky na displeji: kPa, bar, PSI, kg/cm2
  • maximální tlak: 995 kPa, 10,3 bar, 150 PSI, 10,5 kg/cm2
  • baterie: 2 200 mAh
  • výkon: 120W
  • cena: 39 USD, tedy asi 900 Kč
 
Diskuze (28) Další článek: Sony servíruje japonské nudle. K čemu je dobrý displej s poměrem stran 21:9?

Témata článku: Čína, Gadget, Pro řidiče, Redukce, Zajímavosti, Jízdní kolo, Tlak, Bar, Komp, Sam, Kompresor, Auto, Pneumatiky, Miloš Zeman


Určitě si přečtěte

RECENZE: Huawei P Smart (2019) — lákavá skořápka s překvapením uvnitř

RECENZE: Huawei P Smart (2019) — lákavá skořápka s překvapením uvnitř

** Huawei P Smart (2019) nabízí 6,21palcový FullHD+ IPS displej ** Baterie s kapacitou 3 400 mAh by měla zaručit dobrou výdrž ** Duální fotoaparát disponuje 13Mpx a 2Mpx (hloubkovým) snímači

Milan Měchura | 9

RECENZE: Honor View 20 je zatím nejdražší a suverénně nejlepší Honor

RECENZE: Honor View 20 je zatím nejdražší a suverénně nejlepší Honor

** Kvůli selfie kameře prostřelili displej. Rušivé? Ne, za chvíli o ní nevíte. ** Procesor Kirin 980 má síly na rozdávání, o výkon se nebojte ** Můžete mít 128GB nebo dvojnásobné 256GB úložiště

Jakub Michlovský | 32

RECENZE: Xiaomi Amazfit Verge — parádu nenadělají, zato funkcemi nadchnou

RECENZE: Xiaomi Amazfit Verge — parádu nenadělají, zato funkcemi nadchnou

** Amazfit Verge svými funkcemi nahradí i mnohem dražší konkurenty ** Na jedno nabití vydrží až celý týden - a to i s aktivním vyúžíváním GPS ** S komplikacemi počítejte při synchronizaci s sportovními aplikacemi **

Milan Měchura | 18

RECENZE: Redmi 7 — když dáte Xiaomi vale, ale to dobré z něj si necháte

RECENZE: Redmi 7 — když dáte Xiaomi vale, ale to dobré z něj si necháte

** Oficiálně to sice není Xiaomi, ale poměr cena/výkon má skvělý ** Dobrá výdrž, pěkné fotky a spolehlivá čtečka jsou hlavní zbraně ** Zklame horší odladěnost prostředí a slabší výsledky videa

Jakub Vrbacký | 18

Nový Honor 20 a Honor 20 Pro: skvělé telefony zraněné politikou

Nový Honor 20 a Honor 20 Pro: skvělé telefony zraněné politikou

** Honor 20 a 20 Pro míří na vyšší střední třídu telefonů ** Zaujmou hlavně dírkou v displeji a čtyřmi fotoaparáty na zadní straně ** Uvedení následuje těsně po agresivním kroku USA, ohrožujícím celou budoucnost Huawei a Honoru

Tomáš Holčík, Filip Kůžel | 85

RECENZE: Samsung Galaxy A50 — střední třída s minimem kompromisů

RECENZE: Samsung Galaxy A50 — střední třída s minimem kompromisů

** Samsung se letos zaměřil na střední třídu, a my jsme otestovali další výsledek jeho snažení ** Galaxy A50 vás naláká na skvělý displej, velkou baterii a trojitý fotoaparát ** Plastová konstrukce nevadí, vůbec poprvé jsme si Samsungů vyzkoušeli optickou čtečku otisků prstů.

Martin Chroust | 28

Xiaomi Yi Mirror Dash Cam: Zajímavá kombinace má své mouchy i zdrcující trumfy

Xiaomi Yi Mirror Dash Cam: Zajímavá kombinace má své mouchy i zdrcující trumfy

** Montáž není úplně jednoduchá a bude lepší ji svěřit profíkovi ** Displej je dobře vidět ve dne a v noci zbytečně neoslňuje ** Každý dotyk na zrcátku/displeji je hodně vidět

Jakub Michlovský | 37