V zákulisí operátorů: jak Oskaráci hlídají svoji síť, část první

Diskuze čtenářů k článku

Stanislav Vyvrátil  |  14. 01. 2002 14:38

To mne pekne stve, že kdyz nahlasim operatorovi chyby, zadne opravy se nedeji. Dokonce se operator casto vykasle i na to, aby vubec poznamku zakaznika prislusnemu oddeleni sdelil. Kdyz to ale srovnam s Paegasem, tam bych musel volat operatora v jednom kuse, takze jsem Paeg. rovnou zrusil.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomas Necas  |  11. 01. 2002 23:52


Clanek je opravdu jak psala jedna ctenarka zajimavy, ale informace v nem ze strany OSKARA znacne nepravdive. Zejmena ty o pracovnim nasazeni a dobach oprav.      Protoze jsou zde v Lednici v poslednich dnech  velke vypadky kontaktoval jsem ja a nezavisle na me kolegove operatora. Protoze jsem zamestnan v budove kde je oskaruv v okoli jediny vysilac tak jsem mel tu moznost o pohotovosti se na vlastni kuzi presvedcit. Mechanik se dostavil uspesne az 3 den po nahlaseni a zdrzel se celych dlouhych 15 minut po tom co zjistil ze nema od zarizeni klice. To se stalo dnes 11.1.02. Takze se vsadim ze se stav pres vikend nezlepsi a vypadky budou pokracovat.

Jako oskaruv prvopocatecni skalni fanda a zakaznik jsem v poslednich dnech doslova NAS....... a vazne zacinam uvazovat o zmene operatora.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Zikmund  |  12. 01. 2002 00:26

Vycházel jsem z informací, které jsem měl k dispozici. Je možné, že oprava neprobíhá vždy tak, jak by měla...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Richtr  |  12. 01. 2002 16:54

Lež to samozřejmě není. Pokud je to SAF problém, tedy takový, který má přímý afekt na servis, vyjíždí se na sajt okamžitě. Navíc z Vašeho vyprávění není znát, o jaké druh problémů se jedná. Byl jste bez signálu? Padaly hovory? Nešlo hovor vůbec navázat? Některé tyto problémy totiž ani negenerují alarm a jsou znát až ze statistik pochopitelně za několik posledních dní, což by vysvětlovalo ony tři dny. Co se klíčů týče - Vy jste si je nikdy nezapomněl?

Kdybyste mi řekl Cell ID (Net Monitor telefonu na Nokii, např.), mohl bych se na konkrétní problém podívat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
halap  |  13. 01. 2002 02:32

tazatel mluvi o Lednici, takze to bude nejspise Cell ID 10631-3, okres Breclav, budova obecniho uradu ...

ad: pravidelne rocni kontroly

Tyto kontroly pravdepodobne nebudou tak zhave, protoze jiz pred rokem jsem na Oskarlince nahlasil, ze na BTS Cell ID 10381-3 LAC 210 (resp. 11651-3 pro 1800MHz) mezi Slavkovem u Brna a D1/215km byla zcizena brana oploceni, takze prostor kolem kontejneru a pod stozarem a tim i cely stozar jsou volne dostupne a to i pro male deti, je to docela nebezpecne, zkuste tam nekoho poslat ... (nebo tam branu nemate schvalne??)

ad: cislovani BTS 900x1800

Docela by me zajimala logika cislovani dualnich BTS, nekde je pouzivana rada napr. 10031, 10032, 10033, 10034, 10035, 10036 (xxxx1-3 900MHz; xxxx4-6 1800MHz), jinde (predevsim u nekterych novych) je xxxx1-3 pro 900MHz a xxxx6-8 pro 1800MHz (proc ta mezera???), a 3. pripad je naprosto rozdilne Cell ID - napr. 10311-3 900MHz ma k sobe 11531-3 1800MHz

 

jeste bych se rad zeptal, jak obtizne je umistit BTS na stozar jineho operatora, pripadne za jakych podminek poustite jineho operatora na svuj stozar (treba k 11321-3 LAC 210, Manerov, okr. VY jste pustili ET, stejne tak 10831-3 ci 10961-2)?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomas Necas  |  11. 01. 2002 23:40


Clanek je opravdu jak psala jedna ctenarka zajimavy, ale informace v nem ze strany OSKARA znacne nepravdive. Zejmena ty o pracovnim nasazeni a dobach oprav.      Protoze jsou zde v Lednici v poslednich dnech  velke vypadky kontaktoval jsem ja a nezavisle na me kolegove operatora. Protoze jsem zamestnan v budove kde je oskaruv v okoli jediny vysilac tak jsem mel tu moznost o pohotovosti se na vlastni kuzi presvedcit. Mechanik se dostavil uspesne az 3 den po nahlaseni a zdrzel se celych dlouhych 15 minut po tom co zjistil ze nema od zarizeni klice. To se stalo dnes 11.1.02. Takze se vsadim ze se stav pres vikend nezlepsi a vypadky budou pokracovat.

Jako oskaruv prvopocatecni skalni fanda a zakaznik jsem v poslednich dnech doslova NAS....... a vazne zacinam uvazovat o zmene operatora.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Xift  |  11. 01. 2002 17:13

Zdar !

Chválím Martina Zikmunda za velmi pěkný článek   ! ! !

Jen tak dál   5 bodů

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mr.Ales  |  11. 01. 2002 11:12

Jestli si dobře pamatuku,tak se o tomhle centru psalo kdysi v časopisu MOBILITY a tam psali,že má Oskar nejmodernější sí¨snad v celé Evropě,nebo něco takového... Potom tedy nevím,proč je s ní tolik problémů,když se na tom podílel firmy jako Ericsson nebo Siemens,ale to je jedno.

 

Je to moc dobrý článek a autor by zaslužil pochvlau,je to pěkně zpracované a taky jsou tam dobrý fotky...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SVB  |  11. 01. 2002 11:08

Velice me potesilo predstaveni Oskarovych pracovniku, dokonce krestnimi jmeny. Da se rict, ze ted, kdyz se zname, jsme vlastne vsichni takova Oskari rodina

V clanku je ale jednou napsano, ze Praha je soucasti vychodni casti site a jednou, ze zapadni. Jak to tedy vlastne je? Kdo stavel sit v Praze?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jozef Pastor  |  11. 01. 2002 11:41

Zdravim,

Praha je technologia Siemensu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lukáš Mižoch  |  11. 01. 2002 14:51

Věta "Východní část je pak rozdělena na dva menší celky – Prahu a zbytek." mě taky zarazila. Zřejmě byla myšlena část západní. Nebo se na vládě plánuje přesun Prahy na Moravu a redakce Mobilmanie to ví už předem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Zikmund  |  11. 01. 2002 19:39

Pardon, Praha je samozřejmě Západ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JUDY  |  11. 01. 2002 09:24

Ahoj, jsem Vašim čtenářem už hodně dlouho, ale málo odpovídám, většinou se jenom bavim, informuju a komentuju s kolegy. Dnes mě Váš článek  hodně nadchnul. Je užitečný a zajímavý. Doufám, že budete i nadále tvořit takovéto užitečně věci.

Přeju Vám mnoho úspěchů. Váš čtenář.

PS: Pro tzv. prudiče: Než začnete jakékoliv články napadat, zkuste si promyslet, jestli máte, nebo nemáte pravdu a jste dostatečně informováni.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
DJ BOBR  |  11. 01. 2002 08:06

Proč ke článku není víc fotek? Rád bych taky věděl, jak třeba vypadá MSC, nebo přímo v řídícím středisku. Jinak, bezva článek, jen tak dál!
NMT-BTS-HUNTER-DJ_BOBR

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Zikmund  |  11. 01. 2002 09:12

No s těmi fotkami je to trochu složitější - čím víc jich tam bude, tím déle se to bude načítat. Jinak tenhle článek je o NMC, to nemá s MSC, apod. nic společného. Že si to ale ty, tak ti prozradim, že tady jsme psali o Hi-Tech Centru jako takovym a že je tam taky pár fotek zařízení...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SVB  |  11. 01. 2002 11:09

Nesly by fotky resit jako male, silne zkomprinovane nahledy, ktere jsou odkazy na vetsi fotku? (Umoznuje to vas redakcni system?)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Zikmund  |  11. 01. 2002 22:37

Redakční systém to umožňuje, ale zdálo se mi lepší použít místo náhledů středně velké fotky. Náhledy jsou dobré spíše u recenze telefonu, kde je fotek opravdu hodně, ale zajímá Vás většinou jen pár konkrétních. Tady je fotek ještě (alespoň podle mě) přijatelné množství a zajímavé jsou snad všechny.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jozef Pastor  |  11. 01. 2002 11:46

Zdravicko,

tak tych dvoch chalanov (Petra a Kristiana) poznam osobne, su tiez zo Slovenska, nedavno sme sa poznali...su to velmi usilovni a sikovni chlapci! Tymto ich chcem aj pozdravit, ak si tento clanok niekedy precitaju!!! A zdravim autora clanku, pekna praca!!!


Jozef Pastor

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Filip Soukup  |  11. 01. 2002 00:25

je škoda že odpovídat lze do obou částí článku, ale zobrazí se to pouze v jedné, ne dohromady

Filip Soukup

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Zikmund  |  11. 01. 2002 00:32

No, ona existuje ještě jedna možnost - rozdělit článek na kapitoly. V tomto případě je pak diskuse společná. Horší však je, že velká část čtenářů měla s dělením článku na kapitoly problémy, a tak jsme se rozhodli to udělat tímto způsobem. Diskuse jsou bohužel dvě, ale pro mnoho čtenářů je to tak přehlednější. U článku o T39 se nám tento způsob poměrně osvědčil. Každopádně souhlasím s tím, že by bylo lepší, kdyby mohly být všechny příspěvky v jedné diskusi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Cooper  |  10. 01. 2002 23:46

a tak tedy nejde přečíst

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Zikmund  |  11. 01. 2002 00:12

O té chybě víme a na jejím odstranění se pracuje. Všechny články se objeví na titulce 15 minut před půlnocí, ale čitelné jsou až po půlnoci. Do té doby z nich je vidět akorát nadpis a perex.  Teď už je ale článek vidět, a to je to hlavní

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vladimir bily  |  11. 01. 2002 00:17

To jste byli v Ricanech nebo je to nekde jinde?

Mr. B

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Zikmund  |  11. 01. 2002 00:26

V Říčanech, v Hi-Tech Centru. O něm jsem mimochodem psal někdy v dubnu teď již loňského roku

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Nightlife  |  12. 01. 2002 11:32

Tohle centrum je od Rican jeste docela daleko !!! Oskarovo centrum je primo u dalnice D1 pobliz Exitu 11 (Jesenice, Ricany). Poznate ho podle vysokeho prihradoveho stozaru vedle napadne bile (a nizke) budovy hned u jeho upati )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Zikmund  |  12. 01. 2002 11:44

Hi-Tech Centrum je při výjezdu z dálnice D1 směrem na Brno doprava a Říčany jsou na druhou stranu, nicméně spádově je Hi-Tech Centrum v Říčanech

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor