Jsem jediný kdo nechápe tohle chrlení "vlajkových lodí" několikrát do roka v cenách 18, spíš 20 tisíc a víc? Vážně mají výrobci představu, že zákazník, který si koupí top model z Barcelony a dá za něj 20 tisíc, poté poběží pro top telefon z IFA za 21 000 Kč, nebo ještě častěji?Každý půl rok tu máme něco, na čem výrobce doufá, že si namastí kapsu a podle nich bychom měli jen pár měsíců staré telefony zahodit a běžet pro nový model za cenu výplaty? Dělají to všichni Samsung / HTC / Sony / LG.Pak se ale hrozně diví, že musí jít s cenou dolu tak, že buď vydělají jeden cent na kusu (viz. LG), nebo rovnou prodělají (viz. HTC). Nechápou, že klíč ke všemu (aspoň podle mě) je jasná struktura nabídky (low/mid/high), klidně o jednom kusu pro každou třídu, zato s vyváženou výbavou i cenou. Ale to ne, radši představit 5 derivátů jednoho modelu, tu ubrat to, tu ono. Jenže prodejně je pak stejně úspěšný jeden model z dané třídy, zbytek leží ladem a musí pak pryč pod cenou.Vlajkové lodě jsou kapitola sama pro sebe. Jak nemusím Apple tak ten to pochopil naprosto přesně. Jedna vlajková loď ročně. Drahá. Ale vezměte si takový iPhone 4S - 3 roky starý telefon a stejně dostal iOS9. Jasně, notně okleštěný, snad na hranici použitelnosti, ale dostal.U ostatních výrobců koupíte vlajkovou loď, dokud je "na výslunní" je podpora ukázková, updaty chodí co měsíc. Po půl roce přijde novinka a na "starý" model se začnou objevovat updaty typu "aby drželi hubu". Čím novější, tím hůře optimalizovaný, ve stylu: "Chceš aby to jelo bez problémů - běž pro novinku), přitom všichni víme, že výkon je naddimezovaný už od dob Snapdragonu 80x.
Výraz "update" pro střední a nejnižší třídu rovná se téměř sprostému slovu a naprostému tabu.Tohle je důvod, proč si výrobci Androidů za svoje telefony nemůžou žádat sumy po vzoru iPhonu. Jejich podpora se nedá srovnat. Dokud tohle nepochopí, mohou zvyšovat ceny rok co rok a stejně budou obracet každý pětník.
Názor byl 1× upraven, naposled 01. 10. 2015 13:13