Velké srovnání 232 mobilů: máme hotovou metodiku!

Diskuze čtenářů k článku

Jarda  |  22. 11. 2004 14:31

Myslim, ze by bylo dobre, kdyby se dal urcity parametr, ktery me nezajima, vynechat. kdyz budu chtit vybrat telefon pro babicku, tak asi nevyberu vyborny ani chvalitebny. 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
DuckDaffy  |  19. 11. 2004 14:57

V parametrech chybí tyto údaje:
možnost změny velikosti písma: ano (2 velikosti, WAP, SMS, MMS, v menu nikoliv) - podržet "#"
typ baterie a kapacita: Li-Ion, zpravidla se prodává s 1000mAh
zámek klávesnice: ano - stiskout "*" a pak "OK", odemknout stejně
automatický zámek klávesnice: ano - menu (EN) settings/security/keypad locking
MP3 (WMA/AAC) vyzvánění: umí WAV, MID, AC3
uživatelský zvuk pro SMS: ano - libovolný zvuk jako u zvonění
editace vyzvánění v telefonu (skladatel): ne, pouze přes kabel, nebo nahrát
nahrávání melodií z počítače: ano, aplikace MPAS (My Pictures And Sounds)
přiřazení obrázku k volajícímu (skupině): ano, jakýkoliv obrázek v paměti, jen u seznamu v mobilu
vyzváněcí profily: já bych řekl ano - normální, tichý (jen vibrace), lze nastavot nejdříve vibrace, pak zvonění, zátoveň nebo jen zvonění bez vibrací
vypnutí zvonění bez odmítnutí: zjistím, starší Sagemy to uměly
konferenční hovor: zjistím
slovník pro rychlé psaní lze trvale vypnout: pamatuje si poslední použitý režim
objekty v odesílané MMS: ano - zvuky, obrázky, videa
max. velikost odesílané MMS: v menu lze nastavit 50kB, 100kB, 150kB, 200kB jako varování, pokud uživatel bude chtít vytvořit větší
buzení při vypnutém mobilu: ano
opakované události v kalendáři: ANO (nikdy, denně, v pracovní dny, víkendové dny, týdně, co dva týdny, měsíčně, ročně)
poznámky: spíše ano, ToDo je takové obojetné
převodník měn nebo jednotek: ano - u kalkulačky
max. délka souvislé nahrávky: v menu zvuků 30s, v ToDo 60s (nelze exportovat), u přidání MMS 109s - lze exportovat
přehrávač médií: audio: nerozumím, co tím myslíte
přehrávač médií: video: když video nahrává, tak jej asi i přehraje, ne? :)
formát videa: zjistím
max. rozlišení videa: zjistím
max. délka videa: zjistím
vyvážení bílé: automaticky, docela kvalitní
kompenzace expozice: normální, noční režim, rychlý pohyb, protisvětlo
přídavný blesk: nevím o tom, zřejmě ne
CSD: ano
Standardní příslušenství: žádné z vyjmenovaných, pouze nabíječka a CD se SW WellPhone a MPAS

Plusy a minusy:
dovolil bych si přidat nadprůměrnou výdrž na jedno nabití, 7 dní není problémem

DuckDaffy d(.)!(.)b

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
NN  |  18. 11. 2004 00:25

KUPUJI PRAVIDELNE VAS CASOPIS, JE DOBRY ALE OBJEVUJE SE V NEM DOSTI CHYB.
HLAVNE V PARAMETRECH MOBILU. TO BYCH JESTE CHAPAL.ALE TENTO ZEBRICEK,
TO SE NA ME NEZLOBTE, ALE PODLE ME NEVITE CO SROVNAVATE.
JEDEN PRIKLAD: SX1 JE PODLE VAS LEPSI NEZ  MPX200. NEJSEM VYZNAVAC ZADNE
ZNACKY ALE KDO TY MOBILY ZNA MUSI KROUTIT HLAVOU JAKO NAD TISTENOU VERZI.
DOPRCIC CHLAPI VYZKOUSEJTE SI PORADNE CO KEREJ UMI A JAK, TO JE PODLE ME NEJLEPSI METODIKA.
TO, ZE MA NECO SITKOVEJ FOTAK, NEZNAMENA, ZE BUDE LEPSI NEZ MANAZER BEZ. 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 18. 11. 2004 12:38

Pokud jde o chyby v parametrech, v naprosté většině případů se potom dojde k tomu, že něco chápeme jinak než čtenáři.

Podle vás je lepší Motorola, podle nás Siemens.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jenik  |  17. 11. 2004 23:56

Jak se prislo na propastnych deset procent mezi motorolou E398 a SE K700i by me fakt zajimalo, v zasade telefony umeji jedno a totez jen SE nema pametovky, nehraje stereo a ma IRDa... ma horsi klavesnici, + - 1:1 a to ze se treba motorola po pripojeni pres USB kabel prihlasi jako flash disk.... je mnohem lepsi funkce, nez jakykoli morphun a podobne.... no a taky by se melo z ohlednovat jak velkou pametovku clovek k telefonu dostane. a u T-mobile je k E398 USB kabel.... to by taky mohlo byt mnohem vesti vahu, nez jestli vyrobce udava + nebo - 5 hodin pohotovostni doby....Sice telefon neni z nejrychlejsich, ale hlemyzdak taky neni a preharavani Mp3 by si zaslouzil tez vlastni rubriku.... coz je asi duvod proc by mel mit telefon pametovou kartu nebo nekomu nestaci 5MB na Java aplikace? nebo na MIDI zvoneni? Nebudu se tvarit jako nejvetsi manazer, protoze telfl jsem si koupil kvuli prehravani MP3 a misto flashdisku... proc mit dve veci a v obou hlidat baterie. Ale taky za mesic hodne provolam a propisu... To ostatni samosebou umela i ma T39m. jo a jen jedno procento od M65.... nenechte se vysmat, pro mne je telefon lepsi i nez 6230 a to prave kvuli USB pripojeni a prehravani filmu, kdy se vetsi display hodi a ma BT kvuli synchronizaci kontaktu, IRda je stare, pomale, neprakticke, tak k cemu?? pekne zvoni + blika (f-ce na hov**, ale nekomu se muze libit) a zohlednit kvalitu prehravani MP3 by bylo take vhodne.
Timto ma u me mobilmania male podstatne a vyznamne minus.... 6230 ma pritelkyne, K700i spolubydlici a ze by jedem z tech telefonu zasluhoval 10procent navic......NE. Jen hledani v seznamu me stve, ale da se to resit skupinama.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hnědka  |  17. 11. 2004 00:28

jak je presne definovan "archiv na sms"? ja mel zato, ze je to moznost archivovat (ukladat) sms, tak proc je u N6630 napsano NE?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 17. 11. 2004 00:31

O archivu uvažujeme pouze v případě, kdy se paměť pro něj liší od běžné paměti pro SMS. U Nokie je to jedno, paměť je pořád stejná. Jiné to je třeba u Alcatelu (zde běžná paměť vůbec není) nebo u Siemensů (paměť je limitovaná počtem SMS, archiv je závislý jen na volné kapacitě).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vasco-da-gama  |  16. 11. 2004 21:00

Mohu, prosím, vědět, proč je na tom M55 lépe než S55? To jen kvůli displeji který zobrazí 4096 barev a větší paměti??? Vždyť S55 má IrDA a BT. A tyto věci jsou podle mého názoru daleko důležitější než displej, který i tak stojí za prd. Když mi rozumně vyvrátíte můj názor budu jen rád.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 16. 11. 2004 21:31

Zřejmě jsou váhy nastaveny jinak - přesně podle preferencí několik stovek čtenářů, kteří hlasovali v anketách.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bumbuk  |  16. 11. 2004 19:17

prave som si dal vedla seba porovnat S700i, K700i a NK6230. velmi zaujimavo dopadlo hodnotenie v kategorii zabava:

hry v telefonu: ano/ano/ano
Java: ano/ano/ano
další herní technologie: Mascot Micro3D/Mascot Micro3D/nie
obrázky na displej: ano/ano/ano
digitální fotoaparát v telefonu: ano/ano/ano
digitální fotoaparát jako příslušenství: nie/nie/nie
přehrávač médií: audio: ano/ano/ano
použitelnost jako MP3 přehrávač: ano/ano/ano
FM rádio: ano/ano/ano
přehrávač médií: video: ano/ano/ano
výměnné kryty: nie/nie/ano

celkove hodnotenie v kategorii zabava: 100% / 85% / 81%

prekvapuje ma to nizke hodnotenie u nokie, oproti S700i jej chyba len mascot micro3d, inak je funkcne podla katalogu zhodna. K700i zasa nie je pouzitelna ako mp3 prehravac a nema vymenne kryty, napriek tomu ma v tejto kategorii viac bodov. ako je to teda? to sa za vymenne kryty body odpocitavaju?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 16. 11. 2004 21:32

Nejde jen o zábavu, v této kategorii se hodnotí i digitální fotoaparát. Však se také tato kategorie jmenuje "Zábava a Digitální fotoaparát". A v tomto ohledu Nokia dost ztrácí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
aquila  |  16. 11. 2004 21:37

oproti S700i by to bolo OK, kedze tam sa podla mna zaratava aj 1,3mpix fotak, ale zase aby mal vahu az 20% ? to sa mi zda vcelku vela, ale budiz.

skor ten rozdiel k700i vs 6230, sicu su tam rodiely mierne
skratka si myslim ze pouzitelny mp3 prehravac by mohol mat vacsiu vahu, ale je to rozhodnutie redakcie :) s tym nic nespravi clovek :)

inak v popise 6230 je viacero chyb. nasledovne veci su uvedene nespravne (bud ze ich 6230 nema alebo je tam pomlcka, a pritom ich ma):

automaticke zamykanie klavesnice - ano
konferencny hovor - ano
pocitadlo sms - ano
prevodnik men nebo jednotek - ano
internetovy prehliadac - ano (od FW 4.28)

cd so SW
osobne handsfree / stereo sluchadla
pamatova karta (32mb)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Heretic  |  16. 11. 2004 18:58

moc pěkný srovnání, jen si prosím opravte chybu u n-gage qd, podle vás má mp3 přehrávač a rádio

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 16. 11. 2004 19:08

Tohle bylo driv take dobre Zacinam se bat, co se to vlastne pri importu stalo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Macek  |  16. 11. 2004 18:55

To srovnání je dobrý, jen prosím už odstrańte z hodnocení SX1 ty mínusy, co jsou u ní uvedeny....Ani jeden není pravdivý (až na ten že má tlačítka po stranách, ale já to už jako mínus nevidim). A nejspíš to budete mít takhle zmršený u více mobilů....Díky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 16. 11. 2004 18:58

Minusy jsou stanovisko redakce.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
esc  |  16. 11. 2004 18:46

to myslite vazne??? to teda potom vazne nechapem , porovnavat mobily s os ako n6630,s sx1,n6260 ... a mobily stare ako n 6310i,n 5210,mot v60,v66 s modelmi ako n 6230,se k700,s700... ved to je bezučelné.to vazne nechápem - cenu ste ako kritérium moc do uvahy nezobrali. este raz je to cudne ak ste si s tym dali taku namahu , mohli ste to roztriedit na kategorie - mt s os, high end,imidžovky,stredna trieda,low end a veterany...  inal to dopadlo presne tak ako som cakal , dokonca aby ste nevyvolali burku maju se k700 aj n 6230 rovnake hodnotenie , ale este raz - zaskocilo ma , ze ste to hodnotily bez reflexie na cenu a vek mobilov , ved je to ako hodnotit najnovsi mercedes S s mercedesom 500 sec z konca sedemdesiatych rokov, kde je hlavnym kriteriom moderná výbava a k týmto autám prihodit aj passat tdi a zistovat ktory je lepsi - vyhralo by asi nove S, druhy by bol passat a treti 500 sec , hoci stara 500 by passat zobrala aj na zrychleni,maximalke a predci ho aj luxusom a spolahlivostou /kto ma passat ako sluzobne auto ten mi to dosvedci/ - jedinym deliacim kriteriom by tu asi bolo Abs  
konecne slova? s tymto porovnávaním nemozem byt spokojny , ak zostane v takom stave ako je - tie kategorie by mali byt nutnostou

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 16. 11. 2004 18:55

Takhle to bylo odjakziva, nic se nezmenilo - tak proc takove rozhorceni? Cenu at si kazdy zvazi sam, neni prece problem ji porovnat s vysledkem srovnani a rozhodnout se. Kategorie take delat nebudeme, vsechno to jsou mobilni telefony a opet se kazdy muze orientovat podle ceny, podle toho, jestli ma telefon operacni system apod.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Markoff  |  16. 11. 2004 18:35

ale ked uz zverejnujete rozne sprostosti tak nezverejnit, ze tuna u susedov na Slovensku ponuka Orange aktivaciu mobilu za 1Sk, kopec akciovych mobilov za 1Sk, prvy pausal za 1Sk a k tomu 12 mesiacov neobmedzeneho volania a SMS zadarmo (do siete Orange) po prevolani volnych predplatenych minut, je naozaj docela sila...
PS: nj, je to obmedzene, skutocne mozete mesacne minut len 5000 minut a 3000 SMS

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 16. 11. 2004 19:01

Bohuzel nerozumim, nespletl jste si diskusi?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ExMiniStr  |  16. 11. 2004 17:20

I N6230 má automatický zámek klávesnice.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom  |  16. 11. 2004 16:06

Si delate srandu ne?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bob  |  16. 11. 2004 14:07

Děkuji za tuto nesporně piplavou práci, co by se mi ještě líbilo je možnost výběru telefonu dle OS, dle rozlišení displeje. A hlavně mi tam chybí netradiční zajímavé typy jako Sendo X a SPV C500 (-různé označení výrobců). V chytrých mobilech je to zatím strašná bída, už rok čekám na něco použitelného a stále nic (bez rozlišení ceny). A to nejsem moc náročný
Dotaz - při zadání určité velikosti mobilu to zahrne i menší?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Neptun C  |  16. 11. 2004 13:37

Dobre poledne,
tak nevim jestli vubec tenhle telefon mel nekdo v ruce ale vycet chyb ve srovnani je opravdu obsahly a tady je:
M55 ma automaticky zamek klavesnice! (menu/nastaveni/tlačitka/aut.zamk.tlač.)
editace vyzvaněni v telefonu je take možna neboť standartni současti telefonu je aplikace v Jave Cubasis Mobile
nahravani melodii z PC pokud vim tak pokud ma srovnat N3100 a M55 tak ty moznosti jsou mnohem lepsi u M55 vzdyt ma prece take systemovy konektor !
hlasite handsfree take soucati M55 hned pri volani si muzu hovor pomoci leveho kontextoveho tlacitka prepnout do tohoto rezimu
Hlasove vytaceni lze priradit ke kazdemu cislu, konferenci hovor take umoznuje (samozrejme ze ji musite mit ale z aktivovanou u operatora), zaznamnik hovoru take se da (pri hovoru najedu normalne do menu/organizer/hlasovy zapis a muzu vesele nahravat-je to sice kapku slozite ale ta moznost tam je a hlavne o to jde ne?)
Pamet na prijate sms ano 200 a archiv samozrejme taky ma,
absence T9?!!! a jak jste na to prisli? Rovnez jde i vypnout
MMS Ano
objekty v odesílané MMS Ano
Co se tyka MMS nechapu proc tedy v zaveru (plus a minus) je napsano podpora MMS )))
SMS Chat - zalezi na typu SIM v telefonu
E-mail klient take ano a s prilohami je mozno pracovat (txt,mid,jar,jad,gif,jpg,html atd.) dokonce si je muzu ukladat na lib. misto v adres. strukture.
stopky Ano, minutka (pokud je mysleno odpocitavani) Ano, Prepoc. kurzu Ano
CSD Ano

S pozdravem Neptun_company@email.cz

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lada  |  16. 11. 2004 18:35

taktez se primlouvam, za opraveni chyb u M55:
hlasite handsfree ano
hlasové vytáčení ano
záznamník hovoru ano (ukryty v menu, ale je)
paměť na přijaté SMS v telefonu ano, 100 SMS
archiv pro SMS ano, sdilena pamet
rychlé psaní SMS v češtině ano
multimediální zprávy MMS ano
e-mailový prohlížeč ano
minutka ano
stopky ano
prehravac medii video ne

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 16. 11. 2004 19:04

Tady bude jiny problem. Vznikl zrejme importem dat ze starsiho katalogu. V nem to bylo spravne. Ted jen doufam, ze to je jen u tohoto jednoho telefonu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 16. 11. 2004 19:04

Tady bude jiny problem. Vznikl zrejme importem dat ze starsiho katalogu. V nem to bylo spravne. Ted jen doufam, ze to je jen u tohoto jednoho telefonu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
honza  |  16. 11. 2004 13:20

všechny operátory nakopat doprdele

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
honza  |  16. 11. 2004 13:19

a ještě je mají operátoři předražené

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
honza  |  16. 11. 2004 13:18

95 % mobilů je starých nebo hnusných

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vic  |  16. 11. 2004 13:16

jen se porad divim proc nokia 3310 byla tak uspesna? velka a tezka placka...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |  16. 11. 2004 10:54

palec nahoru
možná byste měli uvést celou metodiku s detaily, ať můžem skouknout, jestli tam není nějaká logická chyba (třeba někde jsem já hlasoval tak, že třeba foťák málo důležitý, ale jeho rozlišení hodně důležité, ovšem když tam foťák není, tak jsou druhé body nesmyslné, ovšem v celku i s velkým rozlišením je foťák málo důležitý).
Mimochodem možná by byly zajímavé i statistiky jak lidi hlasovali, kolik jich napsalo do všech kol (předpokládám, že byli registrovaní), atd. Škoda, že jste se při tom neptali kdo má jaký mobil (i když položka "hlavní mobil" by měla být v registraci uživatele), pak byste mohli porovnávat, jestli mají lidé takový mobil, který se jim podle jejich preferencí líbí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lopaticak  |  16. 11. 2004 08:58

tak tak, divil jsem se, proc M55 dopadnul tak spatne, taxem se podival - kdyby mel opravdu tak malo funkci, tak by to byla docela husta plecka:)))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
wohma  |  16. 11. 2004 07:42

myslim ze mate v databazi par chybek :) ted sem si srovnal 3100 a M55 a koukam ze u M55 pisete, ze nema nahravani melodii z mobilu, hlasite handsfree, zaznamnik hovoru, pamet pro SMS v telefonu, archiv, T9 a spoustu dalsich!

kazdopadne diky za to ze se tak snazite :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 16. 11. 2004 10:04

Diky za upozorneni, vecer se na to podivam

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
prusa.cx65  |  16. 11. 2004 06:50

ale ono to samo - jak jsem přepínal mezi okny.
Průša
P.S. lze spojit pomocí C65 počítač na internet?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
prusa.cx65  |  16. 11. 2004 06:45

Pane Lutonský, dejte si porovnat Siemens CX65 a C65 a budete se bavit jako já .
Telefonování  CX65 - 86%   C65 - 91%
Organizace času CX65 - 90%   C65 - 100%
 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
renoar  |  16. 11. 2004 11:04

jenom sem to proletěl, ale myslím že tam bude víc krp. pobavilo mě lepší hodnocení CX65 než M65. nemužu souhlasit, hlavně když jsou ty telefony skoro stejné,zřejmě se dává víc bodu za výměnné kryty, jak za odolnost.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 16. 11. 2004 23:22

Tady je příčina v tom, že u telefonů nemáme zpětně doplněná všechna data. V takovém případě se uzná střední hodnota a mobil získá méně bodů než by měl (případ CX65). Teď se dívám do pracovní tabulky a už to vychází dobře.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pospa9  |  16. 11. 2004 00:40

Pochvala a potlesk pro redakci:)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
HIM  |  16. 11. 2004 09:55

Naprostý souhlas....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
aquila  |  16. 11. 2004 00:32

katalog chvalim, je vycerpavajuci.

ale par poznamok, nokia 6230 ma od FW 4.28 tiez internetovy prehliadac (ak mate ho po ruke vyskusat skuste si porovnat a uvidite ze zobrazi dokonca viacej stranok spravne ako k700i :) napriklad bez problemov prekuse aj www.mobilmania.cz/text, a taktiez aj idnes.cz co je docela velka stranka.

rubrika vydrz by mohlo byt dane o kusok menej bodov, lebo udaje od vyrobcu casto krat vobec nezodpovedaju realite.

ohladne zabavy, myslim ze mp3 prehravac by mohol mat viac vahy ako herne technologie ..

inak klobuk dole, je to vazne spicka. myslim ze lepsie by sa to ani nedalo a sem tam nejaka drobnostka sa pri tom kvante udajov da prepacit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor