Velký průzkum zákaznické spokojenosti ČTU: Nejlíp Vodafone, nejhůř O2

  • Pozitivně hodnotili respondenti menší virtuály, třeba GoMobil
  • Velkým síťovým operátorům to naopak spočítali
  • Zásadní výhrady směřovaly hlavně na oblast smluvních vztahů
Velký průzkum zákaznické spokojenosti ČTU: Nejlíp Vodafone, nejhůř O2

Z hlediska vstřícnosti k zákazníkům je nejhorším operátorem O2, uprostřed je T-Mobile a Vodafone dopadl nejlépe. Tolik ve zkratce výsledky šetření ČTÚ, které navazuje na tzv. spotřebitelský semafor, ve kterém regulátor známkoval síťové i virtuální operátory ve dvanácti kategoriích.

Klepněte pro větší obrázek
Semafor proto, že jako indikátory byly v daných kategoriích použity jen červená, žlutá a zelená barva jako na semaforu.

Tři velcí síťoví operátoři mají dle resumé shodné následující: dobře popsané služby, jejich sjednávání, možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodu, dostatečně přehledné vyúčtování a termíny splatnosti. T-Mobilu bylo přičteno k dobru ještě přehledné informování o jednostranně změněných smluvních podmínkách ve vyúčtování, Vodafonu zase jasně definované smluvní pokuty.

Negativně respondenti hodnotili u Vodafonu strukturu a přehlednost smluvních dokumentů a u T-Mobilu obecně nastavené smluvní pokuty. O2 vytklo 879 respondentů příliš obecně nastavené smluvní pokuty, dále pak nedostatečně přehledné informování o jednostranně změněných smluvních podmínkách ve vyúčtování a nemožnost odstoupit od smlouvy v případě nesouhlasu se změněnými podmínkami.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Menší poskytovatelé dopadli lépe, velcí špatně... (obr.: ctu.cz)

Z virtuálů je dle průzkumu ČTÚ nejvstřícněji GoMobil, Sazkamobil a Tesco Mobile. Obecně vzato se zákazníkům u operátorů jeví jako problematické tyto oblasti:

  • nepřehledné, dlouhé a složité smlouvy
  • formuláře na odstoupení od smlouvy
  • příliš obecná formulace smluvních pokut
  • často nepřehledné a nejasné informování o změnách ve smlouvě
  • sankce spojené s odstoupením od smlouvy
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Kompletní analýza je plná grafů a má celkem 92 stran. Ke stažení ji regulátor nabízí zde (PDF).
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Analýza zákaznické spokojenosti je opravdu podrobný dokument.
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Informace o respondentech. U menších virtuálních operátorů bylo respondentů opravdu málo, v tomto případě je potřeba brát výsledky s rezervou.

Témata článku: Operátoři, Hospodaření a finance, ČTÚ, Průzkum, Vodafone, Voda, Zelená barva, Podmínka

Určitě si přečtěte