Oblíbená komunikační aplikace Viber od společnosti Rakuten slouží v časech koronavirové pandemie mnohem častěji nejen k posílání zpráv, ale i k vyřizování hlasových hovorů. Skupinových zpráv bylo v porovnání s posledním týdnem v lednu posláno o 134 % více. Počet přijatých skupinových hovorů se u průměrného uživatele navýšil v posledních dvou týdnech o 370 %.
Rakuten je na nárůst provozu připraven a už během uplynulých týdnech zapracoval na navýšení kapacity klíčových služeb. Od vypuknutí pandemie Covid-19 došlo na platformě Viber k navýšení počtu denních aktivních uživatelů o 18 % v průběhu března. Počet nových uživatelů, kteří se do aplikace registrují každý den je vyšší o 25 %. Hovory přes aplikaci jsou delší – délka hovorů se protáhla o 35 % – a lidé také posílají o 75 % více videí.
Novinky ve Viberu v souvislosti s pandemií:
- Navýšení počtu účastníků skupinových hovorů z pěti osob na dvacet osob;
- Rozeslání zprávy o důležitosti naslouchat zdravotním doporučením několika milionům uživatelů Viber ve 22 jazycích;
- Spuštění chatbota společně s WHO s cílem oddělit fakta o koronaviru od dezinformací. Viber také se stejným cílem spolupracuje s Unicef U-Reports na dodávání novinek a informací v reálném čase v několika jazycích;
- Vytvoření oficiálních komunit pro šíření oficiálních informací o COVID-19 spolu s relevantními institucemi ve 12 zemích. Uživatelé tak mohou dostávat oficiální a důvěryhodné informace o pandemii a relevantních opatřeních;
- Spuštění nové “zůstaňte doma” samolepkové kampaně s cílem zabavit uživatele I v této složité době.